Vasszécseny
Norman Bates, 2018.07.11 10:55.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valaha terveztek egy Szombathely-Türje-Balatonszentgyörgy-vasútvonalat. 1909. február 11-én adták ki rá az építési engedélyt, de pénzhiány miatt sajnos nem tudták megépíteni... Lényege az lett volna, hogy a Szombathely-Rum-vasutat meghosszabbítják Csipkerek és Baltavár felé Türjéig, összekötve a Türje-Balatonszentgyörgy-vonallal. Rengeteg forrásom van róla, a tervezett vasút minden kanyarát ismerem. Íme egy Wikipédia-szócikk, amit én írtam:
https://hu.wikipedia.org/wiki/Szombathely–Türje–Balatonszentgyörgy-vasútvonal
|
|
Tanakajd
Norman Bates, 2018.07.11 10:55.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valaha terveztek egy Szombathely-Türje-Balatonszentgyörgy-vasútvonalat. 1909. február 11-én adták ki rá az építési engedélyt, de pénzhiány miatt sajnos nem tudták megépíteni... Lényege az lett volna, hogy a Szombathely-Rum-vasutat meghosszabbítják Csipkerek és Baltavár felé Türjéig, összekötve a Türje-Balatonszentgyörgy-vonallal. Rengeteg forrásom van róla, a tervezett vasút minden kanyarát ismerem. Íme egy Wikipédia-szócikk, amit én írtam:
https://hu.wikipedia.org/wiki/Szombathely–Türje–Balatonszentgyörgy-vasútvonal
|
|
Táplánszentkereszt alsó
Norman Bates, 2018.07.11 10:54.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valaha terveztek egy Szombathely-Türje-Balatonszentgyörgy-vasútvonalat. 1909. február 11-én adták ki rá az építési engedélyt, de pénzhiány miatt sajnos nem tudták megépíteni... Lényege az lett volna, hogy a Szombathely-Rum-vasutat meghosszabbítják Csipkerek és Baltavár felé Türjéig, összekötve a Türje-Balatonszentgyörgy-vonallal. Rengeteg forrásom van róla, a tervezett vasút minden kanyarát ismerem. Íme egy Wikipédia-szócikk, amit én írtam:
https://hu.wikipedia.org/wiki/Szombathely–Türje–Balatonszentgyörgy-vasútvonal
|
|
Táplánszentkereszt felső
Norman Bates, 2018.07.11 10:54.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valaha terveztek egy Szombathely-Türje-Balatonszentgyörgy-vasútvonalat. 1909. február 11-én adták ki rá az építési engedélyt, de pénzhiány miatt sajnos nem tudták megépíteni... Lényege az lett volna, hogy a Szombathely-Rum-vasutat meghosszabbítják Csipkerek és Baltavár felé Türjéig, összekötve a Türje-Balatonszentgyörgy-vonallal. Rengeteg forrásom van róla, a tervezett vasút minden kanyarát ismerem. Íme egy Wikipédia-szócikk, amit én írtam:
https://hu.wikipedia.org/wiki/Szombathely–Türje–Balatonszentgyörgy-vasútvonal
|
|
Szentkirály
Norman Bates, 2018.07.11 10:53.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valaha terveztek egy Szombathely-Türje-Balatonszentgyörgy-vasútvonalat. 1909. február 11-én adták ki rá az építési engedélyt, de pénzhiány miatt sajnos nem tudták megépíteni... Lényege az lett volna, hogy a Szombathely-Rum-vasutat meghosszabbítják Csipkerek és Baltavár felé Türjéig, összekötve a Türje-Balatonszentgyörgy-vonallal. Rengeteg forrásom van róla, a tervezett vasút minden kanyarát ismerem. Íme egy Wikipédia-szócikk, amit én írtam:
https://hu.wikipedia.org/wiki/Szombathely–Türje–Balatonszentgyörgy-vasútvonal
|
|
Szombathely
Norman Bates, 2018.07.11 10:53.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valaha terveztek egy Szombathely-Türje-Balatonszentgyörgy-vasútvonalat. 1909. február 11-én adták ki rá az építési engedélyt, de pénzhiány miatt sajnos nem tudták megépíteni... Lényege az lett volna, hogy a Szombathely-Rum-vasutat meghosszabbítják Csipkerek és Baltavár felé Türjéig, összekötve a Türje-Balatonszentgyörgy-vonallal. Rengeteg forrásom van róla, a tervezett vasút minden kanyarát ismerem. Íme egy Wikipédia-szócikk, amit én írtam:
https://hu.wikipedia.org/wiki/Szombathely–Türje–Balatonszentgyörgy-vasútvonal
|
|
Őrlőmű
Hofer, 2018.07.09 07:37.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az őrlőmű épületének oldalán lévő SZERVANZ felirat a Csapatleépítés című film forgatócsoportjának a hagyatéka. A felirat a film angol címének (Severance) - rossz közelítéssel - magyar fonetika szerint írt változata.
|
|
Csór-Nádasdladány
Ódor Ármin, 2018.07.09 06:51.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tegnap (2018.07.08.) Veszprémből Székesfehérvárra gyorsvonattal jöttem és a vonat a jelzők miatt megállt Csór-Nádasdladány állomáson. Azután megállt Sárszentmihályon is. Ott nem tudom, miért, de valaki (gondolom MÁV-os lehetett) le is szállt.
|
|
Balatonszárszó
Hofer, 2018.07.06 10:53.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A váróteremben egy kis kiállítást rendeztek be régi szárszói képeslapokból.
|
|
Boldva
soendi, 2018.07.04 18:13.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Életkép az 1960-as évekből (saját családi fotó)
|
|
|
Reșița Nord
cd196, 2018.07.04 16:54.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Reșița Nordnak sosem volt magyar neve, előtte Câlnic volt, a CFR építette a karánsebesi vonallal.
|
|
Répceszemere
cd196, 2018.07.04 16:51.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bár a GYSEV üzemeltette, de szerintem FHÉV állomás volt mindig is.
|
|
Resicabánya
cd196, 2018.07.04 16:48.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Resica-Németbogsáni Bányavasút Monio-Resica viszonylatra egész (teljesárú) jegy https://hu.museum-digital.de/portal/index.php?t=objekt&oges=34879&navlang=it
http://iho.hu/hir/resicabanyan-megszunt-a-villamos-120313
|
|
Belgrad
cd196, 2018.07.04 16:44.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://ruba.blog.hu/2018/06/29/jugoszlavia_hauptbahnhof
A korábbiakhoz: Ez nem egy településnévtár. 1914-ben és 1918-ban így szerepel ez az állomás a magyar menetrendben.
(Sajnos ez az oldalon nincs feltüntetve, én kiírnám minden adatlap legfelső sorába, hogy csak hivatalos menetrendből szereplő szolgálatihely-nevek szerepelnek itt, más nem).
|
|
Resicabánya
cd196, 2018.07.04 16:36.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Még II. osztályú épülettel: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2214217435261133&id=110210878995143&refid=17
|
|
Horvátnádalja
VT22, 2018.07.02 20:32.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Cartographia atlasz igazi mesekönyv. Kedvencem a Szentes-Szelevény közé berajzolt sohasem létezett Körös-híd. Csak azon az oldalon vagy 20 hibát találtam. De Arad környéke is kapott kamu Maros-hidakat.
Az már a magyar térképkiadókat minősíti hogy még így is a Cartographia adta ki a legjobb magyar nyomtatott autósatlaszt.
|
|
Horvátnádalja
cd196, 2018.07.02 10:44.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ó, a Cartographia még ábrázolja Szatmárnémetiben a harminc éve nagyvasúttal, más nyomvonalon kiváltott kisvasutat! : )
|
|
Csajág
Rikker Jànos, 2018.07.01 10:27.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szeretem a Balatont! Minden részét.
Èrdeklődni szeretnék, hogy Csajàgon ki
az àllomàsfőnök? Úgy tudom, hogy az Apukàm
Osztàlytàrsa itt van vagy volt àllomàsfőnök
Apukànk Rikker Ádám. Gyerekei: Èva és Jànos
|
|
Balatonfenyves GV
Hofer, 2018.06.27 19:48.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
C50 GV 5713 a 30844 számú somogyszentpáli személyvonattal az állomáson.
2018. 06. 22.
|
|
|
Somogyszentpál
Hofer, 2018.06.27 19:47.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
GV 5733-as C50-es a 30855 számú személyvonattal Somogyszentpálon.
2018. 06. 22.
|
|
|
Aquincum
Sanya, 2018.06.23 14:56.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kijárati Jelzők.
|
|
|
Kadarkút
mazsoqq, 2018.06.23 08:27.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
V.P. barátom megvette az állomási terület nagy részét, a felvételi épülettel együtt. Fölújítja eredeti kinézetűre. Egy részében múzeumot rendezünk be, másik részében turistaházat, mint pl. Szulokon. Ezért tárgyi emlékeket keresünk, kiváltképp a lent általam posztolt képen a raktáron levő állomási névtáblát. Állítólag vasútbarátoknál van, megvásárolnánk és kiállítanánk. Minden segítséget előre is köszönünk.
|
|
Lipótfa
bravo88, 2018.06.22 20:35.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://somogyivasutak.hu/cikkepek/elment_az_utolso_vonat-a_kepes_ujsag_a_kaposvar-barcs_vonalrol/cimlap.jpg
|
|
Musznya-Vaslak
Capras Dávid, 2018.06.22 15:15.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valószínűleg meg is van 49.1+50 körül! https://www.google.com/maps/@46.7472847,16.1624785,3a,18.1y,23.3h,85.85t/data=!3m6!1e1!3m4!1sTHblZ6U04_DjjPlDm6xN2A!2e0!7i13312!8i6656
|
|
Musznya-Vaslak
cd196, 2018.06.22 14:41.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
51.5-nél Dankovci néven levő szolgálati hely van, de a kilométeradat nem egyezik meg ezzel, csak a két szomszéd a listában.
41-es vonal, 19. oldal: http://www.slo-zeleznice.si/images/infrastruktura/Program_omrezja_2018/2018_SLO_nova/PO_2018_2-spremembe_Priloga_3F_Progovne%20hitrosti.pdf
|
|
Őrihódos
cd196, 2018.06.22 14:31.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vonal szlovén száma ezen a térképen is: 41.
https://sl.wikipedia.org/wiki/Seznam_železniških_prog_v_Sloveniji
|
|
Feketenagytanya
galcs, 2018.06.21 18:06.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A képen a 29-es sz. őrház környezete látható!
|
|
Hartmann kitérő
Csongor, 2018.06.21 12:17.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy magyar városról lévén szó, nem hinném, hogy sokakat érdekel az idegen nevének pontos helyesírása/alakja.
|
|
Szentendre
Karonka, 2018.06.19 15:33.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Közelben van a városi közlekedésmúzeum. Ha az ember jobbra tekint az állomás előtt akkor láthatja az oda befutó vágányt is.
|
|
Szepsi alsó
GKSZKft, 2018.06.19 13:57.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomást 2015-ben felújították és elég szép kis integrált csomópontot építettek, buszvégállomással. Itt egy link a ŽSSK vontkozó híréhez (szlovák nyelvtudás előny): http://www.slovakrail.sk/sk/ids/orid.html
A kép a ŽSR oldaláról származik.
|
|
|