Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 88 ] [ 89 ] [ 90 ] [ 91 ] [ 92 ] [ 93 ] [ 94 ] [ 95 ] [ 96 ] ...   Utolsó Következő

Hűvösvölgy    Capras Dávid, 2018.05.03 14:42.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Eredetileg Nagyrét szomszédságában lett volna egy megállóhely, itt két lejttörés van az amúgy nemigen változó lejtviszonyokban. Látszik ezen a képen is: http://www.turistamagazin.hu/UserFiles/j/jan-4_041-3kk(1).jpg innen:
http://www.turistamagazin.hu/a-budapesti-gyermekvasut.html

Végül Hűvösvölgy felől épült ki megközelítés, mindenféle építményekkel tarkítva.

Idézek innen: http://web.archive.org/web/20080929090221/http://www.gyermekvasut.com:80/nagyretmh.html
AZ EGYKOR TERVEZETT
NAGYRÉT MEGÁLLÓHELY
Az egykor tervezett megállóhely helye
Az egykor
tervezett
megállóhely
helye

A Gyermekvasút vonalának tervezésekor a hűvösvölgyi Nagyrét közelében is terveztek megállóhelyet létesíteni.

Nagyrét megállóhely Hárs-hegy és Hűvösvölgy állomások között, azon a ponton került volna kialakításra, ahol a Nagy-Hárs-hegyről a Nagyrétre vezető erdei sétaút keresztezi a Gyermekvasút vonalát.

A megállóhely a vasútvonal 100. szelvényében, az alagút Hűvösvölgy állomás felőli bejáratának közelében került volna kialakítása.

Az ebben az állomásközben szinte folyamatosan meredeken emelkedő pályában ezen a rövid, alig 62 méter hosszú egyenes részen egy 15‰ meredekségű szakaszt – köznapi nevén: pihenőt – alakítottak ki. Nagyrét megállóhely megnyitására az előre látható vontatási nehézségek miatt nem került sor, hiszen a rövid szakaszt ismét meredeken emelkedő, íves szakasz követi.
Az egykor tervezett megállóhely helye
Az egykor
tervezett
megállóhely
helye

A tervezés idején a Gyermekvasút vonalán összesen hét állomást és négy táblás megállóhelyet kívántak létesíteni. A hét állomás a terveknek megfelelően megépült, kisebb változtatásokkal ma is üzemelnek.

A János-hegy és Szépjuhászné állomások között tervezett megállóhely létesítéséről már a tervezés egyik korai fázisában lemondtak. Ez nem lett volna azonos a 2004-ben János-hegy és Szépjuhászné állomások között létesített Vadaspark megállóhellyel.

A Szépjuhászné és Hárs-hegy állomások között megnyitott Kis-Hárs-hegy megállóhelyet az átadásától számított egy éven belül meg kellett szüntetni a jelentkező vontatási problémák miatt.

Normafa megállóhely átadásától 1973-ig üzemelt eredeti helyén, majd áthelyezték jelenlegi helyére.

A hűvösvölgyi Nagyrét Hűvösvölgy állomásról rövid erdei sétával megközelíthető. Az egykor tervezett Nagyrét megállóhely megnyitásától való visszalépés tehát nem okozott nehézséget az oda kirándulóknak.


 
Kis-Hárs-hegy    cd196, 2018.05.03 14:21.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
AZ EGYKORI
KIS-HÁRS-HEGY MEGÁLLÓHELY
Az egykori Kis-Hárs-hegy megállóhely
Az egykori
Kis-Hárs-hegy
megállóhely

A Gyermekvasút teljes vonalának átadása után rövid ideig üzemelt egy megállóhely a mai Szépjuhászné és Hárs-hegy állomások között.

A Kis-Hárs-hegy megállóhely a 77 számú szelvényben, azon a ponton létesült, ahol a Kis-Hárs-hegyen át a Nagy-Hárs-hegyre vezető erdei sétaút keresztezi a vasútvonalat. Akkoriban a közelben ma található kis-hárs-hegyi kilátó és a Nagy-Hárs-hegy tetején emelkedő Kaán Károly-kilátó még nem létezett.

A megállóhelyet az egykori Úttörővasút befejező szakaszának átadásakor, 1950. augusztus 20-án helyezték üzembe. Normafa megállóhelyhez hasonlóan itt is csak táblás megállóhelyet létesítettek: a feltöltött peronon kívül utasforgalmi létesítmények nem voltak, szolgálatot nem végeztek.
Az egykori Kis-Hárs-hegy megállóhely
Az egykori
Kis-Hárs-hegy
megállóhely

A Széchenyi-hegy felé közlekedő vonatoknak megállás után egy jelentős emelkedőn, egy viszonylag kis sugarú ívben kellett elindulniuk. Ez a két tényező együttesen különösen igénybe vette az akkoriban az Úttörővasúton használt vontatójárműveket. Elmondható továbbá, hogy Kis-Hárs-hegy megállóhely utasforgalma elmaradt az előre tervezettől.

1951-ben, az első néhány hónap tapasztalatai alapján Kis-Hárs-hegy megállóhely megszüntetése mellett döntöttek. A megállóhelyet tehát kevesebb, mint egy évvel megnyitása után bezárni kényszerültek.

A csak rövid ideig üzemelő Kis-Hárs-hegy megállóhely peronjának nyomai mai is megtalálhatók a 77 számú szelvénykővel átellenes oldalon, a pálya külső oldalán. A megállóhely újbóli megnyitása – a már ismertetett kedvezőtlen pályaviszonyok, valamint Szépjuhászné és Hárs-hegy állomások közelsége miatt – nem vetődött fel.
Budapest látképe a panoráma ívből
Budapest
látképe
a panoráma
ívből

Az egykori Kis-Hárs-hegy megállóhely utáni ívben található a Gyermekvasút vonalának egyik legérdekesebb pontja, az úgynevezett panoráma ív. A kedvező terepviszonyoknak köszönhetően ezen a rövid szakaszon a vonatban utazók elé tárul Budapest panorámája. Tiszta időben Buda északi és középső része, valamint szinte az egész pesti oldal áttekinthető.

Az idézet forrása: http://web.archive.org/web/20060324162235/http://www.gyermekvasut.com/kisharshegy.html
 
Normafa    cd196, 2018.05.03 14:17.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt azt írja: „Normafa megálló. 12+00”, bár Hárshegy szelvényszáma éppenséggel teljesen fals: www.sinekvilaga.hu/documents/140506_Sinek%20Vilaga_2014_2_web.pdf

De aztán megtaláltam ezeket a képeket!
http://web.archive.org/web/20060620161524/http://gyermekvasut.com:80/kepek/012-344.jpg
http://web.archive.org/web/20060620161329/http://gyermekvasut.com:80/kepek/012-343.jpg

Innen: http://web.archive.org/web/20060303090740/http://www.gyermekvasut.com:80/reginormafa.html
Be is másolom a teljes szöveget, mert sajnos az internet egy folyamatosan lángoló könyvtár:
RÉGI NORMAFA MEGÁLLÓHELY
Régi Normafa megállóhely
Régi
Normafa
megállóhely

A jelenlegi Normafa megállóhely 1973 nyara óta üzemel. A régi Normafa megállóhely körülbelül 500 méterrel a mai Csillebérc állomáshoz közelebb működött.

A Gyermekvasút első szakaszának megnyitásától – azaz 1948. augusztus 1-től – a megállóhely a Távcső utcai vasúti átjáró közvetlen közelében volt. A mai Normafa megállóhelyhez hasonlóan táblás megállóhelyként alakították ki, tehát vasúti szolgálatot nem végeztek.

1950 augusztusában, a Gyermekvasút vonala befejező részének átadásakor nyitották meg az egykori Úttörővasút másik, Kis-Hárs-hegy nevű megállóhelyet. Ezt azonban – tekintettel a jelentkező vontatási nehézségekre és csekély utasforgalomra – 1951-ben megszűntették.

A régi Normafa megállóhely peronját az itt található ív külső részére, Széchenyi-hegy állomás felől tekintve a pálya jobb oldalára építették. A peronon fából készült, díszes névtáblát és padokat helyeztek el.
Régi Normafa megállóhely helye
Régi
Normafa
megállóhely
helye

A Normafa lejtő innen egy rövid sétával elérhető volt. Ez a kedvelt kirándulóhely kezdetben csak a kisvasúton volt tömegközlekedési eszközzel megközelíthető. 1957 szeptemberében nyitották meg a Fogaskerekű Vasút mai Sváb-hegy állomása és Csillebérc között közlekedő 90-es jelzésű autóbusz járatot. A megállóhely ekkor kezdte elveszíteni jelentősségét.

A megállóhelyet 1973-ban, a Normafa és környéke fejlesztésének kapcsán helyezték át jelenlegi helyére. Az új megállóhelyet a Kázmér úti vasúti átjáróhoz, az Eötvös úttal párhuzamosan, az akkor átadott Olimpia Szálló közvetlen közelében alakították ki. Az új megállóhely 1973. június 3. vasárnap üzemkezdet óta üzemel.

Megszűntetése után az egykori Normafa megállóhelyet elbontották. Ma már szinte semmi nem emlékeztet arra, hogy ezen a helyen valamikor vasúti megállóhely üzemelt.

A környék azóta folyamatosan változik. Az egykor itt található néhány kisebb hétvégi házat elbontották, helyükön külvárosi jellegű negyed jött létre.
 
Hárshegy    cd196, 2018.05.03 13:58.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A szolgálati menetrendben (2. Követési rend és távolságok) 87-es szelvény van: http://docplayer.hu/24117121-Szolgalati-menetrendkonyv.html
 
Normafa    cd196, 2018.05.03 13:55.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
„1948 augusztusától, azaz a Gyermekvasút elso szakaszának megnyitásától 1973 júniusáig Normafa megállóhely a mostanitól eltéro helyen üzemelt.”
http://www.gyermekvasut.hu/allomasok/normafamh/

http://retronom.hu/node/7980

https://goo.gl/images/vSWqUZ

http://mapio.net/pic/p-87141023/

Rémlik gyermekkoromból egy színes kép, képeslapon vagy kiadványban, amin a régi Normafánál látható egy vonat, meg hozzá a hoppá-élmény.

Az útátjáróhoz kapcsolódott a megállóhely, a pálya északi oldalán volt. Hevenyészetten jelölve:
http://wikimapia.org/#lang=hu&lat=47.499942&lon=18.966372&z=18&m=b&show=/15393833/hu/r%C3%A9gi-Normafa-meg%C3%A1ll%C3%B3hely&search=Budapest

Emlékeim szerint a 12-es szelvényben.

http://mosz.co.hu/news/1410/Kozlekedesi_Hatarozmanyok-BUDAPEST-2008.pdf
http://docplayer.hu/24117121-Szolgalati-menetrendkonyv.html
 
Murony    cd196, 2018.05.03 13:13.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vajon a hév vonala az első váltótól van szelvényezve (egy frissebb biztber-terven így láttam), vagy a felvételi épülettől volt?
 
Szépjuhászné    Capras Dávid, 2018.05.03 12:44.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ott van a védőjelző alapja, mindkét irányban általános fékútra a váltótól, milyen érdekes. :) Már többször megette a részletes hozzászólásomat, így legyen elég ennyi. A vonatból is látszik, de kigyalogoltam mindkettőhöz, ellentétben a fotelből fikázókkal. :)
 
Dudince    Capras Dávid, 2018.05.03 11:08.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Már létezik 1941-ben megállóhely, érdekes, hogy a térkép nem ábrázolja.
https://www.vlaky.net/upload/trate/trate/prilohy/000997-GVD-1941-leto.pdf https://www.vlaky.net/servis/trat.asp?id=35

http://mapire.eu/en/synchron/surveys/?left-layers=osm%2C112&right-layers=osm%2C69&bbox=2100612.084854593%2C6131451.196320221%2C2105093.205637811%2C6137040.654013574
Érdekesség, hogy a környéken a mostani krajhatár az I. bécsi-belvederei államhatárral egyezik meg egy hosszabb szakaszon.

Jól megnőtt Gyűgy település, Mere/Merovce falut is megette.
https://hu.wikipedia.org/wiki/Mere

 
Egeg-Szalatnya    cd196, 2018.05.03 11:06.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Határállomás volt:
https://www.vlaky.net/upload/trate/trate/prilohy/000997-GVD-1941-leto.pdf https://www.vlaky.net/servis/trat.asp?id=35
 
Podzámčok    Capras Dávid, 2018.05.03 10:58.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://iho.hu/img/171023_vot_podzamcok/ZSR-850.jpg
Forrás: http://iho.hu/hir/ujraindul-a-vasuti-szemelyforgalom-zolyom-es-ipolysag-kozott-180430
ŽSR 850, 1997-ben (fotó: Zöldi Péter)

Podzámčok megállót a ČSD építette. Magyar lakos alig volt, a terület sem tért vissza 1938-ban, az elvi lehetőség ma sem lenne meg magyar nevet bevezetni a szolgálati helynek.
 
Egeg-Szalatnya    Capras Dávid, 2018.05.03 10:58.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egeg-Szalatnya volt az I. bécsi-belvederei államhatár előtti utolsó szolgálati hely: http://mapire.eu/en/map/hungary1941/?layers=osm%2C111&bbox=2097373.658500232%2C6121886.86599352%2C2133375.4988225494%2C6144588.663394218

Érdekesség, hogy a környéken a mostani krajhatár az I. bécsi-belvederei államhatárral egyezik meg egy hosszabb szakaszon.
 
Hajdúböszörmény    siofok35, 2018.05.03 09:03.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szép lett, de én inkább a régi képeken látható formát hoztam volna vissza...
 
Hajdúböszörmény    bzmot383, 2018.05.01 09:54.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tavaly év végén felújították az állomásépületet.
 
Rajka    szvdom, 2018.05.01 00:19.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Újra járnak vonatok Pozsonyligetfalu és Hegyeshalom között.
http://www.bumm.sk/belfold/2017/11/27/ujraindul-a-vonat-pozsony-es-gyor-kozott
 
Dunaharaszti külső    ROCOman, 2018.04.29 13:14.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Haraszti HÉV történetét bemutató oldal: http://dunaharaszti-anno.hu/haraszti-hev-tortenete/#!
 
Almamellék    Lepesi Zoltán László, 2018.04.29 11:38.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kisvasútnap Almamelléken 2018. május 12.-én!

MENETREND
Indulás Almamellékről:
9.05, 10.20, 11.40, 13,30 14.50, 16.15, 17.40
Indulás Sasrétről:
9.45, 11.00, 12.50, 14.10, 15.30, 17.00, 18.20

PROGRAMOK SASRÉTEN:
11.00 Vadászkutyás bemutató
12.00 Vadászkürtös bemutató
13.00 Solymász bemutató
14.00 Grimask Színház bábelőadása
15.30 Tombolasorsolás
> Zsebpecás horgászverseny
> Kézműves foglalkozások, arcfestés, interaktív játékok
> Íjászat, légpuskalövészet, lovaglás
> Erdei kincskeresés és tanösvényi szakvezetés
> Véradás és szűrővizsgálatok
> Mecsextrém Park játékok
> Naturalé kóstoltatás
> Népi árusok

- Kisvasúti jegy ára: felnőtt 700 Ft, gyermek/nyugdíjas 400 Ft, 3 éves kor alatt ingyenes.
- A menetjegy ezen a napon két utazásra vehető igénybe!
- A rendezvény ingyenesen látogatható, ám egyes programjain való részvételhez nevezési vagy részvételi díjra lehet számítani.

Alábbiakban idemásoltam a Volán közleményét, azaz szeptemberig szombatonként el lehet jutni az Almamelléki Kisvasúthoz, esetleg egy Ibafai Pipamúzeum látogatást is be lehet iktatni!!

Értesítjük a Tisztelt Utazóközönséget, hogy 2018. május 1-jétől – keddtől – az alábbi országos és regionális menetrend-módosításokat léptetjük életbe:
5875 Szigetvár – Szentlászló – Ibafa – Boldogasszonyfa (Terecseny) autóbuszvonalon
- új 3 sz. járatot állítunk forgalomba május 1-jétől szeptember 30-ig szabadnapokon. A járat Szigetvár, autóbusz-állomásról 9:10 órakor indul, Almamellék, erdei vasúthoz 9:41 órakor érkezik és 9:50 órakor indul, Ibafára 10:00 órakor érkezik,
- új 6 sz. járatot állítunk forgalomba május 1-jétől szeptember 30-ig szabadnapokon. A járat Ibafa, fordulótól 12:15 órakor indul, Almamellék, erdei vasúthoz 12:24 órakor érkezik és 12:45 órakor indul, Szigetvárra 13:16 órakor érkezik,
- új 19 sz. járatot állítunk forgalomba május 1-jétől szeptember 30-ig szabadnapokon. A járat Szigetvár, autóbusz-állomásról 16:20 órakor indul és Almamellék, erdei vasúthoz 16:51 órakor,
- új 12 sz. járatot állítunk forgalomba május 1-jétől szeptember 30-ig szabadnapokon. A járat Almamellék, erdei vasúttól 17:00 órakor indul és Szigetvárra 17:31 órakor érkezik.
Kellemes utazást kíván a Dél-dunántúli Közlekedési Központ Zrt.


 
Kőbánya alsó    Adani12345, 2018.04.26 13:23.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt forgatták a Viszkis című film egyik jelenetét. A film elején az épület egyik nem használt részében volt a bank, amit kirabolt a Viszkis.
 
Gamásza    zsoltika, 2018.04.25 13:48.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kisgyermek koromban nagyon sokat utaztam vonaton. Kedvenc időtöltésem volt a nagy pályaudvarok hangos bemondói által felsorolt állomások neveinek memorizálása. A Székesfehérváron elhangzott szövegekre kivétel nélkül ma is emlékszem. Egészen biztos, hogy 1953-ig még működött a gamászai megálló, mivel az ominózus szöveg személyvonatok esetén így hangzott: "Gamásza és Szabadság Üdülőtelep kivételéve minden állomáson és megállóhelyen megáll"
 
Sárkánytanya    Endre, 2018.04.23 23:57.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1909-es hossz-szelvény igazolta az elgondolásom, egyfelől az eredeti Sárkány állomás a szűk jobbos ív Fogaras felőli végén állt, másfelől a felvételi épületek távolságai Mundra - Sárkánytanya - Sárkány - Vád esetében egymástól rendre 4944 - 2740 - 3881 méter.
A helyes sorrend tehát ez lenne:
95 Sárkánytanya
97 Sárkány (Sercaia halta)
99 Sercaia
 
Rózsás    cd196, 2018.04.23 13:00.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Friss kép: https://m.facebook.com/1606026692992173/photos/a.1973006459627526.1073741870.1606026692992173/1973006469627525/?type=3
 
Pécs-Gyárváros    Train Station, 2018.04.22 23:01.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A napokban eltünt az egykori bakterház,tegnap már csak a néhai melléképület torzója állt.
Kár érte :(
 
Magyarkút-Verőce    Molnár Tamás, 2018.04.22 09:58.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az építéskori rajzokon KATALINPUSZTA néven szerepel (forrás: MÁV Irattár).
 
Örjeg    Kádárné Rideg Mária, 2018.04.22 00:35.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Én ismertem a bakter Laci bácsit. Gyerekkoromba a Szabadi tanyán laktunk a szüleimmel, testvéreimmel. Sokat utaztunk vonattal az Örjegi állomásról Őregcsertőre, Kalocsára, de a másik irányba is Kecel, Kiskőrös. Mi gyerekek a Lacibácsinak dolgoztunk is. Szolt, hogy akarunk-e kis pénzt keresni, gazolni kellene a sinek között. Persze, hogy vállaltuk, örömmel mentünk. Nagyon sajnálom, hogy le bontották azt a szép kis állomást, és az összes tanyát. Régóta tervezem, de talán 2018. április 25-én sikerül elmennem Örjegbe kicsit nosztalgiázni. Remélem nem lessz nagy csalódás.
 
Őrlőmű    cd196, 2018.04.19 15:10.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az előbbi videóhoz az egyik hozzászóló azt írja, hogy a Sobrit is itt forgatták. 2002-ben. Igaza lehet:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLhX6dF0ZqdJ7yOh6qjASCJ9PViS79NpeI
http://wikimapia.org/14101803/hu/%C5%90rl%C5%91m%C5%B1
http://www.karpat-medence.hu/c.php?c=matra-orlomu
 
Őrlőmű    cd196, 2018.04.19 14:58.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bejárás: https://youtu.be/x2m-OvbtuRk?t=9m50s
 
Sárkánytanya    Endre, 2018.04.19 00:13.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sercaia halta valószínűleg a régi Sárkány állomással és nem Sárkánytanyával azonos, itt áll a III. osztályú épület a megállóban, illetve a menetrendek is ezt látszanak alátámasztani.
Az 1934-es menetrendben csak Sercaia szerepel 8 kilométerre Mundrától. Amikor a negyvenes években megépült a persányi vonal, akkor építhettek egy új elágazó állomást, ekkor jelent meg Sercaia halta és Sercaia a menetrendekben.
Sárkánytanya pedig talán itt lehetett?: https://goo.gl/maps/sMzDXHpXPpG2
 
Ruszt-Szentmargitbánya    korpi41, 2018.04.18 21:46.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az út és a vasút helyes egymáshoz viszonyított helyzete az 1941-es katonai felmérésen látszik. Az őrháznál a közút mellé fordult a vasút.
http://mapire.eu/hu/map/hungary1941/?layers=osm%2C111&bbox=1846852.217802204%2C6072556.514640093%2C1855580.3709695174%2C6076684.114167493
 
Ronaț Triaj Grupa D    VT22, 2018.04.18 13:31.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Javítva Grupa D-re
 
Üzbég    cd196, 2018.04.17 14:58.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bizony, itt a menetrendet, távolságokat meg vasúttörténetet kell nézni, nem a helynévtárat, pláne nem ezek torz lenyomatait a Gugliban. ; )

Térkép a helyről: http://mapire.eu/en/synchron/surveys/?left-layers=osm%2C69&right-layers=osm%2C112&bbox=2003845.1186263165%2C6163574.409772074%2C2008995.0634070304%2C6168208.404611863
http://chartae-antiquae.cz
 
Tiszolc    cd196, 2018.04.17 13:20.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tiszolc állomás délről épült, ebbe szintén a déli végén (vagyis talán nem is a végén, hanem a nyugati oldalán, délnyugat felől) kötötték be az északnyugatról érkező vonalat. A SŽ alagutat épített, hogy az utóbbi vonal az állomás északi végébe érkezzék, így átmenő állomás legyen, de nem csak dél felé, hanem délkeletre kiágazva Nagyrőce felé (legutóbbi végül nem épült meg).

http://wikimapia.org/#lang=fr&lat=48.688836&lon=19.926410&z=16&m=b&show=/25817028/hu/Tiszolci-vasúti-nyomvonal-korrekció-kezdete
http://rail.sk/skhist/tunely/174.htm
http://chartae-antiquae.cz/
http://iho.hu/hir/a-sohasem-befejezett-gomori-osszekoto-vasut-141127
 
Előző Első    ... [ 88 ] [ 89 ] [ 90 ] [ 91 ] [ 92 ] [ 93 ] [ 94 ] [ 95 ] [ 96 ] ...   Utolsó Következő