Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 58 ] [ 59 ] [ 60 ] [ 61 ] [ 62 ] [ 63 ] [ 64 ] [ 65 ] [ 66 ] ...   Utolsó Következő

Szár régi    cd196, 2020.03.19 13:24.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://users.atw.hu/diesirae/menetrend/1943/1_o2.jpg
 
Sárvár    cd196, 2020.03.18 22:16.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnos bevakolták, sikerült ezt is elpucolni!
A vasút felé Arial lett a tábla, a tervvel ellentétben, elvileg cserélni fogják.
 
Zsolna    cd196, 2020.03.18 22:05.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Zsolnán több nagyállomás van, szét kellene szedni: ma nákladná és osobná
https://www.vlaky.net/trate/37/zsr-160-zvolen-os-st-kosice/#tratTab2

https://mapire.eu/en/synchron/thirdsurvey75000/secondsurvey-hungary/?bbox=2084197.5761340638%2C6313014.179185585%2C2087818.780349074%2C6315402.836319498&map-list=1&layers=here-aerial%2C43&right-layers=5
 
Városi park    VT22, 2020.03.18 14:02.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"Értesítjük a t. utazó közönséget, hogy a kiskun félegyháza—orosházi vonalon Kiskunfélegyháza és Gátér állomások között a 27—28. sz. szelvényben »Városi park« és a 71—72. sz. szelvényben pedig »Kunszállás« elnevezéssel feltételes megállóhelyeket létesítettünk és ezeket f. évi március hó 25-én a 7430. sz. vonattal személyek fel- és leszállására, valamint poggyászok fel- és leadására megnyitjuk.
Ugyanezen időponttól kezdve Kunszállás f. megállóhelyet a fenti vonal 51—52. sz. szelvényben levő régi helyén megszüntetjük." (Vasúti és közlekedési közlöny 1928.03.25.)
 
Csongrádi úti tanyák    VT22, 2020.03.18 14:01.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"Értesítjük a t. utazó közönséget, hogy a kiskun félegyháza—orosházi vonalon Kiskunfélegyháza és Gátér állomások között a 27—28. sz. szelvényben »Városi park« és a 71—72. sz. szelvényben pedig »KunszálIás« elnevezéssel feltételes megállóhelyeket létesítettünk és ezeket f. évi március hó 25-én a 7430. sz. vonattal személyek fel- és leszállására, valamint poggyászok fel- és leadására megnyitjuk.
Ugyanezen időponttól kezdve Kunszállás f. megállóhelyet a fenti vonal 51—52. sz. szelvényben levő régi helyén megszüntetjük." (Vasúti és közlekedési közlöny 1928.03.25.)
 
Bárdudvarnok    ROCOman, 2020.03.15 08:12.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nyomvonalbejárás Kaposmérő és Kadarkút közt 2007-ben.
http://somogyivasutak.hu/index.php?show=cikk&cikk=Nyomvonalbej%E1r%E1s%20Kaposm%E9r%F5%20%E9s%20Kadark%FAt%20k%F6zt%202007-ben
 
Sárvár    ROCOman, 2020.03.15 08:02.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"Lezárult a sárvári vasútállomás felújításának jelentős része az „50 megújuló állomás” program keretében. A projekt során megújult az állomás teljes homlokzata, illetve a fedett peron teljes mértékű felújítása, mely magában foglalja a tetőszerkezet és a térburkolatának cseréjét is."
https://www.mavcsoport.hu/mav/sarvar-allomasa-megszepult-50-megujulo-allomas-program-kereteben
 
Debrecen marhavásártér    debrecenimozvez, 2020.03.11 18:24.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Debrecen Marhavásártér v.m. Magyarország 1941-es Katonai Felmérésének térképen. Rá van fésülve egy mai térkép is, így látható, hogy a megállóhely a mai Balmazújvárosi út mentén volt, a városból kifelé haladva a Köntösgát sortól picit visszább.
 
Debrecen-Kertváros    debrecenimozvez, 2020.03.11 18:18.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Debrecen Baromvásártér vasúti megállóhely Magyarország 1941-es Katonai Felmérésének térképén. Rá van fésülve 50% átláthatósságal egy mai térkép is. A megállóhely régi helyét a Szabó Lőrinc utca elején kell keresni.
 
Zerind    fizolt, 2020.03.09 23:20.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Háromvágányos állomás, átmenő fővágánya a második, az első, a rakodóvágány nincs használatban. A Kisjenő felőli oldalon teljes csapórudas sorompóval biztosított útátjáró van. S.B.W. típusú többközpontos, elektromechanikus biztosítóberendezés üzemel, helyszíni állítású, váltózáras váltókkal, fény előjelzővel ellátott alak bejárati és közös alak kijárati jelzőkkel. Az állomás
Illye felőli végén egy kisebb lakóépület van, ezt leszámítva a következő lakott terület közel 4 Kilométerre van, ezért a személyforgalom minimális, a váróterem zárva van, jegykiadás nincs. Forgalmi szolgálattevő és őrhelyeken egy-egy váltókezelő teljesít szolgálatot. 
 
Vereb    Aviator21, 2020.03.09 20:35.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A volt átjáró, 2019.03.15-én
 
Vajdahunyad felső    cd196, 2020.03.09 11:10.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
https://www.azopan.ro/rezultate?filter=|||||251#1069|1900|ro
https://www.azopan.ro/rezultate?filter=|||||251#photo_1069
http://fortepan.hu/?image_id=17662
http://fortepan.hu/?image_id=27233
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Fels%C5%91_p%C3%A1lyaudvar,_az_erd%C3%A9lyi_b%C3%A1nyavas%C3%BAt_megrong%C3%A1l%C3%B3dott_p%C3%A1lyaszakasza._Fortepan_17662.jpg
 
Üllő    ROCOman, 2020.03.05 12:45.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kiégett őrházat elbontották.
 
Szaniszló    fizolt, 2020.02.28 17:01.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Négyvágányos állomás, átmenő fővágánya a harmadik, rakodóvágánya az első (az ide vezető váltók ki vannak szögelve). Az Érmihályfalva felőli oldalon mechanikus teljes csapórudas sorompóval biztosított útátjáró van, amit a váltókezelői őrhelyről kezelnek. Az állomáson S.B.W. típusú biztosítóberendezés üzemel, helyszíni állítású, váltózáras váltókkal - ezek egymással sorozat függésben vannak, ami kis mértékben növeli a vágányút beállítási időket - , fény előjelzővel ellátott, kijárati előjelzővel egyesített alak bejárati, és közös alak kijárati jelzőkkel. Az állomáson jegykiadást is végző forgalmi szolgálattevő, valamint nappal kettő, éjjel egy váltókezelő teljesít szolgálatot. 
 
Pozsonyligetfalu    cd196, 2020.02.26 19:28.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A tót név a petrezselyemtermesztésből ered, tele vele a világháló.
A német meg a magyar név meg megfelel egymásnak.

1943-as menetrend: http://web.archive.org/web/20200131190344/http://users.atw.hu/diesirae/menetrend/1943/11_o20.jpg
 
Čunovo    cd196, 2020.02.26 19:26.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1943-as menetrendben nem szerepel: http://web.archive.org/web/20200131190344/http://users.atw.hu/diesirae/menetrend/1943/11_o20.jpg
 
Gyorok    cd196, 2020.02.26 18:55.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A feltöltött képen az adatbáziból hiányzó Arad-Hegyaljai Motorosított Vasút állomása látható, nem Első Erdélyi Vasúté, itt egy menetrend:
http://tramclub.org/viewtopic.php?t=760&postdays=0&postorder=asc&start=75#83740
 
Lippa    cd196, 2020.02.26 18:38.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Lippa néven az engedélyezési törvényjavaslat mellékletében: https://library.hungaricana.hu/en/view/OGYK_KI-1892_33/?query=lippa%20radna&pg=38&layout=s
 
Temesillésd    cd196, 2020.02.26 18:35.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Álios néven az engedélyezési törvényjavaslat mellékletében: https://library.hungaricana.hu/en/view/OGYK_KI-1892_33/?query=lippa%20radna&pg=38&layout=s
 
Saroltavár    cd196, 2020.02.26 18:35.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Charlottenburg néven az engedélyezési törvényjavaslat mellékletében: https://library.hungaricana.hu/en/view/OGYK_KI-1892_33/?query=lippa%20radna&pg=38&layout=s
 
Hidasliget    cd196, 2020.02.26 18:34.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bruckenau néven az engedélyezési törvényjavaslat mellékletében: https://library.hungaricana.hu/en/view/OGYK_KI-1892_33/?query=lippa%20radna&pg=38&layout=s
 
Temeshidegkút    cd196, 2020.02.26 18:33.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hidegkút-Traunau néven az engedélyezési törvényjavaslat mellékletében: https://library.hungaricana.hu/en/view/OGYK_KI-1892_33/?query=lippa%20radna&pg=38&layout=s
 
Máriaradna    cd196, 2020.02.26 18:29.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Úgy tűnik, a vasút továbbment a falun, a mai Ioan Fătu utcán, majd a Valea Mare utcán a
geo-spatial.org/harti/#/viewer/openlayers/10
loadmap.net

Ez már nincs jelölve a hivatalos térképen, de az évtizedek óta megszűnt, addig személyvonatokkal járt rész igen: http://web.archive.org/web/20190528200741/www.primarialipova.ro/harta/
 
Érsekújvár    ROCOman, 2020.02.24 17:14.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomást 1851 április 06-án nagy ünnepség keretében avatták fel, s még ugyan azon a napon meg is indult a forgalom.
 
Gyimesbükk    ROCOman, 2020.02.23 18:33.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A felvételi épületet a MÁV egykori főépítésze Pfaff Ferenc tervezte. A forgalmat 1897. április 04-én vették fel.
 
Predeal    ROCOman, 2020.02.23 18:29.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A felvételi épület pont a vízválasztón épült meg anno. Az egyik fele Magyarországhoz, míg a másik fele Romániához tartozott. A forgalom 1879. július 10-én indult meg.
 
Nyírlak    Hofer, 2020.02.23 17:33.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2019. december 15 óta nem állnak meg itt a vonatok.
 
Sümeg    Hofer, 2020.02.23 17:30.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A "Vasúti Szűzanya" az állomásépület sínek felőli részén.
2020. 02. 22.
 
Ceglédbercel    VT22, 2020.02.23 11:39.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bontják az épületet.
 
Ratosnya    fizolt, 2020.02.19 17:47.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Négyvágányos állomás, átmenő fővágánya a harmadik. Az első, rakodó, és a a második vágány a jelenleg nincs használatban. A második vágányból egy iparvágány ágazik le Palotailva felé, ez a közeli fatelepig tart. A Palotailva felőli oldalon a váltókörzet közelében egy aluljárón, a bejárati jelző közelében pedig egy fénysorompóval biztosított útátjárón átkelve lehet átjutni a vasút túloldalára. Domino CR2 típusú egyközpontos, tolatóvágányutas, jelfogófüggéses biztosítóberendezés üzemel központi állítású váltókkal és fényjelzőkkel, a szomszédos állomások felé BLSAR utolérést és ellenmenetet kizáró berendezéssel, térközök nélkül. A jelenlegi felvételi épület a biztosítóberendezés cseréjekor épülhetett, rossz állapotban, de még megvan a korábbi felvételi épület, és a váltókörzetekben a két állítóközpont. Forgalmi szolgálattevő teljesít szolgálatot, aki jegykiadást is végez. 
 
Előző Első    ... [ 58 ] [ 59 ] [ 60 ] [ 61 ] [ 62 ] [ 63 ] [ 64 ] [ 65 ] [ 66 ] ...   Utolsó Következő