Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 271 ] [ 272 ] [ 273 ] [ 274 ] [ 275 ] [ 276 ] [ 277 ] [ 278 ] [ 279 ] ...   Utolsó Következő

Zugló    raps, 2012.11.06 17:27.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A leghamarabb az 1-es, illetve az 1A-s villamossal. Kb. 20-25 perc a menetidő.
 
Óbuda    QQriQ, 2012.11.06 16:55.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Aranyhegy helyett Aranyvölgy lesz az, de még nem épült meg, csak tervezik.
 
Óbuda    Palotabarat, 2012.11.06 08:21.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok, van egy cikk az Iho.hu-n, ez: http://iho.hu/hir/miert-eppen-obuda-120726 Ott említenek egy új vasúti megállót, melynek a neve Aranyhegy. Ez egy létező állomás? Vagy csak tervezik? Ha már létező, akkor lehet, hogy ez az csak más néven? Próbálom beazonosítani...
 
Zugló    Cucus, 2012.11.06 07:22.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mivel jutok el leghamarabb a Népligetbe?Köszi.

 
Celldömölk    KeriPetya, 2012.11.05 21:49.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kb. 5 éve tehervonaton utaztam Veszprém - Celldömölk rendező között. Most tavasszal kétszer is jártam errefelé (több irányból), és a rendezőt én se érzékeltem.. hol van, hova lett?
 
Pálháza    KeriPetya, 2012.11.05 21:45.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
@Tapsihapsi: köszönöm az információt...! Így már rendben van a dolog valóban...
Üdv: Oldalborda.
 
Kémes    Veszprém27, 2012.11.05 20:41.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Javaslom mindenkinek,hogy látogassa meg az Index fórum/ elveszett vágányok,autóutak címmű oldalt,található néhány kép egy októberi vonalbejárásról.Sajnálattal tapasztalom,hogy a pálya Harkány és Vajszló között gyakorlatilag teljesen elpusztult,néhol ki sem látszik a gazból az egykori vágány helye...
 
Recsk-Parádfürdő    BZmit302, 2012.11.05 19:14.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Voltam itt. Reménykettem hogy látok tehervonat, de nem volt az állomáson. Mellesleg nagyon tetszet a tekerös sorompó.
 
Biharkeresztes    Sanya, 2012.11.05 17:47.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönöm az információt.
 
Pálháza    Tapsihapsi, 2012.11.05 02:23.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
@ Oldalborda:
Pálházán a jelenlegi PÁEV vágány azért nincs egy vonalban a régi Hegyközi Kisvasút vágánymaradványával, mert a HK idejében Pálháza csak megálló volt, most pedig két vágánynak kell a hely. Azért, hogy a két vágány elférjen, a következő útátjárónál (vagyis a PÁEV állomás kijáratánál) kissé "törik" a pálya vonalvezetése. Az eredeti HK vágány helye tehát a jelenleg PÁEV két vágánya között van. Így már minden stimmel. ;)
 
Kémes    Norbert1073, 2012.11.04 21:39.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyon jó képeket csináltál Barátom!
 
Kiskunmajsa KK    BZmot302, 2012.11.04 20:31.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az utasok nem itt száltak fel, hanem a feljebb lévö csonkavágányon. Itt körül járt a szerelvény majd vissza ált a csonkavágányra és felvette utas(okat) ,majd visszaindult Kecskemétre.
 
Csokonyavisonta alsó    Cshaweska, 2012.11.04 20:21.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megálló a Csokonyavisonta-Babócsa műút mellett található?
Nagyatádról Barcsra utazva autóval,mintha az épület egy részét láttam volna a település végénél az említett út mellett.
 
Karcag    Petrás Bence, 2012.11.04 13:58.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt forgatták a Szezon című magyar film egyik jelenetét, továbbá egy jelenetet Balatonaligán is.
 
Rátót    bravo88, 2012.11.04 10:25.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Rátót, mint megállóhely:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4d/R%C3%A1t%C3%B3t_vas%C3%BAt%C3%A1llom%C3%A1s_2012.JPG
 
Ópaks    Aesopus, 2012.11.03 21:47.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt egy kis (szó szerint) érdekesség Ópaks állomásról:
http://paksinuti.hu/opaks/index.html

 
Biharkeresztes    Endre, 2012.11.03 02:08.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A VPE Kft adatai alapján Biharkeresztes vá.-tól a határpont 6700 méter
 
Vereb    Kempelen, 2012.11.02 21:06.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A pályából már évek óta hiányoznak, de ha konkrétan az útátjáróban lévő sínekre gondolsz, akkor igen, teljesen eltűntek mindenestől.
 
Mikófalva    Zoli, 2012.11.02 18:57.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vasútfelszedés története:

http://iho.hu/hir/hol-volt-hol-nem-nem-mese-ez-gyermek-121102
 
Kémes    fifty, 2012.11.02 15:43.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Remélem nem haragszotok a sok kép miatt, de mióta Norbert 1073 megismertetett ezzel az oldallal, nagyon szeretném ha a képeimmel, képeinkkel ismertetni lehetne e szívügyemmé lett állomásépület sorsát, ha megmenteni önerőből nem is tudom... A képen a pálya még használatban Villány felé, 2006 áprilisában.
 
Biharkeresztes    Sanya, 2012.11.02 13:51.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszöntök minden olvasót.
Érdeklődöm hogy Biharkeresztes állomástól milyen messze van a határpont ?. Meddig lehet gyalog bejárni.
 
Celldömölk    dezso, 2012.11.02 11:24.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pontosításként az „djlacee” által a Sághegy alatt 2004-ben még meglévő rendező pályaudvarhoz:
A műholdképen vélhetőleg látható létesítmény az ÁTI (Állami Tartalék Igazgatóság), később TIG által működtetett raktárbázis volt, melynek kiszolgálását a Celldömölk vasútállomásról induló (jelenleg is meglévő) iparvágánnyal (és közúti szállítással) látták el. Az iparvágány a telepen belül a raktárak mellé épült iparvágány hálózattá bővült. A telephely valamikor az ’50-60-as években létesült, stratégiai élelmiszer tartalékok tárolására. Működésekor szögesdrótos kerítés és fegyveres (kutyás, géppisztolyos!) őrök védték. A létesítményt „aktualitását vesztve” cca. 2006. évben bontották el (http://letoltes.celldomolk.hu/ujkmalja/Kemenesalja2006%2017sz.pdf), hogy helyére a „Vulkán park látogatóközpont” épüljön, mely építkezés a befejezéséhez közeledik. (http://www.vulkanfurdo.hu/start.php?menu_id=18&lang=hu)
A hely azonban régebbi múlttal is rendelkezik. Ez az iparvágány volt a Sághegyen lévő kőbánya iparvágánya (525. kép). A képen három vágány látható, melyek közül kettő a kőátrakóhoz csatlakozott (526.). A képen már 2x2 (le-fel) csillevágány látható, míg a valószínűleg (a hegy beépítettségéből is láthatólag) régebben készült 511. képen csak 2 vágány látható (az „energiatakarékos” drótkötélvontatás viszont tisztán észrevehető: a lefelé menő tele csillék húzták fel az üreseket, így igazán csak fékezni kellett). A kőbánya 1909-1957. között működött, jelentősen átformálva a hegy képét .

 
Szenta EV    QQriQ, 2012.11.01 23:45.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szentán...
Szenta meg Somogyszob és Gyékényes között.
 
Sellye    KIBA, 2012.11.01 22:08.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok, lehet tudni hogy az állomáson a sorompó kezelőn kívül dolgozik e valaki más is az állomáson?
 
Vereb    lassujel, 2012.11.01 21:40.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A sínek is elűntek?
 
Balkány    V43_1195, 2012.11.01 20:47.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A bezárás előtt nem volt itt szolgálat már régóta.
 
Vereb    Kempelen, 2012.11.01 19:34.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az idei évben felújították a Lovasberény Vereb műutat. Szélesítés, padka, árkok és új aszfaltréteg. A lényeg: ezzel együtt eltűnt az egykori verebi útátjáró táblával, korláttal és az egykori sorompótartóval együtt.
 
Debrecen-Fatelep    Mopat, 2012.11.01 18:27.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A JasonX által lefotózott épület a fűtőház mellett áll! A fotón jobb kéz felé esik a fűtőház. Jól látható a Faraktár utcai vasúti felüljáróról.
Még néhány érdekesség a Fatelephez.
Van nagyvasúti kapcsolata. Ez a Debrecen-Vámospércs Vasútvonalból ágazik ki a volt Dohánygyár után, a záhonyi fővonallal párhuuzamosan halad, majd a Faraktár utcai felüljáró alatt kanyarodik be a Fatelepre. Itt kétfelé ágazik. Valaha ezek a vágányok hosszabbak voltak, amikor a volt fatelepet kétfelé hasították és a Zsuzsi állomás feké eső részt felszámolták, akkor szedték fel őket a jelenlegi telekhatárig. Ha a MÁV-Járműjavító buszmegállónál leszállunk, még ma is áll a tolatásvezérlő házikó, tetején a tolatásjelzővel(remélem, még nem lopták le színesfémnek...)
Ja és a meglévő iparvágányon áll egy izé...jármű. Most képzeljünk el egy C-50 kismozdony kasznit, egy deszkaplatóval egy nagyvasúti alvázon, szabvány utköző-vonó készülékekkel és tárcsákkal...mondjuk ezekből csak egy-egy van oldalanként. Egyedi masina, korábban évekig rozsdásodott a DEKO iparvágányon egy M31 ipari mozdony mellett! Próbálok képeket hozni, hátha rájön valaki, hogy mi is van a képen!
 
Magyarbóly    Cseke Zoltán, 2012.11.01 18:14.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ilyet még nem láttam az országot járva, a váróterem ajtaja gomnyomásra nyílik. Mondjuk nekem a hagyományos jobban tetszik, dehát ezért is különleges lehet ez az amúgy szép, rendezett állomás. Ja meg azért is különleges, mert Magyarbóly a legdélibb utasforgalmat bonyolító vasútállomás az országban.
 
Debrecen-Fatelep    Mopat, 2012.11.01 18:10.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hasznos infó a szerkesztőknek: a Hétvezér utcai megálló a 9 és 10 szelvénykarók között áll. A Balla tanya pedig a 35-ben!(az utóbbi pont a megálló kellős közepébe esik!)
JasonX, nem voltál véletlenül Mechwartos?
 
Előző Első    ... [ 271 ] [ 272 ] [ 273 ] [ 274 ] [ 275 ] [ 276 ] [ 277 ] [ 278 ] [ 279 ] ...   Utolsó Következő