Bánréve
husonyiczagabor, 2012.12.25 18:57.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gratulálok Rónaföldi Zoli tartalmas tényfeltáró hozzászólásaihoz!2012 októberében a volt bánrévei fűtőház területén 40 fő közhasznú dolgozóval kaszálást végeztünk. A betömedékelt fordítókorong nyomai határozottan látszanak,a salakozóhely még fényképezhető,a géppuskafészek és az óvóhely még megbontatlan.
Emlékszik-e még valaki arra,hogy a korábbi fűtőházi épületben egy ipartörténeti értékkel bíró csodálatosan szép lift is működött?!
|
|
Ferenctelep
Bátorfi Gábor, 2012.12.25 12:42.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én ott nőttem fel, ott születtem Barcson. Eleinte csak a személyvonatok álltak meg. Édesapám segítségével intéződött el, hogy a napi sebesvonat a Szombathely -Pécsi is megállt. Az első pályaőr Vincze Lajos Bácsi volt majd sokáig Kasza Imre volt.
Bővebben is tudok a megszűnt kis településről mesélni. Édesanyám ott volt tanitó 1946-tól 1976-ig. A hagyományos bakterház volt az alagsori pincés, egyszoba konyha spejz.Istáló, disznóól. Az őr bódé kb 3x4 es. Később a hatvanas évek elején egy régi vasúti kocsiból lett egy kis váróterem. Számos hasonló őrház volt ezen a vonalon és a szomszédosak is hasonlóak voltak. Barcs -Drávaerdei illetve a Péterhidai. Feripusztainak 30. as volt a száma, Drávaerdő 28, Péterhida 32. A 28-ban utoljára Huszics Péter bácsi lakott és szolgált. Péterhidán sokáig, Zsifkó Vince bácsi. Ő ha igaz még él, jó egészségben a közeli Bolhó községben.
|
|
Veszprém honvédlaktanya
dezso, 2012.12.25 09:37.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
a korabeli menetrendben pedig így szerepel (forrás: vasut.tk)
|
|
|
Veszprém honvédlaktanya
janika, 2012.12.23 19:48.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez nem volt honvédlaktanya megálló sohasem tudomásom szerint. Ez az almádi út megálló volt
|
|
Cegléd
ROCOman, 2012.12.23 14:28.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Fotók az állomás átépítéséről:
http://www.vasutazas.fw.hu/cegled2.html
http://www.vasutazas.fw.hu/cegled3.html
|
|
Városlőd-Kislőd
QQriQ, 2012.12.23 13:07.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"RKI = Regionális Közlekedéstudományi Intézet helyett: Regionális Közlekedésszervező Iroda.
|
|
Szikra
Ladás, 2012.12.23 11:20.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomást a héten lebontották, csupán a gazdasági udvarként magánkézben hasznosított egykori lakóépület maradt meg (egyelőre). Hasonló sors vár Árpádszállásra is.
|
|
Városlőd-Kislőd
Railwayman, 2012.12.23 00:11.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
RKI mai neve KTI Nonprofit Kft. (Közlekedéstudományi Intézet), mert bár 2010-ben amikor a közigazgatásban minden regionális egységet visszaszerveztek megyei szintre az RKI-t nem szervezték át, de a nevéből kivették a regionális szót.
|
|
Jászapáti
Greggg, 2012.12.22 20:36.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Jászapáti áruraktár Vámosgyörk felöl 2012 novemberében
|
|
|
Jászapáti
Greggg, 2012.12.22 20:33.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Jászapáti vasúti járműmérleg Vámosgyörk felöl 2012 novemberében
|
|
|
Városlőd-Kislőd
Adani, 2012.12.22 14:29.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Be kellene vezetni már a feltételes megállók intézményét ,amit több más szomszédos ország használ már és épp erre való. Ha van forgalom, de nem rendszeres ill. nem túl nagy, de mégse maradjanak vasút nélkül. Kisebb vicinálisokon pl. mindenféle fejlesztés nélkül is megvan, egyszerűen 40-es lassújel a megállóra, és ha van utas leinti a vonatot, ha meg valaki ott akar leszállni szólelőre a kalauznak, aki megállj jelzést ad, a vezérnek vagy szól neki, hogy álljon meg, fővonalon nagyobb sebességnél is megoldható, csak pl. kell egy jelző a megálló elé, amit az utas kezelhet a megállóból, megnyom egy gombot ha fel akar szállni, egy távoli jelzőberendezés meg ezt jelzi, így a vezér tudja, hogy meg kell állni. Leszállónál meg szintén ott a kaller szól neki, aki értekezik a vezérrel, a mobiltelefonok korában ez már nem nagy kihívás. Mielőtt jönne itt valaki ,de hát mindig nyomogatná pár hülye a gombokat dologgal ,egyrészt puszta közepi, isten háta mögötti megállóknál nem sokan mászkálnak, másrészt meg úgyis leszoknának róla idővel, hiszen nem lenne már poén egy idő után (előtte sem az, csak hát a hülyéknek ugye), harmadrészt meg ilyen alapon az infós gomboknak se lenne értelme sok felújított megállóhelyen, hiszen azt is nyomkodhatja bárki ,aki arra jár, mégse teszik legalábbis nem gyakran, mert még panasz nem jött rá. De akár ezt is be lehet ebbe vonni, ha már ott van. SOS, infó gomb ugye ott van megnyomja az utas közli ,hogy szeretne felszállni, a köfis ügyelet meg nyom egy megállj a megálló végén lévő jelzőre.
|
|
Városlőd-Kislőd
Peron, 2012.12.22 14:02.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
RKI = Regionális Közlekedéstudományi Intézet
|
|
Szentgál
Peron, 2012.12.22 13:56.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2013 január 2-ától újra megállnak az alábbi személyvonatok.
http://www.mav-start.hu/res/szentgal_varoslod-kislod.pdf
|
|
Városlőd-Kislőd
Peron, 2012.12.22 13:53.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2013 január 2-ától újra megállnak az alábbi személyvonatok.
http://www.mav-start.hu/res/szentgal_varoslod-kislod.pdf
|
|
Albertfalva
puma87, 2012.12.22 08:49.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Perontető meg van. Pálya megvan. Peron nincs. Aluljáró meg van. A félkész 30-ason folyik a forgalom. A 40-est, az aluljárók építése miatt nem hasznáják jelenleg.
|
|
Budafok
puma87, 2012.12.22 08:47.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Változások 2012. december 22:
A 4. peron "részben" kész a Duna felé. Perontető nincs befedve még és a peronon sincs lerakva a "dísz"kő.
A középső peron is ideiglenesen van kész. Perontető lehet nem is lesz (vicc). Ráadásul rendkívűl szűk - gondolom ezért nem lesz vmax 160 a sebesség.
A megálló, Budafok felőli peronja egyenlőre úgy tűnik, olyan marad amilyen eddig - koszos, szétvert, lepukkant. Ahogy tudom felújítása csak a 40-esen vonal közeljövőben esedékes átépítésekor fog megtörténni.
Az egész állapot ideiglenes, de használják, lévén az aluljárók építése miatt a forgalom a félkész 30-ason folyik. A 40-eshez közben - lehet - egyáltalán hozzá se nyúlnak. Utastájékoztató rendszer kiépítésének se híre, se hamva.
|
|
Városlőd-Kislőd
szabopeteke1, 2012.12.22 00:51.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én úgy tudom, még nem fejeződtek be a tárgyalások az új menetrenddel kapcsolatos problémák ügyében..
|
|
Városlőd-Kislőd
szabopeteke1, 2012.12.22 00:46.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Veszprém27 Ki az RKI ?Én mikor 2002-2008 között hetente 5 nap kétszer mentem vonattal, emlékszek, hogy Városlőd-Kislőd állomáson szokott lenni felszálló a reggeli vonaton Ajka felé... Diákok, és helybeliek... Csak a zöme nem rendszeres utas volt... de volt amikor 10-15 ember is szállt fel... csak az már nekik sem volt jó, hogy tologatják minden évben a menetrendet...Ezek az emberek ha családokban laknak (mert miért ne lenne így) akkor a családjukat is érinti a dolog... Viszont a Kalandparknál nem lehet kiszámolni előre, hogy mikor honnan akar csoport jönni... szerintem...Ha nem egy konkrét csoport jön, illetve nem egy helyről, nem egy napon, hanem szétszórt időpontokban a szezon ideje alatt, akkor nem megoldás egyetlen vonat indítása..én így látom..
|
|
Szentgál
szabopeteke1, 2012.12.22 00:19.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen, az állomás messze van Szentgáltól. De közigazgatásilag Szentgálhoz tartozik Mésztelep. Mésztelepről naponta kettő buszjárat van. Akik ott laknak, csak a vasúti közlekedésre alapozhatnak...Ha ez nem működik, akkor ki kell alakítani a vasúti menetrendtől független megoldást...(külön vonat, olyan időpontban megy, mikor szükség van rá munkába járáshoz..ezt a vasút elutasította még úgy is, hogy a vonat üzemeltetéséhez szükséges költségeket állnák az önkormányzatok..legalábbis ezt hallottam... Vagy mégis megálljanak vonatok... folynak /folytak tárgyalások az ügyben..)
|
|
Körösnagyharsány
KeriPetya, 2012.12.22 00:02.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Csak mert a leírásnál ez szerepel:
"2009. december 13-tól (menetrendváltással) a vasútvonalon megszűnt a személyforgalom."
Azaz megspóroltál volna egy kérdést... de végtére is elfér.
|
|
Mezőtúr
Soerli, 2012.12.21 14:22.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A GMV telephely nemrég új tulajdonosokhoz került,az iparvágány maradékát is felszedték a napokban.
|
|
|
Kalocsa kiképző központ
Feri, 2012.12.20 20:31.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
98-ban ezen az álomáson száltam le,kalocsán voltam katona,szeretnék többet meg tudni hogy mi lett a kiképző központal,ha valaki tud rola valamit írja meg köszönöm
|
|
Mátraballa
dani, 2012.12.19 20:45.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Érdemes megnézni:
Youtube:Búcsúzó vicinálisok kisterenye-kál kápolna
|
|
Bánréve
RZoltan, 2012.12.19 16:47.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Éppen 50 esztendeje, hogy a korábbi, nagy múltú, bánrévei fűtőházat megszüntetésre ítélték.
A Miskolc – Bánréve vonal 1871. június 13-án történt megnyitásakor még csak Miskolcon volt egy 4 állásos fűtőház. A forgalom növekedése miatt, valamint az időközben megépült, Bánrévével kapcsolatos vasútvonalak (1871-75 között épült ki az első Gömöri vasút, Bánréve – Feled – Fülek között. Ezzel párhuzamosan épült a Bánréve – Ózd – Nádasd iparvasút 1871-73 időszakban. Ezeket követte a Bánréve – Rozsnyó – Dobsina vonal, 1874-76 között.) kiszolgálása miatt 1880-ban Bánrévén egy 2 állásos fűtőház létesült. Ugyanezen időszakban Dobsinán és Tiszolcon is fűtőház épült. Ezek a miskolci tehermentesítették, a jelentősen megemelkedett mozdony mennyiség miatt.
1896-tól a bánrévei fűtőház önálló lett, csak a pénzügyi elszámolásokat végezte a miskolci.
1910 után a bánrévei vasúti csomópont fejlesztését határozták el, állami finanszírozással, mert a szállítási mennyiségek miatt a vágányhálózatot jelentősen bővíteni kellett.
Ekkor a korábbi fűtőházat el kellett bontani, mert „útban” volt. Helyette egy 6 állásos körfűtőházat kezdtek el építeni, 15,5 méteres fordítóval, széntérrel, vízházzal, laktanyával, műhelyekkel, irodákkal. Széntér, új salakozó vágány, szertár is létesült ekkor. Ez az új létesítmény – tekintettel az I. világháborúra – csak az 1920-as évek elején lett teljesen kész.
Az 1896-tól önálló fűtőház 1930-ban ismét elveszítette önállóságát, Miskolcinak lett a kirendeltsége.
1938-ban ismételten önálló fűtőházi besorolást kapott.
1944. október 21-én, a vasutasokkal és családtagjaikkal teli személyvonatot - amerikai vadászgépek alacsonytámadással – szétlőtték. A fűtőházi személyzetből három halálos áldozat volt, a mozdonyvezető (Szántó Béla), a fűtő (Juhász Géza) és Katona Zoltán mozdonylakatos.
Az 1944. október 31-én történt szovjet bombázás a fűtőházat elkerülte, bár nagyjából felette repültek be a gépek.
1944. december elején a visszavonuló németek a fűtőházat robbantásra előkészítették, de csak a 4, 5, 6. állása robbant fel. Később ezt a részét elbontották és csak 3 állásos maradt ezek után. Felrobbant viszont teljesen a fordító, a vízház és a vágányhálózatot is felszaggatták.
A fordítót 1945 után gyorsan újjáépítették, majd később 24 méteresre bővítették át.
1962. szeptember-október az időpontja a bánrévei fűtőház kezdődő elsorvasztásának. 1954-1962 között édesapám, id. Rónaföldi Zoltán a fűtőház főnöke. Ekkor kezdődött egy erőltetett centralizáció. Őt először 1962-ben a kazincbarcikai, majd rövid idő múlva a berentei – akkor már vontatási főnökség – vezetésével bízták meg. Bánrévén a fűtőház tovább működött valamilyen szinten, a vezetést már csak mozdonyfelvigyázók biztosították. Az itt maradt mozdonyok (324. sorozat) még személy- és tehervonati szolgálatban maradtak, majd már csak tartalékként szolgáltak. A bánrévei fűtőház a berentei főnökség felügyelete alá tartozott. A bánrévei és kazincbarcikai fűtőház személyzetének egy jelentős része alkotta a berentei vontatási főnökség létszámát.
A bánrévei fűtőházat és a kiszolgálását végző egyéb épületeket valamikor az 1990-es évek elején bontották el. A fordítót betömték, az odavezető vágányokat felszedték. Ma már nyoma sincs.
1880-tól 1962-ig 82 év telt el a bánrévei fűtőház életében, a létesítmények teljes elbontásáig pedig mintegy 110 év. Ma már csak nagyon kevesen, az itt dolgozó és még élő vasutasok emlékeznek rá és persze mi, akik akkor voltunk gyerekek.
|
|
Jászapáti
dani, 2012.12.17 18:56.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A tegnapi napon a falu egyik vasúti átjárójában szürkületkor a máv bzmot 198-as pályaszámú vonata egy fiat típusú gépkocsival ütközött.az autót egy nő vezette,aki a tilos jelzés ellenére hajtott a sínekre,de életben maradt.a vonat 100 méteren át tolta magaelőtt a kocsit.Úgy tudjuk a vonatvezető már korábban észlelte a bajt és hangjelzést adott le,de már nem tudott megállni.
|
|
Körösnagyharsány
Adani, 2012.12.17 08:16.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valamikor 1997 körül épült át teljesen a pálya a végégig, az i sínek akkor tűntek el, az utolsó pár métert leszámítva. Erről is van egy történetem, egy pályamester mesélte el még 2009-ben (nem ennek a vonalnak a pályamestere), a PFT-sek mikor eddig elértek az volt a terv ,hogy majd lesz egy bográcsozásos pörköltfőzős buli, ahol megünneplik ,hogy készen van az átépítés és majd ünnepélyes keretek között a nagyfőnökök cserélik ki az utolsó pár méter sínt kamerák kereszttüzében, de a szervezés elakadt, azóta sem sikerült ezt megszervezni, a sínek pedig azóta is ott vannak.
|
|
Körösnagyharsány
dani, 2012.12.17 08:07.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
De megszoktam nézni.De a többi decemberben bezárt vonal állomásait is megnézem, és hol 12.-e, hol 13.-a van kiírva az utolsó vonatra.
|
|
Fertőboz
Balazs177, 2012.12.17 06:52.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kb. 2 hónapja a Sopron.Szombathely vonal vizuális utastájékoztató tábláival egyidőben kiépült a Győr-Sopron vonal egyetlen állomásán Fertőbozon is!
|
|
Ürgehát
KeriPetya, 2012.12.17 02:21.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Indexfórum hsz. szerint 1949 - ben szedték fel a rakodóvágányt.
|
|
Mágori-majori rakodó
KeriPetya, 2012.12.17 02:16.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy Indexfórumos hozzászólás szerint a rakodóvágányt 1954 körül bonthatták el...
|
|