Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 268 ] [ 269 ] [ 270 ] [ 271 ] [ 272 ] [ 273 ] [ 274 ] [ 275 ] [ 276 ] ...   Utolsó Következő

Lábod    tomi, 2012.11.25 23:21.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Talpi Bácsiról mit tudtok?
 
Pázmáneum    Adani, 2012.11.25 13:49.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A piliscsabai alagút az ország leghosszabb vasúti alagútja, kb. 760 méter hosszú, aki kíváncsi most bejárható veszély nélkül, mert a síneket a pályafelújítás miatt elbontották és még nem raktak le újakat, így vonat sem közlekedik benne, csak néha biciklisek és gyalogosok. Viszont mivel nem egyenes, hanem kifli alakú elemlámpát érdemes vinni. Ha mégis jönne benne valami, arra az esetre több ponton vannak beugrók a falba, ahová be lehet állni, gondoltak arra, hogy ha jön a vonat még legyen egy esélye annak ,aki az alagútban mászkál.
 
Tokod    Faragó Ferenc, 2012.11.25 11:45.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2012. 11. 24. A budapesti vonal felújításánál segédkező Nohab néhány napig Tokod első vágányán várakozik, közben a 32913-as Bz érkezik Komárom felől.
 
Harka    Balazs177, 2012.11.25 09:16.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen,2010-ben a Harka(kizár.)-Szombathely(kizár.)szakasz összes állomása és megállóhelye új infrastruktúrát kapott,kivéve az egykori Vejke,és Gór megállóhelyeket!Ilyen alapon akár ezeket is újjáépíthették volna!
 
Harka    djlacee, 2012.11.24 20:51.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
@Balazs177 úgy értem hogy új infrastruktúrával rendelkező: új peron, új esőbeálló stb...
 
Harka    Balazs177, 2012.11.24 20:01.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"Vadiúj" Pereszteg 1934-ben,Nemeskér-Egyházasfalu pedig 1910-ben nyílt meg!
 
Martonvásár    lukacsvendi, 2012.11.24 12:36.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az aluljárót összefirkálták.
 
Sopron    Petrás Bence, 2012.11.24 11:51.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt forgatták 2001-ben a Kisváros című sorozat Anya és lánya I-II., illetve az Eladni vagy meghalni I. című epizódjainak egyes jeleneteit.
 
Balffürdő    djlacee, 2012.11.24 01:31.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az épület lakott, szóval nem biztos hogy az enyészeté lesz
 
Harka    djlacee, 2012.11.24 01:23.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
December 8-tól nem áll meg itt semmi, ahogy ezen a vonalon még a vadiúj Pereszteg és Nemeskér-Egyházasfalu megállókban sem
 
Kismaros    prozak01, 2012.11.23 23:00.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Emléktábla
 
Kismaros    prozak01, 2012.11.23 22:59.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Várakozók a peronon
 
Kismaros    prozak01, 2012.11.23 22:58.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2012.11.22. Az állomásépület
 
Kula    RwMan, 2012.11.23 22:23.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Áruraktár Kúla álomáson. A kép 2012. november 23-án készült.
 
Kula    RwMan, 2012.11.23 21:53.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kúla igazán csinos kis állomás. A kép 2012. november 23-án készült.
 
Ferihegy    Railwayman, 2012.11.22 22:42.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Krakk:
Tudomásom szerint a megálló a Magyar Állam tulajdona, a tulajdonosi jogok gyakorlója az MNV Zrt., a vagyonkezelője pedig a MÁV Zrt.
Panaszával forduljon az MNV Speciális Vagyonelemek Igazgatójához: varyandras@mnv.hu
 
Ferihegy    krakk, 2012.11.22 13:47.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kérem, ha tud valaki arról információt, hogy a Ferihegyi megállónál lévő lift működik vagy sem az írja meg.(elégé kellemetlen volt 30 kg-os bőröndöt a lépcsőn le és fel cipelni (közben emiatt lekésni a vonatot!!! és szinte könyörögve sem volt hajlandó senki segíteni a cipekedésben)
Amennyiben sorozatosan nem működik a lift, szeretnék valahol panaszt tenni vagy legalább is az üzembe helyezését kérni,mert így a külföldi partnereknek/családtagoknak nem tudom javasolni hogy vegyék igénybe a MÁV szolgáltatásait. Szerintem ezzel többen is így vannak.
Kérem tájékoztassanak, hogy kinek a tulajdonában van a lift vagy meghibásodás esetén ki foglalkozik vele??
Köszönettel:
egy sokat utazó
 
Albertfalva    ttapu, 2012.11.22 09:13.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Istenem, nyáron a perzselő forróságban, amikor a bakter (tudom, nem ez a hivatalos) kitette a paprikát a platzra és locsolt, akkor az valahogy olyan megnyugtató volt. Megállt az idő. Akkor én nem is sejtettem, hogy többé itt ilyen nem lesz. Most mást nem tehetek, csak várom én is a felújítás végét, hiszen használnám már a vonatot a Déliig. Majd lehet minden nap rohanni...
 
Püspökladány    husonyiczagabor, 2012.11.21 20:28.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A MÁV régi oktatófilmjei között emlékszem,hogy valamelyiket Püspökladányban forgatták.Nem tudom,de feltételezem,hogy az állomásról,sőt az ott korábban kiállított mozdonyról is vannak benne felvételek.Karcagon még él egy régi állomásfőnök((címét az állomáson megtudhatod),aki lehet,hogy közelebbi adatokkal a segítségedre lehet.Sok sikert a munkádhoz.A Közl.Muz. fotótárában szintén lehet esélyed a korabeli képek megtalálására.
 
Püspökladány    KeriPetya, 2012.11.20 20:49.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Évszámot ugyan nem tudok írni, de a váróteremben van néhány régebbi fotó... lehet tudni, mi a pontos címe a munkának?
 
Szár régi    gábor(ka), 2012.11.20 14:40.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Gyuri88000 által említett 41. sz. őrházon kívül még egy, a 38. is áll még, a falutól nem messze újbarok határában. A közöttük lévő 3 őrházat (38. a., 39., 40.) is, a felvételi épülethez hasonlóan 1980-1982 között lebontották.
 
Püspökladány    szekeresd, 2012.11.20 11:12.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tisztelt Fórumozók és Gyűjtők!
Segítséget szeretnék kérni, egy vizsgadokumentum filmet készítek és ehhez gyűjtenék képeket a püspökladányi pályaudvarról az 1930-1970-ig bezárólag!
Mindenféle megoldás érdekelne!
Segítségüket előre is köszönöm!
 
Pilisvörösvár    Adani, 2012.11.20 10:18.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Elég nagy kunkort tesz meg a falun belül a vasútvonal, nemrég elmentem rajta Piliscsabáig innen, valóban szép tájakon megy, vissza fogok még térni majd ha már elkészült a felújítás, és már vonattal is lehet jönni. Ahogy hallottam volt olyan terv is ,hogy nyomvonal korrekcióval kiegyenesítik a szakaszt, de ott bukott el a dolog ,hogy ehhez és persze a hozzá kapcsolódó kétvágányúsításhoz kb. a fél falut kellett volna lerombolni, sokba került volna a sok kisajátítás meg nyilván lett volna lakossági tiltakozás is. Mikor építették a vonalat meg nem volt szempont, hogy egyenes legyen, kikerülték a földbirtokot, ahol a tulaj nem járult hozzá, vagy épp arra kerültek ha jattolt a tulajdonos stb. Nem is lesz kétvágányú pálya sem csak nyíltvonali kitérő a Terranovánál még a piliscsabai alagút elöl.
Az amúgy elég érdekes hely, és most, hogy nincsenek benne sínek át is lehet rajta sétálni veszély nélkül, elég para a közepén, ahol koromsötét van (szerencsére volt nálam zseblámpa), kifli alakú az alagút, vagyis ívben van mindkét vége. Viszont vannak kisebb lyukak az oldalán, ahová be lehet ugrani a vonat elől, gondoltak arra, hogy ha valaki bennevan legyen még esélye ha vonat jön, bár gondolom a vonalgondozó rádión beszól mielőtt belemegy, hogy ne indítsatok vonatot ameddig ki nem jöttem.
 
Mátranovák-Homokterenye    Bodon Gábor, 2012.11.19 17:59.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hatvaegynéhány évvel ezelőtt ott laktam az emeleten. Akkor még 5-6 éves voltam. Apám (Bodon Géza) ott volt állomásfőnök. Azóta a tegnapi napig nem jártam arra.
Elvittem a kilencven éves édesanyámat is. Megnéztük az állomást. Hát...!?
Ő azt mondta, hogy úgy emlékszik nem ez volt az állomás épület. Itthon utólag találtam a régi állomás képét.
Nagy örömet szerezne valaki (főleg édesanyámnak), ha megírná néhány mondatban, mi történt az állomással, ha képet is kaphatnánk róla nagyon hálásak lennénk!
Tisztelettel: Bodon Gábor
 
Sárvár    dezso, 2012.11.19 13:10.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
egy vélhetőleg másik, még régebbi fűtőház részlete (legalább is a tetőszerkezet és az elmondások alapján), jelenleg 2 lakás van benne
 
Sárvár    dezso, 2012.11.19 13:04.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az elbontott fűtőház
 
Kisbecskerek    VT22, 2012.11.18 20:51.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az az ajtóvá alakított emeleti ablak nem semmi :)
 
Kémes    fifty, 2012.11.18 13:20.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnos mi is Norbi barátommal hasonlót tapasztaltunk, folyamatos lopások, és egyre rosszabb állapotú pálya, sínszegek, összekötő pántok hiánya, a földes átjárókon teljesen eltűnik apálya, rettenetes állapotban van minden a környéken, és folyamatosan csak pusztul... Egy vonalbejáráson Én is szívesen részt vennék, ha esetleg valaki szervezne valamikor...
 
Debrecen-Fatelep    Mopat, 2012.11.17 18:48.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezt látjuk most a Fatelep állomáson. Jobbra van az állomás felvételi épülete a távolban, balra a ma is működő fatelep. Itt, a gaz és a törmelék helyén állt a két iparvágány és a belső rönkszállító kisvasút. Középen állt a fűrészház, a csillevasút egy vagy két vágánya mintha a kisvasúti állomás váltókörzetéből indult volna ki(valaha biztos volt kapcsolat is!) egy másik vágány ezekre merőlegesen a fűrészgépeket szolgálta ki, fordítókkal segítvel-már ahogy a buszról látszott. Ezek a vágányok is elvesztek a bontáskor, bár a Zsuzsi honlapja szerint egy egykori kocsit megmentettek a belső vasútról!
Továbbá, a még meglévő fatelepüzemben is vannak még sínek, nevezetesen ezek is vagy 760-asok, vagy kisebbek, szintén fűrészüzemi rönkmozgatásra. Sasszeműek láthatják őket a betonból kikandikálni az előző hozzászólásom képein a jármű mögött. Lehet, hogy csak a helyüket, olyan három vagy négy éve raklapjavítás miatt kerestem fel az üzemet-akkor még megvoltak!
 
Debrecen-Fatelep    Mopat, 2012.11.17 18:35.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Másik nézetből a masina.
Érdekesség még az állomáshoz. Nem is két, hanem tulajdonképpen három vasútüzeme volt. A Zsuzsit és a nagyvasúti kapcsolatot már említettük. Emellett volt még egy üzemi kisvasút is a rönktéren, tucatnyi kéttengelyes alvázzal. Ez a fűrészgépek kiszolgálására és rönkmozgatásra szolgált, nem tudom milyen nyomtávú volt, opció a 760mm így valaha a kisvasúti rönkszállítmányok is kezelhetőek voltak!
 
Előző Első    ... [ 268 ] [ 269 ] [ 270 ] [ 271 ] [ 272 ] [ 273 ] [ 274 ] [ 275 ] [ 276 ] ...   Utolsó Következő