Kenyeri
bravo88, 2019.02.24 11:52.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://www.kenyeri.hu/illus/kenyeri_allomas.jpg
|
|
Iván
bravo88, 2019.02.24 11:47.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
az utolsó napok
https://m.blog.hu/ke/kenyeri/image/utolso_vonat.jpg
|
|
Vönöck
bravo88, 2019.02.24 11:45.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A bezárás napján az utolsó vonat
https://m.blog.hu/ke/kenyeri/image/utolso_vonat_vonock.jpg
|
|
Szeged-Rókus
karonka, 2019.02.17 10:45.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szinte üres a rendező
|
|
|
Szeged-Rókus
karonka, 2019.02.17 10:40.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
PFT az állomáson
|
|
|
Szeged-Rókus
karonka, 2019.02.17 10:37.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tram-Train vágányra oldalnézetből
|
|
|
Szeged-Rókus
karonka, 2019.02.17 09:51.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Tram-Train kiágazása 2019 02. 17.
|
|
|
Vica
AuchanDomi, 2019.02.16 06:36.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt a vonat csak akkor áll meg,ha van le- vagy felszálló utas.
|
|
Siófok
Siófok 376,649, 2019.02.14 06:50.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A gőzmozdony felújításáról készült videót ajánlom mindenkinek! Köszönet érte Tibi bácsinak, valamint a felújításban rész vett minden dolgozónak városkánk nevében!
A mozdony 2020-ban lesz 110 éves és azt hiszem, hogy megérdemelne egy újrafestést! Már csak azért is, mert a festést 5 évente kellene ismételni, valamint ezúton tudnánk hálánkat a legjobban kimutatni a 2011-ben felújítást végző csapat felé! Így ők is érezhetnék, hogy megbecsüljük az egykoron elvégzett munkájukat. Ha valaki érez magában némi elszántságot a dolog iránt, kérem keressen meg. Szívesen részt vennék a munkában is, valamint némi "szponzorációs díj" felkutatásától sem zárkózom el! Festékboltos ismerős is van :)
A videó a youtube-on megtekinthető :
https://www.youtube.com/watch?v=OcXUfVCNFAk
Üdv.: L.Á. / Siófok 376.649 a fórumról /
|
|
Báziás
siofok35, 2019.02.13 08:30.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A falu és az állomás kicsit odébb voltak egymástól, köztük volt egy hegy.
Korabeli és mai térkép:
https://mapire.eu/hu/synchron/europe-19century-secondsurvey/?bbox=2378370.6128693004%2C5590650.954213085%2C2382904.2841094653%2C5593517.342773778&layers=osm%2C158%2C164&right-layers=osm
Itt lehetett az állomás:
https://goo.gl/maps/TahbV8NbGwD2
Érdekes, hogy a megmaradt vízház jóval odébb, a falunál van:
https://goo.gl/maps/cRPyhXLb9CK2
|
|
Alsókara
Kádár István, 2019.02.10 12:43.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A képen Törtel megállóhely látható, a Dózsa György és Jászkarajenői út kereszteződésénél.
|
|
Kavicsbánya iparvágány
ROCOman, 2019.02.10 07:18.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Boldog megállóhely kapott külön oldalt. Van esetleg bármilyen irat, fénykép az egykori megállóhelyről, annak forgalmáról?
|
|
Kavicsbánya iparvágány
Szekeres, 2019.02.09 18:00.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az iparvágányok megépítése előtt sok évtizedig itt Boldog megállóhely volt! Térközjelzőkkel, személypoggyászt is felvettek! Sok primőrárut szállítottak innen, Hatvan, Salgótarján célállomásra.
|
|
Vadaspark
Karonka, 2019.02.09 14:11.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem is csoda hogy ennél a megállóhelynél csak külön kérésre állnak meg a vonatok. Nagyon messze van a Budakeszi Vadasparktól.
|
|
Gic-Hathalom
Dombszeri_Mindenes_Gyujtemeny, 2019.02.09 13:35.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Váli Mari: Hathalmi emlékek - Válogatás Jókai Mór unokahúgának visszaemlékezéseiből (Pápa Város Önkormányzata, 2018) című könyvének 167., 168., 169., 301., 305. és 306. oldalain utalások olvashatók a pápa-bánhidai vasútvonal, s különösen Gic-Hathalom állomás építésének körülményeire. Egy részlet a 169. oldalról:
"„Jóska bácsi” – így szokták nevezni Ihászék a szeretetreméltó és igen nemes gondolkozású Jankovich-Bésánt –, szokásától eltérőleg, engedett a vasútállomást illető elhatározásának merevségéből, s annak köszönhető, hogy a gic-hathalmi [!] úri laktól csaknem egyenlő távolságban ékeskedik a „Gic-Hathalom” állomás, 1902 ősze óta. Azért mondom, hogy „ékeskedik”, mert – úgy Jankovich-Bésán, valamint Ihász Lajos bőkezűsége folytán – úgy tele lett azonnal ültetve az állomásépület környéke fenyőkkel és gyümölcsfákkal – ez utóbbiak között Károly bátyám által szemzett és ójtogatott sok kajszinbarack [!] és nemes fajú körtefa tanúskodik róla, hogy a kilencvenedik éve felé haladó Jókay Károly, milyen tevékeny tudott lenni hosszú élete alkonyán… s milyen figyelemmel és szeretettel foglalkozott fácskáival; nem gondolva arra, hogy azok gyümölcsét ki fogja élvezni az ő elmúlása után…"
|
|
Murony
Kürti István, 2019.02.09 10:43.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
...amikor Murony lett Bélésföldvárból (Békés X. kerülete volt) viccesen és irigykedve azt mondták a békésiek, hogy "Murony" egy rövidítés:" Magyar Újonnan Rendezett Országos Nyomortanya"
Persze, ezen csak a kamutiak nevettek...
|
|
Dömsöd
Emericus, 2019.02.08 16:05.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Most szembesültem a Dömsödi vasútállomással, melynek semmi köze az említett faluhoz. Valóban nem volt szerencsés választás az Apaji vasútállomás átkeresztelésére, mert nagyon megtévesztő!
Aki nem ismerős arrafelé és oda szeretne utazni, majd ott válik szemé, hogy Dömsöd bizony kicsit arrébb van, mint ahová ő levonatozott.
|
|
Zichybarlang
Capras Dávid, 2019.02.08 12:17.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A halta jelenti a megállóhelyet, a pestera a barlangot. Az más kérdés, hogy aki nem beszéli a románt, annak végképp megtévesztő lehet, hogy a kevésbé releváns van nagyobbal írva a táblára. : )
|
|
Vajszló
vaci, 2019.02.07 14:26.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen, él a vonal: farakodás 2019.02.02.
|
|
|
Szarkás
FG, 2019.02.06 09:21.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Gábor!
Nem, amire valószínűleg gondolsz, az Kerekegyháza-Alsó mh. volt [jelenleg "Géptelep (Hetényi út)" buszmegálló van pont előtte]. Szarkás mh. az idősebbek elmondása szerint kb. ott volt, ahol Hetényegyházát elhagyja az új országút Kerekegyháza felé (nem sokkal az egykori Hetényegyháza-Alsó mh. után).
|
|
Újszentiván
Endre, 2019.02.05 18:57.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az újszentiváni útnál a 320-as őrház van, a 321 a téglagyárnál - ami miatt megmaradt a vágány - volt. Az 1978-as légifelvételen még látszik: http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/74222
|
|
Almár
Marciusi_Dusan, 2019.02.05 18:49.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhely neve 1940. július 16-tól Almár, előtte Felnémet-Bányatelep.
|
|
Almár
Marciusi_Dusan, 2019.02.05 18:43.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1924-ben létesítik, majd 1928 nyarán megszüntetik. 1929. december 15-én ismét megnyitják.
|
|
Kadarkút
cd196, 2019.02.05 14:34.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az új tulaj oldala és csoportja: https://m.facebook.com/search/top/?q=kdrkt
|
|
Örvényes
Gotha, 2019.02.04 19:14.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt forgatták 1987-ben Hosszú szökés című film egy jelenetét, Nohab mozdonnyal. A filmben Balatonszentgál-ként szerepel.
|
|
Újszentiván
siofok35, 2019.02.04 09:46.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valószínűleg itt lehetett:
https://goo.gl/maps/p24F7em4ak72
|
|
Erdőkertes
matehun, 2019.02.02 21:14.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha emlékeim nem csalnak, itt volt valamikor egy iparvágány. Talán valami téglagyár vagy építőanyag telepre ment be, keresztezve a Veresegyház-Galgamácsai utat.
|
|
Zalabér-Batyk
zeusz, 2019.01.30 12:10.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én még építettem annak idején a domino biztosítóberendezést a hetvenes években.Kilapátolták , helyette Elektrát tettek. Nem egy csúcs.
|
|
Kerta
zeusz, 2019.01.30 11:20.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem áramátalakító hanem a 25 kV-os kapcsolókert.
|
|
Bicske
cd196, 2019.01.28 18:02.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás sosem volt Buda-Bicske, ahogy a képeslap is írja?
|
|