Szigetvár
KeilDavid87, 2019.08.04 10:53.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pénztárak rácsok mögött.
|
|
|
Dombóvár
KeilDavid87, 2019.08.04 10:50.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy igazi gyöngyszem Dombóvár állomáson.
|
|
|
Törökszákos
fizolt, 2019.07.31 10:45.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Háromvágányos állomás, átmenő fővágánya a második, rakodó csonkavágány az első, ez a Semenic felőli oldalon ágazik ki, és kisiklasztó saruval biztosított. Egykor negyedik vágány is lehetett, ennek a nyomai megvannak még. A Semenic felőli oldalon fénysorompóval biztosított útátjáró található. Az állomáson többközpontos, S.B.W. gyártmányú biztosítóberendezés üzemel, helyszíni állítású, váltózáras váltókkal, kijárati előjelzővel egyesített alak bejárati, és közös alak kijárati jelzőkkel, a Buziásfürdő felőli oldalon közös alak kijárati ismétlőjelzővel. Ezen az oldalon váltókezelői őrhely üzemel, a Semenic felőlin a felvételi épület a váltókörzethez közel helyezkedik el, így innen járnak ki váltót állítani, és az itteni váltókezelői készülék is a forgalmi irodában van, az alakjelzőket az épület melletti állítóbakról kezelik. Az állomáson jegykiadást is végző forgalmi szolgálattevő, valamint egy váltókezelő teljesít szolgálatot.
|
|
Érdliget
Hofer, 2019.07.30 14:55.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2019. 07. 18.
|
|
|
Nagytétény-Diósd
Hofer, 2019.07.30 14:54.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A felújított felvételi épület a 4336 számú vonatból.
2019. 07. 23.
|
|
|
Drégelypalánk
János, 2019.07.15 07:18.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Drégelypalánk országhatár közötti vasutat azért szedték föl, mert a 2. számú főút nyomvonala megváltozott. Az eredeti útirány Rétság után Érsekvadkerten át Ipolyszögig (Riba) vezetett, ahol át is tért az Ipoly jobb oldalára, (a mai Szlovákia területére), ahonnan Kóvárnál kanyarodott vissza a bal partra. (A híd nyomai most is ott vannak...) Tovább Balassagyarmaton át Szécsénybe vezetett, de nem a mostani 22. számú út nyomvonalán, hanem Hugyagnál ismét áttért a folyó jobb partjára és Szécsénykovácsi után jött vissza a bal partra. Onnan Nógrádszakálon át haladt észak felé, majd a II. József által megkritizált Rárósi hídon ismét a a bal parton folytatódott a forgalom Losoncig. (A még trónörökös országjárása során azt találta mondani a kiváló - és újjáépített- kőhíddal büszkélkedő nógrádi nemeseknek, hogy" Uraim vagy nagyobb vizet, vagy kisebb hidat!" Nem látta az Ipolyt hóolvadáskor, vagy Medárd után...) Losonctól Rimaszombaton át Kassáig tartott a már 1890-ben (!!!) besorolt 2. számú főút. Mivel a többszöri határmódosítások után az 1960-as években úgy tűnt, hogy az eredeti útvonal akkortájt nem marad fenn, ugyanakkor ugrásszerűen megnőtt a Budapestről kiinduló lengyelországi forgalom, megindult a közúti turizmus a Tátra felé, ezért a 2. számú főút nyomvonalát megváltoztatták. (Kisebb módosításokra sor került a trianoni határ miatt is korábban, s az egész út az Ipoly bal partján haladt.) Rétságtól nem Balassagyarmat felé halad tovább, hanem a környékbeli patakvölgyeket kihasználva északnak fordul és Nagyoroszin, Drégelypalánkon át Honton át Parassapusztához ér. A főút új nyomvonala gyakorlatilag ott halad az országhatárnál, ahol a korábbi Ipolyság-Balassagyarmat vasút pályája. Mivel egy számjegyű hazai és európai szempontból is fontos főutat alakítottak ki, ezért nem maradhatott meg a szintbeli vasúti kereszteződés!!! Az 1960-as évek elején az egy táborba tartozás "baráti" helyzete sem tette lehetővé azt, hogy Csehszlovákiával felújítsuk az Ipoly völgyében egyébként természetesen kiépült vasúti kapcsolatot, holott a Losonc -Balassagyarmat - Ipolyság vonal működése radikálisan lerövidítette volna a Kelet-Szlovákia és Pozsony között a közlekedési kapcsolatot. (Ezt még az alakuló állam politikusai és katonai vezetői is látták, s ennek tudható be, hogy rövid időre elfoglalták a csehek Balassagyarmatot. Szerencsére a helyi vasutasok, katonák és városi polgárok szintén érzékelték a vonal stratégiai jelentőségét és 1919. januárjában kiverték a hódítókat. Emiatt kapta meg a város a Civitas fortissima kitüntető címét!) Bár Magyarország elfogadta, hogy a Nagykürtösön megnyitott bányából Losoncra szállított szenet az Ipoly bal partján haladó Balassagyarmat - Ipolytarnóc (Losonc) vasútra csatlakozó szárnyvonallal az országunkon át vigyék a csehszlovák szerelvények, de ez a (más országokban természetes és itthon is Sopron esetében működő) peage szerződése Ipolyság felé nem jött létre. Így a 2. számú főútvonal (közlekedési szempontból érthető) áthelyezése megpecsételte a Drégelypalánk és Ipolyság közötti vasút sorsát. Nemcsak a síneket szedték föl, hanem a nyomvonal egy részét is felhasználták az új főúthoz. Hiába van karnyújtásnyira Ipolyságon a határtól a vasútállomás, jelenleg nem állítható helyre a vasúti pálya töltése. Hiába készültek tervek, ezen vasút (valószínűleg használható) helyreállítása csak akkor valósítható meg, ha vagy az utat, vagy a pályát fölüljáróval vezetik be Ipolyságra.
|
|
Enying
1983_, 2019.07.13 20:18.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2019-07-12
|
|
|
Monyha
Windisch Ferenc, 2019.07.12 15:42.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagynenem a Majlath grofi csaladnal a könyvelesi munkakat vezette a 40-es evekben.
Nagybatyam Dr.Lehel Laszlo tüdögyogyasz föorvos Ricsen vezette a szanatoriumot. Sokszor mentünk Ricseröl Monyhara gyalog a sinek között az akkori cigany települesek mellett.
Akkor mar iskolas voltam, emlekemben minden ugy maradt, mivel azota sajnos nem jartam ott.
|
|
Tornóc
cd196, 2019.07.10 10:22.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
https://www.aktuality.sk/clanok/707298/na-zapade-slovenska-sa-vykolajil-nakladny-vlak-nejazdia-ani-osobne/
|
|
Kaba
FeketeIP, 2019.07.08 10:00.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A felvételi épület jelenleg. 2019.07.08
|
|
|
Horgásztanyák
664, 2019.07.05 11:53.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A leírásban a "horgásztaya" valószínűsíthetően elírás.
|
|
Pokoltanya
Bene László, 2019.07.01 13:16.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ismertem az allomást. Gyerekkorom egy része oda köt. Kocsis Miklós és Varga Béla a szüleim jó baratái voltak. Pokoltanyán első látásra nincsen semmi, mégis valami izgalomba hozza az embert ha ott jár. Ez valószínűleg a történetéből és a hozzáfűzött mondákból - Hét vezér, Megyeri kanyar, Sós út, Rózsa Sándor, amiből valami valószínűleg igaz is - fakad, amiknek az ott élő emberek tudatt alatt megpróbáltak ill. meg akarnak felelni.
|
|
Mezőzombor
Tacsk0, 2019.07.01 10:35.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Érdeklődöm, hogy pontosan mikor indul az első utasszállító villanyvonat az új drót alatt? Említenek 2019. július 2-át, de óra:percet ott sem találtam. Köszönettel: Fehér Tamás.
|
|
Lőcs
JasonX, 2019.06.28 12:34.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megálló környékén:
https://www.youtube.com/watch?v=arHEVYc_Kc4
|
|
Rőtfalva
andras1, 2019.06.27 17:18.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A romos, elhanyagolt őrház sorsa beteljesedett, ez a ház épült a helyére. ( A kép forrása: Google )
|
|
|
Kiskunfélegyháza
karonka, 2019.06.26 09:34.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kiskunfélegyháza nyugati irányba a szegedi intercityből
|
|
|
Pinkamindszent
Naren, 2019.06.25 06:33.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Frissítés! :)
Teljes tetőcsere és az alsó szint mennyezet födém gerendáiból is cserélve lett.
Jó kezekben van az egykori állomás épület, minden szempontból.
|
|
|
Érd alsó
Mark94, 2019.06.24 17:56.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tavaly év végén ennek az állomás épületnek is elkezdték a felújítását / belső átépítését hosszú idő után.
|
|
Ferihegy
Julianna, 2019.06.24 10:19.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szégyen. Ha nincs lift akkor mozgólépcső kellene.Mindenki cipeli a bőröndjét a lépcsőn??? Európai repülőtér állomás...
|
|
Soroksár
Joliet_Jake, 2019.06.20 09:38.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az első régi képen (Soroksár Fő utca a vasút részletével) látható helyszínnek semmi köze Soroksár vasútállomáshoz. A kép a Hősök tere északkeleti sarkát mutatja, amikor a haraszti hév még a régi nyomvonalon haladt.
|
|
Sofronya
VT22, 2019.06.17 21:09.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem is tudom mi a rosszabb a román vasúton: amikor csak úgy a csendes balkáni pusztulás útján esik széjjel minden, vagy rengeteg pénzből építenek barmolnak el valamit. Ez utóbbi kategória iskolapéldája az Arad állomásépületbe belegányolt felüljáró, de azért ide Sofronyára is jutott egy ilyen igényes utaselriasztó hullámbádog műtárgy. A digitális kijelzők felszerelése az épületre különdíjas az igénytelenségi versenyben.
|
|
Sasrét mh.
Hofer, 2019.06.16 21:18.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megálló nemrégiben új nevet kapott: Kikerics
https://www.youtube.com/watch?v=O2XxYLq-z-Q 5:37-nél
|
|
Lukafai elágazás
Hofer, 2019.06.16 21:16.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szentmártonpuszta és Lukafai elágazás között létesült egy új megálló Jámborka néven (nevét a közelben lévő Jámborka-forrásról kapta)!
https://www.youtube.com/watch?v=c7hAF2heCc8 19:10-nél
|
|
Szil-Sopronnémeti
PattantyusMark, 2019.06.16 14:50.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Új menetrend. Június 15-től.
|
|
|
Szil-Sopronnémeti
PattantyusMark, 2019.06.16 14:47.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szil-sopronnémeti váróterme június 16-án. Leeset a zárva felirat.
|
|
|
Dunahíd forgalmi kitérő
Angyal Márton, 2019.06.15 20:19.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez a szolgálati hely a mai napig üzemel, a váltóállítás ugyanis kézzel történik.
|
|
Sarkadi Cukorgyár
VT22, 2019.06.13 17:17.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Már nincs.
|
|
Kitérőgyár
farkas balint, 2019.06.12 18:36.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A fél 12-es (gyöngyös),a 11-es (vámosgyörk), az utolsó vonatok (gyöngyös és vámosgyörk) nem áll meg Kitérőgyáron.
-ről
|
|
Sarkadi Cukorgyár
farkas balint, 2019.06.12 18:27.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Cukorgyár van talán ott az tök jó lehet. De tényleg van ott cukorgyár?
???
|
|
Szil-Sopronnémeti
farkas balint, 2019.06.12 18:22.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyon szép vasútállomás.
|
|