Szabadka
zoppos, 2018.11.07 17:22.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves cd196. Olvasd végig gyorscsigavonat hozzászólását. Szerinte a honlapon szerepelő a Szabadka-Újvidék járat nincs, holott van. Zenta felé szerinte egy orosz motorvonat megy, valójában három pár járat van Szabadka és Zenta között. Ezeket próbáltam leírni. Most érthetőbb?
|
|
Oberwart Lokalbahn
Capras Dávid, 2018.11.07 15:09.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Im Moor https://mapcarta.com/29197318
https://tools.wmflabs.org/geohack//geohack.php?params=47_18_8_N_16_12_52_E
http://wikimapia.org/#lang=hu&lat=47.302363&lon=16.214651&z=17&m=b
A fénykép alapján szerintem a pálya nyugati oldalán, az útátjárótól északra volt a peron.
|
|
|
Doborján-Lakfalva
Capras Dávid, 2018.11.07 14:50.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2016 júliusában a következőt írtam:
Pár észrevétel, osztrák forrás és kutatásom alapján hiányzó lapok:
Sopron--Kőszegi HÉV:
20,1-nél Unterfrauenheid [eltér a lentiektől, C.D.] megszűnt mh.
Emlékeim szerint is, de vélhetően az Eisenbahnatlas Österreichből származott az adat.
A Wikipédián is szerepel, bár sajnos forrás nélkül.
https://de.wikipedia.org/wiki/Burgenlandbahn_(%C3%96sterreich)
18,959 Raiding-Lackendorf 270 m ü. A.
20,114 Unterfrauenhaid
21,735 B 62 (2 × 18,0 + 1 × 23,5 m)
22,362 Lackenbach 300 m ü. A.
A vonalat üzemeltető drezinások prospektusában:
http://web.archive.org/web/20180830200734/www.draisinentour.at/userfiles/downloads/folder/folder_draisinentour.pdf
Raiding-Lackendorf
1,2 km
Unterfrauenhaid
2,4 km
Lackenbach
Szerintem a logikus helyén volt, ami stimmel a fentiekkel is: https://tools.wmflabs.org/geohack//geohack.php?params=47_34_49_N_16_30_7_E
|
|
Stratená
cd196, 2018.11.07 14:42.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem hiszem, se szintben, se távolságban nincs megfelelő helyen. Ez a vonal a harmincas években épült. Mindenesetre köszi.
|
|
Oberwart Einkaufszentrum
Capras Dávid, 2018.11.07 14:22.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 2007-esben is szerepel a kódja.
Szerepel ebben a tanulmányban az ábrán, mint felújítandó, meglevő pálya: http://web.archive.org/web/20181107140625/https://www.b-mobil.info/fileadmin/user_upload/Projekte/GrenzBahn/Grenzbahn_Endbericht_HU.pdf
Meg ebben a Wikipédia-klónban: http://deacademic.com/dic.nsf/dewiki/1111211
mert valóban, a szócikk 2013-as verziójában vonathosszabbítást terveztek Großpetersdorfig (Nagyszentmihály), ezzel a köztes megállóval: https://de.wikipedia.org/w/index.php?title=Pinkatalbahn&oldid=117953905
|
|
Oberwart Einkaufszentrum
Capras Dávid, 2018.11.07 13:55.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2016. júliusában küldtem be a környéken talált helyeket, amik nem szerepeltek az oldalon. Ekkor ezt írtam:
Szombathely--Pinkafői HÉV:
921 Szombathely--Pinkafő:
40,2 Oberwart Einkaufszentrum mh.
Emlékeim szerint is, de vélhetően az Eisenbahnatlas Österreichből származott az adat. A Wikipédián is szerepel, a térképvázlaton is, bár sajnos forrás nélkül.
https://de.wikipedia.org/wiki/Pinkatalbahn
Érdekesebb, hogy szerepel a DB 640. Ausgabe 2005 ÖBB. Verzeichis der Betriebsstellencodes dokumentumban is (a 2013-asban már nem, de nem is az ÖBB kezeli az ide vonatkozó vonalszakaszt):
Betriebsstelle | Code
Oberwart Einkaufszentrum Hst | Obw H1
Kérdés, hogy abban szerepel-e terv, vagy csak tuti üzemelő?
|
|
Gasthaus Pia
Capras Dávid, 2018.11.07 13:05.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kb. itt lehetett: https://tools.wmflabs.org/geohack//geohack.php?params=47_20_19_N_16_13_14_E
A kép forrása: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=209815542480429&set=a.206464579482192&type=3&permPage=1
ASz eredeti képadatok:
Christian Schuller
Követem · 2012. augusztus 3. ·
Bin schon da – itt: Gasthaus Pia.
|
|
|
Oberwart Lokalbahn
Capras Dávid, 2018.11.07 12:52.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Im Moor fényképen, szerencsére a 2016-os felfedezése óta még nem tüntették el.
https://www.facebook.com/frowos/photos/a.238134369620507/238137612953516/?type=3&permPage=1
Az eredeti képaláírás:
Museumsbahn Oberwart - Oberschützen
Az oldal kedvelése · 2012. május 12. · ·
Na dann, an die Arbeit – itt: bei Strecken km 1,8.Strecken km 1,8.
|
|
|
Oberwart Lokalbahn
Capras Dávid, 2018.11.07 12:48.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A szmrk.-ben 1,86-nál: Im Moor http://web.archive.org/web/20181107124106/http://iho.hu/img/vasut/1107/110729_fels%C5%91l%C3%B6v%C5%91/IMG_6447.JPG
|
|
|
Oberwart Lokalbahn
Capras Dávid, 2018.11.07 12:47.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A szmrk.-ben 0,76-nál: http://web.archive.org/web/20181107124106/http://iho.hu/img/vasut/1107/110729_fels%C5%91l%C3%B6v%C5%91/IMG_6447.JPG
|
|
|
Gasthaus Pia
Capras Dávid, 2018.11.07 12:44.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A táblán: Gasthaus Pia.
A szmrk.-ben 6,40-nél: Bad Tatzmannsdorf Campingplatz http://web.archive.org/web/20181107124106/http://iho.hu/img/vasut/1107/110729_fels%C5%91l%C3%B6v%C5%91/IMG_6447.JPG
|
|
|
Sal
cd196, 2018.11.07 12:18.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szép találat! https://mapire.eu/en/synchron/hungary1941/hungary1941/?bbox=1811566.552908034%2C5912531.963395648%2C1812701.165046642%2C5913248.560535822&map-list=1&layers=osm%2C29&right-layers=here-aerial%2C29
|
|
Magdolnatelep
cd196, 2018.11.07 11:21.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kiváló, épp a kép szélén! A vasút észak-északkeleti oldalán, az út észak-északnyugati oldalán volt.
|
|
|
Szépliget
cd196, 2018.11.07 11:13.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Esetleg valaki megnézhetné az 1901 nyárit, akinek van Flash a gépén ;) https://sites.google.com/site/ballalaszlo/menetrendek
|
|
Szabadbattyán
cd196, 2018.11.07 10:57.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én „battyányi”-t sehol nem írtam, de valóban nem részleteztem: a név kiejtéséről beszélek.
|
|
Szőlősnyaraló régi
cd196, 2018.11.07 10:56.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kiváló munka és hozzászólások, köszönjük.
|
|
Rákoskeresztúr
cd196, 2018.11.07 10:54.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hát bakker, akkor ennyi volt. Meddig lakták? (Vajon milyen lyukat tudtak venni helyette?)
|
|
Szarvas
cd196, 2018.11.07 10:49.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épület nem szocreál (mint Hatvan, Győr, Székesfehérvár, Debrecen), hanem szocmodern.
|
|
Szabadka
cd196, 2018.11.07 10:48.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
– „Szabadka-Budapest menetrendet böngészve, feltűnt, hogy a honlapon még mindig szerepel a Szabadka-Újvidék járat”
– „Miért ne lenne Szabadka-Újvidék vonat?”
Fúbakker, itt most ki mit állít, melyik szó ki szerint mit jelent, és mit nem gondolt végig? :)
|
|
Szépliget
cd196, 2018.11.07 10:42.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bács-Bodrog vármegye településneveit csak 1904-ben törzskönyvezték, így el tudom képzelni, hogy kb. az első tíz évben Gajdobra volt az állomás neve is, hacsak nem kapta már korábban a falu a Szépliget nevet (német neve Schönau, bár a régi képeslapon ez nem szerepel; tükörfordítás a három). https://mapire.eu/en/synchron/thirdsurvey25000/hungary1941/?bbox=2160767.303039763%2C5674818.744783458%2C2169844.200148628%2C5680551.521904846&map-list=1&layers=osm%2C129&right-layers=osm%2C29
|
|
Szabadka
zoppos, 2018.11.06 16:53.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves gyorscsigavonat! Miért ne lenne Szabadka-Újvidék vonat? Nézd csak meg a menetrendet jobban. Van Topolyán, Verbászon keresztül és van Zomboron keresztül is.
Zentára pedig három pár vonat jár, ebből kettő megy át Kikindára.
|
|
Zalahosszúfalu
bravo88, 2018.11.05 15:53.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
régi kép az internetről
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/45344814_10215003622661570_6074752948338950144_n.jpg?_nc_cat=101&_nc_ht=scontent-vie1-1.xx&oh=1295b8c34759466f1a1a90826c048910&oe=5C3CFF22
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/45210351_10215003622941577_642100630114009088_n.jpg?_nc_cat=100&_nc_ht=scontent-vie1-1.xx&oh=ad36f31b76580f002d6e1dd10f2eeb55&oe=5C7A88DE
|
|
Hajdújárás
VT22, 2018.11.05 14:21.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az a 806 biztos nem a tengerszint feletti magasságot jelöli. Az pont kerek 100 méter.
|
|
Szarvas
dr.Osváth István, 2018.11.03 18:18.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1977.-ben szarvasi diák voltam, de a sors úgy rendezte, hogy nem lettem gazdász. Jól emlékszem viszont a régi állomás épületre, főleg benne a restire, félszemű rövid fehérkabátos pincérre stb.
Bájos hangulata,légköre, karaktere volt annak az épületnek. Ha valaki elindult valahová örült, hogy ezek a dolgok visszavárják,ha megérkezett kétszeresen elégedett volt, hogy itt van.
Az új épületet a 80.-as évek elején ottjártamkor láttam meg (Szarvas az embereket visszavonzza) - nem szeretnék senkit megsérteni - amolyan "szocreál" kietlen, nagy doboz-épület. Persze, tudom a fejlődés sok változással jár, de pl Esztergomban megmaradt a régi állomás, talán a szarvasi is megérdemelte volna.
|
|
Katonatelep
Vuurniac, 2018.11.01 11:17.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Már lassan 10 éve ez a használhatatlan menetrend van. Ennyi erővel meg is lehetne szüntetni.
|
|
Nagytétény
karonka, 2018.11.01 07:12.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás lehetne feltételes megálló is. Tétényliget és Kastélypark felől tök sokat kell gyalogolni.
|
|
Külsőmezőhegyespuszta
VT22, 2018.10.28 15:29.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez gyorsan ment.
|
|
Külsőmezőhegyespuszta
Endre, 2018.10.26 21:33.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szabad Föld, 1948.01.25
|
|
|
Külsőmezőhegyespuszta
Endre, 2018.10.26 21:32.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szabad Föld, 1948.01.11
|
|
|
Sal
VT22, 2018.10.26 13:08.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A mai megállóból nem látszik, de a zajvédő fal mögött megtalálható a régi állomásépület és a raktár is.
https://www.google.com/maps/@46.8210901,16.2808878,3a,75y,32.25h,93.57t/data=!3m6!1e1!3m4!1sVWUBXAM1WtvUEs7w6xjWWw!2e0!7i13312!8i6656
|
|