Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 80 ] [ 81 ] [ 82 ] [ 83 ] [ 84 ] [ 85 ] [ 86 ] [ 87 ] [ 88 ] ...   Utolsó Következő

Tóhát    Marciusi_Dusan, 2018.09.12 01:41.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az előző hozzászolásomban említett rakodóhely neve: "Róbert rakodó".
1910. október 11-én adják át a forgalomnak. Kizárólag a hatvani cukorgyár címére rendelt cukorrépa és a főkáptalani uradalom kocsirakományú küldeményei számára.
 
Ohat-Pusztakócs    2Kuvik, 2018.09.11 21:08.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vágányokon összefirkált, rossz állapotban levő személyvagonokat parkoltatnak; augusztusban láttam. Először meglepett, de végiggondolva logikus: az állomás környékén nincs település, a semmi közepén van, így nagyobb biztonságban vannak itt, mint Debrecenben, Füzesabonyban vagy más nagy csomópont valamelyik vakvágányán. Hogy későbbi sorsuk mi lesz, nem tudom.
 
Jakabszállás    andras1, 2018.09.11 10:14.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kecskemét és Jakabszállás között a pálya végig a főút mellett haladt. Mára már sok helyen benőtte a gaz és bokrok, amelyek miatt a pálya járhatatlan. Az állomáson elfekvő roncsként néhány teherkocsi jelenleg is megtalálható. Aligha fog itt még egyszer újra vasúti közlekedés folyni. A pálya elbontása, felszedése feltételezhetően gazdaságtalan, ezért került az egész vasútvonal itt is ebek harmincadjára.
 
Ercsi    #jobbanteljesít, 2018.09.10 20:36.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sem ezt az állomást, sem DuFit nem fogják felújítani. Helyette lekerülő nyomvonal lesz, akkor legalább az IC és gyors vonatok nem érintik, kevesebben látják. Személyvonati forgalom marad csak meg.
 
Komló    Vuurniac, 2018.09.10 12:35.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Már az is megváltás a Budapestre utazóknak hogy az a két járat közlekedik ami most van, és már egyáltalán nem használják a Bzx mellékkocsit. Láthatóan lenne viszont igény többre, mert szinte minden járaton van 15-20 utas. Sokkal gyorsabb és kényelmesebb csatlakozás van a 40-es vonalra, mint buszokkal.
 
Háros    Vuurniac, 2018.09.10 12:29.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ha valakinek van infója, képe a jelenleg zajló felújításról az szerintem érdekelné az erre közlekedőket :)
 
Rákoskeresztúr    Matula_Geza, 2018.09.10 10:12.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Balázs177!

Rákoshegy régi neve volt Rákoskeresztúr-nyaraló, akkor még Rákoskeresztúrhoz tartozott.
Valamint 1896-1097-ig Rákosliget is Rákoskeresztúrhoz tartozott, azért van a mára már felhagyott (üzemen kívül lévő) Rákoskeresztúr ,,egykori vasútállomás" épülete a mai Rákosliget területén.
A határ ma Rákoskeresztúr és Rákosliget között a Rákos patak.

Üdvözlettel:
Matula Géza
 
Dunaföldvár    andras1, 2018.09.09 21:44.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Dunaföldvár egykori használaton kívüli vasúti hídja ma kerékpárút hídjaként szolgál. Ami hiányzik róla, az egy teljes újrafestés. Jelen állapotban a nemrég épült kerékpárúthoz hasonlítva eléggé elhanyagolt látvány és a befejezetlen, trehány munka jelképe.
 
Hosszúhomok    Marciusi_Dusan, 2018.09.09 16:12.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Neve 1935. január 20-tól Hosszúhomok, előtte Halastó.
 
Ereklyés    Marciusi_Dusan, 2018.09.09 16:09.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Neve 1928. november 1-től Ereklyés.
 
Árpádszállás    Marciusi_Dusan, 2018.09.09 15:42.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1932. szeptember 15-én adják át a forgalomnak, mint feltételes megállóhelyet.
 
Műkert    Marciusi_Dusan, 2018.09.08 21:47.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megálló helye a vasútvonal és a Mártírok útja kereszteződésénél van. A fentrol.hu 1966-os műholdképén tökéletesen látszódik a peron.
 
Galambház    Marciusi_Dusan, 2018.09.08 13:10.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1937-ben létesül. A Vasúti és Közlekedési közlöny 1937. május 23-i száma csak a megállóhely felvételéről ír, a megnyitás pontos dátumáról nem.
 
Ágasegyházi tanyák    Marciusi_Dusan, 2018.09.08 13:05.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Neve 1905. május 1-től Ágasegyházi tanyák, előtte Ágasegyházai tanyák
 
Agárdytelep    Marciusi_Dusan, 2018.09.08 13:04.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1905. május 1-től Agárdytelep, előtte Agárdy-telep
 
Uzovicstelep    Marciusi_Dusan, 2018.09.08 12:58.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Neve 1905. május 1. óta Uzovicstelep. Előtte: Uzovics.

Fülöpszállás és Uzovics között pedig volt egy Fülöpszállás kitérő nevű megállóhely, mely a vonal megnyitásának napjától (1895. október 27.) üzemelt. 1914-ben, a hadi postavonatok menetrendjében még szerepel, azonban ezt követően semmi adat nincsen róla.
 
Budapest-Sashalom    Marciusi_Dusan, 2018.09.08 12:40.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1929. október 6-án nyitják meg a forgalomnak.
 
Pestújhely    Marciusi_Dusan, 2018.09.08 12:37.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1928. október 22-én nyitják meg a forgalomra.
 
Máriabesnyői kolostor    ifj. Matula Géza, 2018.09.08 06:50.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Új webhelyen érhető el az 1934-es filmhiradó a Máriabesnyő-i vonalkorrekcióról: https://filmhiradokonline.hu/watch.php?id=1201 (már csak itt lehet megnézni).

Üdvözlettel: Matula Géza
 
Máriabesnyő régi    ifj. Matula Géza, 2018.09.08 06:50.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Új webhelyen érhető el az 1934-es filmhiradó a Máriabesnyő-i vonalkorrekcióról: https://filmhiradokonline.hu/watch.php?id=1201 (már csak itt lehet megnézni).

Üdvözlettel: Matula Géza
 
Ebszőnybánya    Marciusi_Dusan, 2018.09.06 23:25.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1896-ban vonják be Ebszőny kitérő néven az áruforgalomba.
1907. július 7-én adják át a személyforgalomnak, mint megálló-rakodóhelyet. Neve ekkor: Ebszőny.
1907. október 1-től neve: Ebszőnybánya
 
Tokod felső    Marciusi_Dusan, 2018.09.06 23:17.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Miniszteri rendeletben, 1902. május 1-i érvénybelépéssel módosították nevét Tokod-megállóhelyre. Előtte: Tokod-rakodó.
 
Katymári Téglagyár    Marciusi_Dusan, 2018.09.06 20:43.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1910. január 25-én adják át a rakodót a forgalomnak.
 
Bácsalmási gyümölcsös    Marciusi_Dusan, 2018.09.06 20:39.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1940. június 28-án adják át a forgalomnak.
 
Sándormajor    Marciusi_Dusan, 2018.09.06 20:35.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Neve 1910. május 1-től Sándormajor. Előtte: Sanaszpuszta
 
Munkács    harczymarczy, 2018.09.05 20:41.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az ukrán menetrendi kivonat alapján fel is lehetne venni az egész vonalat a határig.
43-as menetrend a magyar nevekhez: http://users.atw.hu/diesirae/menetrend/1943/80_o96.jpg
Ezen érdekes, hogy nem ukránul szerepelnek az állomásnevek a magyar mellett, hanem ruszin nyelven magyar átírásban. Századforduló környéki ruszin szótárt lehet találni a Nyelvtudományi Intézetben, én is forgattam párszor.
 
Déli út    Tastam, 2018.09.05 14:43.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"A megálló a Petőfi utca és a Déli út sarkánál volt egy téglából épített esőbeállóval (ami megegyezett az Alsóerdőnél lévő beállóval). A szemközti sarkon sütöde és fodrász volt. Csemőből a reggeli vonattal munkába jövők beadták sütésre a kenyeret, hazafelé menet pedig mentek érte. A férfiak meg a vonatra várva hajat vághattak itt".
Forrás: Csemői Helytörténeti Gyűjtemény, Mótyán Mihály gyűjtése.
 
Szabadka    gyorscsigavonat, 2018.09.04 16:40.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tiszteletem!
Szabadka-Budapest menetrendet böngészve, feltűnt, hogy a honlapon még mindig szerepel a Szabadka-Újvidék járat, ami már hosszú évek óta NINCS! Zentára még jön egy orosz motorosvonat, ami Kikinda irányába folytatja útját, amíg ott is fel nem szedik (és viszik!), a sineket. Üdvözletem! Imre. :-)
 
Ereklyés    Tastam, 2018.09.04 12:41.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az álomás a Mikebudára vezető út végénél helyezkedett el. Egy fő- és egy rakodóvágánya volt, az állomásépület típusterv szerint, 75 négyzetméteren épült raktárbódéval és oldalrakodóval kiegészítve. Főleg a mikebudai erdészet rakodóhelye volt.
 
Ugyer    Tastam, 2018.09.03 21:17.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállót a Lajosmizsei út mentén egy fémtábla és kőlábas padok jelezték. A fotót Macsali Károly készítette.
 
Előző Első    ... [ 80 ] [ 81 ] [ 82 ] [ 83 ] [ 84 ] [ 85 ] [ 86 ] [ 87 ] [ 88 ] ...   Utolsó Következő