Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 86 ] [ 87 ] [ 88 ] [ 89 ] [ 90 ] [ 91 ] [ 92 ] [ 93 ] [ 94 ] ...   Utolsó Következő

Fazola-kohó    Tastam, 2018.08.12 08:48.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállóhely Rudolf Kerl 1983. május 2-án készített felvételén.
 
Hajdúnánás    Dávid Erdődi, 2018.08.12 07:34.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A helyi strand ehhez az állomáshoz vagy a vásártéri megállóhelyhez van közelebb?
 
Óbecse    VT22, 2018.08.10 17:41.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Úgy néz ki itt is vége a vasútnak. A Google Earth műholdképe alapján az Óbecsétől délre lévő üzemnél valamint Bácsföldváron is felülaszfaltozták az útátjárókat.

Óbecse eddig is csak Újvidék felől volt elérhető, mivel Verbász és Zenta felől is járhatatlan a pálya. Most már a Újvidék felől is.
 
Zabola-fűrésztelep    Corli, 2018.08.08 16:27.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Gróf Mikes Ármin uradalmi intézősége
 
Vecsés-Kertekalja    Tastam, 2018.08.08 14:36.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 19/20. század fordulóján a Vecsés község Kertekalja nevű határrészén megtelepedő népesség, a hétvégi telkek tulajdonosai, a környéken élő birtokosok, sváb nagygazdák a szintén a területen telket vásároló vasúti- és katonatisztek hathatós támogatásával kérték a 198-as számú őrháznál vasúti megálló létesítését. A helyi vonatok valószínűleg már az 1900-as évszázad első éveiben megálltak itt, majd az 1905. október 1-jétől érvényes menetrendben már a távolsági személyvonatoknak is megállása volt a Kertekalja nevű megállóban. Az épületet 1909. június 11-én adták át, amelyben jegypénztár is működött. Első állomáskezelőjét 1910-ben nevezték ki a középiskolai végzettség nélküli Major Sándor személyében, őt 1914-ben Papp Gyula követte. A pénztár a vecsési állomásfőnökség felügyelete alá tartozott.
(Forrás: Orosz Károly: Fejezetek a vecsési vasútállomás és Kertekalja megállóhely történetéből)
 
Szőreg-Újtelep    Almásiné Erzsi, 2018.08.08 09:40.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen eladó az őrház .
 
Hartmann kitérő    cd196, 2018.08.07 16:58.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Belföldiben Subotica - jav.skladišta, „nemzetköziben” Subotica javna sklad., névmutatóban Subotica-jav. skladišta. Forrás: http://srbvoz.rs/web_kurir_2016.pdf

A kötőjelet én nem értem, mert úgy tűnik, a szerb névadási gyakorlattal ellentmond. Szóközzel tagolt kötőjel meg szerintem egy térségbeli helyesírásban sincs (azt a szakmák tömeges szakmai végzettség nélkül való végzése hozhatta be.)
 
Hartmann kitérő    Capras Dávid, 2018.08.07 16:08.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
De, kedves Botos Csongor, ez az oldal az egykori Magyar Szent Korona Országai területének valamennyi vasúti szolgálati helyének valamennyi hivatalos névalakját gyűjti (minden nyelven). A településekkel és neveikkel mi nem foglalkozunk, sem a nemzetiségi összetételükkel (ahogy a magyar kormány sem tette, amikor szándékosan románok lakta területen építette meg a Szeretfalva–Déda vasútvonalat).

Kedves Packaa! Üdvözöljük az észrevételt. A táblán a képeken e-re végződik a neve. Alapvetően menetrendekből dolgozunk, és sok száz nevet gépeltek be szerbül, a helyesség nyilván cél. Tudnál esetleg dokumentumot feltölteni, hivatkozni? Köszönjük.
 
Horvátnádalja    cd196, 2018.08.07 15:58.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Keleten a Szarvas András / Dimap Románia autóatlasz, 1:250000, volt verhetetlenül jobb, talán tíz éve merték kiadni utoljára.

Gondoltam rá, hogy átadok valamikor vasúti hibajegyzéket a Cartographiának, de most vetted el a kedvem. : )

 
Szarvaskő    cd196, 2018.08.07 15:53.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A filmforgatáskor Berekháza néven futott. https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=2038122026503680&id=1894211394228078
 
Szőreg-Újtelep    cd196, 2018.08.07 15:46.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mármint az őrház eladó?
 
Kiskunlacháza    Capras Dávid, 2018.08.07 15:45.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A második vágány felszedése nincs benne a békeszerződésben, mint sokan emlegetik, pár kattintással lehet ellenőrizni. Egyszerű sínhiány az oka, mint ahogy a Rákosszentmihály–Rákospalota hév-vonal is kétvágányú volt pl.

„A kelebiai vasutat az első világháború idején elkezdték kétvágányú vonalra átépíteni. Az alépítménnyel el is készültek egészen Kiskörösig, de a vágányzat csak Kunszentmiklósig lett lefektetve, a forgalomnak pedig Kiskunlacházáig adták át a háború végéig.” Forrás: http://iho.hu/blogpost/varatlan-durranas-121009
 
Rákosrendező    cd196, 2018.08.07 15:38.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Csehszlovák jelző az állomáson: http://iho.hu/blogpost/ilyen-jelzo-pedig-nincs-130312
 
Ipolytarnóc    cd196, 2018.08.07 15:37.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A felépítmény az csehszlovák, úgy emlékszem.
https://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/001954-Leto-s-mechanikami-2-cast-okolo-slovensko-madarskej-hranice/
https://www.zsr.sk/files/dopravcovia/zeleznicna-infrastruktura/miestne-dohovory/vykonavacie-nariadenia/vn_pre_peaznu_trat_01_06_2016.pdf
 
Nógrádszakál    cd196, 2018.08.07 15:36.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A felépítmény az csehszlovák, úgy emlékszem.
https://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/001954-Leto-s-mechanikami-2-cast-okolo-slovensko-madarskej-hranice/
https://www.zsr.sk/files/dopravcovia/zeleznicna-infrastruktura/miestne-dohovory/vykonavacie-nariadenia/vn_pre_peaznu_trat_01_06_2016.pdf
 
Szőreg-Újtelep    Almásiné Erzsi, 2018.08.05 17:11.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Gyerekkorom emléke mára eladóvá vált .Talán érdekel valakit .
 
Battonya    cd196, 2018.07.31 11:04.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Emlékeim szerint Battonyán három nyelven van kiírva a váróterem. Kb. nyolc-tíz éve jártam arra. Senki nem fotózta le? http://netnews-battonya.blogspot.com/2011/06/foto-archivum-2-poos-zoltan-fenykepei.html
 
Csepreg    Mihály, 2018.07.30 14:45.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az elmúlt időszakban a város egyik újabb utcáját újították fel, a Hunyadi utca aszfaltozása merőlegesen érintette az egykori vasúti nyomvonal helyén futó Vasút utcát is. Ekkor, vagyis a régi útburkolat bontása során került elő a földből több talpfa is, mely nagy valószínűséggel az 1974-ig üzemelő, a mezővárost is érintő Sárvár - Felsőlászló vasútvonal egy, még kézzelfogható maradványa.
 
Monori tanyák    petegabi, 2018.07.29 13:35.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egykori megállóhely azonosításában csak a szelvényszám segített. A természet visszahódította.
 
Jászberény    ROCOman, 2018.07.29 10:56.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az MGW Service Vectron-ja pihen az első vágányon.
 
Jászberény    ROCOman, 2018.07.29 10:20.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A napokban szemétgyűjtők kerültek kihelyezésre a peronra.
 
Baktó    petegabi, 2018.07.28 05:41.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Baktó megállóhely helye 2018. márciusában - napokkal a tramtrain átépítés előtt. Már ekkor is csak az útátjáró és a szelvénykövek segítettek az azonosításban...
 
Budapest-Városszéli telep    nix, 2018.07.26 20:00.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1978-ban még látszik az épület, de már csak a formája és az elhelyezkedése utalhat az eredeti szerepére. Jól látszik a képen az újonnan épült Tejipari Vállalathoz vezető (ma a Rézvirág utca és Aluljáró, Danone buszmegállókat összekötő) aluljáró és a Rézvirág utcai buszmegálló, illetve az azóta elbontott kitérő a tejiparhoz.
A kép forrása a Fentről.hu: https://www.fentrol.hu/hu/legifoto/103066 (itt a teljes légifotó is megtekinthető)
 
Budapest-Városszéli telep    nix, 2018.07.26 19:54.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1963-ban még látszik a felvételi épület "kertje" is, de a peronnak vagy a képeslapon látható kerítésnek/kapunak már nincs nyoma.
A kép forrása Fentről.hu: https://www.fentrol.hu/hu/legifoto/94256 (itt a teljes légifotó is megtekinthető)
 
Körösnagyharsány    andras1, 2018.07.25 20:07.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megálló a falu szélén van, kiépített út vezet oda és mint ilyen: közterület. Minden bizonnyal oda lehet menni ma is, bár az utolsó vonat már 8 és fél éve elment.
 
Körösnagyharsány    Doo, 2018.07.24 00:19.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok! Elég régiek a képek, hozzászólások és engem mindig is vonzottak az ilyen helyek mint pl. ez az állomás.. esetleg valami infó arról hogy meg e lehet nézni mostanában vagy már a környék is gazos le sem lehet menni vagy esetleg valaki ránkszól hogy "nem kéne oda menni" esetleg meddig lehet autóval lemenni? Valamint a Google Térkép mutat valami patakszerűséget a műholdképek viszont csak a Vasút utcáig mutat valami kis tószerűséget a folyás irány kirajzolódik és annak a helyén bozótost.. azzal ott mi a helyzet? Tudom a vége nem a vasúttal kapcsolatos csak hátha tud valaki valamit?!
 
Mihályháza    cd196, 2018.07.21 08:45.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt már csak egy terrárium van helyette, amúgy rendezett.
 
Aranypart    Gizi Bözsi, 2018.07.21 08:17.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ebből se lett semmi.
 
Emmamajor    cd196, 2018.07.21 06:15.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez a térkép ábrázolja, a pozicionáló linkelés most nem működik: https://mapire.eu/hu/map/hungary1941/
 
Csatárimajor    cd196, 2018.07.21 06:11.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
https://mapire.eu/hu/map/hungary1941/?layers=osm%2C29&bbox=2119828.1054329462%2C6020543.393568814%2C2126707.4379786123%2C6027231.633543767
 
Előző Első    ... [ 86 ] [ 87 ] [ 88 ] [ 89 ] [ 90 ] [ 91 ] [ 92 ] [ 93 ] [ 94 ] ...   Utolsó Következő