Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 67 ] [ 68 ] [ 69 ] [ 70 ] [ 71 ] [ 72 ] [ 73 ] [ 74 ] [ 75 ] ...   Utolsó Következő

Drégelypalánk    János, 2019.07.15 09:18.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Drégelypalánk országhatár közötti vasutat azért szedték föl, mert a 2. számú főút nyomvonala megváltozott. Az eredeti útirány Rétság után Érsekvadkerten át Ipolyszögig (Riba) vezetett, ahol át is tért az Ipoly jobb oldalára, (a mai Szlovákia területére), ahonnan Kóvárnál kanyarodott vissza a bal partra. (A híd nyomai most is ott vannak...) Tovább Balassagyarmaton át Szécsénybe vezetett, de nem a mostani 22. számú út nyomvonalán, hanem Hugyagnál ismét áttért a folyó jobb partjára és Szécsénykovácsi után jött vissza a bal partra. Onnan Nógrádszakálon át haladt észak felé, majd a II. József által megkritizált Rárósi hídon ismét a a bal parton folytatódott a forgalom Losoncig. (A még trónörökös országjárása során azt találta mondani a kiváló - és újjáépített- kőhíddal büszkélkedő nógrádi nemeseknek, hogy" Uraim vagy nagyobb vizet, vagy kisebb hidat!" Nem látta az Ipolyt hóolvadáskor, vagy Medárd után...) Losonctól Rimaszombaton át Kassáig tartott a már 1890-ben (!!!) besorolt 2. számú főút. Mivel a többszöri határmódosítások után az 1960-as években úgy tűnt, hogy az eredeti útvonal akkortájt nem marad fenn, ugyanakkor ugrásszerűen megnőtt a Budapestről kiinduló lengyelországi forgalom, megindult a közúti turizmus a Tátra felé, ezért a 2. számú főút nyomvonalát megváltoztatták. (Kisebb módosításokra sor került a trianoni határ miatt is korábban, s az egész út az Ipoly bal partján haladt.) Rétságtól nem Balassagyarmat felé halad tovább, hanem a környékbeli patakvölgyeket kihasználva északnak fordul és Nagyoroszin, Drégelypalánkon át Honton át Parassapusztához ér. A főút új nyomvonala gyakorlatilag ott halad az országhatárnál, ahol a korábbi Ipolyság-Balassagyarmat vasút pályája. Mivel egy számjegyű hazai és európai szempontból is fontos főutat alakítottak ki, ezért nem maradhatott meg a szintbeli vasúti kereszteződés!!! Az 1960-as évek elején az egy táborba tartozás "baráti" helyzete sem tette lehetővé azt, hogy Csehszlovákiával felújítsuk az Ipoly völgyében egyébként természetesen kiépült vasúti kapcsolatot, holott a Losonc -Balassagyarmat - Ipolyság vonal működése radikálisan lerövidítette volna a Kelet-Szlovákia és Pozsony között a közlekedési kapcsolatot. (Ezt még az alakuló állam politikusai és katonai vezetői is látták, s ennek tudható be, hogy rövid időre elfoglalták a csehek Balassagyarmatot. Szerencsére a helyi vasutasok, katonák és városi polgárok szintén érzékelték a vonal stratégiai jelentőségét és 1919. januárjában kiverték a hódítókat. Emiatt kapta meg a város a Civitas fortissima kitüntető címét!) Bár Magyarország elfogadta, hogy a Nagykürtösön megnyitott bányából Losoncra szállított szenet az Ipoly bal partján haladó Balassagyarmat - Ipolytarnóc (Losonc) vasútra csatlakozó szárnyvonallal az országunkon át vigyék a csehszlovák szerelvények, de ez a (más országokban természetes és itthon is Sopron esetében működő) peage szerződése Ipolyság felé nem jött létre. Így a 2. számú főútvonal (közlekedési szempontból érthető) áthelyezése megpecsételte a Drégelypalánk és Ipolyság közötti vasút sorsát. Nemcsak a síneket szedték föl, hanem a nyomvonal egy részét is felhasználták az új főúthoz. Hiába van karnyújtásnyira Ipolyságon a határtól a vasútállomás, jelenleg nem állítható helyre a vasúti pálya töltése. Hiába készültek tervek, ezen vasút (valószínűleg használható) helyreállítása csak akkor valósítható meg, ha vagy az utat, vagy a pályát fölüljáróval vezetik be Ipolyságra.
 
Enying    1983_, 2019.07.13 22:18.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2019-07-12
 
Monyha    Windisch Ferenc, 2019.07.12 17:42.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagynenem a Majlath grofi csaladnal a könyvelesi munkakat vezette a 40-es evekben.
Nagybatyam Dr.Lehel Laszlo tüdögyogyasz föorvos Ricsen vezette a szanatoriumot. Sokszor mentünk Ricseröl Monyhara gyalog a sinek között az akkori cigany települesek mellett.
Akkor mar iskolas voltam, emlekemben minden ugy maradt, mivel azota sajnos nem jartam ott.
 
Tornóc    cd196, 2019.07.10 12:22.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
https://www.aktuality.sk/clanok/707298/na-zapade-slovenska-sa-vykolajil-nakladny-vlak-nejazdia-ani-osobne/
 
Kaba    FeketeIP, 2019.07.08 12:00.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A felvételi épület jelenleg. 2019.07.08
 
Horgásztanyák    664, 2019.07.05 13:53.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A leírásban a "horgásztaya" valószínűsíthetően elírás.
 
Pokoltanya    Bene László, 2019.07.01 15:16.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ismertem az allomást. Gyerekkorom egy része oda köt. Kocsis Miklós és Varga Béla a szüleim jó baratái voltak. Pokoltanyán első látásra nincsen semmi, mégis valami izgalomba hozza az embert ha ott jár. Ez valószínűleg a történetéből és a hozzáfűzött mondákból - Hét vezér, Megyeri kanyar, Sós út, Rózsa Sándor, amiből valami valószínűleg igaz is - fakad, amiknek az ott élő emberek tudatt alatt megpróbáltak ill. meg akarnak felelni.
 
Mezőzombor    Tacsk0, 2019.07.01 12:35.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Érdeklődöm, hogy pontosan mikor indul az első utasszállító villanyvonat az új drót alatt? Említenek 2019. július 2-át, de óra:percet ott sem találtam. Köszönettel: Fehér Tamás.
 
Lőcs    JasonX, 2019.06.28 14:34.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megálló környékén:
https://www.youtube.com/watch?v=arHEVYc_Kc4
 
Rőtfalva    andras1, 2019.06.27 19:18.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A romos, elhanyagolt őrház sorsa beteljesedett, ez a ház épült a helyére. ( A kép forrása: Google )
 
Kiskunfélegyháza    karonka, 2019.06.26 11:34.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kiskunfélegyháza nyugati irányba a szegedi intercityből
 
Pinkamindszent    Naren, 2019.06.25 08:33.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Frissítés! :)

Teljes tetőcsere és az alsó szint mennyezet födém gerendáiból is cserélve lett.
Jó kezekben van az egykori állomás épület, minden szempontból.
 
Érd alsó    Mark94, 2019.06.24 19:56.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tavaly év végén ennek az állomás épületnek is elkezdték a felújítását / belső átépítését hosszú idő után.
 
Ferihegy    Julianna, 2019.06.24 12:19.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szégyen. Ha nincs lift akkor mozgólépcső kellene.Mindenki cipeli a bőröndjét a lépcsőn??? Európai repülőtér állomás...
 
Soroksár    Joliet_Jake, 2019.06.20 11:38.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az első régi képen (Soroksár Fő utca a vasút részletével) látható helyszínnek semmi köze Soroksár vasútállomáshoz. A kép a Hősök tere északkeleti sarkát mutatja, amikor a haraszti hév még a régi nyomvonalon haladt.
 
Sofronya    VT22, 2019.06.17 23:09.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem is tudom mi a rosszabb a román vasúton: amikor csak úgy a csendes balkáni pusztulás útján esik széjjel minden, vagy rengeteg pénzből építenek barmolnak el valamit. Ez utóbbi kategória iskolapéldája az Arad állomásépületbe belegányolt felüljáró, de azért ide Sofronyára is jutott egy ilyen igényes utaselriasztó hullámbádog műtárgy. A digitális kijelzők felszerelése az épületre különdíjas az igénytelenségi versenyben.
 
Sasrét mh.    Hofer, 2019.06.16 23:18.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megálló nemrégiben új nevet kapott: Kikerics
https://www.youtube.com/watch?v=O2XxYLq-z-Q 5:37-nél
 
Lukafai elágazás    Hofer, 2019.06.16 23:16.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szentmártonpuszta és Lukafai elágazás között létesült egy új megálló Jámborka néven (nevét a közelben lévő Jámborka-forrásról kapta)!
https://www.youtube.com/watch?v=c7hAF2heCc8 19:10-nél
 
Szil-Sopronnémeti    PattantyusMark, 2019.06.16 16:50.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Új menetrend. Június 15-től.
 
Szil-Sopronnémeti    PattantyusMark, 2019.06.16 16:47.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szil-sopronnémeti váróterme június 16-án. Leeset a zárva felirat.
 
Dunahíd forgalmi kitérő    Angyal Márton, 2019.06.15 22:19.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez a szolgálati hely a mai napig üzemel, a váltóállítás ugyanis kézzel történik.
 
Sarkadi Cukorgyár    VT22, 2019.06.13 19:17.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Már nincs.
 
Kitérőgyár    farkas balint, 2019.06.12 20:36.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A fél 12-es (gyöngyös),a 11-es (vámosgyörk), az utolsó vonatok (gyöngyös és vámosgyörk) nem áll meg Kitérőgyáron.
-ről
 
Sarkadi Cukorgyár    farkas balint, 2019.06.12 20:27.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Cukorgyár van talán ott az tök jó lehet. De tényleg van ott cukorgyár?
???
 
Szil-Sopronnémeti    farkas balint, 2019.06.12 20:22.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyon szép vasútállomás.
 
Sarkadi Cukorgyár    cd196, 2019.06.11 14:47.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 2015-ben feltöltött kép Linzbauer Tamás felvétele. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1468051199997200&set=p.1468051199997200&type=1&theater

Felek Ferenc Magyar vasúti épület képek, képeslapok ... a kezdetektől
Március 2.

Sarkadi Cukorgyár - 33 sz. őrház - 1971. - Linzbauer Tamás felvétele

Felek Ferenc Sarkadi Cukorgyár megállóhely
Az egykor itt álló 33 sz. vonali őrház (j. 610+75) elsőként 1922-ben kapott komolyabb feladatot, amikor a cukorgyári kisvasút fonódott, háromsínes 600-760 mm pályájának szintbeli keresztezése megépült, s ennek fedezését az itt szolgálatban álló vasutasokra bízták. Az alak fedezőjelzők és előjelzők szerkezeti függésben voltak a kisvasút vonóvezetékkel állított váltóival.
A tulajdonképpeni megállóhelyet az utazóközönség számára 1933.VIII.1.-én nyitották meg. Az őrházat váróhelyiséggel bővítették ki. 1950-ben a 600 mm-es nyomtávolság megszűnt, 1965-ben a kisvasút váltóit központi állításúból kézi állításúra szerelték át, vágányzáró sorompók felszerelése mellett. A kisvasút megszűntével a keresztezést (611+13 szelvénypont) és a jelzőket 1971.II.26.-án, 14:00 órai kezdettel elbontották.
1980-ban a megszűnt Sarkadi Gazdasági Vasút forgalmi, üzemfőnöki, és mozdonyszín épületébe költözött a megálló, a régi szolgálati és lakó épületeket elbontották.
Itt található az 1988-ban telepített AS 910 számú fénysorompó. A megálló korlátjában grófi eredetű kisvasúti sínszál emlékeztet a régmúlt időkre „ZENICA 1908 B M ST” felirattal.

 
Szil-Sopronnémeti    PattantyusMark, 2019.06.10 18:45.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vágányzári hirdetmény:
 
Szil-Sopronnémeti    PattantyusMark, 2019.06.10 18:43.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szil-sopronnémeti 2019.06.07-én
 
Bokod    Ashmelia, 2019.06.09 13:14.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A MÁV Archívum anyaga alapján - ha a szelvényszámokat jól következtettem ki - itt 1904-ben megálló-rakodóhely (mrh.) volt "Oroszlány-Dad rakodó megállóhely" néven. Forrás: Iratazonosító: X20133270, dobozszám: HG.10008.
 
Ipolyvisk    VT22, 2019.06.07 20:13.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ha ennyire elbontottak mindent igazából a megálló is áthelyezhető lenne kb. 500 méterrel közelebb a faluhoz, az Ipoly-híd mellé.
 
Előző Első    ... [ 67 ] [ 68 ] [ 69 ] [ 70 ] [ 71 ] [ 72 ] [ 73 ] [ 74 ] [ 75 ] ...   Utolsó Következő