Öregcsertő
Train Station, 2018.09.17 12:03.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Google-felvétel 2012-es :)
|
|
Öregcsertő
mazsoqq, 2018.09.17 08:38.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Aktuális Google térképen: https://www.google.com/maps/@46.5235196,19.1187378,3a,22.5y,327.69h,93.09t/data=!3m6!1e1!3m4!1sXP9dydMW2F5aAaUnlm7kDw!2e0!7i13312!8i6656
|
|
Csertő
mazsoqq, 2018.09.17 08:26.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Google térképen: https://www.google.com/maps/@46.0822481,17.8116642,3a,15y,51.89h,90.09t/data=!3m6!1e1!3m4!1sTsmmnon8yiuIxyJsfBANKw!2e0!7i13312!8i6656
|
|
Rákoskeresztúr
Matula_Geza, 2018.09.12 13:42.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt a hozzászólások felett van 4 darab kép. Az első a Rákoskeresztúr vasútállomástól a Rákos állomás felé vezető (mára már jó része hiányzik..) iparvágányt ábrázolja.
Viszont a másik három hibás, egyrészről, hogy a linken már nem leget megnézni, csak az alatta lévő Tárolt Változatra kattintva.
A második hiba, hogy a 3 fotó mellé az van odaírva, hogy: ,,Vonalkorrekció miatt felhagyott vágány Rákos és Rákoskert között"
Nos ez nem igaz, ez ugyan az a vonal (vonalkorrekcióból lett iparvágány Rákostól Rákoskeresztúrig /az Egyesült Vegyi Művek részére, anno Ők gyártották az Ultra márkanevű termékeket, de mára már ez is csak történelem.../), tehát az első fotón a Rákoskeresztúr-i iparvágány végpontjának a Rákos állomás felé vezető szakasza látható, a többi három fotón ennek a folytatása Rákos felé: semmi köze Rákoskerthez...
|
|
Rákoskeresztúr
Matula_Geza, 2018.09.12 13:23.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Épp ma (szept. 12.) láttam 14 óra körül, hogy a Rákoskeresztúr vasútállomás épületének a tetejét bontják ( a palákat szedik le...)...
Nem tudom, mivel lakták az épületet, hogy csak tetőfelújítás (pl.: beázás miatt), vagy az épület végleges bontása miatt...
|
|
Tóhát
Marciusi_Dusan, 2018.09.11 23:41.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az előző hozzászolásomban említett rakodóhely neve: "Róbert rakodó".
1910. október 11-én adják át a forgalomnak. Kizárólag a hatvani cukorgyár címére rendelt cukorrépa és a főkáptalani uradalom kocsirakományú küldeményei számára.
|
|
Ohat-Pusztakócs
2Kuvik, 2018.09.11 19:08.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vágányokon összefirkált, rossz állapotban levő személyvagonokat parkoltatnak; augusztusban láttam. Először meglepett, de végiggondolva logikus: az állomás környékén nincs település, a semmi közepén van, így nagyobb biztonságban vannak itt, mint Debrecenben, Füzesabonyban vagy más nagy csomópont valamelyik vakvágányán. Hogy későbbi sorsuk mi lesz, nem tudom.
|
|
Jakabszállás
andras1, 2018.09.11 08:14.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kecskemét és Jakabszállás között a pálya végig a főút mellett haladt. Mára már sok helyen benőtte a gaz és bokrok, amelyek miatt a pálya járhatatlan. Az állomáson elfekvő roncsként néhány teherkocsi jelenleg is megtalálható. Aligha fog itt még egyszer újra vasúti közlekedés folyni. A pálya elbontása, felszedése feltételezhetően gazdaságtalan, ezért került az egész vasútvonal itt is ebek harmincadjára.
|
|
Ercsi
#jobbanteljesít, 2018.09.10 18:36.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sem ezt az állomást, sem DuFit nem fogják felújítani. Helyette lekerülő nyomvonal lesz, akkor legalább az IC és gyors vonatok nem érintik, kevesebben látják. Személyvonati forgalom marad csak meg.
|
|
Komló
Vuurniac, 2018.09.10 10:35.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Már az is megváltás a Budapestre utazóknak hogy az a két járat közlekedik ami most van, és már egyáltalán nem használják a Bzx mellékkocsit. Láthatóan lenne viszont igény többre, mert szinte minden járaton van 15-20 utas. Sokkal gyorsabb és kényelmesebb csatlakozás van a 40-es vonalra, mint buszokkal.
|
|
Háros
Vuurniac, 2018.09.10 10:29.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha valakinek van infója, képe a jelenleg zajló felújításról az szerintem érdekelné az erre közlekedőket :)
|
|
Rákoskeresztúr
Matula_Geza, 2018.09.10 08:12.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Balázs177!
Rákoshegy régi neve volt Rákoskeresztúr-nyaraló, akkor még Rákoskeresztúrhoz tartozott.
Valamint 1896-1097-ig Rákosliget is Rákoskeresztúrhoz tartozott, azért van a mára már felhagyott (üzemen kívül lévő) Rákoskeresztúr ,,egykori vasútállomás" épülete a mai Rákosliget területén.
A határ ma Rákoskeresztúr és Rákosliget között a Rákos patak.
Üdvözlettel:
Matula Géza
|
|
Dunaföldvár
andras1, 2018.09.09 19:44.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Dunaföldvár egykori használaton kívüli vasúti hídja ma kerékpárút hídjaként szolgál. Ami hiányzik róla, az egy teljes újrafestés. Jelen állapotban a nemrég épült kerékpárúthoz hasonlítva eléggé elhanyagolt látvány és a befejezetlen, trehány munka jelképe.
|
|
Hosszúhomok
Marciusi_Dusan, 2018.09.09 14:12.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Neve 1935. január 20-tól Hosszúhomok, előtte Halastó.
|
|
Ereklyés
Marciusi_Dusan, 2018.09.09 14:09.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Neve 1928. november 1-től Ereklyés.
|
|
Árpádszállás
Marciusi_Dusan, 2018.09.09 13:42.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1932. szeptember 15-én adják át a forgalomnak, mint feltételes megállóhelyet.
|
|
Műkert
Marciusi_Dusan, 2018.09.08 19:47.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megálló helye a vasútvonal és a Mártírok útja kereszteződésénél van. A fentrol.hu 1966-os műholdképén tökéletesen látszódik a peron.
|
|
Galambház
Marciusi_Dusan, 2018.09.08 11:10.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1937-ben létesül. A Vasúti és Közlekedési közlöny 1937. május 23-i száma csak a megállóhely felvételéről ír, a megnyitás pontos dátumáról nem.
|
|
Ágasegyházi tanyák
Marciusi_Dusan, 2018.09.08 11:05.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Neve 1905. május 1-től Ágasegyházi tanyák, előtte Ágasegyházai tanyák
|
|
Agárdytelep
Marciusi_Dusan, 2018.09.08 11:04.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1905. május 1-től Agárdytelep, előtte Agárdy-telep
|
|
Uzovicstelep
Marciusi_Dusan, 2018.09.08 10:58.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Neve 1905. május 1. óta Uzovicstelep. Előtte: Uzovics.
Fülöpszállás és Uzovics között pedig volt egy Fülöpszállás kitérő nevű megállóhely, mely a vonal megnyitásának napjától (1895. október 27.) üzemelt. 1914-ben, a hadi postavonatok menetrendjében még szerepel, azonban ezt követően semmi adat nincsen róla.
|
|
Budapest-Sashalom
Marciusi_Dusan, 2018.09.08 10:40.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1929. október 6-án nyitják meg a forgalomnak.
|
|
Pestújhely
Marciusi_Dusan, 2018.09.08 10:37.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1928. október 22-én nyitják meg a forgalomra.
|
|
Máriabesnyői kolostor
ifj. Matula Géza, 2018.09.08 04:50.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Új webhelyen érhető el az 1934-es filmhiradó a Máriabesnyő-i vonalkorrekcióról: https://filmhiradokonline.hu/watch.php?id=1201 (már csak itt lehet megnézni).
Üdvözlettel: Matula Géza
|
|
Máriabesnyő régi
ifj. Matula Géza, 2018.09.08 04:50.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Új webhelyen érhető el az 1934-es filmhiradó a Máriabesnyő-i vonalkorrekcióról: https://filmhiradokonline.hu/watch.php?id=1201 (már csak itt lehet megnézni).
Üdvözlettel: Matula Géza
|
|
Ebszőnybánya
Marciusi_Dusan, 2018.09.06 21:25.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1896-ban vonják be Ebszőny kitérő néven az áruforgalomba.
1907. július 7-én adják át a személyforgalomnak, mint megálló-rakodóhelyet. Neve ekkor: Ebszőny.
1907. október 1-től neve: Ebszőnybánya
|
|
Tokod felső
Marciusi_Dusan, 2018.09.06 21:17.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Miniszteri rendeletben, 1902. május 1-i érvénybelépéssel módosították nevét Tokod-megállóhelyre. Előtte: Tokod-rakodó.
|
|
Katymári Téglagyár
Marciusi_Dusan, 2018.09.06 18:43.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1910. január 25-én adják át a rakodót a forgalomnak.
|
|
Bácsalmási gyümölcsös
Marciusi_Dusan, 2018.09.06 18:39.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1940. június 28-án adják át a forgalomnak.
|
|
Sándormajor
Marciusi_Dusan, 2018.09.06 18:35.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Neve 1910. május 1-től Sándormajor. Előtte: Sanaszpuszta
|
|