Alsósimánd
fizolt, 2020.05.12 12:44.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Négyvágányos állomás, átmenő fővágánya a harmadik, az első és második csonkavágány, a Nadab felőli oldalon ágaznak le, feltehetőleg korábban az Újszentanna felőli oldalon is csatlakoztak az átmenő fővágányhoz. S.B.W. típusú többközpontos elektromechanikus biztosítóberendezés üzemel, helyszíni állítású, váltózáras váltókkal, fény előjelzővel ellátott alak bejárati és közös alak kijárati jelzőkkel. Az Újszentanna felőli oldalon lévő ív miatt az itteni kijárati jelzőnek alak ismétlőjelzője is van. Jegykiadást is végző forgalmi szolgálattevő, valamint két váltókezelő teljesít szolgálatot.
|
|
Budapest-Nyugati
ROCOman, 2020.05.11 09:16.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az utascsarnok tetőszerkezetének felújítása megkezdődött. Kép forrása: https://img.index.hu/imgfrm/3/4/9/6/THM_0016073496.jpg
|
|
|
Nagykapos
szvetozar, 2020.05.07 16:58.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás 2019. december 15-től ismét működik. A 195-ös Bánóc (Bánovce nad Ondavou) - Nagykapos (Velké Kapusany) vonalon munkanapokon négy vonatpár közlekedik.
Az állomás magyar feliratot is kapott.
|
|
|
Sávoly-Tőzegtelep
Gyurma67, 2020.05.07 07:23.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én 1981 és 1984 között jártam egy balatonboglári szakközépiskolába. Onnan Balatonszetgyörgyig utaztam vonattal és míg vártam a szerelvény érkezésére mindig bemonták Tőzegtelepet is a megállók között. Olyan sokszor hallottam, hogy emiatt maradt meg az emlékezetemben. Soha nem jártam ott csak a hangszóróból hallottam. Ha 1971-ben megszűnt akkor a nyolvanas években miért mondták be?
|
|
Mezőkecsed község
fizolt, 2020.04.26 09:35.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Megállóhely félúton Szászlekence és Sarmasel hcv. között, egy nem biztosított útátjáróval, egy lakóházként funkcionáló épülettel és egy esőbeállóval. Napi egy vonat Besztercétől idáig közlekedik - feltehetőleg csak idáig fér bele a menetrendbe a közlekedése -, majd 9 perc tartózkodás után oda indul vissza.
|
|
Zsibó
cd196, 2020.04.25 19:14.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A képeslap épülete jellegzetes errefelé. 1890-ben adta át korabeli forrás szerint Szamosvölgyi h.é.v. Zilahig, 1899-ben pedig a Zsibó—Nagybánya h.é.v. készült el, de a Szamosvölgyi kezelte.
|
|
Zákányszék
Mark94, 2020.04.25 14:32.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A volt állomás épület nem ott van ahova a mostani koordináták mutatnak hanem 200m-el arrébb a Vasút utca 7 alatt. Szépen felújították.
https://goo.gl/maps/3J5eTwd5bpPcHraj6
|
|
Ózd alsó
cd196, 2020.04.25 12:25.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1943-ban Sajóvárkony m.h.-ként szerepel. Ez a menetrend mégsem lett feldolgozva, vagy csak az elcsatolt-hazatért területeken? http://users.atw.hu/diesirae/menetrend/1943/97_98_o117.jpg
|
|
Ebszőnybánya
JasonX, 2020.04.21 18:38.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2020.03.21 Sárisáp felé, nincs már meg a szénosztályozó
|
|
|
Ebszőnybánya
JasonX, 2020.04.21 18:37.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2020.03.21
|
|
|
Tokod felső
JasonX, 2020.04.21 18:36.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2020.03.21
|
|
|
Tokod
JasonX, 2020.04.21 18:35.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2020.03.21 Utolsó méterek az annavölgyi vonalból
|
|
|
Tokod
JasonX, 2020.04.21 18:34.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2020.03.21 Visszatekintve a 4-esre a megszűnt vonalról
|
|
|
Tokod
JasonX, 2020.04.21 18:33.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2020.03.21 Iparvágány a romos gyár területére
|
|
|
Tokod
JasonX, 2020.04.21 18:32.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2020.03.21
|
|
|
Tokod
JasonX, 2020.04.21 18:32.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2020.03.21 Iparvágány az állomás előtt
|
|
|
Garamberzence
cd196, 2020.04.18 16:39.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Többek közt svéd úttörőkkel való szárnyvonalépítés (csatlakozó keskenynyomközű kiváltása) kapcsán átnevezték az állomás csehszlovák nevét, de a magyar neve sosem változott, ide is hiba afféle „alnévként” feltüntetni, amikor máskülönben kizárólag hivatalos, forrásigazolt nevek szerepelnek, mert aztán terjed, mint a kolera. https://www.facebook.com/100003645193815/posts/1858061577658664/
|
|
Koháryháza
cd196, 2020.04.18 15:50.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
https://www.facebook.com/124751094216689/posts/3948134448544982/
|
|
Kaposvár
KeilDavid87, 2020.04.16 18:56.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
https://kaposvarmost.hu/videok/kaposvar-most/2020/04/16/atraktak-a-mozdonyt-a-vasutallomason.html
|
|
Rozsály
czz, 2020.04.16 09:26.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vasúti megálló. Október 22-én 11 órakor rendezik az új rozsályi vasúti megálló műszaki átadását. Ez azt jelenti, hogy október 23-ától minden itt áthaladó személyvonat megáll a településen. == Kelet-Magyarország : Szabolcs-Szatmár-Bereg független napilapja. - 55. évf. 246. sz. (1998. okt. 20., kedd). - 7. p.
|
|
Vásárosnamény
cd196, 2020.04.13 19:07.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az alábbi hozzászólást korpi41 küldte:
Érdemes böngészni a kezdőponti korrekció kapcsán a fentrol.hu képeit.
1960-ban:
https://www.fentrol.hu/hu/legifoto/47501?r=1&c=2482642.1814714996:6126756.77826:8
Látható, hogy a beérkező két vonal között helyezkedett el a fűtőház, körcikk alakú két vágánnyal, de már üzemen kívül. A fűtőházba bejárást biztosító fordítókorong helye még látszik, valamint a fűtőház épülete mellett kialakított új fordítókorong is. Feltételezhető, hogy a korongátmérő növelése miatt hagyták fel a fűtőház épületét.
1965-ben:
https://www.fentrol.hu/hu/legifoto/83041?r=1&c=2482842.8231845:6126943.099003:8
Elkészült a nyomvonalkorrekció, a két vonalat a fűtőház épületének helyén vezették be. A bővített lakóházat a 116-os vonal a másik oldról kerüli. Az új fordítókorongot szintén a másik oldaról kerüli a 111-es vonal. A korong bekötése is változott, itt már nem az állomás felől, hanem az e célra épített kihúzóvágányból érhető el.
|
|
Bélavár
vaci, 2020.04.13 10:08.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen, a megállóhely utólag létesült, ugyanúgy, mint Somogyudvarhely, amely szintén nem volt "ősállomás". Emiatt tért el mindkét helyen az állomásépület a többi (Déli vasúti) állomásépülettől. (És valószínűleg ezért is nem kaptak "műemléki védettséget").
|
|
Törökbálint HÉV
Mark94, 2020.04.12 07:48.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épületet tavaly felújították és a környékét is rendbe rakták, egy étterem működik most benne. A másik oldala azóta is lakásként funkcionál.
https://goo.gl/maps/CmjCpwxSyTkanzHw9
|
|
Pozsonyszőlős
ganzhuszar, 2020.04.10 19:40.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezen az állomáson füstölt el alattunk az akkor még Jeszenszky 281-es Bp felé 2017.08.27-én este fél 10kor... :) két órás késéssel érkezett Pozsonyba, a cseheknél fakidőlés miatti várakozás miatt, majd az egyik tárcsafék fogva maradt, és felizott az egész, a kocsi oltása- levizsgálása-kisorozása után, BP-keletibe 22.35 helyett 3.13-ra érkeztünk meg.
|
|
Szászlekence
fizolt, 2020.04.06 18:53.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Négyvágányos állomás, átmenő fővágánya a harmadik, rakodóvágány az első, ez és a negyedik nincs használatban, utóbbi részben fel is van bontva. A Sarmasel felőli oldalon nem biztosított útátjáró található, itt korábban teljes csapórudas sorompó üzemelhetett. Az állomás S.B.W. típusú biztosítóberendezése használhatatlan, de az alakjelzők még nem lettek érvénytelenítve, így a behaladó vonatok mindig megállnak a bejárati jelzőnél, ahová a forgalmi szolgálattevő kigyalogol, és élőszóban értesíti a vonatszemélyzetet a behaladásról. Ennek időigénye miatt a forgalmi szolgálattevő nem végez jegykiadást. A Sajómagyarós felőli bejárati jelző egy útátjárónál van, az utasok egy része a jelző előtti megállást kihasználva ott száll le a vonatról. Itt egy iparvágány is kiágazott, ami a vasútvonal mellett keresztezte a patakot, ennek a hídszerkezete már el lett bontva.
A felvételi épülettel átellenes oldalon volt a keskeny nyomközű vasút végállomása. A vágányoknak már nagyon kevés nyoma van, de a kisvasút alak kijárati és bejárati jelzője, bejárati előjelzője ma is a helyén van. Ezeket a jelzőket a Sajómagyarós felőli oldalon lévő váltókezelői őrhely melletti, a normál nyomközű vasút jelzőivel közös állítóbakról kezelték.
Az állomás alapvetően a reggeli és délutáni vonatforgalomban térköz szerepét tölti be, illetve vágányzári menetrendben egy vonat itt áll félre néhány órára.
|
|
Tiszaújváros
Pedro Gonzales, 2020.04.03 21:20.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A KPM 105992/1970.8.F. sz. rendelete alapján, 1970. április 22-től Leninváros.
|
|
Káptalanfüred
JasonX, 2020.03.29 09:42.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt ért le a veszprémi vonal.
|
|
|
Balatonalmádi-Öreghegy
JasonX, 2020.03.29 09:40.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2020.02.16
|
|
|
Sárkuta 4. sz. őrház
JasonX, 2020.03.29 09:38.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2020.02.16, próbáltam megkeresni a helyet, de csak ez az egy épület, ami hasonlít egy őrházra, helyileg nagyjából ott is van, bár a többi épület a környéken a másik oldalon van, úgyhogy csak tipp.
|
|
|
Balatonalmádi-Remetevölgy
JasonX, 2020.03.29 09:37.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2020.02.16
|
|
|