Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 63 ] [ 64 ] [ 65 ] [ 66 ] [ 67 ] [ 68 ] [ 69 ] [ 70 ] [ 71 ] ...   Utolsó Következő

Kőbánya-Teher    Capras Dávid, 2019.11.21 14:56.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1908. évi IX. törvénycikk indokolásaa budapest–tiszai helyi érdekü vasut részvénytársaság tulajdonában egyesült budapest–lajosmizsei, kecskemét–tiszaughi és kecskemét–lajosmizsei helyi érdekü vasutak épitésére és üzletére kiadott engedélyokiratok egyesitése tárgyában
Általános indokolás
A budapest–tiszai helyi érdekü vasut részvénytársaság, mely a volt közmunka- és közlekedésügyi magyar királyi minister által 1888. évi február hó 24-én 8. 214. szám alatt kiadott és a kereskedelemügyi magyar királyi minister által 1898. évi julius hó 5-én 41,842. szám alatt kiadott függelékkel módositott engedélyokirat alapján alakitott „Budapest–lajosmizsei helyi érdekü vasut részvénytársaság” és az 1896. évi IX. törvénycikkben nyert felhatalmazás alapján a kereskedelemügyi magyar királyi minister által 1896. évi junius hó 4-én 38,470. szám alatt kiadott engedélyokirat folytán alakitott „Kecskemét–tiszaughi helyi érdekü vasut részvénytársaság” egyesitéséből keletkezett, másfelől az 1904. évi XXXI. törvénycikkben nyert felhatalmazás alapján a kereskedelemügyi magyar királyi minister által 1904. évi szeptember hó 12-én 58,878. szám alatt kiadott engedélyokirat értelmében alakitott „Kecskemét–lajosmizsei helyi érdekü vasut részvénytársaság” az 1905. év folyamán kormányhatósági jóváhagyással egymással egyesültek olykép, hogy a „Kecskemét–lajosmizsei helyi érdekü vasut részvénytársaság” beolvadt a „Budapest–tiszai helyi érdekü vasut részvénytársaságba”.
https://net.jogtar.hu/ezer-ev-torveny?docid=90800009.TVI&searchUrl=/ezer-ev-torvenyei%3Fpagenum%3D46

192 MAGYARORSZÁGI RENDELETEK TÁRA. 1888.
33.
À közmunka- és közlekedésügyi m. kir. ministertől, — 8,214. szám.
A budapest-lajosmizsei helyi érdekű gözmozdonyú vasút engedélyokmánya.
A Budapesttől Lajosmizséig vezetendő helyi érdekű gőzmozdonyú vasutat a m. kir. ministerium, az 1880. évi XXXI. t.-czikk 1. §-a alapján, és Ő császári és Apostoli királyi Felségének Budapesten, 1888. évi február hó 20-án kelt legf. elhatározása folytán, a következő föltételek alatt engedélyezi, úgymint:
1. §
Ezen okmány erejénél fogva: gróf Szapáry István és érdektársai engedélyt nyernek és. kötelezettséget vállalnak arra, hogy a m. kir. államvasutak kőbánya-szentlőrinczi átrakodó állomásából kiinduló, Puszta Péterin, Puszta-Gyálon, Ócsán, Inarcson, Dabason-, Gyónón, Hernádon és Örkényen átLajosmizséig vezetendő helyi érdekű gőzmozdonyú vasutat az alábbi föltételek alatt megépítsék, és azt a jelen engedélyokmány hatályának tartama alatt szakadatlanul üzletben tartsák.
Egyúttal az engedélyeseknek elvileg már most megadatik a jog, hogy az engedélyezett vasutból kiágazólag egyrészt Örkénytől Vacsig, másrészt pedig Örkény közeié-ben a fővonalból kiágazólag Peszér és Adácsig szárnyvonalakat építhessenek, s azokat a jelen engedélyokmány föltételei alatt üzletben tarthassák.
A mennyiben az engedélyesek a most biztositott előjoggal a jelen engedélyokmány keltétől számitott egy év alatt nem élnének, a szárnyvonalak kiépitésére nyert előjoghatályát veszti.
https://library.hungaricana.hu/hu/view/OGYK_RT_1888/?pg=199&layout=s&query=lajosmizse#

Lásd az 1909-es térképet http://vasutallomasok.hu/terklist.php (az 1867-esen és az 1896-oson Köki totál kamu)
 
Tiszaug régi    cd196, 2019.11.21 14:42.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1908. évi IX. törvénycikk indokolásaa budapest–tiszai helyi érdekü vasut részvénytársaság tulajdonában egyesült budapest–lajosmizsei, kecskemét–tiszaughi és kecskemét–lajosmizsei helyi érdekü vasutak épitésére és üzletére kiadott engedélyokiratok egyesitése tárgyában
Általános indokolás
A budapest–tiszai helyi érdekü vasut részvénytársaság, mely a volt közmunka- és közlekedésügyi magyar királyi minister által 1888. évi február hó 24-én 8. 214. szám alatt kiadott és a kereskedelemügyi magyar királyi minister által 1898. évi julius hó 5-én 41,842. szám alatt kiadott függelékkel módositott engedélyokirat alapján alakitott „Budapest–lajosmizsei helyi érdekü vasut részvénytársaság” és az 1896. évi IX. törvénycikkben nyert felhatalmazás alapján a kereskedelemügyi magyar királyi minister által 1896. évi junius hó 4-én 38,470. szám alatt kiadott engedélyokirat folytán alakitott „Kecskemét–tiszaughi helyi érdekü vasut részvénytársaság” egyesitéséből keletkezett, másfelől az 1904. évi XXXI. törvénycikkben nyert felhatalmazás alapján a kereskedelemügyi magyar királyi minister által 1904. évi szeptember hó 12-én 58,878. szám alatt kiadott engedélyokirat értelmében alakitott „Kecskemét–lajosmizsei helyi érdekü vasut részvénytársaság” az 1905. év folyamán kormányhatósági jóváhagyással egymással egyesültek olykép, hogy a „Kecskemét–lajosmizsei helyi érdekü vasut részvénytársaság” beolvadt a „Budapest–tiszai helyi érdekü vasut részvénytársaságba”.
https://net.jogtar.hu/ezer-ev-torveny?docid=90800009.TVI&searchUrl=/ezer-ev-torvenyei%3Fpagenum%3D46
 
Lajosmizse    cd196, 2019.11.21 14:41.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1908. évi IX. törvénycikk indokolásaa budapest–tiszai helyi érdekü vasut részvénytársaság tulajdonában egyesült budapest–lajosmizsei, kecskemét–tiszaughi és kecskemét–lajosmizsei helyi érdekü vasutak épitésére és üzletére kiadott engedélyokiratok egyesitése tárgyában
Általános indokolás
A budapest–tiszai helyi érdekü vasut részvénytársaság, mely a volt közmunka- és közlekedésügyi magyar királyi minister által 1888. évi február hó 24-én 8. 214. szám alatt kiadott és a kereskedelemügyi magyar királyi minister által 1898. évi julius hó 5-én 41,842. szám alatt kiadott függelékkel módositott engedélyokirat alapján alakitott „Budapest–lajosmizsei helyi érdekü vasut részvénytársaság” és az 1896. évi IX. törvénycikkben nyert felhatalmazás alapján a kereskedelemügyi magyar királyi minister által 1896. évi junius hó 4-én 38,470. szám alatt kiadott engedélyokirat folytán alakitott „Kecskemét–tiszaughi helyi érdekü vasut részvénytársaság” egyesitéséből keletkezett, másfelől az 1904. évi XXXI. törvénycikkben nyert felhatalmazás alapján a kereskedelemügyi magyar királyi minister által 1904. évi szeptember hó 12-én 58,878. szám alatt kiadott engedélyokirat értelmében alakitott „Kecskemét–lajosmizsei helyi érdekü vasut részvénytársaság” az 1905. év folyamán kormányhatósági jóváhagyással egymással egyesültek olykép, hogy a „Kecskemét–lajosmizsei helyi érdekü vasut részvénytársaság” beolvadt a „Budapest–tiszai helyi érdekü vasut részvénytársaságba”.
https://net.jogtar.hu/ezer-ev-torveny?docid=90800009.TVI&searchUrl=/ezer-ev-torvenyei%3Fpagenum%3D46
 
Tiszajenő-Vezseny KCK    andras1, 2019.11.20 23:09.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Újsághír, 2019. november 20.
 
Sajószentpéter    cd196, 2019.11.20 14:55.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
https://www.fentrol.hu/hu/legifoto/146217
 
Sajószentpéter    cd196, 2019.11.20 14:46.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez a képeslap stimmel: https://www.facebook.com/groups/427006881371725/permalink/470501657022247/ forrása: https://www.delcampe.net/en_GB/collectables/postcards/hungary/sajoszentpeter-1909-vasutallomas-koszenbanya-regi-kepeslap-sajoszentpeter-1909-railway-station-cole-mine-vintag-686311693.html
 
Sajószentpéter    Capras Dávid, 2019.11.20 14:42.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A képeslap valóban a piactéri megállót ábrázolja, nem az állomást, pláne nem kisvasutat. https://m.facebook.com/groups/427006881371725?view=permalink&id=613568462715565

https://www.fentrol.hu/hu/legifoto/97444

Lásd még: https://mapire.eu/en/synchron/cadastral/?layers=osm%2C3%2C4&bbox=2304060.8502564174%2C6143024.632703615%2C2306072.0995631707%2C6144457.826983962

 
Sajószentpéter-Piactér    Capras Dávid, 2019.11.20 14:39.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A képen látható tábla mögött állt.
https://www.fentrol.hu/hu/legifoto/97444
https://m.facebook.com/groups/427006881371725?view=permalink&id=613568462715565
Számtalan ilyen képaláírásról derült már ki, hogy nem forrásértékű.
 
Sajószentpéter    cd196, 2019.11.19 18:04.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Úgy néz ki, bővült az épület a képeslap kiadása óta, vagy a képaláírás még annyira se stimmel! https://m.facebook.com/groups/427006881371725?view=permalink&id=613568462715565&refid=7
 
Zalaszentgrót    VT22, 2019.11.18 18:39.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Állítólag mégsem nyílik újra a vonal.
 
Debrecen-Vásártér    Hofer, 2019.11.17 23:19.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1991-es videó a megszűnés előtti napokról, a videóban Debrecen-Vásártér mellet Debrecen-Kertváros is szerepel:
https://www.youtube.com/watch?v=hDVYEz2uBkM

 
Dévaványa    ROCOman, 2019.11.17 11:53.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Dévaványáról Kisújszállásra 1971.12.31-én 16.00-kor indult el az utolsó vonat. Január 01-jén 00.00 órától pedig megszűnt a vonalon a forgalom.
 
Barta    ROCOman, 2019.11.11 19:56.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A felvételi épületet 2019. október 22-én lerombolták...
 
Portelek    cd196, 2019.11.10 19:11.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy régi kép, Szentimre: https://www.facebook.com/groups/427006881371725/permalink/606185040120574/
 
Jánoshalma    fizolt, 2019.11.07 21:04.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem megtévesztő, annak a váltónak hivatalosan is a jobbra terelő állása az egyenes, ezt jelzi az ellensúly is. Erre a megoldára az állomási ivviszonyok miatt van szükség.
 
Jánoshalma    andras1, 2019.11.07 16:14.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kissé helytelennek tűnik a váltó irányjelzője, a Mélykút felőli bejáratnál. Nem igazán érthető, hogy az egyenes állásban lévő váltó esetében miért mutat balra kitérőt. A váltó ugyan egy nagysugarú, 80 km/h sebességgel kitérő irányban járhatónak tűnik a képről, de a kijelzés még így, ez esetben is rossz. Nem tudom a vasút ezt a megtévesztő kijelzést hogy engedheti meg.
 
Nógrád    ganzhuszar, 2019.11.06 19:02.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomáson már csak egy vágány használható, az elsőre halmozták a kicserélt aljakat. a rakodó még megvan, menetjegykiadás sajnos már több éve nincs, pedig ide is raktak a végén nyomtatósat. Szolgálat van, a sorompót tekerik továbbra is.
 
Érd alsó    Mark94, 2019.11.06 16:00.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hátulról.
 
Érd alsó    Mark94, 2019.11.06 15:59.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A felújított állomás épület elölről, második kép.
 
Érd alsó    Mark94, 2019.11.06 15:58.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A felújított állomás épület elölről.
 
Nagyszántó    JasonX, 2019.11.05 19:22.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egykori nyomvonal mellett Nagyzomlin felé tekintve. Az elmúlt években történhetett itt jó néhány átalakítás. Ha 2015-ben még meg is volt az épület, mostanra nincs meg.
 
Nagyszántó    JasonX, 2019.11.05 19:19.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Négy éve jártam a környéken a másik oldalon. Azóta a zöldhatár kapott egy épületszerűséget. A töltés Nagykereki felé vezet.
 
Nagyzomlin    JasonX, 2019.11.05 19:16.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Pegazus területén lévő régi ház, ami vagy lakóház vagy vasúti épület volt. Mivel zárva voltak, ezért nem tudtam bemenni a lovastanya területére.
 
Nagyzomlin    JasonX, 2019.11.05 19:15.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A másik lehetőség, hogy a Pegazus Lovasfarm területén van/volt a megálló épülete. A bejárattól balra a magyar területen lévő Nagyzomlin település irányába vezető földút. A távolban láthatóak a házak is.
 
Nagyzomlin    JasonX, 2019.11.05 19:11.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mivel sem pontos helymeghatározás, sem régi kép nincs az épületről, akár itt is állhatott az épület a kanyarban.
 
Nagyzomlin    JasonX, 2019.11.05 19:10.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egykori nyomvonal mellett Nagyszántó felé tekintve.
 
Nagyzomlin    JasonX, 2019.11.05 19:09.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egykori nyomvonal mellet Biharpüspöki felé tekintve.
 
Biharpüspöki    JasonX, 2019.11.05 19:08.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Aki hozzám hasonlóan gyalogosan, vagy akár kerékpárral szeretné a felszámolt szakaszt megtekinteni, az óvatosságra intem, mert Biharpüspöki környékén rengeteg teherautó jár ezen a szakaszon a közelben lévő kavicsbánya miatt. A töltés másik oldala az egykori Nagyzomlin megálló felé.
 
Biharpüspöki    JasonX, 2019.11.05 19:06.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 106-os vonal bejárásának zárófejezeteként a Biharpüspöki-Kisszántó közötti úton lévő egykori kereszteződés és egyben első töltésmaradvány.
 
Vereb    JasonX, 2019.11.03 17:49.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2019.10.19
 
Előző Első    ... [ 63 ] [ 64 ] [ 65 ] [ 66 ] [ 67 ] [ 68 ] [ 69 ] [ 70 ] [ 71 ] ...   Utolsó Következő