Szombathely
Norman Bates, 2018.07.11 12:53.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valaha terveztek egy Szombathely-Türje-Balatonszentgyörgy-vasútvonalat. 1909. február 11-én adták ki rá az építési engedélyt, de pénzhiány miatt sajnos nem tudták megépíteni... Lényege az lett volna, hogy a Szombathely-Rum-vasutat meghosszabbítják Csipkerek és Baltavár felé Türjéig, összekötve a Türje-Balatonszentgyörgy-vonallal. Rengeteg forrásom van róla, a tervezett vasút minden kanyarát ismerem. Íme egy Wikipédia-szócikk, amit én írtam:
https://hu.wikipedia.org/wiki/Szombathely–Türje–Balatonszentgyörgy-vasútvonal
|
|
Őrlőmű
Hofer, 2018.07.09 09:37.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az őrlőmű épületének oldalán lévő SZERVANZ felirat a Csapatleépítés című film forgatócsoportjának a hagyatéka. A felirat a film angol címének (Severance) - rossz közelítéssel - magyar fonetika szerint írt változata.
|
|
Csór-Nádasdladány
Ódor Ármin, 2018.07.09 08:51.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tegnap (2018.07.08.) Veszprémből Székesfehérvárra gyorsvonattal jöttem és a vonat a jelzők miatt megállt Csór-Nádasdladány állomáson. Azután megállt Sárszentmihályon is. Ott nem tudom, miért, de valaki (gondolom MÁV-os lehetett) le is szállt.
|
|
Balatonszárszó
Hofer, 2018.07.06 12:53.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A váróteremben egy kis kiállítást rendeztek be régi szárszói képeslapokból.
|
|
Boldva
soendi, 2018.07.04 20:13.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Életkép az 1960-as évekből (saját családi fotó)
|
|
|
Reșița Nord
cd196, 2018.07.04 18:54.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Reșița Nordnak sosem volt magyar neve, előtte Câlnic volt, a CFR építette a karánsebesi vonallal.
|
|
Répceszemere
cd196, 2018.07.04 18:51.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bár a GYSEV üzemeltette, de szerintem FHÉV állomás volt mindig is.
|
|
Resicabánya
cd196, 2018.07.04 18:48.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Resica-Németbogsáni Bányavasút Monio-Resica viszonylatra egész (teljesárú) jegy https://hu.museum-digital.de/portal/index.php?t=objekt&oges=34879&navlang=it
http://iho.hu/hir/resicabanyan-megszunt-a-villamos-120313
|
|
Belgrad
cd196, 2018.07.04 18:44.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://ruba.blog.hu/2018/06/29/jugoszlavia_hauptbahnhof
A korábbiakhoz: Ez nem egy településnévtár. 1914-ben és 1918-ban így szerepel ez az állomás a magyar menetrendben.
(Sajnos ez az oldalon nincs feltüntetve, én kiírnám minden adatlap legfelső sorába, hogy csak hivatalos menetrendből szereplő szolgálatihely-nevek szerepelnek itt, más nem).
|
|
Resicabánya
cd196, 2018.07.04 18:36.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Még II. osztályú épülettel: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2214217435261133&id=110210878995143&refid=17
|
|
Horvátnádalja
VT22, 2018.07.02 22:32.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Cartographia atlasz igazi mesekönyv. Kedvencem a Szentes-Szelevény közé berajzolt sohasem létezett Körös-híd. Csak azon az oldalon vagy 20 hibát találtam. De Arad környéke is kapott kamu Maros-hidakat.
Az már a magyar térképkiadókat minősíti hogy még így is a Cartographia adta ki a legjobb magyar nyomtatott autósatlaszt.
|
|
Horvátnádalja
cd196, 2018.07.02 12:44.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ó, a Cartographia még ábrázolja Szatmárnémetiben a harminc éve nagyvasúttal, más nyomvonalon kiváltott kisvasutat! : )
|
|
Csajág
Rikker Jànos, 2018.07.01 12:27.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szeretem a Balatont! Minden részét.
Èrdeklődni szeretnék, hogy Csajàgon ki
az àllomàsfőnök? Úgy tudom, hogy az Apukàm
Osztàlytàrsa itt van vagy volt àllomàsfőnök
Apukànk Rikker Ádám. Gyerekei: Èva és Jànos
|
|
Balatonfenyves GV
Hofer, 2018.06.27 21:48.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
C50 GV 5713 a 30844 számú somogyszentpáli személyvonattal az állomáson.
2018. 06. 22.
|
|
|
Somogyszentpál
Hofer, 2018.06.27 21:47.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
GV 5733-as C50-es a 30855 számú személyvonattal Somogyszentpálon.
2018. 06. 22.
|
|
|
Aquincum
Sanya, 2018.06.23 16:56.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kijárati Jelzők.
|
|
|
Kadarkút
mazsoqq, 2018.06.23 10:27.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
V.P. barátom megvette az állomási terület nagy részét, a felvételi épülettel együtt. Fölújítja eredeti kinézetűre. Egy részében múzeumot rendezünk be, másik részében turistaházat, mint pl. Szulokon. Ezért tárgyi emlékeket keresünk, kiváltképp a lent általam posztolt képen a raktáron levő állomási névtáblát. Állítólag vasútbarátoknál van, megvásárolnánk és kiállítanánk. Minden segítséget előre is köszönünk.
|
|
Lipótfa
bravo88, 2018.06.22 22:35.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://somogyivasutak.hu/cikkepek/elment_az_utolso_vonat-a_kepes_ujsag_a_kaposvar-barcs_vonalrol/cimlap.jpg
|
|
Musznya-Vaslak
Capras Dávid, 2018.06.22 17:15.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valószínűleg meg is van 49.1+50 körül! https://www.google.com/maps/@46.7472847,16.1624785,3a,18.1y,23.3h,85.85t/data=!3m6!1e1!3m4!1sTHblZ6U04_DjjPlDm6xN2A!2e0!7i13312!8i6656
|
|
Musznya-Vaslak
cd196, 2018.06.22 16:41.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
51.5-nél Dankovci néven levő szolgálati hely van, de a kilométeradat nem egyezik meg ezzel, csak a két szomszéd a listában.
41-es vonal, 19. oldal: http://www.slo-zeleznice.si/images/infrastruktura/Program_omrezja_2018/2018_SLO_nova/PO_2018_2-spremembe_Priloga_3F_Progovne%20hitrosti.pdf
|
|
Őrihódos
cd196, 2018.06.22 16:31.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vonal szlovén száma ezen a térképen is: 41.
https://sl.wikipedia.org/wiki/Seznam_železniških_prog_v_Sloveniji
|
|
Feketenagytanya
galcs, 2018.06.21 20:06.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A képen a 29-es sz. őrház környezete látható!
|
|
Hartmann kitérő
Csongor, 2018.06.21 14:17.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy magyar városról lévén szó, nem hinném, hogy sokakat érdekel az idegen nevének pontos helyesírása/alakja.
|
|
Szentendre
Karonka, 2018.06.19 17:33.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Közelben van a városi közlekedésmúzeum. Ha az ember jobbra tekint az állomás előtt akkor láthatja az oda befutó vágányt is.
|
|
Szepsi alsó
GKSZKft, 2018.06.19 15:57.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomást 2015-ben felújították és elég szép kis integrált csomópontot építettek, buszvégállomással. Itt egy link a ŽSSK vontkozó híréhez (szlovák nyelvtudás előny): http://www.slovakrail.sk/sk/ids/orid.html
A kép a ŽSR oldaláról származik.
|
|
|
Rédics
bravo88, 2018.06.15 18:59.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Úgy néz ki lesz folytatás, most készül a megvalósíthatósági tanulmány, ami szeptemberben kerülhet a kormány elé, reméljük nem csak tanulmány lesz.
https://www.nepujsag.net/nemzetiseg/5059-zala%E2%80%93muravid%C3%A9k-egy%C3%BCttm%C5%B1k%C3%B6d%C3%A9si-meg%C3%A1llapod%C3%A1s%20-%20.html
|
|
Bicske
QQriQ, 2018.06.15 13:17.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Politikai ígéret szerint elbontják a mai állomásépületet és visszaépítik az eredetit. És lesz kisvasúti csatlakozás is:
https://www.facebook.com/tesselyzoltan/photos/a.568478356498896.141165.553285834684815/2095435687136481/?type=3
|
|
Uzovicstelep
siofok35, 2018.06.11 10:05.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez az elrontott S betű olyan, mintha egyenesen a Kincskereső kisködmönből jött volna :)
|
|
Kakasszék
BARNA János, 2018.06.10 16:41.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A XIX. század végén a 73-as örház bakterja Csonka Ignácz dédnagyapám volt. A 74-es örház bakterja meg a másik dédnagyapám, Barna János. A Csonka lánya Mária, a Barna fia János pedig a nagyszüleim lettek 1899-ben.
|
|
Kézdivásárhely
fizolt, 2018.06.09 16:07.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A bonyolult vágányhálózatú állomáson a felvételi épület előtt öt vágány található, az átmenő fővágány a második, rakodóvágány az első, vonatkereszt esetén a harmadikat használják. A felvételi épülettől Imecsfalva felé, az állomás közepénél lévő harmadik őrhelynél egy fénysorompóval biztosított, nagy forgalmú útátjáró található, az itteni váltókörzettől még három vágány halad tovább a már használaton kívüli első őrhely váltókörzetéig, ahol egy használaton kívüli összekötő vágány ágazik ki, ennek hat saját célú vágánnyal volt kapcsolata a város szélén lévő ipartelepen. A használhatatlan ötödik vágányból tovább két iparvágány ágazik ki. A Bereck felőli oldalon egy ma már sorompó nélküli útátjáró található. Az állomáson korábban üzemelt biztosítóberendezést nagyrészt leszerelték, az alak bejárati és közös kijárati jelzőket érvénytelenítették, a jelzőállító bakok ma is megtalálhatók az első és második őrhelyek előtt. A váltók helyszíni állításúak, váltózárral lezárhatók, a nyílt vonal felől "központosított" forgalomirányításra figyelmeztető jelek vannak.
A felvételi épületben forgalmi szolgálattevő dolgozik, aki a váltók kezelésén kívül a jegykiadást is végzi. Néhány méterre innen áll a vonal pályafenntartási szakaszának épülete. A felvételi épület közelében van a ma már elhagyatott autóbuszállomás épülete.
Az állomástól fél kilométerre Bereck felé egy főút keresztezi a vasútvonalat, az itt található fénysorompót a vonat személyzete zárja le, majd a vonat után időzítő nyitja. Mivel a kezeléshez minden vonat megáll, és az átjáró közelebb van a városközponthoz az állomásnál, sokan alkalmi megállóhelynek használják az átjárót.
|
|