Szár régi
cd196, 2020.03.19 13:24.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://users.atw.hu/diesirae/menetrend/1943/1_o2.jpg
|
|
Sárvár
cd196, 2020.03.18 22:16.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos bevakolták, sikerült ezt is elpucolni!
A vasút felé Arial lett a tábla, a tervvel ellentétben, elvileg cserélni fogják.
|
|
Zsolna
cd196, 2020.03.18 22:05.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Zsolnán több nagyállomás van, szét kellene szedni: ma nákladná és osobná
https://www.vlaky.net/trate/37/zsr-160-zvolen-os-st-kosice/#tratTab2
https://mapire.eu/en/synchron/thirdsurvey75000/secondsurvey-hungary/?bbox=2084197.5761340638%2C6313014.179185585%2C2087818.780349074%2C6315402.836319498&map-list=1&layers=here-aerial%2C43&right-layers=5
|
|
Városi park
VT22, 2020.03.18 14:02.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"Értesítjük a t. utazó közönséget, hogy a kiskun félegyháza—orosházi vonalon Kiskunfélegyháza és Gátér állomások között a 27—28. sz. szelvényben »Városi park« és a 71—72. sz. szelvényben pedig »Kunszállás« elnevezéssel feltételes megállóhelyeket létesítettünk és ezeket f. évi március hó 25-én a 7430. sz. vonattal személyek fel- és leszállására, valamint poggyászok fel- és leadására megnyitjuk.
Ugyanezen időponttól kezdve Kunszállás f. megállóhelyet a fenti vonal 51—52. sz. szelvényben levő régi helyén megszüntetjük." (Vasúti és közlekedési közlöny 1928.03.25.)
|
|
Csongrádi úti tanyák
VT22, 2020.03.18 14:01.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"Értesítjük a t. utazó közönséget, hogy a kiskun félegyháza—orosházi vonalon Kiskunfélegyháza és Gátér állomások között a 27—28. sz. szelvényben »Városi park« és a 71—72. sz. szelvényben pedig »KunszálIás« elnevezéssel feltételes megállóhelyeket létesítettünk és ezeket f. évi március hó 25-én a 7430. sz. vonattal személyek fel- és leszállására, valamint poggyászok fel- és leadására megnyitjuk.
Ugyanezen időponttól kezdve Kunszállás f. megállóhelyet a fenti vonal 51—52. sz. szelvényben levő régi helyén megszüntetjük." (Vasúti és közlekedési közlöny 1928.03.25.)
|
|
Bárdudvarnok
ROCOman, 2020.03.15 08:12.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nyomvonalbejárás Kaposmérő és Kadarkút közt 2007-ben.
http://somogyivasutak.hu/index.php?show=cikk&cikk=Nyomvonalbej%E1r%E1s%20Kaposm%E9r%F5%20%E9s%20Kadark%FAt%20k%F6zt%202007-ben
|
|
Sárvár
ROCOman, 2020.03.15 08:02.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"Lezárult a sárvári vasútállomás felújításának jelentős része az „50 megújuló állomás” program keretében. A projekt során megújult az állomás teljes homlokzata, illetve a fedett peron teljes mértékű felújítása, mely magában foglalja a tetőszerkezet és a térburkolatának cseréjét is."
https://www.mavcsoport.hu/mav/sarvar-allomasa-megszepult-50-megujulo-allomas-program-kereteben
|
|
|
Debrecen marhavásártér
debrecenimozvez, 2020.03.11 18:24.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Debrecen Marhavásártér v.m. Magyarország 1941-es Katonai Felmérésének térképen. Rá van fésülve egy mai térkép is, így látható, hogy a megállóhely a mai Balmazújvárosi út mentén volt, a városból kifelé haladva a Köntösgát sortól picit visszább.
|
|
|
Debrecen-Kertváros
debrecenimozvez, 2020.03.11 18:18.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Debrecen Baromvásártér vasúti megállóhely Magyarország 1941-es Katonai Felmérésének térképén. Rá van fésülve 50% átláthatósságal egy mai térkép is. A megállóhely régi helyét a Szabó Lőrinc utca elején kell keresni.
|
|
|
Zerind
fizolt, 2020.03.09 23:20.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Háromvágányos állomás, átmenő fővágánya a második, az első, a rakodóvágány nincs használatban. A Kisjenő felőli oldalon teljes csapórudas sorompóval biztosított útátjáró van. S.B.W. típusú többközpontos, elektromechanikus biztosítóberendezés üzemel, helyszíni állítású, váltózáras váltókkal, fény előjelzővel ellátott alak bejárati és közös alak kijárati jelzőkkel. Az állomás
Illye felőli végén egy kisebb lakóépület van, ezt leszámítva a következő lakott terület közel 4 Kilométerre van, ezért a személyforgalom minimális, a váróterem zárva van, jegykiadás nincs. Forgalmi szolgálattevő és őrhelyeken egy-egy váltókezelő teljesít szolgálatot.
|
|
Vereb
Aviator21, 2020.03.09 20:35.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A volt átjáró, 2019.03.15-én
|
|
|
Vajdahunyad felső
cd196, 2020.03.09 11:10.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
https://www.azopan.ro/rezultate?filter=|||||251#1069|1900|ro
https://www.azopan.ro/rezultate?filter=|||||251#photo_1069
http://fortepan.hu/?image_id=17662
http://fortepan.hu/?image_id=27233
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Fels%C5%91_p%C3%A1lyaudvar,_az_erd%C3%A9lyi_b%C3%A1nyavas%C3%BAt_megrong%C3%A1l%C3%B3dott_p%C3%A1lyaszakasza._Fortepan_17662.jpg
|
|
Üllő
ROCOman, 2020.03.05 12:45.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kiégett őrházat elbontották.
|
|
Szaniszló
fizolt, 2020.02.28 17:01.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Négyvágányos állomás, átmenő fővágánya a harmadik, rakodóvágánya az első (az ide vezető váltók ki vannak szögelve). Az Érmihályfalva felőli oldalon mechanikus teljes csapórudas sorompóval biztosított útátjáró van, amit a váltókezelői őrhelyről kezelnek. Az állomáson S.B.W. típusú biztosítóberendezés üzemel, helyszíni állítású, váltózáras váltókkal - ezek egymással sorozat függésben vannak, ami kis mértékben növeli a vágányút beállítási időket - , fény előjelzővel ellátott, kijárati előjelzővel egyesített alak bejárati, és közös alak kijárati jelzőkkel. Az állomáson jegykiadást is végző forgalmi szolgálattevő, valamint nappal kettő, éjjel egy váltókezelő teljesít szolgálatot.
|
|
Pozsonyligetfalu
cd196, 2020.02.26 19:28.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A tót név a petrezselyemtermesztésből ered, tele vele a világháló.
A német meg a magyar név meg megfelel egymásnak.
1943-as menetrend: http://web.archive.org/web/20200131190344/http://users.atw.hu/diesirae/menetrend/1943/11_o20.jpg
|
|
Čunovo
cd196, 2020.02.26 19:26.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 1943-as menetrendben nem szerepel: http://web.archive.org/web/20200131190344/http://users.atw.hu/diesirae/menetrend/1943/11_o20.jpg
|
|
Gyorok
cd196, 2020.02.26 18:55.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A feltöltött képen az adatbáziból hiányzó Arad-Hegyaljai Motorosított Vasút állomása látható, nem Első Erdélyi Vasúté, itt egy menetrend:
http://tramclub.org/viewtopic.php?t=760&postdays=0&postorder=asc&start=75#83740
|
|
Lippa
cd196, 2020.02.26 18:38.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Lippa néven az engedélyezési törvényjavaslat mellékletében: https://library.hungaricana.hu/en/view/OGYK_KI-1892_33/?query=lippa%20radna&pg=38&layout=s
|
|
Temesillésd
cd196, 2020.02.26 18:35.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Álios néven az engedélyezési törvényjavaslat mellékletében: https://library.hungaricana.hu/en/view/OGYK_KI-1892_33/?query=lippa%20radna&pg=38&layout=s
|
|
Saroltavár
cd196, 2020.02.26 18:35.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Charlottenburg néven az engedélyezési törvényjavaslat mellékletében: https://library.hungaricana.hu/en/view/OGYK_KI-1892_33/?query=lippa%20radna&pg=38&layout=s
|
|
Hidasliget
cd196, 2020.02.26 18:34.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bruckenau néven az engedélyezési törvényjavaslat mellékletében: https://library.hungaricana.hu/en/view/OGYK_KI-1892_33/?query=lippa%20radna&pg=38&layout=s
|
|
Temeshidegkút
cd196, 2020.02.26 18:33.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hidegkút-Traunau néven az engedélyezési törvényjavaslat mellékletében: https://library.hungaricana.hu/en/view/OGYK_KI-1892_33/?query=lippa%20radna&pg=38&layout=s
|
|
Máriaradna
cd196, 2020.02.26 18:29.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Úgy tűnik, a vasút továbbment a falun, a mai Ioan Fătu utcán, majd a Valea Mare utcán a
geo-spatial.org/harti/#/viewer/openlayers/10
loadmap.net
Ez már nincs jelölve a hivatalos térképen, de az évtizedek óta megszűnt, addig személyvonatokkal járt rész igen: http://web.archive.org/web/20190528200741/www.primarialipova.ro/harta/
|
|
Érsekújvár
ROCOman, 2020.02.24 17:14.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomást 1851 április 06-án nagy ünnepség keretében avatták fel, s még ugyan azon a napon meg is indult a forgalom.
|
|
Gyimesbükk
ROCOman, 2020.02.23 18:33.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A felvételi épületet a MÁV egykori főépítésze Pfaff Ferenc tervezte. A forgalmat 1897. április 04-én vették fel.
|
|
Predeal
ROCOman, 2020.02.23 18:29.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A felvételi épület pont a vízválasztón épült meg anno. Az egyik fele Magyarországhoz, míg a másik fele Romániához tartozott. A forgalom 1879. július 10-én indult meg.
|
|
Nyírlak
Hofer, 2020.02.23 17:33.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2019. december 15 óta nem állnak meg itt a vonatok.
|
|
Sümeg
Hofer, 2020.02.23 17:30.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A "Vasúti Szűzanya" az állomásépület sínek felőli részén.
2020. 02. 22.
|
|
|
Ceglédbercel
VT22, 2020.02.23 11:39.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bontják az épületet.
|
|
Ratosnya
fizolt, 2020.02.19 17:47.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Négyvágányos állomás, átmenő fővágánya a harmadik. Az első, rakodó, és a a második vágány a jelenleg nincs használatban. A második vágányból egy iparvágány ágazik le Palotailva felé, ez a közeli fatelepig tart. A Palotailva felőli oldalon a váltókörzet közelében egy aluljárón, a bejárati jelző közelében pedig egy fénysorompóval biztosított útátjárón átkelve lehet átjutni a vasút túloldalára. Domino CR2 típusú egyközpontos, tolatóvágányutas, jelfogófüggéses biztosítóberendezés üzemel központi állítású váltókkal és fényjelzőkkel, a szomszédos állomások felé BLSAR utolérést és ellenmenetet kizáró berendezéssel, térközök nélkül. A jelenlegi felvételi épület a biztosítóberendezés cseréjekor épülhetett, rossz állapotban, de még megvan a korábbi felvételi épület, és a váltókörzetekben a két állítóközpont. Forgalmi szolgálattevő teljesít szolgálatot, aki jegykiadást is végez.
|
|