Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 56 ] [ 57 ] [ 58 ] [ 59 ] [ 60 ] [ 61 ] [ 62 ] [ 63 ] [ 64 ] ...   Utolsó Következő

Felsőrajk    andras1, 2020.07.29 07:53.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ebből az állomásból is látszik, hogy a 17-es vonal déli fele mennyire el van hanyagolva az északihoz képest, már nagyon régóta. Amikor a 70-es évek végén kiépítették a 16-os, 17-es vonalon a térközösítést és az állomások D55-ös állomási biztosítóberendezéseket kaptak, Zalaszentivánnál elfogyott a pénz és nem tudtak tovább menni déli irányban. Amikor a 2015-2016-ban rendbetették és villamosították szintén ezen vonalrészeket, ide akkor sem jutott már semmi. A Zalaszentiván-Nagykanizsa közti vasút felújítását / villamosítását 2017-ben meghirdették, majd gyorsan vissza is vonták a pályázatot. Pénz és erőforrás ide csak a jövőre induló új 7 éves uniós költségvetésben jut majd talán. Ebből az állomásból pedig minden bizonnyal megállóhely lesz csak.
 
Mezőzáh    siofok35, 2020.07.29 06:56.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomáson található híd nyomai alapján háromvágányos állomás lehetett. Itt jól látszik a régi épületek és az új megállóhely egymáshoz viszonyított helyzete is.
 
Felsőrajk    fizolt, 2020.07.26 14:19.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Háromvágányos állomás, átmenő fővágánya a harmadik. Az első és második vágány ki van zárva a forgalomból, így vonatkeresztezés, félreállás, körüljárás nem lehetséges, a napi két helyben forduló vonat szóló Bz motorkocsi. Az állomáson nyomógomb vezérlésű fényjelzős elektromechanikus biztosítóberendezés üzemel, eredetileg vonóvezetékes váltókkal, de az átmenő fővágányban fekvőket helyszíni állítású, váltózáras váltókká alakították át. A Zalaszentmihály-Pacsa felőli oldalon mechanikus teljes csapórudas sorompóval biztosított útátjáró van, ami egy minimális forgalmú mezőgazdasági utat szolgál ki. A sorompó felhívásos, alaphelyzetben le van zárva, a felnyitási igényt a sorompó melletti nyomógombokkal lehet jelezni. Az állomáson csak forgalmi szolgálattevő dolgozik, szükség esetén ő megy ki a II. állítóközpontba sorompót kezelni - ez időigényes, és csak akkor lehetséges, amikor az állomás közelében nem mozog vonat, egyébként a jelzők kezeléshez nem kell kimenni az állítóközpontokba. A helyben forduló vonatokon kívül csak napi egy pár vonat áll meg itt, így az utasforgalom alacsony, ennek ellenére az állomáson van hangosbemondás, és a váróterem is üzemel. A felvételi épületben – ami az egyik, az eredetihez leginkább hasonló állapotú Déli Vasúti szabványépület - szolgálati lakások is voltak, de ezeket ma már nem használják. Az állomás közepénél még ma is áll a Déli Vasút egykori váltóállító központja.
 
Mezőrücs    VT22, 2020.07.25 20:27.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
https://kronikaonline.ro/erdelyi-hirek/megmentenek-a-mezosegi-kisvasutat
 
Mogyorósbánya    JasonX, 2020.07.25 19:12.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2020.04.26
 
Lábatlan    JasonX, 2020.07.25 19:10.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2020.04.26
 
Neszmélyi téglagyár    JasonX, 2020.07.25 19:08.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2020.04.26
 
Várhegyalja    JasonX, 2020.07.25 19:07.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2020.04.26
 
Zalaszentiván régi    cd196, 2020.07.21 12:06.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nettó szégyen ez a bontás. A tulaj vissza sem írt, öt éve szóltam nekii. Eleve nem volt esze vasúti épületként hirdetni a szállását.
 
Szépjuhászné    cd196, 2020.07.21 09:26.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Lugosi Albert Csabának szeretettel:

A gyermekvasut.hu-n cáfolták volt (többszöri átstrukturálás miatt számos tartalom nem érhető el már, az archive.org-on nem találtam meg), érvek nélkül, hogy itt gúlás védőjelző lett volna. Ma is sok bizt.ber.-történeti utalás van az oldalon, de erről a kérdésről nincs szó. Ez viszont fennmaradt:

http://szepjuhaszne.blogspot.hu/2008/05/egy-archv-kp-1967-bl.html

Idézet onnan: „A vonat mögött látszik az állomás eredeti, alak bejárati jelzője. Újabban sok helyen azt hangoztatják, miszerint az állomás 1949-től 1973-ig,tehát átadásától a Dominó 55 rendszerű biztosító berendezés üzembe helyezéséig, nem biztosított szolgálati hely volt, amit gúlás védőjelző fedezett. Eddig ez a leginkább egyértelmű és mindenki számára nyilvánvaló képes bizonyíték arra, hogy az állomás biztosított szolgálati hely volt.”

A kép forrása: Vincze István: Az Úttörővasút című cikk, Természet és Technika, 1950. (109. évfolyam, 9. szám) https://adtplus.arcanum.hu/hu/view/BME_TermeszetTarsadalomTechnika_1950/?pg=526
 
Ostffyasszonyfa    VT22, 2020.07.19 13:06.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 2. katonai felmérés nem a mostani helyére, hanem attól Nagysimonyi felé eltolva jelöli az állomást:

https://mapire.eu/hu/map/secondsurvey-hungary/?bbox=1888274.4597648906%2C5984070.143832396%2C1906476.0271252983%2C5990758.383807349&map-list=1&layers=5

A III. kat. felmérés térképén a mostani helyén van. Feltehetően a II. kat. felm. idején az engedélyezési tervek alapján rajzolták meg a vonalat, és az állomás máshova került végül, mire megépült a vonal.
 
Ceglédbercel    Tastam, 2020.07.18 08:38.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2018 októberében elbontásra került az őrház és a hozzá tartozó melléképület tetőzete, majd 2020 júliusának közepén az épületeket is lebontották.
 
Szilvásvárad-Szalajkavölgy    prozak01, 2020.07.17 22:43.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
E hét hétfői pillanatkép
 
Hűvösvölgy    Hofer, 2020.07.17 15:05.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Emléktáblák és a "100 éves" Időkapszula.
2020. 04. 02.
 
Hegyeshalom    Hofer, 2020.07.17 15:03.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
411, 358 pályaszámú gőzmozdony.
2019. 11. 23.
 
Csorbató    Capras Dávid, 2020.07.14 17:35.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A fogas régi végállomása, ideje lenne külön lapra tenni: https://goslovakia.sk/sk/body-zaujmu/2629-hotel-solisko-byvala-zeleznicna-stanica-strbske-pleso
 
Mórytelep    cd196, 2020.07.14 17:09.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez nagyon mellément, pedig ez egy jó oldal: https://www.rail.sk/arp/slovakia/history/h182.htm
 
Mórytelep    cd196, 2020.07.14 16:50.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
További térkép, 15. o.: https://www.strba.sk/wp-content/uploads/2018/01/Strba_noviny_01_2018_web.pdf

https://www.google.com/search?q="Móryho+osada"+zubačka
 
Grubišno Polje    VT22, 2020.07.11 23:44.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pavlovac-Dražica - Grubišno Polje szakasz megnyitása: 1913. június 11.
Grubisno Polje-Bastaji szakasz megnyitása: 1950. július 27.
 
Garešnica    VT22, 2020.07.11 16:37.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vasút menetrendi végpontja Garesnica volt. A Garesnica-Banova Jaruga szakaszról nem találtunk menetrendet. Viszont az is biztos, hogy ez a szakasz létezett, még ha személyforgalom nem is folyt rajta. Lehet hogy Garesnica kiszolgálása fontos volt, de csak ezért nem akarták fenntartani az egész vonalat Belovártól idáig, inkább építettek 15 km új vonalat délről bekötve Garesnicát, a többi meg mehetett a kukába. De ez csak feltételezés.

A műholdképen szépen követhető a nyomvonal, egyes útátjárókban még síneket is lehet találni:

https://www.google.com/maps/@45.5258181,16.9264603,3a,75y,330.89h,80.49t/data=!3m6!1e1!3m4!1sOOFFdX9V5bnhQr2GiqKAlQ!2e0!7i13312!8i6656
 
Pankota    cd196, 2020.07.09 15:01.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://igrek.amzp.pl/maplist.php?cat=ROMLCH020K&listsort=sortoption14&listtype=mapywig2
 
Pankota    cd196, 2020.07.09 14:18.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pankotán volt egy másik vonal is: http://tramclub.org/viewtopic.php?t=760&postdays=0&postorder=asc&start=75#83740
 
Máriaradna    cd196, 2020.07.09 14:14.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A hiányzó csatlakozó vonal: http://tramclub.org/viewtopic.php?t=760&postdays=0&postorder=asc&start=75#83740
 
Chrabrany    cd196, 2020.07.06 13:39.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Melyik vasúti szolgálati dokumentumban szerepel a Nyitragaráb név? (Avagy mire föl szerepel úgy az adatlapon, mintha létező név lett volna?)
 
Jászberény    ROCOman, 2020.07.05 17:25.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A pénztárablakot kicserélték.
 
Meggyespele    ROCOman, 2020.07.05 15:54.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A napokban a füvet levágták a megállónál, illetve a peront szegélyező beton korlátot lemeszelték.
 
Mórytelep    cd196, 2020.07.04 20:22.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
hhttp://mapy.tuzvo.sk/HOFM/Default.aspx
ttps://www.vlaky.net/upload/trate/trate/prilohy/003053-GVD-1921-leto.pdf
 
Mórytelep    cd196, 2020.07.04 20:08.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://chartae-antiquae.cz/en/maps/21717
 
Nagykárolyfalva    Pedro Gonzales, 2020.07.03 20:40.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy 1949-es menetjegyem alapján az állomás neve akkor Rankovićevo volt. (A falu neve 1949-1956 között Banatsko Rankovićevo.)
 
Garešnica    vaci, 2020.07.03 14:33.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Korábban már feltettem a kérdést, de mivel nem kaptam választ, itt megismétlem: milyen forrás alapján vettétek fel ezt a vasútvonalat úgy, hogy Banova-Jaruga a végállomás? Én mindenhol azt találtam, hogy itt, Garesnica-ban volt a végállomás. Köszönöm - előre is - a választ!
 
Előző Első    ... [ 56 ] [ 57 ] [ 58 ] [ 59 ] [ 60 ] [ 61 ] [ 62 ] [ 63 ] [ 64 ] ...   Utolsó Következő