Böhönye
Hofer, 2018.10.23 19:57.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bzmot 251-es különvonattal Böhönyén.
|
|
|
Inárcs-Kakucs
ROCOman, 2018.10.22 12:54.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"Az inárcsi szovjet laktanya iparvágánya. A vonal Inárcs-Kakucs állomás 1. számú váltójától ágazik ki, majd előbb egy 300 m, majd egy 1000 m sugarú ívvel távolodik a 142-es vonaltól. Innen egyenes vonalban halad a laktanya kapujáig (52-53 szelvény), közben keresztez egy erdőt, az Inárcsot Kakuccsal összekötő főutat, majd átmegy az M5-ös autópálya alatt. A telepen belül egy 200 m sugarú ívvel délre fordul, majd az oldalrakodó mellett elhaladva egy földkúpban végződik." Forrás: http://stephensons.hu/elveszett/index.html
|
|
Gasthaus Pia
barkoricsi, 2018.10.22 12:36.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kerestem ezt a megállót, de az itt feltüntetett szelvényszámok szerint nem találtam semmit. Néhány száz méterrel lejjebb, egy útátjárónál van egy vendéglő, talán ott lehetett a megálló valaha.
|
|
Oberwart Einkaufszentrum
barkoricsi, 2018.10.22 10:55.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A napokban bejártam a környéket, de sajna smmi nyomát nem találtam a megállónak. A pontos helyét sem sikerült beazonosítani.
|
|
Ócsai szőlők
ROCOman, 2018.10.22 09:05.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"Ócsa mellett volt egykoron a Magyar Honvédség üzemanyagtelepe. A telep iparvágánya a 142-es vonalba volt bekötve Ócsai Szölök megállóhelynél. A megállót valószínüleg az ott dolgozóknak építették, a környéken más ugyanis nem indokolna egy megállóhelyet. Eredetileg a mostani megállóhelytől kissé Inárcs felé volt az iparvágány kiépítve. A telep akkoriban nagy forgalmat bonyolított le, éjjel nappal folytak a tolatások, előfordult, hogy azokat a kocsikat, amik már nem fértek be a telepre, kint a megállóhely meletti második vágányon tárolták. Valamikor 1986-ban szedték fel a régi iparvágányt, és építették ki a térképen is látható elrendezést. Késöbb a forgalom jelentősen visszaesett, az újonnan kiépített vágányzat nagy forgalmat már nem bonyolított le. A honvédségi iparvágányon a forgalom véglegesen 1997-ben szűnt meg, mikor az alakulat elköltözött részben Bicskére, részben Hetényegyházára. Később a kiágazó váltót kiszögelték, mert a csúcssín összekötő rudat valaki ellopta. Azóta néhányszor volt kint jármű, de elötte a PFT a vágányt bevizsgálta és a váltót ideiglenesen használhatóvá tette. A közelben van ugyanis a Bólyai Katonai Akadémia gyakorlótere, ott tartottak 1999 őszén valamilyen páncélozott harcjármű bemutatót. Két jármű vasúton jött Ócsára, a tolatós gép rögtön ki is vitte a telepre, majd két nap múlva a tolatóssal kimentek értük és a tehervonat vitte is el őket. A régi iparvágány fedező jelzőit tolatás esetén a vonatszemélyzet kezelte, a jelenlegit pedig Ócsáról tudták kezelni, amíg a kinti berendezések üzemképesek voltak. A telep azóta üresen áll, egyedül a MOL bérel egy részt a telep végéből, de őket se vasúton szolgálják ki." Forrás: http://stephensons.hu/elveszett/ocsa/index.html
|
|
Rákoskeresztúr
Matula_Geza, 2018.10.21 12:00.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen, sajnos jól láttam az:
,,elfogadott hozzászólás 31781 számú 2018.09.12. 15:23.39"-kor
írt hozzászólásomban (lásd: ugyanitt, lentebb), titkon bíztam (szept. 12.én, amikor láttam), hogy az épületen csak néhány helyen a palákat cserélik az esetleges beázás miatt.
Sajnos Nem..
De(!): nem csak ez történt:
,,Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy":
Rákoskeresztúr, és egy RÁKOSCSABA-ÚJTELEP állomásépület. Ezt utóbbi is osztozott Rákoskeresztúr állomás szomorú sorsában.
Mára a helyükön csak egy kevéske építési törmelék (sitt) árulkodik az egykori helyükről...
Vajon a folytatás: Rákosliget és Rákoscsaba állomásépületei???
|
|
Rákoscsaba-Újtelep
Matula_Geza, 2018.10.21 11:46.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
,,Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy": Rákoscsaba-Újtelep állomásépület...
Ez is osztozott sajnos a Rákoskeresztúr állomásépület hasonló/szomorú sorsában...
(Már csak az egykori helyükön, egy kevéske építési törmelék (sitt) kupac emlékeztet mindkettőre...
Vajon Rákosligetre és Rákoscsabára is ez a sors vár??? Sajnos valószínű...)
|
|
Szent István-telep
LaSza, 2018.10.20 15:24.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Budakalász felső a mai Budakalász, Lenfonó megálló volt, ugyanis a BHÉV 1947-es menetdíj-táblázatában fellelhető Budakalász felső és Szent István-telep állomás is.
|
|
Puhó-Kocskóc
korpi41, 2018.10.19 12:49.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2015. augusztus 1-én az állomáson 3kV egyenáramú táplálásról áttértek 25 kV váltakozóáramú táplálásra.
https://www.zeleznicne.info/pda/pdaview.php?link=2015080002&PDAkatNazev=Trate
|
|
Milohó
korpi41, 2018.10.19 12:42.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Puhó és Vágbeszterce között komoly nyomvonalkorrekció kivitelezése zajlik, a tervek szerint a megállóhely a megszűnik:
https://www.zeleznicne.info/pda/pdaview.php?link=2017020005&PDAkatNazev=Trate
A pályavasút tájékoztatása:
https://www.zsr.sk/slovensky/media-room/vyjadrenia-pre-media-2017/februar/zrusenie-zastavky-v-obci-milochov.html
|
|
Nosice
korpi41, 2018.10.19 12:40.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Puhó és Vágbeszterce között komoly nyomvonalkorrekció kivitelezése zajlik, a tervek szerint a megállóhely a jelenlegi helyén megszűnik, és átkerül az új nyomvonalra:
https://www.zeleznicne.info/pda/pdaview.php?link=2017020005&PDAkatNazev=Trate
|
|
Óbecse
Kl, 2018.10.16 23:56.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hogy hogy csak volt?
|
|
Marzsina
fizolt, 2018.10.16 11:53.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomáson három vonatfogadó vágány van, átmenő fővágánya a második, a negyedik ki van zárva a forgalomból. A Holdea felőli oldalon ágazik le a rakodóvágányként funkcionáló első, illetve a negyedik vágány mögötti iparvágány. Ugyan itt fény- és félsorompóval biztosított útátjáró található. A közelmúltig több központos, elektromechanikus biztosítóberendezés üzemelt, vonóvezetékes váltókkal és alakjelzőkkel, az utóbbiak érvénytelenítve és kiiktatva ma is a helyükön vannak, valamint a biztosítóberendezések kezelőkészülékei is megvannak a régi forgalmi irodában és a funkciótlanná vált állítóközpontokban. A korszerűsítés után elektronikus, tolatóvágányutas biztosítóberendezés üzemel, számkijelzős fényjelzőkkel és törpe tolatásjelzőkkel. Az új kijárati jelzők a váltóktól beljebb kerültek, így a különböző irányokból érkező vonatok már egyidejűleg bejárathatók az állomásra, bár a forgalom nagysága ezt nem igényli: jelenleg három pár, és további egy Interrégió vonat, valamint egy pár személyvonat áll meg az állomáson, ezek mellett van néhány járat ami Lugostól idáig jön, illetve oda indul vissza. A berendezés telepítésekor a felvételi épülethez és a vágányhálózathoz csak minimálisan nyúltak (forgalmi iroda áthelyezése, váltóhajtóművek felszerelése), így elég rossz állapotban vannak. Jelenleg már csak forgalmi szolgálattevő dolgozik az állomáson.
|
|
Rákoskeresztúr
Adani12345, 2018.10.15 10:31.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Videó a bontásról:
https://youtu.be/YiPdP-E4TEE
|
|
Rákos
Adani12345, 2018.10.14 16:45.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A válaszban ott van a, hogy 42+90-es szelvényben volt, az átjáró pedig a 43-as szelvénynél van, szóval jó helyen kerestem.
|
|
Rákoshegy
Adani12345, 2018.10.14 14:28.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Rákoshegy állomásról videó:
https://youtu.be/6ZcrXx6RtgI
|
|
Ipolyság
Hofer, 2018.10.12 22:34.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Január 2-tól újraindul a személyforgalom Ipolyság és Zólyom között:
http://iho.hu/hir/januartol-ujra-jarnak-vonatok-ipolysagra-181012
|
|
Csömör
Hofer, 2018.10.12 22:32.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Januártól a Kavicsbányai vonalon BZmotokkal indul a a Csömör-Kerepes ingavonat:
http://iho.hu/hir/januartol-csomor-kerepes-ingajarat-bezevel-181012
|
|
Tura
Dudus51, 2018.10.12 21:32.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Turán is dolgoznak a Rákos-Hatvan rekonstrukción.Mai állapot szerint a felesleges vágányokat elbontották, és építik az aluljárót a megállóhelyhez.
|
|
Rákos
Matula_Geza, 2018.10.12 16:06.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Dani, Kedves Vasút-Barátok!
Mivel hosszabb az itt megjeleníthetőnél a válaszom, ezért a 80-as vonal Index Fórumán olvasható részletesen, mellékelve a MÁV Hivatalos válaszával.
A videódon látni, hogy most is frissen klórmésszel van leöntve a sínek az eltorlaszolt átjáró felett, ahol is: ,,az utóbbi 10 évben itt, az eltömékelt áteresz felett nem történet halálos baleset".
(A MÁV válaszából idézve...)
Az elérhetősége:
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=149278040&t=9123256
Üdv.: M. G.
|
|
Rákoshegy
Adani12345, 2018.10.12 09:33.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Rákoshegy Rákos felöli kijáratán túl egy megszüntetett gyalogos aluljáró volt:
https://youtu.be/UrxGtUrt47M
|
|
Rákos
Adani12345, 2018.10.12 09:30.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kimentem a helyszínre és kutakodtam kicsit, de csak kb. tudtam belőni hol lehetett az aluljáró:
https://youtu.be/UrxGtUrt47M
|
|
Kapuvár
autoitalia, 2018.10.09 12:21.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Kapuvári GV (Hanyi Vonat) vonalhálózata az 1941-es katonai felmérés térképén (pirossal kiemeltem a vonalakat). Látszik, hogy abban az időben meglehetősen kiterjedt hálózat volt a Hanyban, összekötve majorokat és nagyobb településeket. Sajnos mára szinte semmi sem maradt belőle, bár néhány helyen még megvannak a hidak, illetve pl. Tőzeggyármajor és Nyárliget között, közvetlen Tőzeggyár után, a mai napig benne vannak a keresztező sínek a közútban.
|
|
|
Magdolnatelep
korpi41, 2018.10.07 17:44.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A még egyvágányú pályán üzemelő megállóhely légifotón 1965. szeptember 23-án.
http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/26430?r=1&c=2178780.8726749998:6016021.3531395:8
Földrajzi koordináták: 47.44772, 19.56988
|
|
Szőlősnyaraló
korpi41, 2018.10.07 17:38.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épület építése légifotón 1970. június 9-én.
http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/26430?r=1&c=2178780.8726749998:6016021.3531395:8
|
|
Fenékpuszta
Hofer, 2018.10.07 17:17.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A leírásba véletlenül "egy-kétszát" írtatok "egy-kétszáz" helyett! Amit még érdemes lehet megemlíteni, hogy közvetlenül a megálló mellett található a fenékpusztai Madárgyűrűző.
|
|
Pokoltanya
korpi41, 2018.10.07 11:58.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1962-es légifelvétel:
http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/33652?r=1&c=2227181.5904815:5992731.3964905:8
A szolgálati hely földrajzi koordinátái:
47.3110514, 19.9982141
Számított szelvényadat: 696
|
|
Szőlősnyaraló régi
korpi41, 2018.10.07 11:39.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A földrajzi koordináta 20 méteres pontossággal rendben van.
1965-ös légifelvétel igazolja a lent leírtakat:
http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/15538?r=1&c=2176269.3080505:6016250.2100695:8
A meglévő épülethez képest a másik (bal) pályaoldalon, az útátjáró kezdőpont felőli oldalán volt az épület.
A peron a bal pályaoldalon az útátjárótól a kezdőpont felé helyezkedett el.
Szelvényszám: 318
|
|
Mórágy
Vuurniac, 2018.10.05 23:46.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Most már szinte észre sem lehet venni a hatalmas gazban ami mindent benőtt az egykori megállóhely környékén.
|
|
Szabadbattyán
lobanyai, 2018.10.05 13:10.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
cd196-nak:
https://hu.wikipedia.org/wiki/Batthy%C3%A1ny_Lajos_(minisztereln%C3%B6k)
az első miniszterelnök nem "battyányi", hanem Batthyány volt.
|
|