Mozsgó-Szulimán
Szilády Valéria, 2019.04.23 05:23.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A néhai nagyapám Sziládi Béla volt valamikor Mozsgon állomásfőnök, mint MÁV elöljáró.Van az akkori állomásról képem, nagyapámmal együtt! Kb 1943-45 években. Lengyeltoti bácsi a rokonunk volt, sokszor jártam náluk, valamint a Péteri családnál is akik tanítok és krónikások voltak!
|
|
Pestújhely
korpi41, 2019.04.19 21:49.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Jelenleg a klasszikus vonali kialakításútól eltérő felsővezetékoszlopok tanúskodnak, valamint egy kibelezett vasbakter is áll, gyaníthatóan a kiagázási váltó biztosításával volt összefüggésben. A szolgálati hely korábban mrh-ként üzemelt, legutolsó megnevezése viszont mh. ipvk.
A fentrol.hu képei alapján a felvételi épület pontosabb koordinátái: 47.532166, 19.123787.
Az 1971-es felvételen:
http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/130400?r=1&c=2128885.3017920004:6029407.484226501:9
Megtalálható egy vágánykapcsolat a két vonali vágány között, és két további váltó a körvasút bal vágányában.
Az 1992-es felvételen:
http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/139511?r=1&c=2128670.1784269996:6029885.4549715:9
Átalakított rakodóvágány, egyetlen kitérővel a bal vágányban, vágánykapcsolat nélkül.
A kiszolgált Öv utcai porcelángyár 1995-ben került lebontásra.
|
|
Fonyódliget
Fopalya79, 2019.04.18 14:49.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy tábla Fonyódliget megállóhelyről.
2018. szeptember 1.
|
|
|
Fonyódliget
Fopalya79, 2019.04.18 14:47.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Fonyódliget, a felvételi épület
2018. szeptember 1.
|
|
|
Hódmezővásárhelyi Népkert
ROCOman, 2019.04.17 03:28.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vásárhelyi villanytelep iparvágánya:
https://aradcsanad.blog.hu/2019/04/16/a_vasarhelyi_villanytelep_iparvaganya
|
|
Nyíregyháza
Kenézy György, 2019.04.17 03:19.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nyíregyházi állomáson nincs lift még mozgólépcső csak lépcső van sajnos !
|
|
Nyíregyháza
Monika, 2019.04.16 17:51.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Van lift vagy mozgólépcső a vágányok hoz való fel és lementelkor?
|
|
Kaposgyarmat-Hajmás
KataesSzilard, 2019.04.11 11:11.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Üdvözletem! 2018. Január 23-án megvásároltuk az ingatlant. (Kaposgyarmat-Hajmás) Azóta felújítás alatt, illetve mindenféle engedély beszerzés és fejlesztés zajlik a házon és a ház körül... Kívül megmarad az Állomásház fíling, belül lakni fogjuk hamarosan...A pincétől a padlásig be lesz építve...a melléképület vendégházként fog funkcionálni. Felteszek néhány fotót és a későbbiek folyamán is fogok rövid tájékoztatóval szolgálni! -Kata-
|
|
Pokoltanya
VGábor, 2019.04.11 07:34.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyapám Szilva Gábor dolgozott itt egykor mint bakterológus, 60-as évek végén lehetett kb.
Sajnálom, hogy ezt a tanyát kinyírták, elég nyugodt hely lehetett.
|
|
Abádszalók
fizolt, 2019.04.07 20:34.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kiskörei Tisza-híd felújítása alatt a vonatok Kisújszállástól Abádszalókig közlekednek, innen vonatpótló autóbuszok mennek Kisköréig. Az itteni fénysorompó kezelésére nincs külön személyzet: az utasok leszállása után a vonat kihúz a megálló-rakodóhelyen túl Kisköre felé, a sorompó behatási pontján kívülre, és ott várakozik, majd a pótlóbusz megérkezésekor Kisköréről kapott utasításra visszaindul, közben önműködően zárja a sorompót, majd a felszállás után továbbindul Kunhegyes felé.
|
|
|
Kecskemét alsó
ROCOman, 2019.04.06 11:21.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
https://www.baon.hu/kozelet/helyi-kozelet/a-duplajara-nohet-a-vasuti-teherforgalom-kecskemeten-1381810/
"Az autógyár termelése a 2018-as napi 520-ról 2024-re 820-ra fut fel (évi 300 000 darab), ez pedig további szállítási igényeket generál. Előbbi 58 Hccrrs vagont igényel (durván két-három induló tehervonat naponta, meg még a bejövők), utóbbi 91-et (ami inkább négy induló tehervonat, plusz még az üresen bejövők). Mindez azonban szerintem nem jelent majd akkora forgalmat, hogy azt Kecskemét nagyállomás ne tudná kezelni. Emlékszem a nyolcvanas évekre. Akkor minden szóba jöhető helyen egymás hegyén-hátán álltak a rakodó és rendeződő tehervonatok. Azt a mennyiséget Kecskemét kezelni tudta, akkor ezzel a mostani irányvonatokból álló felhozatallal ne tudna elbánni? (Azokon kívül már nincs is más, mint a heti két-három Alcufer-Lajosmizse-Helvécia-Hetényegháza-Nagykőrös gyűjtőjárat)" Forrás:
https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=150977136&t=9216949
Feltételezem, hogy a felszín alatt dolgoznak az IMCS erői, egy esetleges átépítés idején/után pedig a Nagyállomás nem boldogulna a felfutó forgalommal. Ezért most a vasút alternatívákat keres, így került képbe Kecskemét alsó és a deltavágány, mint a teherforgalom részleges kiszervezésének egy lehetősége. Tovább növekszik Kecskemét-Alsó jelentősége, ha állam bácsi tényleg ráveszi magát a belgrádi vonal felújítására és a Kiskunhalas-Soroksár vonalról a forgalmat a 140-es felé terelik.
|
|
Fužine
vaci, 2019.04.04 07:08.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2018. nyarán készült ez a kép.
A környéken túráztam, Zlobintól idáig.
Innen vonattal utaztam vissza Fiumébe.
|
|
|
Franciavágás
Adani12345, 2019.04.03 20:18.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
múlt hétvégén jártuk be két részletben Veszprémvarsány-Pápa szakaszt, Ugodig jutottunk első nap, és jött velünk egy cimbora, aki 2010-ben cserkész különvonattal volt itt, dupla Csörgős vonat ment velük itt Ugodon leszálltak a vonat Franciavágáson fordult. 2012-ben is volt cserkész különvonat.
Veszprémvarsány felől is járható a vonal, de le van szerelve minden jelző és fénysorompó, de tehervonatnak az nem akadály, vagy fedezik az útátjáróknál ,vagy 10-es lassújelet raknak ki mindegyikhez, ami korábban biztosítva volt ill. biztosítottnak kell lennie buszközlekedés miatt.
|
|
Franciavágás
VT22, 2019.04.02 20:53.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt a legújabb cikk amit találtam róla:
https://papa-ma.hu/index.php?op=cikk_reszletes&id=19324
A szövegben az áll hogy "egy nem használt vasúti vonal visszaállítását is tervezik".
Ez alatt maximum a honvédségi iparvágányt érthetik mert ha megnézed a képeket az utolsón pont látszik az a tervrajz részlet amin a meghosszabbított kifutópálya átszeli a vasúti nyomvonalat.
A szlovákoknál már élő példa is van erre, mi más ha nem egy autógyár nullázott le hasonlóképpen egy (bezárt) vasútvonalat hogy simán csak ráépítkezett a területére.
https://www.google.com/maps/@48.3499996,18.042001,1887m/data=!3m1!1e3
Nyugatról még megmaradt a Nyitra hídja, a túloldalán elkanyarították a vágányokat északra hogy rakodóban érjenek véget. Keletről csonkán végződik a vonal, ebbe a hatalmas beruházásba már nem fért bele az a párszáz méter sín amivel visszaköthették volna hogy a gyár megkerülésével folytonos maradjon. Egyébként 2 éve volt különvonat ezen a megmaradt csonka vonalon.
|
|
Franciavágás
Adani12345, 2019.04.01 07:13.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A hírek szerint a pápai reptér bővítése miatt átvágják a vasutat az új kifutópálya és/vagy a régi meghosszabbítása miatt. Ha ez megtörténik akkor viszont Veszprémvarsány felől kell kiszolgálni az itteni teherforgalmat.
|
|
Pusztagyimót
Adani12345, 2019.04.01 07:04.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tegnap voltunk itt bejárva a vonalat, az épület nincs meg, ahogy írtátok is, peron utáni terület villanypásztorral elkerítve.
|
|
Bugacpuszta
lorincz68, 2019.03.18 18:33.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás eredeti neve Bugac volt, és a Törökfái-val megegyező felvételi épülete volt az 1926-os átadásakor.
Lőrincz László
|
|
|
Bugac
lorincz68, 2019.03.18 18:18.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás elnevezése Monostorfalva volt az 1929-es átadásakor.
Az archív képen Nagybugac épülete látható.
Lőrincz László
|
|
Klotildliget
karonka, 2019.03.17 15:56.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhely épülete
|
|
|
Klotildliget
karonka, 2019.03.17 15:53.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Flirt motorvonat érkezett (13:23)
|
|
|
Klotildliget
karonka, 2019.03.17 13:24.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az felújított megálló
|
|
|
Piroska
lassujel, 2019.03.15 20:49.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Rikári állomási videója 2018-ból
https://www.youtube.com/watch?v=KfjCag5qeG8
|
|
Rákospalota-Újpest
paca, 2019.03.13 12:40.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A végpont felőli raktárépületet - a kizárt XI. és a BUR vágányok közöttit - 2019. nyarán le fogják bontani.
|
|
Porva-Csesznek
Adani12345, 2019.03.13 07:42.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vendégház meddig lesz zárva? Várható, hogy egyszer újra kinyit?
|
|
70-es kitérő
andras1, 2019.03.09 20:20.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy másik kép az egykori kisvasút betonaljaiból épült kocsibejáróról.
|
|
|
70-es kitérő
andras1, 2019.03.09 20:18.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kisvasút 1979-ben történt elbontása során a közeli lakók közül többen vittek haza, illetve vásároltak a bontott anyagokból, amelyek itt-ott még ma is fellelhetők a környéken. E képen az egykori kitérőhöz közeli egyik háznál gépkocsibejárót és behajtót építettek az akkor vásárolt vasúti betonaljakból.
|
|
|
Porva-Csesznek
Bakonyi betyár, 2019.03.08 16:35.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kis információ aktualizálás.
Az állomáson a büfé márciustól novemberig tart nyitva hétvégén, nyáron és előre egyeztetett időpontban hétköznap is kinyit. A vendégház átmenetileg nem fogad vendégeket. A korábban használatos porvacsesznek.hu oldal frissítését megszüntettük, aktuális információk facebook oldalunkon, a www.facebook.com/porvacsesznekbufe oldalon érhetőek el. A vasúttörténeti kiállítás a büfé nyitva tartásával egy időben tekinthető meg.
|
|
Keszthely
Shine24, 2019.03.07 20:26.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy cikk amiben le van írva az állomás egész története, melyből kirajzolódik hogy az eredeti épületet alakították át a késő szocialista realista épületté: http://lechnerkozpont.hu/cikk/hatvanas-evekbe-csomagolt-szazadelo-xxi-szazadi-kontosben
|
|
Sitke
lojoka@indamail.hu, 2019.03.07 11:41.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Sárvár-Zalabéri vonal 1975. május 31-én szűnt meg. A 380 Volt már akkor ott volt. A sitkei állomást jobban ki lehetett világítani, mint pl. a sárvári állomást.
Az állomás dolgozóiról is fogok képeket feltölteni.
|
|
Balsa-Tiszapart
bucsukepek, 2019.03.02 21:31.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2009 augusztusában
|
|
|