Kolozsvár
cd196, 2019.11.21 17:36.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kolozsvárt kényszeresen magyarul is napokázók, klúzs-napokai káposztát ebédelők figyelmébe : ) http://fortepan.hu/?image_id=71673
https://foter.ro/cikk/20170407_kluzs_napokai_kaposzta/
|
|
Kőbánya-Teher
cd196, 2019.11.21 14:44.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
„Felmerült egy másik megoldás is a központi pályaudvar tervére, de ebben az esetben nem átmenő, hanem átszálló állomást képzeltek el: az Expo kőbányai kiállítási területe mellett van Budapest vasúthálózatának centrális helyszíne, itt keresztezi egymást a kelet–nyugati és az észak–déli vasúti forgalom. A X. kerületi Kolozsvári, Korponai és Pongrácz utcai találkozási pontnál hat méter magas vasúti hídon és alatta bonyolódik le a két országos főirány vasúti forgalma, Kőbánya felső, Kőbánya alsó és Kőbánya teherpályaudvarok között kétszintű, kétvágányú pályákon”
http://iho.hu/hir/fopalyaudvar-budapesten-vegleg-lemondtak-rola-150809
+ http://ik435t.freeweb.hu/bpanno/text/gyvasut/gyvasut1.htm
http://iho.hu/hir/fopalyaudvar-budapesten-vegleg-lemondtak-rola-150809
|
|
Kőbánya-Teher
cd196, 2019.11.21 14:32.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A szelvényszámokon is máig látszik, hogy messze nem vasgyár utca megállóhely a kezdőpont: http://vasutallomasok.hu/index.php?o=vonkep&num=142&l=1
Lajosmizse felől az első kitérő a 65-ös szelvényben van (a 0 kb. a Hős utcához jön ki), ami a szolnokin 115-nek felel meg.
https://mapire.eu/en/map/budapest-1908/?layers=99&bbox=2129086.611955136%2C6018536.24726113%2C2133116.2765400456%2C6019969.441541477
https://mapire.eu/en/map/budapest-1912/?layers=100&bbox=2128535.955014466%2C6018548.894918018%2C2132565.6195993754%2C6019982.089198365
https://mapire.eu/en/map/budapest-1937/?layers=104&bbox=2131525.359417559%2C6017557.602207456%2C2133540.1917100134%2C6018274.19934763
|
|
Kőbánya-Kispest
cd196, 2019.11.21 14:31.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
192 MAGYARORSZÁGI RENDELETEK TÁRA. 1888.
33.
À közmunka- és közlekedésügyi m. kir. ministertől, — 8,214. szám.
A budapest-lajosmizsei helyi érdekű gözmozdonyú vasút engedélyokmánya.
A Budapesttől Lajosmizséig vezetendő helyi érdekű gőzmozdonyú vasutat a m. kir. ministerium, az 1880. évi XXXI. t.-czikk 1. §-a alapján, és Ő császári és Apostoli királyi Felségének Budapesten, 1888. évi február hó 20-án kelt legf. elhatározása folytán, a következő föltételek alatt engedélyezi, úgymint:
1. §
Ezen okmány erejénél fogva: gróf Szapáry István és érdektársai engedélyt nyernek és. kötelezettséget vállalnak arra, hogy a m. kir. államvasutak kőbánya-szentlőrinczi átrakodó állomásából kiinduló, Puszta Péterin, Puszta-Gyálon, Ócsán, Inarcson, Dabason-, Gyónón, Hernádon és Örkényen átLajosmizséig vezetendő helyi érdekű gőzmozdonyú vasutat az alábbi föltételek alatt megépítsék, és azt a jelen engedélyokmány hatályának tartama alatt szakadatlanul üzletben tartsák.
Egyúttal az engedélyeseknek elvileg már most megadatik a jog, hogy az engedélyezett vasutból kiágazólag egyrészt Örkénytől Vacsig, másrészt pedig Örkény közeié-ben a fővonalból kiágazólag Peszér és Adácsig szárnyvonalakat építhessenek, s azokat a jelen engedélyokmány föltételei alatt üzletben tarthassák.
A mennyiben az engedélyesek a most biztositott előjoggal a jelen engedélyokmány keltétől számitott egy év alatt nem élnének, a szárnyvonalak kiépitésére nyert előjoghatályát veszti.
https://library.hungaricana.hu/hu/view/OGYK_RT_1888/?pg=199&layout=s&query=lajosmizse#
Lásd az 1909-es térképet http://vasutallomasok.hu/terklist.php (az 1867-esen és az 1896-oson Köki totál kamu)
A szelvényszámokon is máig látszik, hogy messze nem vasgyár utca megállóhely a kezdőpont: http://vasutallomasok.hu/index.php?o=vonkep&num=142&l=1
Lajosmizse felől az első kitérő a 65-ös szelvényben van (a 0 kb. a Hős utcához jön ki), ami a szolnokin 115-nek felel meg.
https://mapire.eu/en/map/budapest-1908/?layers=99&bbox=2129086.611955136%2C6018536.24726113%2C2133116.2765400456%2C6019969.441541477
https://mapire.eu/en/map/budapest-1912/?layers=100&bbox=2128535.955014466%2C6018548.894918018%2C2132565.6195993754%2C6019982.089198365
https://mapire.eu/en/map/budapest-1937/?layers=104&bbox=2131525.359417559%2C6017557.602207456%2C2133540.1917100134%2C6018274.19934763
|
|
Ferencz József laktanya
cd196, 2019.11.21 14:28.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
https://mapire.eu/en/map/budapest-1945/?layers=103&bbox=2127106.0168602145%2C6023475.994662109%2C2129120.849152669%2C6024192.591802283
Légifotó https://mapire.eu/en/map/bp1944/?layers=30&bbox=2127552.7240217235%2C6023391.30009274%2C2128560.1401679507%2C6023749.598662827
|
|
Kőbánya-Teher
Capras Dávid, 2019.11.21 13:56.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1908. évi IX. törvénycikk indokolásaa budapest–tiszai helyi érdekü vasut részvénytársaság tulajdonában egyesült budapest–lajosmizsei, kecskemét–tiszaughi és kecskemét–lajosmizsei helyi érdekü vasutak épitésére és üzletére kiadott engedélyokiratok egyesitése tárgyában
Általános indokolás
A budapest–tiszai helyi érdekü vasut részvénytársaság, mely a volt közmunka- és közlekedésügyi magyar királyi minister által 1888. évi február hó 24-én 8. 214. szám alatt kiadott és a kereskedelemügyi magyar királyi minister által 1898. évi julius hó 5-én 41,842. szám alatt kiadott függelékkel módositott engedélyokirat alapján alakitott „Budapest–lajosmizsei helyi érdekü vasut részvénytársaság” és az 1896. évi IX. törvénycikkben nyert felhatalmazás alapján a kereskedelemügyi magyar királyi minister által 1896. évi junius hó 4-én 38,470. szám alatt kiadott engedélyokirat folytán alakitott „Kecskemét–tiszaughi helyi érdekü vasut részvénytársaság” egyesitéséből keletkezett, másfelől az 1904. évi XXXI. törvénycikkben nyert felhatalmazás alapján a kereskedelemügyi magyar királyi minister által 1904. évi szeptember hó 12-én 58,878. szám alatt kiadott engedélyokirat értelmében alakitott „Kecskemét–lajosmizsei helyi érdekü vasut részvénytársaság” az 1905. év folyamán kormányhatósági jóváhagyással egymással egyesültek olykép, hogy a „Kecskemét–lajosmizsei helyi érdekü vasut részvénytársaság” beolvadt a „Budapest–tiszai helyi érdekü vasut részvénytársaságba”.
https://net.jogtar.hu/ezer-ev-torveny?docid=90800009.TVI&searchUrl=/ezer-ev-torvenyei%3Fpagenum%3D46
192 MAGYARORSZÁGI RENDELETEK TÁRA. 1888.
33.
À közmunka- és közlekedésügyi m. kir. ministertől, — 8,214. szám.
A budapest-lajosmizsei helyi érdekű gözmozdonyú vasút engedélyokmánya.
A Budapesttől Lajosmizséig vezetendő helyi érdekű gőzmozdonyú vasutat a m. kir. ministerium, az 1880. évi XXXI. t.-czikk 1. §-a alapján, és Ő császári és Apostoli királyi Felségének Budapesten, 1888. évi február hó 20-án kelt legf. elhatározása folytán, a következő föltételek alatt engedélyezi, úgymint:
1. §
Ezen okmány erejénél fogva: gróf Szapáry István és érdektársai engedélyt nyernek és. kötelezettséget vállalnak arra, hogy a m. kir. államvasutak kőbánya-szentlőrinczi átrakodó állomásából kiinduló, Puszta Péterin, Puszta-Gyálon, Ócsán, Inarcson, Dabason-, Gyónón, Hernádon és Örkényen átLajosmizséig vezetendő helyi érdekű gőzmozdonyú vasutat az alábbi föltételek alatt megépítsék, és azt a jelen engedélyokmány hatályának tartama alatt szakadatlanul üzletben tartsák.
Egyúttal az engedélyeseknek elvileg már most megadatik a jog, hogy az engedélyezett vasutból kiágazólag egyrészt Örkénytől Vacsig, másrészt pedig Örkény közeié-ben a fővonalból kiágazólag Peszér és Adácsig szárnyvonalakat építhessenek, s azokat a jelen engedélyokmány föltételei alatt üzletben tarthassák.
A mennyiben az engedélyesek a most biztositott előjoggal a jelen engedélyokmány keltétől számitott egy év alatt nem élnének, a szárnyvonalak kiépitésére nyert előjoghatályát veszti.
https://library.hungaricana.hu/hu/view/OGYK_RT_1888/?pg=199&layout=s&query=lajosmizse#
Lásd az 1909-es térképet http://vasutallomasok.hu/terklist.php (az 1867-esen és az 1896-oson Köki totál kamu)
|
|
Tiszaug régi
cd196, 2019.11.21 13:42.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1908. évi IX. törvénycikk indokolásaa budapest–tiszai helyi érdekü vasut részvénytársaság tulajdonában egyesült budapest–lajosmizsei, kecskemét–tiszaughi és kecskemét–lajosmizsei helyi érdekü vasutak épitésére és üzletére kiadott engedélyokiratok egyesitése tárgyában
Általános indokolás
A budapest–tiszai helyi érdekü vasut részvénytársaság, mely a volt közmunka- és közlekedésügyi magyar királyi minister által 1888. évi február hó 24-én 8. 214. szám alatt kiadott és a kereskedelemügyi magyar királyi minister által 1898. évi julius hó 5-én 41,842. szám alatt kiadott függelékkel módositott engedélyokirat alapján alakitott „Budapest–lajosmizsei helyi érdekü vasut részvénytársaság” és az 1896. évi IX. törvénycikkben nyert felhatalmazás alapján a kereskedelemügyi magyar királyi minister által 1896. évi junius hó 4-én 38,470. szám alatt kiadott engedélyokirat folytán alakitott „Kecskemét–tiszaughi helyi érdekü vasut részvénytársaság” egyesitéséből keletkezett, másfelől az 1904. évi XXXI. törvénycikkben nyert felhatalmazás alapján a kereskedelemügyi magyar királyi minister által 1904. évi szeptember hó 12-én 58,878. szám alatt kiadott engedélyokirat értelmében alakitott „Kecskemét–lajosmizsei helyi érdekü vasut részvénytársaság” az 1905. év folyamán kormányhatósági jóváhagyással egymással egyesültek olykép, hogy a „Kecskemét–lajosmizsei helyi érdekü vasut részvénytársaság” beolvadt a „Budapest–tiszai helyi érdekü vasut részvénytársaságba”.
https://net.jogtar.hu/ezer-ev-torveny?docid=90800009.TVI&searchUrl=/ezer-ev-torvenyei%3Fpagenum%3D46
|
|
Lajosmizse
cd196, 2019.11.21 13:41.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1908. évi IX. törvénycikk indokolásaa budapest–tiszai helyi érdekü vasut részvénytársaság tulajdonában egyesült budapest–lajosmizsei, kecskemét–tiszaughi és kecskemét–lajosmizsei helyi érdekü vasutak épitésére és üzletére kiadott engedélyokiratok egyesitése tárgyában
Általános indokolás
A budapest–tiszai helyi érdekü vasut részvénytársaság, mely a volt közmunka- és közlekedésügyi magyar királyi minister által 1888. évi február hó 24-én 8. 214. szám alatt kiadott és a kereskedelemügyi magyar királyi minister által 1898. évi julius hó 5-én 41,842. szám alatt kiadott függelékkel módositott engedélyokirat alapján alakitott „Budapest–lajosmizsei helyi érdekü vasut részvénytársaság” és az 1896. évi IX. törvénycikkben nyert felhatalmazás alapján a kereskedelemügyi magyar királyi minister által 1896. évi junius hó 4-én 38,470. szám alatt kiadott engedélyokirat folytán alakitott „Kecskemét–tiszaughi helyi érdekü vasut részvénytársaság” egyesitéséből keletkezett, másfelől az 1904. évi XXXI. törvénycikkben nyert felhatalmazás alapján a kereskedelemügyi magyar királyi minister által 1904. évi szeptember hó 12-én 58,878. szám alatt kiadott engedélyokirat értelmében alakitott „Kecskemét–lajosmizsei helyi érdekü vasut részvénytársaság” az 1905. év folyamán kormányhatósági jóváhagyással egymással egyesültek olykép, hogy a „Kecskemét–lajosmizsei helyi érdekü vasut részvénytársaság” beolvadt a „Budapest–tiszai helyi érdekü vasut részvénytársaságba”.
https://net.jogtar.hu/ezer-ev-torveny?docid=90800009.TVI&searchUrl=/ezer-ev-torvenyei%3Fpagenum%3D46
|
|
Tiszajenő-Vezseny KCK
andras1, 2019.11.20 22:09.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Újsághír, 2019. november 20.
|
|
|
Sajószentpéter
cd196, 2019.11.20 13:55.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
https://www.fentrol.hu/hu/legifoto/146217
|
|
Sajószentpéter
cd196, 2019.11.20 13:46.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez a képeslap stimmel: https://www.facebook.com/groups/427006881371725/permalink/470501657022247/ forrása: https://www.delcampe.net/en_GB/collectables/postcards/hungary/sajoszentpeter-1909-vasutallomas-koszenbanya-regi-kepeslap-sajoszentpeter-1909-railway-station-cole-mine-vintag-686311693.html
|
|
Sajószentpéter
Capras Dávid, 2019.11.20 13:42.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A képeslap valóban a piactéri megállót ábrázolja, nem az állomást, pláne nem kisvasutat. https://m.facebook.com/groups/427006881371725?view=permalink&id=613568462715565
https://www.fentrol.hu/hu/legifoto/97444
Lásd még: https://mapire.eu/en/synchron/cadastral/?layers=osm%2C3%2C4&bbox=2304060.8502564174%2C6143024.632703615%2C2306072.0995631707%2C6144457.826983962
|
|
Sajószentpéter-Piactér
Capras Dávid, 2019.11.20 13:39.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A képen látható tábla mögött állt.
https://www.fentrol.hu/hu/legifoto/97444
https://m.facebook.com/groups/427006881371725?view=permalink&id=613568462715565
Számtalan ilyen képaláírásról derült már ki, hogy nem forrásértékű.
|
|
Sajószentpéter
cd196, 2019.11.19 17:04.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Úgy néz ki, bővült az épület a képeslap kiadása óta, vagy a képaláírás még annyira se stimmel! https://m.facebook.com/groups/427006881371725?view=permalink&id=613568462715565&refid=7
|
|
Zalaszentgrót
VT22, 2019.11.18 17:39.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Állítólag mégsem nyílik újra a vonal.
|
|
Debrecen-Vásártér
Hofer, 2019.11.17 22:19.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1991-es videó a megszűnés előtti napokról, a videóban Debrecen-Vásártér mellet Debrecen-Kertváros is szerepel:
https://www.youtube.com/watch?v=hDVYEz2uBkM
|
|
Dévaványa
ROCOman, 2019.11.17 10:53.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Dévaványáról Kisújszállásra 1971.12.31-én 16.00-kor indult el az utolsó vonat. Január 01-jén 00.00 órától pedig megszűnt a vonalon a forgalom.
|
|
Barta
ROCOman, 2019.11.11 18:56.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A felvételi épületet 2019. október 22-én lerombolták...
|
|
Portelek
cd196, 2019.11.10 18:11.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy régi kép, Szentimre: https://www.facebook.com/groups/427006881371725/permalink/606185040120574/
|
|
Jánoshalma
fizolt, 2019.11.07 20:04.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem megtévesztő, annak a váltónak hivatalosan is a jobbra terelő állása az egyenes, ezt jelzi az ellensúly is. Erre a megoldára az állomási ivviszonyok miatt van szükség.
|
|
Jánoshalma
andras1, 2019.11.07 15:14.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kissé helytelennek tűnik a váltó irányjelzője, a Mélykút felőli bejáratnál. Nem igazán érthető, hogy az egyenes állásban lévő váltó esetében miért mutat balra kitérőt. A váltó ugyan egy nagysugarú, 80 km/h sebességgel kitérő irányban járhatónak tűnik a képről, de a kijelzés még így, ez esetben is rossz. Nem tudom a vasút ezt a megtévesztő kijelzést hogy engedheti meg.
|
|
|
Nógrád
ganzhuszar, 2019.11.06 18:02.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomáson már csak egy vágány használható, az elsőre halmozták a kicserélt aljakat. a rakodó még megvan, menetjegykiadás sajnos már több éve nincs, pedig ide is raktak a végén nyomtatósat. Szolgálat van, a sorompót tekerik továbbra is.
|
|
Érd alsó
Mark94, 2019.11.06 15:00.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hátulról.
|
|
|
Érd alsó
Mark94, 2019.11.06 14:59.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A felújított állomás épület elölről, második kép.
|
|
|
Érd alsó
Mark94, 2019.11.06 14:58.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A felújított állomás épület elölről.
|
|
|
Nagyszántó
JasonX, 2019.11.05 18:22.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egykori nyomvonal mellett Nagyzomlin felé tekintve. Az elmúlt években történhetett itt jó néhány átalakítás. Ha 2015-ben még meg is volt az épület, mostanra nincs meg.
|
|
|
Nagyszántó
JasonX, 2019.11.05 18:19.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Négy éve jártam a környéken a másik oldalon. Azóta a zöldhatár kapott egy épületszerűséget. A töltés Nagykereki felé vezet.
|
|
|
Nagyzomlin
JasonX, 2019.11.05 18:16.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Pegazus területén lévő régi ház, ami vagy lakóház vagy vasúti épület volt. Mivel zárva voltak, ezért nem tudtam bemenni a lovastanya területére.
|
|
|
Nagyzomlin
JasonX, 2019.11.05 18:15.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A másik lehetőség, hogy a Pegazus Lovasfarm területén van/volt a megálló épülete. A bejárattól balra a magyar területen lévő Nagyzomlin település irányába vezető földút. A távolban láthatóak a házak is.
|
|
|
Nagyzomlin
JasonX, 2019.11.05 18:11.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mivel sem pontos helymeghatározás, sem régi kép nincs az épületről, akár itt is állhatott az épület a kanyarban.
|
|
|