Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 54 ] [ 55 ] [ 56 ] [ 57 ] [ 58 ] [ 59 ] [ 60 ] [ 61 ] [ 62 ] ...   Utolsó Következő

    JasonX, 2020.06.21 16:31.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2020.04.18 állítólag Sé
 
Olad    JasonX, 2020.06.21 16:29.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hátulról sem jobb a helyzet
 
Olad    JasonX, 2020.06.21 16:28.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2020.04.18 még kevésbé látható az épület
 
Rum    JasonX, 2020.06.21 16:27.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2020.04.18
 
Rum    JasonX, 2020.06.21 16:26.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2020.04.18
 
Rum kastély    JasonX, 2020.06.21 16:25.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2020.04.18
 
Csempeszkopács    JasonX, 2020.06.21 16:24.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2020.04.22
 
Tanakajd    JasonX, 2020.06.21 16:22.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2020.04.12
 
Táplánszentkereszt alsó    JasonX, 2020.06.21 16:21.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2020.04.12 alig láthatóan.
 
Táplánszentkereszt felső    JasonX, 2020.06.21 16:20.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2020.04.12
 
Zalaszentiván régi    andras1, 2020.06.20 21:21.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyon úgy tűnik, hogy az állomásépület - több más lakóingatlannal együtt - a megépítésre kerülő deltavágány miatt elbontásra kerül hamarosan. http://www.sinekvilaga.hu/fejlesztesek-a-gysev-zrt-altal-uzemeltetett-vasuti-palyakon

Új megállóhely is készül majd Zalaszentivánon, a jelenlegi állomásra be nem járó, Szombathely felé a deltavágányon közlekedő vonatok számára, Zalaszentiván-Sárvíz néven.
 
Jászdózsa    Sóti Zoltan, 2020.06.16 18:33.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagypapámék a ott laktak a régi állomáson, Sóti Pál állomásfőnök. ("Az én papám"). Amikor kicsi gyerek voltam, sok nyarat töltöttem ott. Még emlékszem a régi vonalra, a mellékvagányra, amin szerelővagonok álltak. A munkások szerettek minket a hugommal, zsíroskenyereztünk is együtt. Egyszer hajtánykocsi is volt a melléken. Később a síneket elbontották, és papámek beköltöztek a faluba. Minden megváltozott, az út megépült. Az állomás helyén italozó volt néhány éve, ahol a tulajdonos megmutatta az épületet, azt a helységet is ahol nagymamám feküdt éveken át. Sosem felejtem a kert vegefelé folyó víz vasas ízét. Isten nyugasztalja papám, mamám és ma már szüleim is. Az állomás az életem egy darabja.
 
Szered    Capras Dávid, 2020.06.07 18:06.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Jozef Gulík térképe jelöli a volt lóvasúti állomást Szered-Újvárosként a régi nyomvonal déli oldalán (ezt egyelőre téves névként értékelem, az alábbi részleten is településrésznév, nem vasúti szolgálati hely neve);
meg egy megállóhelyet az Alsócsöpönyként feltüntetett településrésznél, de azt Szeredként, és az északi oldalon.

Ezzel szemben a térképrészleteken a Alsócsöpöny déli szélénél vasúti épületet nem jelöl (de a III. kat. 25 e. és „IV. kat.” 1941: talán egy kápolnát a temetőnél), az állomásnál viszont északon (III. kat. 25 és 75 e. is).

A retusálás a II. katonain hosszabb nyomvonalat feltételez, közel a Vág partjához. A többin ez nem látszik.

A „IV. kat.” 1941-esen a Vág-völgyi vasút felüljárón keresztezi a lóvasút nyomvonalát. Másutt erre nincs jel.

A mai Ľudmily Podjavorinskej utca fordulója és a Kuzmányho nyugati vége közt nagy valószínűséggel több vasúti épület áll.

Itt lehet még nézelődni: https://www.staremapy.sk/?zoom=16&lat=48.29284222077618&lng=17.737160619936564&map=TM5

http://mapy.tuzvo.sk/hofm/default.aspx?pcx=-525950&pcy=-1268666&psc=2500

A telekhatárok is őrzik a lóvasút nyomvonalát (mint Linz Urfahrnál is amúgy, a Slezak kiadó könyvében tárgyalja : )
 
Balinka    JasonX, 2020.06.05 20:04.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2020.03.26
 
Balinka    JasonX, 2020.06.05 20:03.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2020.03.26
 
Balinka    JasonX, 2020.06.05 20:03.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2020.03.26
 
Balinka    JasonX, 2020.06.05 20:02.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2020.03.26
 
Bodajk felső    JasonX, 2020.06.05 20:01.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Másik híd Balinka felé.
 
Bodajk felső    JasonX, 2020.06.05 20:00.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2020.03.26
 
Bodajk felső    JasonX, 2020.06.05 20:00.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2020.03.26 Híd a megálló közelében Bodajk felé
 
Budafok    ganzhuszar, 2020.06.04 06:42.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomáson a lebontott épület helyén, új, földszintes verzió épült. vonatból fotózva 05.31-én, később talán tudok jobbat készíteni.
 
Vinye    Hofer, 2020.06.02 17:07.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállóval szemben a sínek másik oldalán egy kis esőház található, ami a vonat várására is tökéletesen alkalmas.
2020. 05. 18.
 
Mátrafüred alsó    ROCOman, 2020.06.02 14:45.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Pipis-hegyi szárnyvonal a Szerszám és Készülékgyár nevű hadiüzem építési anyagainak szállítására létesült. Az építését külső cég finanszírozta, részben bérelt járműpark kölcsönzésével. A vonal nem tartozott a Mátravasút állagába, de fenntartását és a vonal kiszolgálását az ÁEV végezte. A vonal az 1950-es évek elején épült, Mátrafüred alsónál ágazott ki és vezetett egy előkészítő telephelyre. Innen irányváltással lehetett a gyár felé közlekedni. A vonal építési engedélyét 1951.05.10-én állítják ki a Színesfémfeldolgozó Beruházási Vállalat részére. (Ekkor már azonban zajlott az építkezés.) A hadiüzemben komolyabb termelés nem folyt, így a vonalon sem zajlott forgalom, majd profilváltást követően beindult a gyár. Ez elhozhatta volna a vasút fénykorát, mivel a dolgozók és anyagok szállítását is vasúton tervezték megoldani. Mk48-as gépek érkeztek volna és modern személykocsi park. Mátrafüred alsón delta létesült volna a kétszeres irányváltással járó eljutási idő csökkentése okán. Dacára a már aláírt szállítási szerződésnek a fénykor elmaradt, a gyárat közút szolgálta ki. A vonal 1957-ben az akkor üzemen kívüli vonal a Mátravasút tulajdonába kerül. A Mátravasút 1965-ben engedélyt kér a vonal bontására, mert a 12 kg/fm-es felépítményt más vonalai felújításához használná. Ehhez a heves megyei tanács hozzájárul, de a gyár (Egyesült Izzólámpa és Világítási Rt) nem, mert esetleg még szükség lehet rá. A patthelyzet megoldása Csanádi elvtársra vár, aki azzal zárja le, hogy ha a gyárnak kell a vasút, akkor vegye át a vonalat, mint iparvágányt. A gyár ebben a formában már nem tart igényt rá. Sajnos a bontás dátuma nem ismert. Adatai:
- folyópálya hossz - 3 692.72 méter,
- forgalmi kitérő, 27+08.25 - 28+11.50 - 103.25 méter
- csonkavágány az előregyártónál - 330.60 méter. A fővonali kiágazás és a csonka bakja közötti távolság (Az itt található állomási mellékvágány hossza ~100 méteres volt.)
- kitérővágány az ipartelepen - 96.56 méter,
- átrakó vágányok Gyöngyösön - 544.78 méter (A rakodására szolgáló vágányok nagy részét
csak bérelte a gyár, nem sajátja volt.),
1963.06.05-én a Mátrai Erdőgazdaság levélben közli az OEF-el, hogy a pályaszakasz 11 éve nem üzemel. holt tőke, mely állóeszközként szerepel, műszaki leírása évről-évre 120.000 forinttal terheli a vasútüzem gazdasági eredményét. A vonalban fekvő sínek 100%-át, a talpfák 60-65%-át lehetne más vonalakba beépíteni. iratszámok:vb.20.277/1965 és 109293/1965
(Forrás: https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9011033&la=154970223 hozzászólások.)
 
Ménfőcsanak    boros940315, 2020.06.02 05:34.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 2000es évek elején szűnt meg a szolgálat. Régen még mikor 2vágányú állomás volt még bakter is volt és keresztet is bonyolitottak le.
 
Porva-Csesznek    Hofer, 2020.05.27 14:56.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Évekkel ezelőtti hozzászólásokra reagálva: a Kántor Ellopott vonat című epizódjában a malmos jelenetek egy részét a tatai Cifra-malomban vették fel: https://library.hungaricana.hu/hu/view/KomaromEsztergom24ora_1975_08/?query=k%C3%A1ntor%20cifra%20malom&pg=107&layout=s
A külső jeleneteket persze fel vehették egy díszlet-malomnál is, ahol csak a külső falakat húzták fel, és úgy filmezték, hogy ne látszódjon, hogy csak díszlet az egész.
 
Pusztavám    JasonX, 2020.05.23 20:10.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vége.
 
Pusztavám    JasonX, 2020.05.23 20:09.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A pálya vége felé.
 
Pusztavám    JasonX, 2020.05.23 20:09.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2020.03.25
 
Pusztavám    JasonX, 2020.05.23 20:03.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Rakodó
 
Árkipuszta    JasonX, 2020.05.23 20:02.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sín az átjáróban.
 
Előző Első    ... [ 54 ] [ 55 ] [ 56 ] [ 57 ] [ 58 ] [ 59 ] [ 60 ] [ 61 ] [ 62 ] ...   Utolsó Következő