Tóhát
Marciusi_Dusan, 2018.09.12 01:41.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az előző hozzászolásomban említett rakodóhely neve: "Róbert rakodó".
1910. október 11-én adják át a forgalomnak. Kizárólag a hatvani cukorgyár címére rendelt cukorrépa és a főkáptalani uradalom kocsirakományú küldeményei számára.
|
|
Ohat-Pusztakócs
2Kuvik, 2018.09.11 21:08.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vágányokon összefirkált, rossz állapotban levő személyvagonokat parkoltatnak; augusztusban láttam. Először meglepett, de végiggondolva logikus: az állomás környékén nincs település, a semmi közepén van, így nagyobb biztonságban vannak itt, mint Debrecenben, Füzesabonyban vagy más nagy csomópont valamelyik vakvágányán. Hogy későbbi sorsuk mi lesz, nem tudom.
|
|
Jakabszállás
andras1, 2018.09.11 10:14.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kecskemét és Jakabszállás között a pálya végig a főút mellett haladt. Mára már sok helyen benőtte a gaz és bokrok, amelyek miatt a pálya járhatatlan. Az állomáson elfekvő roncsként néhány teherkocsi jelenleg is megtalálható. Aligha fog itt még egyszer újra vasúti közlekedés folyni. A pálya elbontása, felszedése feltételezhetően gazdaságtalan, ezért került az egész vasútvonal itt is ebek harmincadjára.
|
|
Ercsi
#jobbanteljesít, 2018.09.10 20:36.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sem ezt az állomást, sem DuFit nem fogják felújítani. Helyette lekerülő nyomvonal lesz, akkor legalább az IC és gyors vonatok nem érintik, kevesebben látják. Személyvonati forgalom marad csak meg.
|
|
Komló
Vuurniac, 2018.09.10 12:35.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Már az is megváltás a Budapestre utazóknak hogy az a két járat közlekedik ami most van, és már egyáltalán nem használják a Bzx mellékkocsit. Láthatóan lenne viszont igény többre, mert szinte minden járaton van 15-20 utas. Sokkal gyorsabb és kényelmesebb csatlakozás van a 40-es vonalra, mint buszokkal.
|
|
Háros
Vuurniac, 2018.09.10 12:29.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha valakinek van infója, képe a jelenleg zajló felújításról az szerintem érdekelné az erre közlekedőket :)
|
|
Rákoskeresztúr
Matula_Geza, 2018.09.10 10:12.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Balázs177!
Rákoshegy régi neve volt Rákoskeresztúr-nyaraló, akkor még Rákoskeresztúrhoz tartozott.
Valamint 1896-1097-ig Rákosliget is Rákoskeresztúrhoz tartozott, azért van a mára már felhagyott (üzemen kívül lévő) Rákoskeresztúr ,,egykori vasútállomás" épülete a mai Rákosliget területén.
A határ ma Rákoskeresztúr és Rákosliget között a Rákos patak.
Üdvözlettel:
Matula Géza
|
|
Dunaföldvár
andras1, 2018.09.09 21:44.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Dunaföldvár egykori használaton kívüli vasúti hídja ma kerékpárút hídjaként szolgál. Ami hiányzik róla, az egy teljes újrafestés. Jelen állapotban a nemrég épült kerékpárúthoz hasonlítva eléggé elhanyagolt látvány és a befejezetlen, trehány munka jelképe.
|
|
Hosszúhomok
Marciusi_Dusan, 2018.09.09 16:12.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Neve 1935. január 20-tól Hosszúhomok, előtte Halastó.
|
|
Ereklyés
Marciusi_Dusan, 2018.09.09 16:09.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Neve 1928. november 1-től Ereklyés.
|
|
Árpádszállás
Marciusi_Dusan, 2018.09.09 15:42.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1932. szeptember 15-én adják át a forgalomnak, mint feltételes megállóhelyet.
|
|
Műkert
Marciusi_Dusan, 2018.09.08 21:47.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megálló helye a vasútvonal és a Mártírok útja kereszteződésénél van. A fentrol.hu 1966-os műholdképén tökéletesen látszódik a peron.
|
|
Galambház
Marciusi_Dusan, 2018.09.08 13:10.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1937-ben létesül. A Vasúti és Közlekedési közlöny 1937. május 23-i száma csak a megállóhely felvételéről ír, a megnyitás pontos dátumáról nem.
|
|
Ágasegyházi tanyák
Marciusi_Dusan, 2018.09.08 13:05.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Neve 1905. május 1-től Ágasegyházi tanyák, előtte Ágasegyházai tanyák
|
|
Agárdytelep
Marciusi_Dusan, 2018.09.08 13:04.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1905. május 1-től Agárdytelep, előtte Agárdy-telep
|
|
Uzovicstelep
Marciusi_Dusan, 2018.09.08 12:58.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Neve 1905. május 1. óta Uzovicstelep. Előtte: Uzovics.
Fülöpszállás és Uzovics között pedig volt egy Fülöpszállás kitérő nevű megállóhely, mely a vonal megnyitásának napjától (1895. október 27.) üzemelt. 1914-ben, a hadi postavonatok menetrendjében még szerepel, azonban ezt követően semmi adat nincsen róla.
|
|
Budapest-Sashalom
Marciusi_Dusan, 2018.09.08 12:40.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1929. október 6-án nyitják meg a forgalomnak.
|
|
Pestújhely
Marciusi_Dusan, 2018.09.08 12:37.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1928. október 22-én nyitják meg a forgalomra.
|
|
Máriabesnyői kolostor
ifj. Matula Géza, 2018.09.08 06:50.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Új webhelyen érhető el az 1934-es filmhiradó a Máriabesnyő-i vonalkorrekcióról: https://filmhiradokonline.hu/watch.php?id=1201 (már csak itt lehet megnézni).
Üdvözlettel: Matula Géza
|
|
Máriabesnyő régi
ifj. Matula Géza, 2018.09.08 06:50.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Új webhelyen érhető el az 1934-es filmhiradó a Máriabesnyő-i vonalkorrekcióról: https://filmhiradokonline.hu/watch.php?id=1201 (már csak itt lehet megnézni).
Üdvözlettel: Matula Géza
|
|
Ebszőnybánya
Marciusi_Dusan, 2018.09.06 23:25.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1896-ban vonják be Ebszőny kitérő néven az áruforgalomba.
1907. július 7-én adják át a személyforgalomnak, mint megálló-rakodóhelyet. Neve ekkor: Ebszőny.
1907. október 1-től neve: Ebszőnybánya
|
|
Tokod felső
Marciusi_Dusan, 2018.09.06 23:17.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Miniszteri rendeletben, 1902. május 1-i érvénybelépéssel módosították nevét Tokod-megállóhelyre. Előtte: Tokod-rakodó.
|
|
Katymári Téglagyár
Marciusi_Dusan, 2018.09.06 20:43.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1910. január 25-én adják át a rakodót a forgalomnak.
|
|
Bácsalmási gyümölcsös
Marciusi_Dusan, 2018.09.06 20:39.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1940. június 28-án adják át a forgalomnak.
|
|
Sándormajor
Marciusi_Dusan, 2018.09.06 20:35.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Neve 1910. május 1-től Sándormajor. Előtte: Sanaszpuszta
|
|
Munkács
harczymarczy, 2018.09.05 20:41.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az ukrán menetrendi kivonat alapján fel is lehetne venni az egész vonalat a határig.
43-as menetrend a magyar nevekhez: http://users.atw.hu/diesirae/menetrend/1943/80_o96.jpg
Ezen érdekes, hogy nem ukránul szerepelnek az állomásnevek a magyar mellett, hanem ruszin nyelven magyar átírásban. Századforduló környéki ruszin szótárt lehet találni a Nyelvtudományi Intézetben, én is forgattam párszor.
|
|
Déli út
Tastam, 2018.09.05 14:43.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"A megálló a Petőfi utca és a Déli út sarkánál volt egy téglából épített esőbeállóval (ami megegyezett az Alsóerdőnél lévő beállóval). A szemközti sarkon sütöde és fodrász volt. Csemőből a reggeli vonattal munkába jövők beadták sütésre a kenyeret, hazafelé menet pedig mentek érte. A férfiak meg a vonatra várva hajat vághattak itt".
Forrás: Csemői Helytörténeti Gyűjtemény, Mótyán Mihály gyűjtése.
|
|
Szabadka
gyorscsigavonat, 2018.09.04 16:40.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tiszteletem!
Szabadka-Budapest menetrendet böngészve, feltűnt, hogy a honlapon még mindig szerepel a Szabadka-Újvidék járat, ami már hosszú évek óta NINCS! Zentára még jön egy orosz motorosvonat, ami Kikinda irányába folytatja útját, amíg ott is fel nem szedik (és viszik!), a sineket. Üdvözletem! Imre. :-)
|
|
|
Ereklyés
Tastam, 2018.09.04 12:41.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az álomás a Mikebudára vezető út végénél helyezkedett el. Egy fő- és egy rakodóvágánya volt, az állomásépület típusterv szerint, 75 négyzetméteren épült raktárbódéval és oldalrakodóval kiegészítve. Főleg a mikebudai erdészet rakodóhelye volt.
|
|
Ugyer
Tastam, 2018.09.03 21:17.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállót a Lajosmizsei út mentén egy fémtábla és kőlábas padok jelezték. A fotót Macsali Károly készítette.
|
|
|