Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 267 ] [ 268 ] [ 269 ] [ 270 ] [ 271 ] [ 272 ] [ 273 ] [ 274 ] [ 275 ] ...   Utolsó Következő

Alcsút-Felcsút    2Kuvik, 2012.12.01 06:59.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Még egy kis hozzászólásféle. Legutóbbi kerékpáros utamon (Budapest-Pátka) szembesültem vele, hogy az alcsúti arborétum bejárata átköltözött a Puskás Ferenc Labdarúgó Akadémia hotelje felőli sarokra. Utánaolvastam: a Duna-Ipoly nemzeti park átadta az arborétum kezelési jogát a PFLA-nak (különben ki kellett volna rúgni az ott dolgozó embereket). Ez összhangban van a vasutas tervekkel is: az újjáépíteni kívánt turistavonalnak lenne megállója az arborétumnál is. Ezt egy rendkívül pozitív dolognak tartom (pedig megvan a véleményem a jelen kormányzat természetvédelemellenes tevékenységéről).
A másik, ami szemet szúrt a tervben, az a sínnel párhuzamos kerékpárút ötlete. Ez csodálatos lenne, nem csak azért, mert kivédenénk az Alcsút és Vértesacsa közti 10 %-os emelkedőt, hanem mert érdekes kultúrtájban lehetne tekerni, szántók, erdőfoltok között.
Szóval várom a fejleményeket és bizakodó vagyok.
 
Kémes    Norbert1073, 2012.11.28 15:28.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szervezhetünk egyet, tudod, hogy szívesen benne vagyok az ilyenekben :) Időpontot kell egyeztetni amikor mindenkinek jó és az időjárás is előreláthatólag kedvezni fog.
 
Sátoraljaújhely    Andrea, 2012.11.27 19:22.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sátoraljaújhelyi születésű vagyok,s bár régen elkerültem erről a vidékről,mégis nagyon büszke vagyok szülővárosomra.Az állomás majd 100 évvel ezelőtt is gyönyörű volt,most is szép.Örülök,hogy a felújításokkal nem változtatták meg az épületet,megmaradt az az egyedi hangulata,amit sugároz magából.Sajnálom,hogy annak idején a kisvasutat felszámolták,mert meghatározó szerepe volt ennek a szép,hangulatos hegyek közt elterülő városnak.

 
Heves    husonyiczagabor, 2012.11.27 18:34.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Heves városnak és környékének a II.világháború idején a szovjet katonai csoportosítások miatt nem kis szerep jutott! Ebben bizonyára adtak feladatot az akkor ott szolgálatot teljesítő vasutasoknak is!Van erre valahol valami utalás vagy helytörténeti feldolgozás? köszönettel venném az erre vonatkozó információt.
 
Heves    husonyiczagabor, 2012.11.27 18:16.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezen az állomáson Mohácsi László(1914.10.07.Gice An:Kovács Zsuzsanna)állomásfőnök volt 1949.03.31-től1950.06.27-ig.Nevezett,innen T aktaharkányba távozott szintén főnöki beosztásba. Ezután Nyéklásházán,Tiszaszederkényben/Leninváros,Tiszaujváros/ majd ismét Nyéklásházán,Füzesabonyban,végül Rudabányán volt állomásfőnök.A mindenki által tisztelt és nagyrabecsült "FŐNÖK ÚR" egyike volt azoknak,akik a 45 éves szolgálati emlékérem tulajdonosa lehetett.Szép és tisztes kort megérve szeretetben élte napjait.E sorok írója csak a tanulásra való biztatást kapta tőle,mint első főnökétől-ma is szeretettel gondolok rá.Méltán kapta valamikor a Munka Érdemrend arany fokozatát.
 
Füzesabony    Sztarec, 2012.11.27 12:12.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kerecsendi téglagyárat egy szinte nyílegyenes,a 3-as főút délnyugati oldalán húzódó keskennyomközű vasút kötötte össze az állomással 1962-ig,amelyen a szatmári püspökség pusztaszikszói birtokairól is végeztek mezőgazdasági szállítást.A képen a kerecsendi kocsiszín.
 
Adács    Sztarec, 2012.11.27 12:01.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az Adácsi Gazdasági Vasút térképe 1937.-ből
 
Heves    Sztarec, 2012.11.27 11:55.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomáshoz a városka nyugati részén lévő szőlőteleptől szinte az egész Kárpát-Medencében egyedülálló borszállító kisvasút épült.

Részletek Gyimesiné Gömöri Ilona Polgár-telep, Bankpince Szőlőuradalom a hevesi homokon c. írásából.
(A cikket a szerző szíves hozzájárulásával küldte Bozó Zoltán)

A bank már az első évben hozzáfogott egy keskeny vágányú "lóüzemű" iparvasút létesítéséhez..., hogy azon a bort a hevesi vasútállomásra szállítsák. Kérvényükre Heves vármegye közgyűlése 1911-ben engedélyezte, hogy a vasutat a törvényhatósági út padkáin (ma: Egri út) építhessék.

... Az első világháború éveiben ... több száz ... hadifoglyot hozattak Hevesre ... A hagyomány szerint ők építették ki a pincétől a vasútállomásra vezető kutyavasutat. ... A présház előtt haladt el a kisvasút iparvágánya. ... A kisvasút kitérőjénél (Sárgapuszta) nádfedeles kis épület, a vasúti raktár állt, melyben sínek, kocsik javításához szükséges anyagokat tároltak. ... A keskenyvágányú vasút, kutyavasút a juhásztanyai borház elől a pince érintésével vezetett a hevesi vasútállomásra. Egy elágazása a Bank városi pincéjét is érintette (ma: Bajcsy-Zsilinszky u.). Útvonala a mai utcaneveknek megfelelően: Juhásztanya - Pince - Május 1. u. - Ady E. u. - Vértanú u. - Vásártér - Katona J. u. - Egri u. - Vasútállomás. Teljes hossza 8 km, melyből 1 km 200 m jutott a telep területére. Elnevezése abból ered, hogy nyomtávja keskeny, mindössze 60 cm volt. A Május 1. utat máig kutyavasútsorként emlegetik, mivel az teljes hosszában végighúzódott rajta. A vasút egy része közterületen, megyei és törvényhatósági úton haladt. Az építést a Vasútállomástól kezdték 1911-ben. Ekkor mind a vármegye közgyűlése, mind a hevesi képviselő-testület engedélyezte ezt. 1917-ben, amikor a Vásártérnél és a régi temetőknél tartott az építkezés, a Bank és az uradalom szerződést is kötöttek a várossal, melyben rögzítették a közterületen folytatott munkálatok feltételeit.

A sínek között egy ló húzta a kocsikat, amelyekben a hordókat helyezték el. A kocsik oldalai fából készültek. Borszállítás idején éjjel-nappal, több lovat beállítva hosszú karavánban haladt a menet. A kocsikerekek és sínek zörgése éjjel a város közepéig behallatszott. Miután 1935-ben a szőlőtelep tulajdonjoga megváltozott, 1937-ben Polgárék és Güssnerék közösen kérték a hevesi képviselő-testületet, hogy velük, mint új tulajdonossal, tíz évre hosszabbítsák meg a szerződést. Részletes térkép is készült. A község szerette volna elérni, hogy a területhasználatért ingyen fuvarozzák az állomástól a község címére érkező küldeményeket. Továbbá azt is, hogy mondjanak le a sárgapusztai tanyai iskoláról a község javára. Hátralékos használati díjként 450 Pengőt kértek. Végül az útterület-használati engedélyt továbbra is megkapták mind a törvényhatósági, mind a községi utak területére évi 150 Pengő és 11 kikötés betartása ellenében.

A kutyavasutat 1942-ig használták, ezután még sokáig, az 1960-as évekig látható volt (legtovább a pince előtt). Napjainkra nyoma sem maradt...

A telep szőlőtermését általában bor formájában, ritkábban sűrített mustként értékesítették, néhány esztendőben azonban a gyümölcsöt szállították el Németországba... A szőlő rekeszekbe csomagolása gondos munkát igényelt, ezért a cég Gyöngyösről küldött asszonyokat, akik ízléses papírral kibélelt ládákba, nagy szakértelemmel rakták be a szőlőt... A hófehér színű kellemes fenyőillatú rekeszekbe került azután a szőlő, mely a gondos csomagolás révén megőrizte hamvasságát. Végül minden rekeszre feliratot helyetek: HEVESER KUTRAUBEN. Az iparvasút lóvontatású kocsijai vitték ki a gyümölcsöt a hevesi MÁV állomásra, ahol a szállítmány az erre a célra rendszeresített Ggh típusú vagonokban kezdte meg hosszú útját.

A Polgár és Güssner örökösök szőlőgazdaságának épület- és anyagleltára
Mezei vasút:

•60 cm nyomtávú, 7 kg/fm sínekkel, 8000 méter
•Heves vasútállomásról pincéig közös tulajdon szomszéd birtokossal.
•700 méter saját területen, saját tulajdon.
Mezőgazdasági felszerelések és gépek:

•Tolókocsi vasból 1 db
•Mezei vasúti kocsi 12 db
•Járgány 1 db
•Közvetítő kocsi állomáson 1 db
•Mezei vasút javító szerszámok 31 db

 
Sirok    Sztarec, 2012.11.27 11:42.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállótól egy kisvasút vezetett a megszűnt Kis-várhegyi kőbányához.A képen a kisvasút Tarna-hídjának maradványai láthatók
 
Kőkútpuszta    Sztarec, 2012.11.27 11:28.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1950-es évek elején a közeli Liszkó-völgyben épülő Mátravidéki Fémművek építésének kiszolgálására egy keskenynyomközű vasutat építettek ki a megálló és a gyártelep közé,amit az építkezés végeztével el is bontottak.Helyére épült a mai összekötő út.
 
Hajdúszoboszló    Sztarec, 2012.11.27 11:20.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A hjdúszoboszlói vasútállomás kisvasútja már nincs meg, de gyermekkoromban megvolt. Mindössze 10 méter hosszú, az állomás első vágányára merőleges egyenes keskenyvasúti vágány volt az állomási gabonasiló felvételi épület felé eső végénél. A sínek egészen az első vágányig tartottak, ahol a kocsimozgatás megkönnyítésére, a kocsit húzó-toló személy lábának kímélésére gyalogos átkelőt építettek. A másik végére egy kátránypapír borítású fabódét építettek kocsiszín gyanánt. Az állomás kertjének kerítése kikerülte a vonalat, ez a mai napig úgy maradt. Ezen kívül az immár funkció nélküli átjárót is meghagyták, de a vágány és a szín elbontásra került.


 
Kaposvár    omadjoe, 2012.11.26 22:27.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnos kb. 4 éve megszűnt. én voltam az utolsó csomagmegörzö pénztáros... most már nem dolgozom a vasutnál.
 
Somogyszob    ROCOman, 2012.11.26 20:11.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomáson kiállított gőzmozdony gondos kezeknek hála megszépült:
http://www.gozmozdony.hu/v%C3%A1llalkoz%C3%A1saink/32-a-375-1522-allagmegovo-felujitasa
 
Örkény    takacs951010, 2012.11.26 17:40.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ha valakinek véletlenül lenne egy videófelvétele a 142-es vonalról (nekem igazából főként Kőbánya-Kispest - Örkény szakasz kellene, de ha végig van, az se baj), azt kérem, hogy valamelyik videómegosztóra tegye fel, vagy valamilyen úton módon juttassa el hozzám (itt egyeztethetünk e-mail címet)! Nagyon megköszönném!
 
Tokod felső    Edyboy, 2012.11.26 16:51.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2012 november 21.
 
Tokod felső    Edyboy, 2012.11.26 16:48.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Állomás előtti szakasz,2012 november 21.-én.
 
Tokod    Edyboy, 2012.11.26 16:31.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2012 november 24.-én reggel fél hétkor kattintottam :))
 
Tokod    Edyboy, 2012.11.26 16:28.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ébredezve
 
Gortvakisfalud    k.zoli, 2012.11.26 14:08.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az épületet elbontották, most egy lemez bódé van helyette.
 
Balffürdő    Peron, 2012.11.26 11:47.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2012 december 9-től megszűnésre ítélve...
 
Inota    Peron, 2012.11.26 11:45.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2012 december 9-től megszűnésre ítélve...
 
Kolontár    Peron, 2012.11.26 10:56.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2012 december 9-től megszűnésre ítélve...
 
Városlőd-Kislőd    Peron, 2012.11.26 10:55.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2012 december 9-től megszűnésre ítélve...
 
Szentgál    Peron, 2012.11.26 10:54.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2012 december 9-től megszűnére ítélve...
 
Sárpentele    Peron, 2012.11.26 10:53.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2012 december 9-től megszűnésre ítélve...
 
Sárszentmihály    Peron, 2012.11.26 10:52.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2012 december 9-től megszűnésre ítélve...
 
Csór-Nádasdladány    Peron, 2012.11.26 10:51.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2012 december 9-től megszűnésre ítélve...
 
Hajmáskér-Újtelep    Peron, 2012.11.26 10:50.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2012 december 9-től megszűnésre ítélve...
 
Kádárta    Peron, 2012.11.26 10:49.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2012 december 9-től megszűnésre ítélve...
 
Lábod    tomi, 2012.11.25 23:21.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Talpi Bácsiról mit tudtok?
 
Előző Első    ... [ 267 ] [ 268 ] [ 269 ] [ 270 ] [ 271 ] [ 272 ] [ 273 ] [ 274 ] [ 275 ] ...   Utolsó Következő