Felsőöreghegy
Hofer, 2018.12.01 19:16.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 1969-es Őrjárat az égen című sorozat 4. részének nem itt forgatták az egyik jelenetét?
https://www.youtube.com/watch?v=ck0w_Ifk0fA
15:58-nál jön az a jelenet.
|
|
Dunaharaszti alsó
ROCOman, 2018.12.01 08:11.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönjük az észrevételt, a képeslapok áthelyezésre kerültek a leírtak szerint.
|
|
Anarcs
ROCOman, 2018.12.01 08:00.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egykor földszintes felvételi épület állt itt. Forrás: https://library.hungaricana.hu/hu/view/OGYK_KI-1910_20/?query=ny%C3%ADrj%C3%A1k%C3%B3%20vas%C3%BAt&pg=97&layout=l
|
|
|
Dunaharaszti alsó
Kohán József, 2018.12.01 01:33.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A régi képeslapok egyértelműen Dunaharaszti Rákóczi ligettel szemben lévő, 1882-ben épült őrházjellegű állomását örökítették meg! A harmadikon (DARABANTH-feliratú) szerepel a Némedi út neve is. Az állomásokat a XIX. században a vágányt keresztező legforgalmasabb út mellé építették, hogy az 1. és 3. képeslapon jól látható vízszintesen átvetéssel működtethető erőátviteli berendezés nélküli kezdetleges sorompót a személyzet a közelből kezelhesse. Az 5. képeslap pedig nem is a 150-es vasútvonal valamely hídján áthaladó vonatot ábrázol, hanem a ráckevei HÉV Kis-Duna-hídján látható az akkoriban még gőzmozdony vontatta szerelvény. Tehát egyetlen képeslap sem köthető Dunaharaszti alsó megállóhelyhez! Szerencsés lenne ezeket Dunaharasztihoz átszerkeszteni, és az igazi Dunaharaszti alsó megállóhelyről egy fényképet beszerezni. Mondjuk a MÁV Zrt. Archívumából...
|
|
Hencse-Hedrehely
mazsoqq, 2018.11.30 20:12.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Jelenleg, Googlemap szerint: https://www.google.com/maps/place/Hencse,+Pet%C5%91fi+S%C3%A1ndor+u.+6,+7532/@46.1981619,17.6173189,3a,75y,54.37h,83.82t/data=!3m6!1e1!3m4!1sfVShw0LJSyezLX5TdpKfUQ!2e0!7i13312!8i6656!4m5!3m4!1s0x47680d1b6e8246a7:0x71e4d0ded6aa9eae!8m2!3d46.1985648!4d17.6242795
|
|
Budafa
Marciusi_Dusan, 2018.11.29 15:01.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhely megnyitásának pontos dátuma: 1914. január 10.
|
|
|
Csurgaszi csárda
Marciusi_Dusan, 2018.11.29 15:00.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhely megnyitásának pontos dátuma: 1914. január 10.
|
|
|
Canton Nr. 9
siofok35, 2018.11.29 08:16.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Naponta csak egy pár vonat áll meg itt, reggel 6 óra körül. Akkor van a sorompóőrök műszakváltása.
|
|
Orsova régi
cd196, 2018.11.27 11:25.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://alexisphoenix.org/imagesromania/115rlydocksorsova22.1.1916.jpg
http://web.archive.org/web/20180903002714/alexisphoenix.org/orsova.php
http://web.archive.org/web/20170120103845/http://alexisphoenix.org/imagesromania/115rlydocksorsova22.1.1916.jpg
|
|
|
Adakaleh
cd196, 2018.11.27 11:24.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://alexisphoenix.org/imagesromania9/orsovatopo.jpg
http://web.archive.org/web/20180903002714/alexisphoenix.org/orsova.php
http://web.archive.org/web/20170120103845/http://alexisphoenix.org/imagesromania/115rlydocksorsova22.1.1916.jpg
|
|
Lukafa
Freddymc2004, 2018.11.24 16:14.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Elméletileg még lehet különvonatot rendelni a Lukafai vonalra.Legalábbis én így tudom
|
|
Vereknye
Endre, 2018.11.23 13:00.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2016.10.15-től újra megállnak itt a vonatok:
https://www.regiojet.sk/novinky/vlaky/nova_zastavka_bratislava_vrakuna.html
|
|
Diószeg
Endre, 2018.11.19 17:15.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönjük az észrevételt.
|
|
Szentlászló
Tádé, 2018.11.17 11:01.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1965 10.29.
http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/144071?r=1&c=1984994.744271:5803289.651264:5
|
|
Diószeg
harczymarczy, 2018.11.14 23:41.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Németdiószeg - az 1943-as menetrendben ezen a néven szerepel.
Forrás: http://users.atw.hu/diesirae/menetrend/1943/61_o78.jpg
|
|
Мінеральне
paca, 2018.11.14 10:40.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A település magyar neve Tiszaásvány, az ukránul használt név is Тисаашвань.
|
|
Szabadka
zoppos, 2018.11.13 17:17.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem is vitatom, hogy miről szól ez a honlap, csak egyszerűen reagáltam a gyorscsigavonat hozzászólásához.
|
|
Szabadka
cd196, 2018.11.13 15:19.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Így van, ezek üzemelő vagy megszűnt vasútvonalak szolgálati helyei. Nem településnévtár, se nem autóbuszok, a vasúton vonatok közlekednek, de azoknak sincs itt adatlapja. http://vasutallomasok.hu/info.php
|
|
Szarvas
cd196, 2018.11.13 15:16.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Így van, a szocreálban nem építettek dobozépületeket, hanem erősen archaizáló és eklektikus stílus volt. https://vs.hu/magazin/osszes/cikizte-mar-a-szocrealt-rosszul-tette-1213
|
|
Városmajor
cd196, 2018.11.13 15:08.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://www.fortepan.hu/?view=owner&lang=hu&name=Heinzely+B%C3%A9la&img=129168
|
|
Szabadka
QQriQ, 2018.11.13 13:03.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezen az oldalon vasútvonalak szerepelnek, nem a rajtuk közlekedő vonatok.
|
|
Tornyosnémeti
JuliusSzabo, 2018.11.12 20:16.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 20. másodpercnél volt a megálló, a 3. sz. főút kereszteződés előtt - ha jól emlékszem 1962-ben szűnt meg
|
|
Gasthaus Pia
barkoricsi, 2018.11.08 18:20.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kemping ma is létezik, a Felsőlövőre vezető út és a vasút között terül el, gondolom ott lehetett a megálló.
Gasthaus Pia megálló továbbra is kérdéses számomra, a fotó alapján a térképen megjelölt helyszín közelében ma is hasonló a táj, de mintha a pálya ott vasaljas lenne.
Két hét múlva megyek arra újra, megpróbálok kutakodni még.
|
|
Szarvas
dr.Osváth István, 2018.11.07 20:54.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen,pontosabb a szocmodern kifejezés,de sokat nem változtat a dolgon. Az Ön által említett állomásokat egyébként újjá k e l l e t t építeni, mivel azokat a II. világháborúban az angolszász-amerikai légierő lebombázta. Szoc reálban,mert az 50.-es 60.-as években az volt.
Szarvason viszont 1979.-ban lebontották az állomást (hogy miért biztosan megvolt az indoka, nem nagyon kellett akkor ennek megalapozottnak lennie) aztán amit építettek helyette - legalábbis nekem - olyan, mint amilyennek írtam.
|
|
Szabadka
zoppos, 2018.11.07 18:22.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves cd196. Olvasd végig gyorscsigavonat hozzászólását. Szerinte a honlapon szerepelő a Szabadka-Újvidék járat nincs, holott van. Zenta felé szerinte egy orosz motorvonat megy, valójában három pár járat van Szabadka és Zenta között. Ezeket próbáltam leírni. Most érthetőbb?
|
|
Oberwart Lokalbahn
Capras Dávid, 2018.11.07 16:09.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Im Moor https://mapcarta.com/29197318
https://tools.wmflabs.org/geohack//geohack.php?params=47_18_8_N_16_12_52_E
http://wikimapia.org/#lang=hu&lat=47.302363&lon=16.214651&z=17&m=b
A fénykép alapján szerintem a pálya nyugati oldalán, az útátjárótól északra volt a peron.
|
|
|
Doborján-Lakfalva
Capras Dávid, 2018.11.07 15:50.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2016 júliusában a következőt írtam:
Pár észrevétel, osztrák forrás és kutatásom alapján hiányzó lapok:
Sopron--Kőszegi HÉV:
20,1-nél Unterfrauenheid [eltér a lentiektől, C.D.] megszűnt mh.
Emlékeim szerint is, de vélhetően az Eisenbahnatlas Österreichből származott az adat.
A Wikipédián is szerepel, bár sajnos forrás nélkül.
https://de.wikipedia.org/wiki/Burgenlandbahn_(%C3%96sterreich)
18,959 Raiding-Lackendorf 270 m ü. A.
20,114 Unterfrauenhaid
21,735 B 62 (2 × 18,0 + 1 × 23,5 m)
22,362 Lackenbach 300 m ü. A.
A vonalat üzemeltető drezinások prospektusában:
http://web.archive.org/web/20180830200734/www.draisinentour.at/userfiles/downloads/folder/folder_draisinentour.pdf
Raiding-Lackendorf
1,2 km
Unterfrauenhaid
2,4 km
Lackenbach
Szerintem a logikus helyén volt, ami stimmel a fentiekkel is: https://tools.wmflabs.org/geohack//geohack.php?params=47_34_49_N_16_30_7_E
|
|
Stratená
cd196, 2018.11.07 15:42.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem hiszem, se szintben, se távolságban nincs megfelelő helyen. Ez a vonal a harmincas években épült. Mindenesetre köszi.
|
|
Oberwart Einkaufszentrum
Capras Dávid, 2018.11.07 15:22.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 2007-esben is szerepel a kódja.
Szerepel ebben a tanulmányban az ábrán, mint felújítandó, meglevő pálya: http://web.archive.org/web/20181107140625/https://www.b-mobil.info/fileadmin/user_upload/Projekte/GrenzBahn/Grenzbahn_Endbericht_HU.pdf
Meg ebben a Wikipédia-klónban: http://deacademic.com/dic.nsf/dewiki/1111211
mert valóban, a szócikk 2013-as verziójában vonathosszabbítást terveztek Großpetersdorfig (Nagyszentmihály), ezzel a köztes megállóval: https://de.wikipedia.org/w/index.php?title=Pinkatalbahn&oldid=117953905
|
|
Oberwart Einkaufszentrum
Capras Dávid, 2018.11.07 14:55.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2016. júliusában küldtem be a környéken talált helyeket, amik nem szerepeltek az oldalon. Ekkor ezt írtam:
Szombathely--Pinkafői HÉV:
921 Szombathely--Pinkafő:
40,2 Oberwart Einkaufszentrum mh.
Emlékeim szerint is, de vélhetően az Eisenbahnatlas Österreichből származott az adat. A Wikipédián is szerepel, a térképvázlaton is, bár sajnos forrás nélkül.
https://de.wikipedia.org/wiki/Pinkatalbahn
Érdekesebb, hogy szerepel a DB 640. Ausgabe 2005 ÖBB. Verzeichis der Betriebsstellencodes dokumentumban is (a 2013-asban már nem, de nem is az ÖBB kezeli az ide vonatkozó vonalszakaszt):
Betriebsstelle | Code
Oberwart Einkaufszentrum Hst | Obw H1
Kérdés, hogy abban szerepel-e terv, vagy csak tuti üzemelő?
|
|