Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 91 ] [ 92 ] [ 93 ] [ 94 ] [ 95 ] [ 96 ] [ 97 ] [ 98 ] [ 99 ] ...   Utolsó Következő

Kürtös    cd196, 2018.03.19 13:06.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Delta: http://mapire.eu/en/synchron/surveys/?left-layers=here-aerial%2C69&right-layers=osm%2C112&bbox=2369787.1774562662%2C5832961.525836884%2C2372075.5109905535%2C5834963.220515101
 
Mácsa kitérő    cd196, 2018.03.19 13:02.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnos ezeken nem tüntették fel: http://mapire.eu/en/synchron/surveys/?left-layers=osm%2C69&right-layers=osm%2C112&bbox=2363942.6642322033%2C5837551.326105501%2C2373095.9983693534%2C5845558.104818373
 
Bánhidymajor    cd196, 2018.03.19 13:00.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://mapire.eu/en/synchron/surveys/?left-layers=osm%2C69&right-layers=osm%2C112&bbox=2357576.9636212224%2C5849512.37580047%2C2366730.2977583725%2C5857519.154513342
 
Jászboldogháza-Jánoshida    ROCOman, 2018.03.18 18:57.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pályakarbantartási munkálatok folynak a vonalon 2018.03.16 és 03.28 között. Bővebb információ: http://www.jaszboldoghaza.hu/vaganyzari-informaciok/943
 
Vác    Mami, 2018.03.18 12:39.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A napokban tettek fel egy régi vasúti balesetről képeket a facebook "Váci élet " oldalra... aki megnézi és felismer valamit a képről, kérem, hogy jelezze,,, a dátum és a körülötte levő épületekről is kérdések vannak.. Köszönöm
 
Ágcsernyő    JasonX, 2018.03.17 21:35.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kőkemény egy kép, az se erről a megállóról szól. Egy hónapja jártam arra, töltöttem fel pár képet, aminek nem sikerült eljutni ide, most újra megpróbálom, hátha. Amíg megérkezik, addig is megpróbálom kilogikázni, hogy jó-e a kép. Mit is tudunk? Tiszacsernyő állomástól 2 km-re volt a megálló. A térkép szerint közel ennyi távolságra találunk egy kereszteződést, a vágányok miatt itt felüljáró van. A felüljáró egyik végén egy buszmegálló, a másik vége bevisz a faluba. Márpedig jó esetben a falu közelében helyezték el az állomásokat, megállókat, itt a felüljárónál lenne logikus az elhelyezkedése, tekintve, hogy most is egy alig 1000 fős faluról van szó. Maga Ágcsernyő most is pár utcából áll, ahogy a fentebb említett úton haladunk, eljutunk a 79-es útnál lévő kereszteződéshez, ahol szintén van egy buszmegálló. A két buszmegálló az egyenes út mellett egy félkörös úttal is megközelíthető. A délitől indulva kelet felé egy negyedkör, aztán keresztezzük a háromvágányos átjárót, aztán egy újabb negyedkör után eljutunk a 79-es út elejére, ami bevisz a faluba. A főút eleje egy hármas kereszteződés, itt található egy aszfaltozott út, ami kivisz a határig, majd ott egy kis megszakítással tovább folytatódik - ez volt valaha az Ágcsernyő-Tiszasalamon közút.
Úgy 100 éve volt Bély, Ágcsernyő, Tiszasalamon, Csap - ez utóbbi már akkor is pályaudvar lehetett, és mindegyik magyar területen volt. 1920 után a fentebb említett települések Csehszlovákiához kerültek. 1938-ban visszakaptuk őket, majd 1945 után Bély, Ágcsernyő visszakerült Csehszlovákiához, Tiszasalamon, Csap Ukrajna - Szovjetunió. Csapnak, ezáltal az ukránoknak volt nagy pályaudvaruk, a szlovákoknak nem. Hogy miért nem Ágcsernyő lett felfejlesztve, rejtély, talán a határ közelsége miatt. Emiatt 1947 környékén, az akkor még jóformán nem is létező Tiszacsernyő létrejön, ott épül ki a nagy pályaudvar. Csapnak már megvolt, mind Ágcsernyő, mind Tiszasalamon perifériára került, ezért is szűnhetett meg mindkettő. Erre tudok gondolni, ugyanis a magyar menetrendben nem szerepel a Tiszacsenyő állomásnév, ezért nem is szerepel ilyen néven az oldalon (ezért a rendszerért köszönet az oldal szerkesztőinek).
Ha valaki többet tud, vagy valahol javítani tudna, azt megköszönném.
 
Esztergom-Kertváros    Vasutas Laci, 2018.03.15 19:43.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A szolgálat 2018.03.12-én 18órakor véglegesen megszünt!! Továbbiakban Esztergom távkezeli!Ugyanígy Leányvár is távkezelté vált csak egy héttel korábban! Jómagam 37 évet szolgáltam itt! Szomorú volt a búcsú.
 
Szombathely-Repülőtér    vpeti, 2018.03.10 01:23.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megálló a hetvenes évek elejétől nem üzemelt.
1991-ben a pápalátogatásra az épületet felújították, és itt állt meg az a 10-12 vonatpár, amelyik a zarándokokat szállította, majd kihúztak a vonatok Kőszeg felé, mivel Kőszeg állomás méretet kicsi, ezért maga a vonal volt a tárolóvágány. Ezen a napon a Szombathely-Kőszeg személyforgalom szünetelt, és vonatpótló buszok közlekedtek.
Gondolom ekkora magasították meg némileg a peront, ami a képen látszik. Azt nem tudom, hogy peronhosszabbítás is volt-e?
 
Fehértemplom    Capras Dávid, 2018.03.09 10:55.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Védőjelző fedezi a szolgálati helyet (a Versec kiz.–Fehértemplom szakaszon, általában 750 m-re az első váltótól), a műholdfotón látszik az árnyékais, meg az utcanézeten is látható.

https://www.google.hu/maps/place/44%C2%B056%2759.6%22N+21%C2%B019%2718.9%22E/@44.9499,21.32192,17z/data=!3m1!1e3?hl=hu

Nincs valakinek fotója? ; )
 
Csóka    cd196, 2018.03.09 10:41.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
„Érdekesség, hogy a vonal mentén, Csókán és Pádén régi típusú, forgótárcsás gúlás védőjelzők működtek a közelmúltig, de sajnos már leszerelték őket.” Gayer Márk cikke egy 2011-es Indóházban.

Nincs valakinek fotója róluk?
 
Padé    cd196, 2018.03.09 10:41.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
„Érdekesség, hogy a vonal mentén, Csókán és Pádén régi típusú, forgótárcsás gúlás védőjelzők működtek a közelmúltig, de sajnos már leszerelték őket.” Gayer Márk cikke egy 2011-es Indóházban.

Nincs valakinek fotója róluk?
 
Gádor    lobanyai, 2018.03.09 10:22.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az épület megegyezik a Szeretfalva-Déda vonal közbenső állomásaira (Sajónagyfalu, Nagysajó, Monor-Gledény és Alsórépa) építettekkel. Így minden bizonnyal ennek is Fodor Jenő a tervezője. Ugyanez az állítás vonatkozik Regőce és Őrszállás épületeire is.
 
Veszprém    cd196, 2018.03.08 15:10.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Jó kérdés, erre offline források kellenek, mindenesetre a tehervágánycsoportra nem lehetne bejárni a régi nyomvonalakról kelet felől.
http://mapire.eu/en/synchron/surveys/?left-layers=osm%2C112&right-layers=here-aerial%2C67&bbox=1992727.3252427278%2C5959865.631978825%2C1996797.5969989134%2C5963486.836193835
 
Zugló    cd196, 2018.03.08 14:23.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
„1953-as kép, a nem sokkal korábban átadott Rákosváros vasútállomásról - ma elképesztő lepusztult állapotban Zugló néven fogadja az utasokat a Thököly út és Hungária körút kereszteződése közelében (fotó: Samodai József Zuglói Helytörténeti Műhely / Fortepan 131943)” http://fortepan.hu/?img=131943
Innen idézem: http://utcakterek.blog.hu/2018/03/04/xiv_kerulet_rakosvaros_zuglo_rakosmezo
 
Zalaegerszeg    varga vera, 2018.03.07 12:56.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hol tudom elhelyezni a csomagom amig a várost megnézem?
Üdv varga vera
 
Kenézlői Tisza-part    cd196, 2018.03.05 16:21.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Gyönyőrű! http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/83519?r=2&s=Ken%C3%A9zl%C5%91%2C%203955%20Hungary&t=6&t2=&c=2398567.1698660003:6136159.8069945:12
 
Várda    cd196, 2018.03.05 16:05.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Koordinátákkal:
Régi: https://www.google.com/maps/place/46%C2%B027%2737.7%22N+17%C2%B043%2729.7%22E/@46.46046,17.72492,17z/data=!3m1!1e3

Új: http://maps.google.com/?ie=UTF8&q=46.458862N,17.727781E&ll=46.458862,17.727781&z=16&t=k
 
Bún    cd196, 2018.03.05 13:32.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tippem szerint a 211-es őrház lehetett az: http://mapire.eu/en/synchron/surveys/?left-layers=here-aerial%2C69&right-layers=here-aerial%2C112&bbox=2766770.683224213%2C5816541.898811134%2C2772092.6113185682%2C5821156.784393851
 
Székelyudvarhely    cd196, 2018.03.05 13:26.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vonal leállt a Regiotrans balhéjával együtt (több megyényi területen állt le két nap alatt a vasút), de nem indult újra – végül a CFR visszavette saját kezelésbe Szentes József CFR Călători vezérigazgató alatt.

http://iho.hu/hir/regiotrans-ennyi-volt-150316
http://csedoa.blogspot.com/2013/03/hol-van-125-eves-szekely-gozos.html
hargitanepe.eu/ujra-elindul-a-szekely-gozos/
http://uh.ro/itthon/kozelet/22823-benne-vagyunk-a-menetrendben (ami durva, hogy a szolgálati menetrendet tették ki a hírlap honlapjára : )
 
Betfalva    cd196, 2018.03.05 13:25.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Érdekesség, hogy Rugonfalva néven nem volt vasúti megálló, de a Betfalva nevű félúton volt a két falu közt. Ezt valószínűleg áthelyezték a Rugonfalva felé vezető úthoz (az őrházat már nem, de a nevet igen). http://mapire.eu/en/synchron/surveys/?left-layers=osm%2C69&right-layers=osm%2C112&bbox=2788529.095916037%2C5825787.846410419%2C2793851.0240103924%2C5830402.731993136

 
Székelyudvarhely    cd196, 2018.03.05 13:05.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez a névegyezésbeli eltérés inkább arról szól, hogy a település nevét (vagy annak helyesírását, lásd Gyergyószentmiklós) változtatgatja Bukarest, de a CFR nem változtatgat. A hozzászólásban felhozott magyar példák pont nem ilyenek.

Ebből a listából talán az lenne az egyetlen jó párhuzamos példa, ha a vasút nem nevezte volna át Tiszaújvárosra Leninváros vasútállomását: http://lazarus.elte.hu/~guszlev/tajnev/pdf/fnb_vasutallomasok.pdf
 
Tapolca    ROCOman, 2018.03.04 17:23.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Megújult a felvételi épület és környezte: http://turizmusonline.hu/kozlekedes/cikk/433_millio_forintbol_ujult_meg_a_vasutallomas_tapolcan
 
Szuhakálló-Múcsony    cd196, 2018.03.04 11:11.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ellenőrizni kívántam az alábbi álíltást, de az 1916-os, 1929-es és az 1935-ös Toldy-féle kézikönyv, valamint egy ötvenes és egy hatvanas években kiadott hivatalos menetrendkönyv is azon a néven tünteti fel, ami a régi, Vekker András által feltöltött képen szerepel.

Mikor volt kizárólag Szuhakálló?! Nem szeretek támpontok nélkül dolgozni ilyesmi kijelentéseken.

,,Szemi
e-mail: emosza.kukac.freemail.hu elfogadott hozzászólás 8222
2008.12.07. 06:55.32
Az állomás neve KIZÁRÓLAG SZUHAKÁLLÓ VOLT!!!´´
 
Érd felső    Hofer, 2018.03.01 20:54.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1967-es gázolást feldolgozó Türelmetlenség című film: https://www.youtube.com/watch?v=weukvKzl_Y4

Lepesi Zoltánnak: a filmben említik, hogy a mozdonyvezető Murai Tivadar volt.
 
Árpádföld    Hofer, 2018.02.28 21:24.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Gravenek: A felvételi épület nincs elbontva!
 
Veszprém    VVZDTV, 2018.02.27 14:33.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Üdv!

Egy olyan megjegyzést tennék, hogy Veszprém és Kádárta között korábban más nyomvonalon haladt a vasút, ez a mai napig jól kivehető a Google Maps-en is.
Tud arról valaki valamit, hogy mikor és miért történhetett ez a nyomvonal-korrekció? A fentről.hu oldalán nézve már az 1977-es évben is megvolt az új.
 
Felsőkörtvélyes    Marciusi_Dusan, 2018.02.27 00:54.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállóhelyet jóval a vasútvonal megnyitása után, 1938. május 1-jén adták át az utazóközönségnek, Nagylók-Felsőkörtvélyes néven.
 
Borsodi Ércmű    bodrostomi, 2018.02.26 20:16.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2017. szeptember végén, az egykori mozdonyszínben olvashatjuk a nagy kérdést...
 
Bag    VT22, 2018.02.26 11:15.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vonal felújítása során új megállóhelyi épület épül.
 
Nagytétény-Diósd    McM, 2018.02.25 18:38.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Több évnyi huza-vona után az épület sorsa eldőlni látszik! Tervek voltak az épület elbontásáról, visszabontásáról, de az épület megmarad. Mi több, külsőleg eredeti állapotra hozzák. A forgalmi iroda megszűnik. Élő személyzet nem lesz és a szolgálati lakások gépházként foknak funkcionálni a teljesen autómatizált forgalmi irányitásnak.
 
Előző Első    ... [ 91 ] [ 92 ] [ 93 ] [ 94 ] [ 95 ] [ 96 ] [ 97 ] [ 98 ] [ 99 ] ...   Utolsó Következő