Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 64 ] [ 65 ] [ 66 ] [ 67 ] [ 68 ] [ 69 ] [ 70 ] [ 71 ] [ 72 ] ...   Utolsó Következő

Szombathely-Szőlős    oli_b, 2020.01.10 20:52.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Naplemente, 2019.dec.25.
 
Gősfa    oli_b, 2020.01.10 20:40.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A légifotók alapján is úgy néz ki, hogy csak sorompóőrház, egy kis lépcső vezetett le a sínhez, ahol egy apró betonhíd vezetett át az árkon. Valószínűleg azért vezetett le a pálya mellé az ösvény, mert ott lehetett működtetni a vonóvezetékeket...
 
Gősfa    oli_b, 2020.01.10 20:35.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
fentről.hu légifotó, 1986
 
Gősfa    oli_b, 2020.01.10 20:34.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
fentről.hu légifotó, 1984
 
Gősfa    oli_b, 2020.01.10 20:33.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
fentről.hu légifotó, 1978
 
Gősfa    oli_b, 2020.01.10 20:33.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
fentről.hu légifotó, 1975
 
Gősfa    oli_b, 2020.01.10 20:32.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
fentről.hu légifotó, 1966
 
Nagybánya régi    cd196, 2020.01.10 10:55.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
https://www.facebook.com/RomaniaOldTimes/posts/772843986561863
 
Nagybánya régi    cd196, 2020.01.10 10:15.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A víztorony áll: http://wikimapia.org/#lang=de&lat=47.655133&lon=23.568504&z=19&m=bs&show=/34760734/hu/Nagybánya-régi-vasútállomásának-víztornya&search=Baia+Mare
 
Őssipuszta    cd196, 2020.01.09 21:09.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Volt egyszer az Őssi—Váradvelencei Összekötő HÉV Rt. vonala: http://web.archive.org/web/20130314125337/http://www.eminescu.rdsor.ro/istvan/nvv/teher1975.html
 
Nagyvárad-Velence    cd196, 2020.01.09 21:07.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Volt egyszer az Őssi—Váradvelencei Összekötő HÉV Rt. vonala: http://web.archive.org/web/20130314125337/http://www.eminescu.rdsor.ro/istvan/nvv/teher1975.html
 
Orom    VT22, 2020.01.08 16:19.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Azt hittem, már dolgoznak Újvidék-Szabadka között is. Szabadka-Horgos között folyik már felújítási munka? A magyarkanizsai vonal újraindításával számolnak még?
 
Hajmáskér    Kempelen, 2020.01.06 17:44.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A veszprémi oldalon manapság található kihúzóvágány - mely északra kanyarodik - az egykori hajmáskéri lőtér lőszerraktárához vezetett.
Az 1930-as évek végén, a 40-es évek elején építették a M. kir. Honvédség részére. A 80-as években készült felvételeken a vágányok már javarészt fel voltak szedve, (néhány méteren maradtak meg) ma pedig már alig látszik valami.

Pár hasznos kép erről a fortepan oldalán:
http://www.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_71417.jpg
http://www.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_71418.jpg
http://www.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_71422.jpg
http://www.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_71423.jpg

Vonalvezetése a laktanya területén igen érdekes volt. Próbáltam pirossal bejelölni a mellékelt képen.
 
Orom    zoppos, 2020.01.06 12:01.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnos nincs tervben egyik vonalnak a felújítása sem. Pedig a Tisza-menti vonal(Zenta-óbecse-Újvidék)lenne a legrövidebb kerülő útvonal amikor elkezdik átépíteni a Szabadka és Újvidék közötti pályát.
 
Orom    VT22, 2020.01.05 13:24.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A szerbek rákapcsoltak a mellékvonali felújításokra. A Zenta-Óbecse-Újvidék vagy a Nagybecskerek-Versec vonal újjáépítése (hosszú távon) tervben van-e?
 
Bánkút    ROCOman, 2019.12.31 17:59.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás történetét feldolgozó honlap: https://aradcsanad.blog.hu/2016/04/12/a_bankuti_allomas_tortenete
 
Hékéd    VT22, 2019.12.31 10:43.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az épület lakott volt, de a bérlőt sikeresen kiüldözte a máv a bérleti díj túlzó és indokolatlan megemelésével. A cél bizonyára az épület kiürítése volt hogy hamarosan bontható legyen.
 
Szeged    karonka, 2019.12.30 14:03.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bocsánat, az előző hozzászólásnál rossz képet tettem fel.
 
Szeged    karonka, 2019.12.30 13:41.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szintén kiskunfélegyházi személyvonat. Ez még nyáron készült.
 
Szeged    karonka, 2019.12.30 13:37.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kiskunfélegyházi személyvonat
 
Szeged    karonka, 2019.12.30 13:35.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Retro festésű gyorsvonati kocsi Szegeden
 
Árpád    cd196, 2019.12.29 20:33.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1941-es térképen: https://mapire.eu/hu/synchron/hungary1941/thirdsurvey75000/?bbox=2417037.9649283807%2C5894148.047164161%2C2419882.3013345725%2C5899677.090149818&map-list=1&layers=29&right-layers=43
 
Gyömöre    fizolt, 2019.12.29 15:47.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomáson öt vágány található, átmenő fővágánya a harmadik, rakodóvágány az első, e mellett van az ötödik, csonka vágány is, ami Gecse-Gyarmat felől ágazik ki az első vágányból. Siemens-Halske biztosítóberendezés üzemel, biztosított alak bejárati jelzőkkel, Gecse-Gyarmat felé egyéni, Győrszemere felé közös alak kijárati jelzőkkel. A bejárati jelzők kijárati előjelzővel egyesítettek, de az utóbbiak közül csak a Győrszemere felőli működik, a közös kijárati jelzőre nem adnak szabad állásra utaló előjelzést. A Gecse-Gyarmat  felőli oldalon vonóvezetékes, Győrszemere felőlin helyszíni állítású, váltózáras váltók vannak - korábban tervezték a biztosítóberendezés cseréjét, e miatt kezdték visszabontani a berendezést. A Szomszédos állomások felé utolérést kizáró berendezés üzemel, de ellenmenet kizárás nincs. A Gecse-Gyarmat felőli oldalon a váltókörzetben teljes csapórudas sorompóval biztosított útátjáró van, Győrszemere felé már az állomás területén kívül teljes csapórudas sorompóval biztosított útátjáró található.  Ez nincs függésben a biztosítóberendezéssel, a II. állítóközpont váltókezelője kezeli. A forgalmi szolgálattevőn kívül két váltókezelő teljesít itt szolgálatot. A menetrend szerinti személyvonatok megállása megszűnt, így már csak a dolgozók váltáskor, illetve vonatkereszt miatt áll meg néhány vonat. 
 
Eplény    Gyoritomi, 2019.12.25 19:47.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bakonyvasút!! Tudnál kicsit bővebben írni a hosszútávú tervekről? Vagy ez az új megállóra vonatkozott? Előre is köszi!
 
Pusztahollód    ROCOman, 2019.12.21 06:46.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valószínűleg december 31-én közlekednek utoljára személyszállító vonatok Romániában a Nagyszalonta - Illye - Pusztahollód - Vaskoh vonalon. Forrás: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=153329279&t=9005494
 
Mirhó    ROCOman, 2019.12.19 13:04.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vonal megnyitásakor eredetileg egy szoba konyhás, kamrás őrház állt itt. 1949-ben a megnövekedett utasforgalom miatt egy 4X5m-es váróhelyiséggel bővítették azt. Az őrházhoz gazdasági épület, istálló, kút és kert is tartozott. Forrás: Magyar Nemzeti Levéltár JNSZ Megyei Levéltár MÁV Kisújszállási Osztm. ir. 554/1949. (Szikszai Mihály: Adatok Jász-Nagykun-Szolnok megye vasúttörténetéhez; 2019.)
 
Tiszajenő-Vezseny KCK    ROCOman, 2019.12.19 12:33.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ceglédkörnyéki Gazdasági Vasút néven 1927. március 16-án helyezték üzembe a Cegléd és Tiszajenő-Vezseny közötti vonalat a Közlekedési Miniszter 67595/1927 III. 16. sz. engedélyével. A vonal 760mm nyomtávolságú és motorüzemű volt. A vonal mellett Törtel, Jászkarajenő és Tiszajenő-Vezseny állomásokon felvételi épületet emeltek. A végállomáson pedig motorszín és fordítókorong is készült, valamint a vonatkisérő személyzet számára laktanyát is kialakítottak. A vasút legjelentősebb műtárgya a Gerje-csatorna felett épült 6m nyílású vasbeton teknőhíd volt. A vonalat a Közlekedés- és Postaügyi Miniszter 364961/1973 sz. utasításával 1973. december 31-én megszüntették. Forrás: Horváth Ferenc: 1977.; 130p., Magyar Nemzeti Levéltár JNSZ Megyei Levéltár Szolnok MT ÉKV. ir. 20858/1974. (Szikszai Mihály: Adatok Jász-Nagykun-Szolnok megye vasúttörténetéhez; 2019.)
 
Meggyespele    ROCOman, 2019.12.19 11:16.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egykor kisvasút vezetett a megállóhelyről Pusztamizsére. Ez volt az ún. Kohner-féle gazdasági vasút. 760mm-es nyomtávolságú pálya megépítésére kaptak engedélyt a Kereskedelmi Minisztérium 60.492/1926 sz. határozatával. Az 1927. november 19-i keltezésű jegyzőkönyv szerint azonban a vonal 600mm-es nyomtávval épült meg a pusztamonostori kőútig. Az üzembe helyezést a Kereskedelmi Miniszter 115511/1927. VI. sz. határozatával adta meg. Forrás: Magyar Nemzeti Levéltár JNSZ Megyei Levéltár V-276/1928 Közig. Biz. irat. (Szikszai Mihály: Adatok Jász-Nagykun-Szolnok megye vasúttörténetéhez; 2019.)
 
Sarmaság    fizolt, 2019.12.18 15:43.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nyolcvágányos állomás, átmenő fővágánya a harmadik Ákos és Szilágyballa felől. Szilágysomlyó felől csak kitérő irányban lehet bejárni. Az első vágány rakodóvágány, a nyolcadik rakodó/mérlegelő vágány, a 6-8. vágányok a forgalomból ki vannak zárva. Az állomáson S.B.W. típusú biztosítóberendezés üzemel, helyszíni állítású, váltózáras váltókkal, a fő irányokban kijárati előjelzővel egyesített bejárati, Ákos felé közös, a másik oldalon csoport kijárati alakjelzőkkel (a 2-3. és a 4-7. vágányok számítanak egy-egy csoportnak, Szilágyballa felé egy, Szilágysomlyó felé két karral ad szabad jelzést a kijárati jelző). Az állomás mindkét végén teljes csapórudas sorompóval biztosított útátjáró van, amiket a váltókezelői őrhelyekről lehet kezelni. Az emeletes váltókezelői állítóközpontok meglehetősen nagyok, komolyabb méretű, vonóvezetékes biztosítóberendezés fogadására is alkalmasak lennének, a mostani berendezések minimális helyet foglalnak el bennük. Ákos felől egy alak tolatásjelzővel biztosított iparvágány is leágazott, ezt ma már nem használják. Az állomáson a forgalmi szolgálattevő, két váltókezelő és időszakosan pénztáros teljesít szolgálatot. Az állomáshoz csatlakozó vonalakon ma is mechanikus, teljes csapórudas sorompók vannak. 
 
Zánkafürdő    fcs, 2019.12.15 21:50.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2019. december 12-én a felvételi épület elbontásra került. Egy jellegzetes, szocialista pavilon építészetet képviselő épülettel kevesebb.
 
Előző Első    ... [ 64 ] [ 65 ] [ 66 ] [ 67 ] [ 68 ] [ 69 ] [ 70 ] [ 71 ] [ 72 ] ...   Utolsó Következő