Lábatlan
JasonX, 2020.07.25 21:10.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2020.04.26
|
|
|
Neszmélyi téglagyár
JasonX, 2020.07.25 21:08.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2020.04.26
|
|
|
Várhegyalja
JasonX, 2020.07.25 21:07.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2020.04.26
|
|
|
Zalaszentiván régi
cd196, 2020.07.21 14:06.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nettó szégyen ez a bontás. A tulaj vissza sem írt, öt éve szóltam nekii. Eleve nem volt esze vasúti épületként hirdetni a szállását.
|
|
Szépjuhászné
cd196, 2020.07.21 11:26.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Lugosi Albert Csabának szeretettel:
A gyermekvasut.hu-n cáfolták volt (többszöri átstrukturálás miatt számos tartalom nem érhető el már, az archive.org-on nem találtam meg), érvek nélkül, hogy itt gúlás védőjelző lett volna. Ma is sok bizt.ber.-történeti utalás van az oldalon, de erről a kérdésről nincs szó. Ez viszont fennmaradt:
http://szepjuhaszne.blogspot.hu/2008/05/egy-archv-kp-1967-bl.html
Idézet onnan: „A vonat mögött látszik az állomás eredeti, alak bejárati jelzője. Újabban sok helyen azt hangoztatják, miszerint az állomás 1949-től 1973-ig,tehát átadásától a Dominó 55 rendszerű biztosító berendezés üzembe helyezéséig, nem biztosított szolgálati hely volt, amit gúlás védőjelző fedezett. Eddig ez a leginkább egyértelmű és mindenki számára nyilvánvaló képes bizonyíték arra, hogy az állomás biztosított szolgálati hely volt.”
A kép forrása: Vincze István: Az Úttörővasút című cikk, Természet és Technika, 1950. (109. évfolyam, 9. szám) https://adtplus.arcanum.hu/hu/view/BME_TermeszetTarsadalomTechnika_1950/?pg=526
|
|
|
Ostffyasszonyfa
VT22, 2020.07.19 15:06.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 2. katonai felmérés nem a mostani helyére, hanem attól Nagysimonyi felé eltolva jelöli az állomást:
https://mapire.eu/hu/map/secondsurvey-hungary/?bbox=1888274.4597648906%2C5984070.143832396%2C1906476.0271252983%2C5990758.383807349&map-list=1&layers=5
A III. kat. felmérés térképén a mostani helyén van. Feltehetően a II. kat. felm. idején az engedélyezési tervek alapján rajzolták meg a vonalat, és az állomás máshova került végül, mire megépült a vonal.
|
|
Ceglédbercel
Tastam, 2020.07.18 10:38.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2018 októberében elbontásra került az őrház és a hozzá tartozó melléképület tetőzete, majd 2020 júliusának közepén az épületeket is lebontották.
|
|
|
Szilvásvárad-Szalajkavölgy
prozak01, 2020.07.18 00:43.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
E hét hétfői pillanatkép
|
|
|
Hűvösvölgy
Hofer, 2020.07.17 17:05.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Emléktáblák és a "100 éves" Időkapszula.
2020. 04. 02.
|
|
|
Hegyeshalom
Hofer, 2020.07.17 17:03.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
411, 358 pályaszámú gőzmozdony.
2019. 11. 23.
|
|
|
Csorbató
Capras Dávid, 2020.07.14 19:35.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A fogas régi végállomása, ideje lenne külön lapra tenni: https://goslovakia.sk/sk/body-zaujmu/2629-hotel-solisko-byvala-zeleznicna-stanica-strbske-pleso
|
|
Mórytelep
cd196, 2020.07.14 19:09.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez nagyon mellément, pedig ez egy jó oldal: https://www.rail.sk/arp/slovakia/history/h182.htm
|
|
Mórytelep
cd196, 2020.07.14 18:50.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
További térkép, 15. o.: https://www.strba.sk/wp-content/uploads/2018/01/Strba_noviny_01_2018_web.pdf
https://www.google.com/search?q="Móryho+osada"+zubačka
|
|
Grubišno Polje
VT22, 2020.07.12 01:44.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pavlovac-Dražica - Grubišno Polje szakasz megnyitása: 1913. június 11.
Grubisno Polje-Bastaji szakasz megnyitása: 1950. július 27.
|
|
Garešnica
VT22, 2020.07.11 18:37.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vasút menetrendi végpontja Garesnica volt. A Garesnica-Banova Jaruga szakaszról nem találtunk menetrendet. Viszont az is biztos, hogy ez a szakasz létezett, még ha személyforgalom nem is folyt rajta. Lehet hogy Garesnica kiszolgálása fontos volt, de csak ezért nem akarták fenntartani az egész vonalat Belovártól idáig, inkább építettek 15 km új vonalat délről bekötve Garesnicát, a többi meg mehetett a kukába. De ez csak feltételezés.
A műholdképen szépen követhető a nyomvonal, egyes útátjárókban még síneket is lehet találni:
https://www.google.com/maps/@45.5258181,16.9264603,3a,75y,330.89h,80.49t/data=!3m6!1e1!3m4!1sOOFFdX9V5bnhQr2GiqKAlQ!2e0!7i13312!8i6656
|
|
Pankota
cd196, 2020.07.09 17:01.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://igrek.amzp.pl/maplist.php?cat=ROMLCH020K&listsort=sortoption14&listtype=mapywig2
|
|
|
Pankota
cd196, 2020.07.09 16:18.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pankotán volt egy másik vonal is: http://tramclub.org/viewtopic.php?t=760&postdays=0&postorder=asc&start=75#83740
|
|
|
Máriaradna
cd196, 2020.07.09 16:14.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A hiányzó csatlakozó vonal: http://tramclub.org/viewtopic.php?t=760&postdays=0&postorder=asc&start=75#83740
|
|
|
Chrabrany
cd196, 2020.07.06 15:39.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Melyik vasúti szolgálati dokumentumban szerepel a Nyitragaráb név? (Avagy mire föl szerepel úgy az adatlapon, mintha létező név lett volna?)
|
|
Jászberény
ROCOman, 2020.07.05 19:25.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A pénztárablakot kicserélték.
|
|
|
Meggyespele
ROCOman, 2020.07.05 17:54.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A napokban a füvet levágták a megállónál, illetve a peront szegélyező beton korlátot lemeszelték.
|
|
Mórytelep
cd196, 2020.07.04 22:22.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
hhttp://mapy.tuzvo.sk/HOFM/Default.aspx
ttps://www.vlaky.net/upload/trate/trate/prilohy/003053-GVD-1921-leto.pdf
|
|
Mórytelep
cd196, 2020.07.04 22:08.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://chartae-antiquae.cz/en/maps/21717
|
|
Nagykárolyfalva
Pedro Gonzales, 2020.07.03 22:40.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy 1949-es menetjegyem alapján az állomás neve akkor Rankovićevo volt. (A falu neve 1949-1956 között Banatsko Rankovićevo.)
|
|
Garešnica
vaci, 2020.07.03 16:33.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Korábban már feltettem a kérdést, de mivel nem kaptam választ, itt megismétlem: milyen forrás alapján vettétek fel ezt a vasútvonalat úgy, hogy Banova-Jaruga a végállomás? Én mindenhol azt találtam, hogy itt, Garesnica-ban volt a végállomás. Köszönöm - előre is - a választ!
|
|
|
Garešnica
vaci, 2020.07.03 16:29.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sok év után, múlt héten - a tengerpartról hazafelé - sikerült megtalálnom az egykori állomást. Utólag nem is értem, hogy korábban miért nem sikerült. Egészen máshol kerestem eddig, mint ahol most megtaláltam.
|
|
|
Budafok
Mark94, 2020.06.27 21:41.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az újonnan épült földszintes épület az utcafront felől. Ugyanilyen állt az állomás épülete mellett, állítólag annak a tégláiból épült a mostani.
|
|
|
Bucsu
JasonX, 2020.06.21 16:33.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2020.04.18
|
|
|
Torony
JasonX, 2020.06.21 16:32.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2020.04.18, ennyi látható belőle
|
|
|
Sé
JasonX, 2020.06.21 16:31.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2020.04.18 állítólag Sé
|
|
|