Zsibó
cd196, 2020.04.25 21:14.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A képeslap épülete jellegzetes errefelé. 1890-ben adta át korabeli forrás szerint Szamosvölgyi h.é.v. Zilahig, 1899-ben pedig a Zsibó—Nagybánya h.é.v. készült el, de a Szamosvölgyi kezelte.
|
|
Zákányszék
Mark94, 2020.04.25 16:32.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A volt állomás épület nem ott van ahova a mostani koordináták mutatnak hanem 200m-el arrébb a Vasút utca 7 alatt. Szépen felújították.
https://goo.gl/maps/3J5eTwd5bpPcHraj6
|
|
Ózd alsó
cd196, 2020.04.25 14:25.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1943-ban Sajóvárkony m.h.-ként szerepel. Ez a menetrend mégsem lett feldolgozva, vagy csak az elcsatolt-hazatért területeken? http://users.atw.hu/diesirae/menetrend/1943/97_98_o117.jpg
|
|
Ebszőnybánya
JasonX, 2020.04.21 20:38.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2020.03.21 Sárisáp felé, nincs már meg a szénosztályozó
|
|
|
Ebszőnybánya
JasonX, 2020.04.21 20:37.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2020.03.21
|
|
|
Tokod felső
JasonX, 2020.04.21 20:36.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2020.03.21
|
|
|
Tokod
JasonX, 2020.04.21 20:35.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2020.03.21 Utolsó méterek az annavölgyi vonalból
|
|
|
Tokod
JasonX, 2020.04.21 20:34.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2020.03.21 Visszatekintve a 4-esre a megszűnt vonalról
|
|
|
Tokod
JasonX, 2020.04.21 20:33.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2020.03.21 Iparvágány a romos gyár területére
|
|
|
Tokod
JasonX, 2020.04.21 20:32.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2020.03.21
|
|
|
Tokod
JasonX, 2020.04.21 20:32.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2020.03.21 Iparvágány az állomás előtt
|
|
|
Garamberzence
cd196, 2020.04.18 18:39.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Többek közt svéd úttörőkkel való szárnyvonalépítés (csatlakozó keskenynyomközű kiváltása) kapcsán átnevezték az állomás csehszlovák nevét, de a magyar neve sosem változott, ide is hiba afféle „alnévként” feltüntetni, amikor máskülönben kizárólag hivatalos, forrásigazolt nevek szerepelnek, mert aztán terjed, mint a kolera. https://www.facebook.com/100003645193815/posts/1858061577658664/
|
|
Koháryháza
cd196, 2020.04.18 17:50.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
https://www.facebook.com/124751094216689/posts/3948134448544982/
|
|
Kaposvár
KeilDavid87, 2020.04.16 20:56.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
https://kaposvarmost.hu/videok/kaposvar-most/2020/04/16/atraktak-a-mozdonyt-a-vasutallomason.html
|
|
Rozsály
czz, 2020.04.16 11:26.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vasúti megálló. Október 22-én 11 órakor rendezik az új rozsályi vasúti megálló műszaki átadását. Ez azt jelenti, hogy október 23-ától minden itt áthaladó személyvonat megáll a településen. == Kelet-Magyarország : Szabolcs-Szatmár-Bereg független napilapja. - 55. évf. 246. sz. (1998. okt. 20., kedd). - 7. p.
|
|
Vásárosnamény
cd196, 2020.04.13 21:07.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az alábbi hozzászólást korpi41 küldte:
Érdemes böngészni a kezdőponti korrekció kapcsán a fentrol.hu képeit.
1960-ban:
https://www.fentrol.hu/hu/legifoto/47501?r=1&c=2482642.1814714996:6126756.77826:8
Látható, hogy a beérkező két vonal között helyezkedett el a fűtőház, körcikk alakú két vágánnyal, de már üzemen kívül. A fűtőházba bejárást biztosító fordítókorong helye még látszik, valamint a fűtőház épülete mellett kialakított új fordítókorong is. Feltételezhető, hogy a korongátmérő növelése miatt hagyták fel a fűtőház épületét.
1965-ben:
https://www.fentrol.hu/hu/legifoto/83041?r=1&c=2482842.8231845:6126943.099003:8
Elkészült a nyomvonalkorrekció, a két vonalat a fűtőház épületének helyén vezették be. A bővített lakóházat a 116-os vonal a másik oldról kerüli. Az új fordítókorongot szintén a másik oldaról kerüli a 111-es vonal. A korong bekötése is változott, itt már nem az állomás felől, hanem az e célra épített kihúzóvágányból érhető el.
|
|
Bélavár
vaci, 2020.04.13 12:08.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen, a megállóhely utólag létesült, ugyanúgy, mint Somogyudvarhely, amely szintén nem volt "ősállomás". Emiatt tért el mindkét helyen az állomásépület a többi (Déli vasúti) állomásépülettől. (És valószínűleg ezért is nem kaptak "műemléki védettséget").
|
|
Törökbálint HÉV
Mark94, 2020.04.12 09:48.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épületet tavaly felújították és a környékét is rendbe rakták, egy étterem működik most benne. A másik oldala azóta is lakásként funkcionál.
https://goo.gl/maps/CmjCpwxSyTkanzHw9
|
|
Pozsonyszőlős
ganzhuszar, 2020.04.10 21:40.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezen az állomáson füstölt el alattunk az akkor még Jeszenszky 281-es Bp felé 2017.08.27-én este fél 10kor... :) két órás késéssel érkezett Pozsonyba, a cseheknél fakidőlés miatti várakozás miatt, majd az egyik tárcsafék fogva maradt, és felizott az egész, a kocsi oltása- levizsgálása-kisorozása után, BP-keletibe 22.35 helyett 3.13-ra érkeztünk meg.
|
|
Szászlekence
fizolt, 2020.04.06 20:53.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Négyvágányos állomás, átmenő fővágánya a harmadik, rakodóvágány az első, ez és a negyedik nincs használatban, utóbbi részben fel is van bontva. A Sarmasel felőli oldalon nem biztosított útátjáró található, itt korábban teljes csapórudas sorompó üzemelhetett. Az állomás S.B.W. típusú biztosítóberendezése használhatatlan, de az alakjelzők még nem lettek érvénytelenítve, így a behaladó vonatok mindig megállnak a bejárati jelzőnél, ahová a forgalmi szolgálattevő kigyalogol, és élőszóban értesíti a vonatszemélyzetet a behaladásról. Ennek időigénye miatt a forgalmi szolgálattevő nem végez jegykiadást. A Sajómagyarós felőli bejárati jelző egy útátjárónál van, az utasok egy része a jelző előtti megállást kihasználva ott száll le a vonatról. Itt egy iparvágány is kiágazott, ami a vasútvonal mellett keresztezte a patakot, ennek a hídszerkezete már el lett bontva.
A felvételi épülettel átellenes oldalon volt a keskeny nyomközű vasút végállomása. A vágányoknak már nagyon kevés nyoma van, de a kisvasút alak kijárati és bejárati jelzője, bejárati előjelzője ma is a helyén van. Ezeket a jelzőket a Sajómagyarós felőli oldalon lévő váltókezelői őrhely melletti, a normál nyomközű vasút jelzőivel közös állítóbakról kezelték.
Az állomás alapvetően a reggeli és délutáni vonatforgalomban térköz szerepét tölti be, illetve vágányzári menetrendben egy vonat itt áll félre néhány órára.
|
|
Tiszaújváros
Pedro Gonzales, 2020.04.03 23:20.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A KPM 105992/1970.8.F. sz. rendelete alapján, 1970. április 22-től Leninváros.
|
|
Káptalanfüred
JasonX, 2020.03.29 11:42.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt ért le a veszprémi vonal.
|
|
|
Balatonalmádi-Öreghegy
JasonX, 2020.03.29 11:40.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2020.02.16
|
|
|
Sárkuta 4. sz. őrház
JasonX, 2020.03.29 11:38.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2020.02.16, próbáltam megkeresni a helyet, de csak ez az egy épület, ami hasonlít egy őrházra, helyileg nagyjából ott is van, bár a többi épület a környéken a másik oldalon van, úgyhogy csak tipp.
|
|
|
Balatonalmádi-Remetevölgy
JasonX, 2020.03.29 11:37.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2020.02.16
|
|
|
Meggyespuszta
JasonX, 2020.03.29 11:36.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2020.02.16
|
|
|
Veszprém ipartelepek
JasonX, 2020.03.29 11:35.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Meggyespuszta felé
|
|
|
Veszprém ipartelepek
JasonX, 2020.03.29 11:34.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Veszprém felé
|
|
|
Veszprém ipartelepek
JasonX, 2020.03.29 11:34.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2020.02.16
|
|
|
Balatonaliga
Hofer, 2020.03.28 00:14.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt forgatták 1966-ban az Utószezon című filmet.
|
|