Sándormajor
Marciusi_Dusan, 2018.09.06 18:35.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Neve 1910. május 1-től Sándormajor. Előtte: Sanaszpuszta
|
|
Munkács
harczymarczy, 2018.09.05 18:41.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az ukrán menetrendi kivonat alapján fel is lehetne venni az egész vonalat a határig.
43-as menetrend a magyar nevekhez: http://users.atw.hu/diesirae/menetrend/1943/80_o96.jpg
Ezen érdekes, hogy nem ukránul szerepelnek az állomásnevek a magyar mellett, hanem ruszin nyelven magyar átírásban. Századforduló környéki ruszin szótárt lehet találni a Nyelvtudományi Intézetben, én is forgattam párszor.
|
|
Déli út
Tastam, 2018.09.05 12:43.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"A megálló a Petőfi utca és a Déli út sarkánál volt egy téglából épített esőbeállóval (ami megegyezett az Alsóerdőnél lévő beállóval). A szemközti sarkon sütöde és fodrász volt. Csemőből a reggeli vonattal munkába jövők beadták sütésre a kenyeret, hazafelé menet pedig mentek érte. A férfiak meg a vonatra várva hajat vághattak itt".
Forrás: Csemői Helytörténeti Gyűjtemény, Mótyán Mihály gyűjtése.
|
|
Szabadka
gyorscsigavonat, 2018.09.04 14:40.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tiszteletem!
Szabadka-Budapest menetrendet böngészve, feltűnt, hogy a honlapon még mindig szerepel a Szabadka-Újvidék járat, ami már hosszú évek óta NINCS! Zentára még jön egy orosz motorosvonat, ami Kikinda irányába folytatja útját, amíg ott is fel nem szedik (és viszik!), a sineket. Üdvözletem! Imre. :-)
|
|
|
Ereklyés
Tastam, 2018.09.04 10:41.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az álomás a Mikebudára vezető út végénél helyezkedett el. Egy fő- és egy rakodóvágánya volt, az állomásépület típusterv szerint, 75 négyzetméteren épült raktárbódéval és oldalrakodóval kiegészítve. Főleg a mikebudai erdészet rakodóhelye volt.
|
|
Ugyer
Tastam, 2018.09.03 19:17.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállót a Lajosmizsei út mentén egy fémtábla és kőlábas padok jelezték. A fotót Macsali Károly készítette.
|
|
|
Kálmáncsa
mazsoqq, 2018.09.03 17:18.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mostanában: https://www.google.com/maps/@46.0686769,17.5820002,3a,15y,358.18h,89.49t/data=!3m6!1e1!3m4!1ssde_fEaL4ES6GTFqTI96VA!2e0!7i13312!8i6656
|
|
Szajol
Macskabagoly, 2018.09.02 18:33.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A baleset egyik túlélője figyelemre méltó történetet osztott meg velem a napokban. Ő az a kisfiú, aki Mészáros János híres fotóján látható. Mára felnőtt:
http://www.magyarkurir.hu/hirek/isten-folyamatosan-meg-akar-minket-vigasztalni-interju-szajoli-vasuti-tragedia-tulelojevel
|
|
|
Székesfehérvár
KeilDavid87, 2018.09.02 16:05.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Székesfehérvárra érkező vonat
|
|
|
Székesfehérvár
KeilDavid87, 2018.09.02 16:04.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Székesfehérvár vasútállomása
|
|
|
Siófok
KeilDavid87, 2018.09.02 16:03.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Siófokról induló vonat
|
|
|
Siófok
KeilDavid87, 2018.09.02 16:02.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Siófoki vasútállomás jegypénztára
|
|
|
Siófok
KeilDavid87, 2018.09.02 16:00.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Siófoki vasútállomás
|
|
|
Csisztagyógyfürdő
Tastam, 2018.09.02 14:12.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A maiviszonyok ismeretében bizony nehéz elképzelni, hogy 1981. szeptember 10-én ennyien vártak vonatra a régi Csiszta megállóhelyen. Fotó: Rudolf Kerl.
|
|
|
Csisztagyógyfürdő
Tastam, 2018.09.02 14:10.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Indulásra váró vonat a régi Csiszta megállóhelyen 1981. szeptember 10-én. A felvételt Rudolf Kerl készítette.
|
|
|
Kund puszta
Tastam, 2018.09.01 13:53.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhelyet jelző tábla 1981. szeptember 10-én. Fotó: Rudolf Kerl.
|
|
|
Örs vezér tere
bkvdeok, 2018.08.31 19:21.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Új szemeteseket és padokat helyeztek ki az állomáson.
|
|
|
Nagylapos
Endre, 2018.08.31 18:00.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy baleset.
1937.10.05-én hajnalban az állomás harmadik vágányára két talpfával rakott kocsit (214211 Kz és 316907 J) állítottak ki. (Az állomás ekkor három vágányos volt, és a második volt az átmenő.) A Mezőtúrról nyolc óra után pár perccel induló 660-as számú gyorstehervonat menetrend szerint Nagylaposon kitérőbe járt, mert itt keresztezett a 627-es számú Békéscsaba - Budapest sebesvonattal. A kirakásra váró kocsikról a nappalos forgalmi szolgálattevő és a váltókezelők is megfeledkeztek, a vágány szabad voltáról nem győződtek meg, a tehervonat számára a foglalt harmadikra állították be a vágányutat. A kézifékezéssel közlekedő tehervonat, melyet aznap 126 tengellyel és 890 tonna terheléssel az egyenes állású 324,214-es pályaszámú mozdony továbbított békéscsabai személyzettel, mintegy 30 kilométer/óra sebességgel haladt az állomás felé. A foglalt vágányt észlelve már hiába fékeztek, az ütközést elkerülni nem tudták, ennek következtében a Kz kocsi kisiklott, mindkét tehervagon és a mozdony megsérült. Mivel a tehervonat vége az egyvágányú nyílt vonalat elzárta, ezért a 627-es sebesvonat, melyet a 342,009 pályaszámú, szintén békéscsabai mozdony továbbított, csak a kocsik félreállítása után tudott továbbhaladni. A pálya felszabadítására a mezőtúri fűtőházhoz tartozó 376,116 pályaszámú gőzöst rendelték ki, mely eredetileg a Szarvas felé induló 7862-es számú vonatra volt vezényelve. A szolgálattevőt és a váltókezelőt büntetésből más munkakörbe, Kötegyán, illetve Komádi állomásokra helyezték át.
|
|
Pálmajor
Tastam, 2018.08.31 12:31.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pálmajor mh. 1985. október 25-én Rudolf Kerl felvételén.
|
|
|
Imremajor
Tastam, 2018.08.30 19:32.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Központi Főmajor állomás személyforgalmi részét ábrázoló felvételt a magyarországi keskeny nyomtávú vasutak, és azon belül is főként a balatonfenyvesi kisvasút nagy rajongójának, Rudolf Kerlnek köszönhetjük (1985. október 25).
|
|
|
Imremajor
Tastam, 2018.08.30 19:29.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A "teherpályaudvar" Rudolf Kerl 1981. szeptember 10-én készített fotóján.
|
|
|
Csisztagyógyfürdő
Tastam, 2018.08.29 16:21.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásépület 1987. október 12-én, még új korában, Rudolf Kerl felvételén.
|
|
|
Strém
Meszár András, 2018.08.29 04:39.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásépület 2018.májusában el lett bontva.
|
|
Solymár
Hofer, 2018.08.28 19:04.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Továbbá itt forgatták még 1977-ben az Isztambuli vonat című tévésorozatot is, amiben a levéli vasútállomást alakította.
|
|
Garadna
Tastam, 2018.08.28 12:44.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A jelenlegi tetszetős, de az erdei környezetbe nem igazán illő állomásépület helyett korábban egy egyszerű esőbeálló és néhány pad várta a kisvasút utasait. Rudolf Kerl a felvételt 1983. május 2-án készítette.
|
|
|
Jászárokszállás
csjanosy, 2018.08.27 18:39.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1911 állomásfőnök Lederer Lajos, váltókezelő: Balla Márton
??-1922 (haláláig) Jánosy Pál
|
|
Liptószentmiklós
VT22, 2018.08.27 12:45.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tervezik a vasút új nyomvonalra helyezését Liptószentmiklósnál. A mai állomás megszűnne és helyette épül új az autópálya túloldalán. A térkép tájolása fordított:
https://image.ibb.co/d25aLe/LM_KL.png
|
|
Lillafüred
Tastam, 2018.08.27 12:42.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhely kelet (Miskolc) felől nézve. Fotó: Rudolf Kerl, 1983. május 2.
|
|
|
Papírgyár
Tastam, 2018.08.26 11:52.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Papírgyár állomás Miskolc felé eső "váltókörzete" tehervagonokkal 1983. május 2-án Rudolf Kerl felvételén. Akkor még a papírgyár működéséhez szükséges szenet a kisvasút fuvarozta ide.
|
|
|
Diósgyőr-Majláth
Tastam, 2018.08.25 12:04.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy meg nem ismételhető felvétel: személyvonat Diósgyőr-Majláth állomáson rönkfa szállítására szolgáló kocsik sora előtt. Fotó: Rudolf Kerl, 1983. május 3.
|
|
|