Zugló
raps, 2012.11.06 17:27.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A leghamarabb az 1-es, illetve az 1A-s villamossal. Kb. 20-25 perc a menetidő.
|
|
Óbuda
QQriQ, 2012.11.06 16:55.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Aranyhegy helyett Aranyvölgy lesz az, de még nem épült meg, csak tervezik.
|
|
Óbuda
Palotabarat, 2012.11.06 08:21.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok, van egy cikk az Iho.hu-n, ez: http://iho.hu/hir/miert-eppen-obuda-120726 Ott említenek egy új vasúti megállót, melynek a neve Aranyhegy. Ez egy létező állomás? Vagy csak tervezik? Ha már létező, akkor lehet, hogy ez az csak más néven? Próbálom beazonosítani...
|
|
Zugló
Cucus, 2012.11.06 07:22.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mivel jutok el leghamarabb a Népligetbe?Köszi.
|
|
Celldömölk
KeriPetya, 2012.11.05 21:49.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kb. 5 éve tehervonaton utaztam Veszprém - Celldömölk rendező között. Most tavasszal kétszer is jártam errefelé (több irányból), és a rendezőt én se érzékeltem.. hol van, hova lett?
|
|
Pálháza
KeriPetya, 2012.11.05 21:45.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
@Tapsihapsi: köszönöm az információt...! Így már rendben van a dolog valóban...
Üdv: Oldalborda.
|
|
Kémes
Veszprém27, 2012.11.05 20:41.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Javaslom mindenkinek,hogy látogassa meg az Index fórum/ elveszett vágányok,autóutak címmű oldalt,található néhány kép egy októberi vonalbejárásról.Sajnálattal tapasztalom,hogy a pálya Harkány és Vajszló között gyakorlatilag teljesen elpusztult,néhol ki sem látszik a gazból az egykori vágány helye...
|
|
Recsk-Parádfürdő
BZmit302, 2012.11.05 19:14.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Voltam itt. Reménykettem hogy látok tehervonat, de nem volt az állomáson. Mellesleg nagyon tetszet a tekerös sorompó.
|
|
Biharkeresztes
Sanya, 2012.11.05 17:47.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönöm az információt.
|
|
Pálháza
Tapsihapsi, 2012.11.05 02:23.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
@ Oldalborda:
Pálházán a jelenlegi PÁEV vágány azért nincs egy vonalban a régi Hegyközi Kisvasút vágánymaradványával, mert a HK idejében Pálháza csak megálló volt, most pedig két vágánynak kell a hely. Azért, hogy a két vágány elférjen, a következő útátjárónál (vagyis a PÁEV állomás kijáratánál) kissé "törik" a pálya vonalvezetése. Az eredeti HK vágány helye tehát a jelenleg PÁEV két vágánya között van. Így már minden stimmel. ;)
|
|
Kémes
Norbert1073, 2012.11.04 21:39.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyon jó képeket csináltál Barátom!
|
|
Kiskunmajsa KK
BZmot302, 2012.11.04 20:31.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az utasok nem itt száltak fel, hanem a feljebb lévö csonkavágányon. Itt körül járt a szerelvény majd vissza ált a csonkavágányra és felvette utas(okat) ,majd visszaindult Kecskemétre.
|
|
Csokonyavisonta alsó
Cshaweska, 2012.11.04 20:21.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megálló a Csokonyavisonta-Babócsa műút mellett található?
Nagyatádról Barcsra utazva autóval,mintha az épület egy részét láttam volna a település végénél az említett út mellett.
|
|
Karcag
Petrás Bence, 2012.11.04 13:58.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt forgatták a Szezon című magyar film egyik jelenetét, továbbá egy jelenetet Balatonaligán is.
|
|
Rátót
bravo88, 2012.11.04 10:25.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Rátót, mint megállóhely:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4d/R%C3%A1t%C3%B3t_vas%C3%BAt%C3%A1llom%C3%A1s_2012.JPG
|
|
Ópaks
Aesopus, 2012.11.03 21:47.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt egy kis (szó szerint) érdekesség Ópaks állomásról:
http://paksinuti.hu/opaks/index.html
|
|
Biharkeresztes
Endre, 2012.11.03 02:08.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A VPE Kft adatai alapján Biharkeresztes vá.-tól a határpont 6700 méter
|
|
Vereb
Kempelen, 2012.11.02 21:06.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A pályából már évek óta hiányoznak, de ha konkrétan az útátjáróban lévő sínekre gondolsz, akkor igen, teljesen eltűntek mindenestől.
|
|
Mikófalva
Zoli, 2012.11.02 18:57.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vasútfelszedés története:
http://iho.hu/hir/hol-volt-hol-nem-nem-mese-ez-gyermek-121102
|
|
Kémes
fifty, 2012.11.02 15:43.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Remélem nem haragszotok a sok kép miatt, de mióta Norbert 1073 megismertetett ezzel az oldallal, nagyon szeretném ha a képeimmel, képeinkkel ismertetni lehetne e szívügyemmé lett állomásépület sorsát, ha megmenteni önerőből nem is tudom... A képen a pálya még használatban Villány felé, 2006 áprilisában.
|
|
|
Biharkeresztes
Sanya, 2012.11.02 13:51.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszöntök minden olvasót.
Érdeklődöm hogy Biharkeresztes állomástól milyen messze van a határpont ?. Meddig lehet gyalog bejárni.
|
|
Celldömölk
dezso, 2012.11.02 11:24.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pontosításként az „djlacee” által a Sághegy alatt 2004-ben még meglévő rendező pályaudvarhoz:
A műholdképen vélhetőleg látható létesítmény az ÁTI (Állami Tartalék Igazgatóság), később TIG által működtetett raktárbázis volt, melynek kiszolgálását a Celldömölk vasútállomásról induló (jelenleg is meglévő) iparvágánnyal (és közúti szállítással) látták el. Az iparvágány a telepen belül a raktárak mellé épült iparvágány hálózattá bővült. A telephely valamikor az ’50-60-as években létesült, stratégiai élelmiszer tartalékok tárolására. Működésekor szögesdrótos kerítés és fegyveres (kutyás, géppisztolyos!) őrök védték. A létesítményt „aktualitását vesztve” cca. 2006. évben bontották el (http://letoltes.celldomolk.hu/ujkmalja/Kemenesalja2006%2017sz.pdf), hogy helyére a „Vulkán park látogatóközpont” épüljön, mely építkezés a befejezéséhez közeledik. (http://www.vulkanfurdo.hu/start.php?menu_id=18&lang=hu)
A hely azonban régebbi múlttal is rendelkezik. Ez az iparvágány volt a Sághegyen lévő kőbánya iparvágánya (525. kép). A képen három vágány látható, melyek közül kettő a kőátrakóhoz csatlakozott (526.). A képen már 2x2 (le-fel) csillevágány látható, míg a valószínűleg (a hegy beépítettségéből is láthatólag) régebben készült 511. képen csak 2 vágány látható (az „energiatakarékos” drótkötélvontatás viszont tisztán észrevehető: a lefelé menő tele csillék húzták fel az üreseket, így igazán csak fékezni kellett). A kőbánya 1909-1957. között működött, jelentősen átformálva a hegy képét .
|
|
Szenta EV
QQriQ, 2012.11.01 23:45.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szentán...
Szenta meg Somogyszob és Gyékényes között.
|
|
Sellye
KIBA, 2012.11.01 22:08.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok, lehet tudni hogy az állomáson a sorompó kezelőn kívül dolgozik e valaki más is az állomáson?
|
|
Vereb
lassujel, 2012.11.01 21:40.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A sínek is elűntek?
|
|
Balkány
V43_1195, 2012.11.01 20:47.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A bezárás előtt nem volt itt szolgálat már régóta.
|
|
Vereb
Kempelen, 2012.11.01 19:34.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az idei évben felújították a Lovasberény Vereb műutat. Szélesítés, padka, árkok és új aszfaltréteg. A lényeg: ezzel együtt eltűnt az egykori verebi útátjáró táblával, korláttal és az egykori sorompótartóval együtt.
|
|
Debrecen-Fatelep
Mopat, 2012.11.01 18:27.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A JasonX által lefotózott épület a fűtőház mellett áll! A fotón jobb kéz felé esik a fűtőház. Jól látható a Faraktár utcai vasúti felüljáróról.
Még néhány érdekesség a Fatelephez.
Van nagyvasúti kapcsolata. Ez a Debrecen-Vámospércs Vasútvonalból ágazik ki a volt Dohánygyár után, a záhonyi fővonallal párhuuzamosan halad, majd a Faraktár utcai felüljáró alatt kanyarodik be a Fatelepre. Itt kétfelé ágazik. Valaha ezek a vágányok hosszabbak voltak, amikor a volt fatelepet kétfelé hasították és a Zsuzsi állomás feké eső részt felszámolták, akkor szedték fel őket a jelenlegi telekhatárig. Ha a MÁV-Járműjavító buszmegállónál leszállunk, még ma is áll a tolatásvezérlő házikó, tetején a tolatásjelzővel(remélem, még nem lopták le színesfémnek...)
Ja és a meglévő iparvágányon áll egy izé...jármű. Most képzeljünk el egy C-50 kismozdony kasznit, egy deszkaplatóval egy nagyvasúti alvázon, szabvány utköző-vonó készülékekkel és tárcsákkal...mondjuk ezekből csak egy-egy van oldalanként. Egyedi masina, korábban évekig rozsdásodott a DEKO iparvágányon egy M31 ipari mozdony mellett! Próbálok képeket hozni, hátha rájön valaki, hogy mi is van a képen!
|
|
Magyarbóly
Cseke Zoltán, 2012.11.01 18:14.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ilyet még nem láttam az országot járva, a váróterem ajtaja gomnyomásra nyílik. Mondjuk nekem a hagyományos jobban tetszik, dehát ezért is különleges lehet ez az amúgy szép, rendezett állomás. Ja meg azért is különleges, mert Magyarbóly a legdélibb utasforgalmat bonyolító vasútállomás az országban.
|
|
Debrecen-Fatelep
Mopat, 2012.11.01 18:10.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hasznos infó a szerkesztőknek: a Hétvezér utcai megálló a 9 és 10 szelvénykarók között áll. A Balla tanya pedig a 35-ben!(az utóbbi pont a megálló kellős közepébe esik!)
JasonX, nem voltál véletlenül Mechwartos?
|
|