Felsőrajk
andras1, 2020.07.29 07:53.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ebből az állomásból is látszik, hogy a 17-es vonal déli fele mennyire el van hanyagolva az északihoz képest, már nagyon régóta. Amikor a 70-es évek végén kiépítették a 16-os, 17-es vonalon a térközösítést és az állomások D55-ös állomási biztosítóberendezéseket kaptak, Zalaszentivánnál elfogyott a pénz és nem tudtak tovább menni déli irányban. Amikor a 2015-2016-ban rendbetették és villamosították szintén ezen vonalrészeket, ide akkor sem jutott már semmi. A Zalaszentiván-Nagykanizsa közti vasút felújítását / villamosítását 2017-ben meghirdették, majd gyorsan vissza is vonták a pályázatot. Pénz és erőforrás ide csak a jövőre induló új 7 éves uniós költségvetésben jut majd talán. Ebből az állomásból pedig minden bizonnyal megállóhely lesz csak.
|
|
Mezőzáh
siofok35, 2020.07.29 06:56.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomáson található híd nyomai alapján háromvágányos állomás lehetett. Itt jól látszik a régi épületek és az új megállóhely egymáshoz viszonyított helyzete is.
|
|
|
Felsőrajk
fizolt, 2020.07.26 14:19.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Háromvágányos állomás, átmenő fővágánya a harmadik. Az első és második vágány ki van zárva a forgalomból, így vonatkeresztezés, félreállás, körüljárás nem lehetséges, a napi két helyben forduló vonat szóló Bz motorkocsi. Az állomáson nyomógomb vezérlésű fényjelzős elektromechanikus biztosítóberendezés üzemel, eredetileg vonóvezetékes váltókkal, de az átmenő fővágányban fekvőket helyszíni állítású, váltózáras váltókká alakították át. A Zalaszentmihály-Pacsa felőli oldalon mechanikus teljes csapórudas sorompóval biztosított útátjáró van, ami egy minimális forgalmú mezőgazdasági utat szolgál ki. A sorompó felhívásos, alaphelyzetben le van zárva, a felnyitási igényt a sorompó melletti nyomógombokkal lehet jelezni. Az állomáson csak forgalmi szolgálattevő dolgozik, szükség esetén ő megy ki a II. állítóközpontba sorompót kezelni - ez időigényes, és csak akkor lehetséges, amikor az állomás közelében nem mozog vonat, egyébként a jelzők kezeléshez nem kell kimenni az állítóközpontokba. A helyben forduló vonatokon kívül csak napi egy pár vonat áll meg itt, így az utasforgalom alacsony, ennek ellenére az állomáson van hangosbemondás, és a váróterem is üzemel. A felvételi épületben – ami az egyik, az eredetihez leginkább hasonló állapotú Déli Vasúti szabványépület - szolgálati lakások is voltak, de ezeket ma már nem használják. Az állomás közepénél még ma is áll a Déli Vasút egykori váltóállító központja.
|
|
Mezőrücs
VT22, 2020.07.25 20:27.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
https://kronikaonline.ro/erdelyi-hirek/megmentenek-a-mezosegi-kisvasutat
|
|
Mogyorósbánya
JasonX, 2020.07.25 19:12.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2020.04.26
|
|
|
Lábatlan
JasonX, 2020.07.25 19:10.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2020.04.26
|
|
|
Neszmélyi téglagyár
JasonX, 2020.07.25 19:08.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2020.04.26
|
|
|
Várhegyalja
JasonX, 2020.07.25 19:07.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2020.04.26
|
|
|
Zalaszentiván régi
cd196, 2020.07.21 12:06.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nettó szégyen ez a bontás. A tulaj vissza sem írt, öt éve szóltam nekii. Eleve nem volt esze vasúti épületként hirdetni a szállását.
|
|
Szépjuhászné
cd196, 2020.07.21 09:26.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Lugosi Albert Csabának szeretettel:
A gyermekvasut.hu-n cáfolták volt (többszöri átstrukturálás miatt számos tartalom nem érhető el már, az archive.org-on nem találtam meg), érvek nélkül, hogy itt gúlás védőjelző lett volna. Ma is sok bizt.ber.-történeti utalás van az oldalon, de erről a kérdésről nincs szó. Ez viszont fennmaradt:
http://szepjuhaszne.blogspot.hu/2008/05/egy-archv-kp-1967-bl.html
Idézet onnan: „A vonat mögött látszik az állomás eredeti, alak bejárati jelzője. Újabban sok helyen azt hangoztatják, miszerint az állomás 1949-től 1973-ig,tehát átadásától a Dominó 55 rendszerű biztosító berendezés üzembe helyezéséig, nem biztosított szolgálati hely volt, amit gúlás védőjelző fedezett. Eddig ez a leginkább egyértelmű és mindenki számára nyilvánvaló képes bizonyíték arra, hogy az állomás biztosított szolgálati hely volt.”
A kép forrása: Vincze István: Az Úttörővasút című cikk, Természet és Technika, 1950. (109. évfolyam, 9. szám) https://adtplus.arcanum.hu/hu/view/BME_TermeszetTarsadalomTechnika_1950/?pg=526
|
|
|
Ostffyasszonyfa
VT22, 2020.07.19 13:06.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 2. katonai felmérés nem a mostani helyére, hanem attól Nagysimonyi felé eltolva jelöli az állomást:
https://mapire.eu/hu/map/secondsurvey-hungary/?bbox=1888274.4597648906%2C5984070.143832396%2C1906476.0271252983%2C5990758.383807349&map-list=1&layers=5
A III. kat. felmérés térképén a mostani helyén van. Feltehetően a II. kat. felm. idején az engedélyezési tervek alapján rajzolták meg a vonalat, és az állomás máshova került végül, mire megépült a vonal.
|
|
Ceglédbercel
Tastam, 2020.07.18 08:38.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2018 októberében elbontásra került az őrház és a hozzá tartozó melléképület tetőzete, majd 2020 júliusának közepén az épületeket is lebontották.
|
|
|
Szilvásvárad-Szalajkavölgy
prozak01, 2020.07.17 22:43.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
E hét hétfői pillanatkép
|
|
|
Hűvösvölgy
Hofer, 2020.07.17 15:05.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Emléktáblák és a "100 éves" Időkapszula.
2020. 04. 02.
|
|
|
Hegyeshalom
Hofer, 2020.07.17 15:03.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
411, 358 pályaszámú gőzmozdony.
2019. 11. 23.
|
|
|
Csorbató
Capras Dávid, 2020.07.14 17:35.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A fogas régi végállomása, ideje lenne külön lapra tenni: https://goslovakia.sk/sk/body-zaujmu/2629-hotel-solisko-byvala-zeleznicna-stanica-strbske-pleso
|
|
Mórytelep
cd196, 2020.07.14 17:09.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez nagyon mellément, pedig ez egy jó oldal: https://www.rail.sk/arp/slovakia/history/h182.htm
|
|
Mórytelep
cd196, 2020.07.14 16:50.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
További térkép, 15. o.: https://www.strba.sk/wp-content/uploads/2018/01/Strba_noviny_01_2018_web.pdf
https://www.google.com/search?q="Móryho+osada"+zubačka
|
|
Grubišno Polje
VT22, 2020.07.11 23:44.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pavlovac-Dražica - Grubišno Polje szakasz megnyitása: 1913. június 11.
Grubisno Polje-Bastaji szakasz megnyitása: 1950. július 27.
|
|
Garešnica
VT22, 2020.07.11 16:37.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vasút menetrendi végpontja Garesnica volt. A Garesnica-Banova Jaruga szakaszról nem találtunk menetrendet. Viszont az is biztos, hogy ez a szakasz létezett, még ha személyforgalom nem is folyt rajta. Lehet hogy Garesnica kiszolgálása fontos volt, de csak ezért nem akarták fenntartani az egész vonalat Belovártól idáig, inkább építettek 15 km új vonalat délről bekötve Garesnicát, a többi meg mehetett a kukába. De ez csak feltételezés.
A műholdképen szépen követhető a nyomvonal, egyes útátjárókban még síneket is lehet találni:
https://www.google.com/maps/@45.5258181,16.9264603,3a,75y,330.89h,80.49t/data=!3m6!1e1!3m4!1sOOFFdX9V5bnhQr2GiqKAlQ!2e0!7i13312!8i6656
|
|
Pankota
cd196, 2020.07.09 15:01.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://igrek.amzp.pl/maplist.php?cat=ROMLCH020K&listsort=sortoption14&listtype=mapywig2
|
|
|
Pankota
cd196, 2020.07.09 14:18.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pankotán volt egy másik vonal is: http://tramclub.org/viewtopic.php?t=760&postdays=0&postorder=asc&start=75#83740
|
|
|
Máriaradna
cd196, 2020.07.09 14:14.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A hiányzó csatlakozó vonal: http://tramclub.org/viewtopic.php?t=760&postdays=0&postorder=asc&start=75#83740
|
|
|
Chrabrany
cd196, 2020.07.06 13:39.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Melyik vasúti szolgálati dokumentumban szerepel a Nyitragaráb név? (Avagy mire föl szerepel úgy az adatlapon, mintha létező név lett volna?)
|
|
Jászberény
ROCOman, 2020.07.05 17:25.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A pénztárablakot kicserélték.
|
|
|
Meggyespele
ROCOman, 2020.07.05 15:54.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A napokban a füvet levágták a megállónál, illetve a peront szegélyező beton korlátot lemeszelték.
|
|
Mórytelep
cd196, 2020.07.04 20:22.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
hhttp://mapy.tuzvo.sk/HOFM/Default.aspx
ttps://www.vlaky.net/upload/trate/trate/prilohy/003053-GVD-1921-leto.pdf
|
|
Mórytelep
cd196, 2020.07.04 20:08.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://chartae-antiquae.cz/en/maps/21717
|
|
Nagykárolyfalva
Pedro Gonzales, 2020.07.03 20:40.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy 1949-es menetjegyem alapján az állomás neve akkor Rankovićevo volt. (A falu neve 1949-1956 között Banatsko Rankovićevo.)
|
|
Garešnica
vaci, 2020.07.03 14:33.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Korábban már feltettem a kérdést, de mivel nem kaptam választ, itt megismétlem: milyen forrás alapján vettétek fel ezt a vasútvonalat úgy, hogy Banova-Jaruga a végállomás? Én mindenhol azt találtam, hogy itt, Garesnica-ban volt a végállomás. Köszönöm - előre is - a választ!
|
|
|