Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 66 ] [ 67 ] [ 68 ] [ 69 ] [ 70 ] [ 71 ] [ 72 ] [ 73 ] [ 74 ] ...   Utolsó Következő

Dombay-tó    Freddymc2004, 2019.08.24 18:09.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok!Le tudná valaki írni az egykori épület méreteit?Előre is köszönöm!
 
Zalaszentgrót    Shine24, 2019.08.23 18:44.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy jó hír, igaz, 12 év után: "Minisztériumi egyeztetések alapján komoly ígéretet kaptunk arra, hogy a kormány újranyitja a zalaszentgróti vasútvonalat – tájékoztatta lapunkat csütörtökön Manninger Jenő országgyűlési képviselő. "
Forrás: https://www.zaol.hu/kozelet/helyi-kozelet/egyeztettek-a-zala-megyet-erinto-vasuti-fejlesztesekrol-3248743/
 
Alsórönök    ROCOman, 2019.08.22 17:21.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"Eredetileg Csörötnek–Rönök néven itt a vonal 109. számú őrháza állt, mely a megállóhely utasforgalmát is szolgálta. 1907-ben forgalmi kitérőt, vagyis második vágányt építettek. Valószínűleg ekkor épült a máig fennmaradt, ritkaságszámba menő állomásépület. 1909-ben a megállóhely neve Alsórönökre változott."
"Alsórönök épülete kiválóságával különbözik nemcsak a vonal többi épületétől, hanem megjelenése az egész magyar vasúti hálózaton is egyedülálló. "

Forrás: https://epa.oszk.hu/03300/03366/00089/kubinszky.htm
 
Fužine    vaci, 2019.08.22 16:26.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A képen látható "tábla" az állomásépület oldalán található.
 
Fužine    vaci, 2019.08.22 16:24.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2019.06.30-án ismét ide érkeztem meg a hegyekből. Most már igyekeztem ügyelni arra, hogy a kép megfeleljen az - egyébként nagyon helyes - szerkesztési szabályoknak.
 
Lič    vaci, 2019.08.22 16:20.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Fužine felé gyalogolva tettem egy kis kitérőt, hogy elkészítsem ezt a fényképet. 2019.06.30-án.
 
Drivenik    vaci, 2019.08.22 16:17.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szokatlan kép: lent, a távolban az állomás "piroslik".
 
Drivenik    vaci, 2019.08.22 16:14.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2019.06.30-án készült a kép, innen indultam a hegyekbe.
 
Zlobin    vaci, 2019.08.22 16:12.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2019.06.30-án készült a kép, a vonatablakból. Átutaztam a megállóhelyen.
 
Bánk    karonka, 2019.08.22 13:47.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez már jobb minőségű kép
 
Bánk    karonka, 2019.08.22 13:46.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bánk állomáson a kisvasút átrakója
 
Homok    VT22, 2019.08.21 19:29.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az épületet épp felújítják.
 
Gyimesbükk    fizolt, 2019.08.20 15:20.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomáson öt vonatfogadó vágány van, átmenő fővágánya a második, a rakodó vágány az első vágányból ágazik ki a felvételi épülettől Palánka felé. További egy vágány van az utolsó vonatfogadó vágány után. Korábban két vonatfogadó vágány volt még, illetve a felvételi épülettel átellenes oldalon egy járműtelep, ezeket, illetve az ide vezető kitérőket a közelmúltban bonthatták el. Az állomáson várhatóan 2019 szeptember közepéig üzemel még a Bukaresti berendezés és telefongyár által készített többközpontos, elektromechanikus biztosítóberendezés, vonóvezetékes váltókkal, alak be- és kijárati jelzőkkel. Gyimesfelsőlok felőli oldalon található átjáróban teljes csapórudas sorompóval biztosított átjáró van. Az állomáson a forgalmi szolgálattevő és a pénztáros mellett még két váltókezelő dolgozik. Már állnak az új, elektronikus biztosítóberendezéshez tartozó, számkijelzős fényjelzők, helyükön vannak a törpe tolatásjelzők. A modernizáció után megmarad az állomástávolságú közlekedés a vonalon. A tervek szerint itt lesz a Madéfalva - Gyimesbükk szakasz forgalomirányító központja, a régi forgalmi irodában pedig egy múzeumot szeretnének kialakítani.
 
Jászberény    ROCOman, 2019.08.09 10:29.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Amikor szinte telt ház van. A kép 2019.07.20-án készült.
 
Bősárkány    PattantyusMark, 2019.08.08 20:37.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Be lehet menni még a váróterembe vagy már nem? felújították a peront?
Valaki írja küldene képet köszi.
 
Gyömöre    VT22, 2019.08.06 12:54.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"A menetrendváltástól kezdve Győrszemere, Ménfőcsanak, Ménfőcsanak-felső, és Gyömöre állomásokon nem áll meg egyetlen vonat sem."

https://www.kisalfold.hu/dunantul/mutatjuk_az_uj_vasuti_menetrend_tervezett_megyenket_erinto_modositasait/2603859/
 
Ménfőcsanak    VT22, 2019.08.06 12:53.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"A menetrendváltástól kezdve Győrszemere, Ménfőcsanak, Ménfőcsanak-felső, és Gyömöre állomásokon nem áll meg egyetlen vonat sem."

https://www.kisalfold.hu/dunantul/mutatjuk_az_uj_vasuti_menetrend_tervezett_megyenket_erinto_modositasait/2603859/
 
Ménfőcsanak felső    VT22, 2019.08.06 12:53.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"A menetrendváltástól kezdve Győrszemere, Ménfőcsanak, Ménfőcsanak-felső, és Gyömöre állomásokon nem áll meg egyetlen vonat sem."

https://www.kisalfold.hu/dunantul/mutatjuk_az_uj_vasuti_menetrend_tervezett_megyenket_erinto_modositasait/2603859/
 
Győrszemere    VT22, 2019.08.06 12:52.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"A menetrendváltástól kezdve Győrszemere, Ménfőcsanak, Ménfőcsanak-felső, és Gyömöre állomásokon nem áll meg egyetlen vonat sem."

https://www.kisalfold.hu/dunantul/mutatjuk_az_uj_vasuti_menetrend_tervezett_megyenket_erinto_modositasait/2603859/
 
Hercegszántó    Locomotiv, 2019.08.04 19:00.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Gyönyörű kép esti fényében a Hercegszántói vasútállomás! Fotó : Hajdu Csaba
 
Sárvár    KeilDavid87, 2019.08.04 13:03.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sárvár vasútállomás
 
Sárvár    KeilDavid87, 2019.08.04 13:02.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Váróterem
 
Sárvár    KeilDavid87, 2019.08.04 13:01.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Jegypénztár.
 
Szigetvár    KeilDavid87, 2019.08.04 12:54.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Állomás vonatok nélkül.
 
Szigetvár    KeilDavid87, 2019.08.04 12:53.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pénztárak rácsok mögött.
 
Dombóvár    KeilDavid87, 2019.08.04 12:50.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy igazi gyöngyszem Dombóvár állomáson.
 
Törökszákos    fizolt, 2019.07.31 12:45.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Háromvágányos állomás, átmenő fővágánya a második, rakodó csonkavágány az első, ez a Semenic felőli oldalon ágazik ki, és kisiklasztó saruval biztosított. Egykor negyedik vágány is lehetett, ennek a nyomai megvannak még. A Semenic felőli oldalon fénysorompóval biztosított útátjáró található. Az állomáson többközpontos, S.B.W. gyártmányú biztosítóberendezés üzemel, helyszíni állítású, váltózáras váltókkal, kijárati előjelzővel egyesített alak bejárati, és közös alak kijárati jelzőkkel, a Buziásfürdő felőli oldalon közös alak kijárati ismétlőjelzővel. Ezen az oldalon váltókezelői őrhely üzemel, a Semenic felőlin a felvételi épület a váltókörzethez közel helyezkedik el, így innen járnak ki váltót állítani, és az itteni váltókezelői készülék is a forgalmi irodában van, az alakjelzőket az épület melletti állítóbakról kezelik. Az állomáson jegykiadást is végző forgalmi szolgálattevő, valamint egy váltókezelő teljesít szolgálatot.
 
Érdliget    Hofer, 2019.07.30 16:55.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2019. 07. 18.
 
Nagytétény-Diósd    Hofer, 2019.07.30 16:54.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A felújított felvételi épület a 4336 számú vonatból.
2019. 07. 23.
 
Drégelypalánk    János, 2019.07.15 09:18.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Drégelypalánk országhatár közötti vasutat azért szedték föl, mert a 2. számú főút nyomvonala megváltozott. Az eredeti útirány Rétság után Érsekvadkerten át Ipolyszögig (Riba) vezetett, ahol át is tért az Ipoly jobb oldalára, (a mai Szlovákia területére), ahonnan Kóvárnál kanyarodott vissza a bal partra. (A híd nyomai most is ott vannak...) Tovább Balassagyarmaton át Szécsénybe vezetett, de nem a mostani 22. számú út nyomvonalán, hanem Hugyagnál ismét áttért a folyó jobb partjára és Szécsénykovácsi után jött vissza a bal partra. Onnan Nógrádszakálon át haladt észak felé, majd a II. József által megkritizált Rárósi hídon ismét a a bal parton folytatódott a forgalom Losoncig. (A még trónörökös országjárása során azt találta mondani a kiváló - és újjáépített- kőhíddal büszkélkedő nógrádi nemeseknek, hogy" Uraim vagy nagyobb vizet, vagy kisebb hidat!" Nem látta az Ipolyt hóolvadáskor, vagy Medárd után...) Losonctól Rimaszombaton át Kassáig tartott a már 1890-ben (!!!) besorolt 2. számú főút. Mivel a többszöri határmódosítások után az 1960-as években úgy tűnt, hogy az eredeti útvonal akkortájt nem marad fenn, ugyanakkor ugrásszerűen megnőtt a Budapestről kiinduló lengyelországi forgalom, megindult a közúti turizmus a Tátra felé, ezért a 2. számú főút nyomvonalát megváltoztatták. (Kisebb módosításokra sor került a trianoni határ miatt is korábban, s az egész út az Ipoly bal partján haladt.) Rétságtól nem Balassagyarmat felé halad tovább, hanem a környékbeli patakvölgyeket kihasználva északnak fordul és Nagyoroszin, Drégelypalánkon át Honton át Parassapusztához ér. A főút új nyomvonala gyakorlatilag ott halad az országhatárnál, ahol a korábbi Ipolyság-Balassagyarmat vasút pályája. Mivel egy számjegyű hazai és európai szempontból is fontos főutat alakítottak ki, ezért nem maradhatott meg a szintbeli vasúti kereszteződés!!! Az 1960-as évek elején az egy táborba tartozás "baráti" helyzete sem tette lehetővé azt, hogy Csehszlovákiával felújítsuk az Ipoly völgyében egyébként természetesen kiépült vasúti kapcsolatot, holott a Losonc -Balassagyarmat - Ipolyság vonal működése radikálisan lerövidítette volna a Kelet-Szlovákia és Pozsony között a közlekedési kapcsolatot. (Ezt még az alakuló állam politikusai és katonai vezetői is látták, s ennek tudható be, hogy rövid időre elfoglalták a csehek Balassagyarmatot. Szerencsére a helyi vasutasok, katonák és városi polgárok szintén érzékelték a vonal stratégiai jelentőségét és 1919. januárjában kiverték a hódítókat. Emiatt kapta meg a város a Civitas fortissima kitüntető címét!) Bár Magyarország elfogadta, hogy a Nagykürtösön megnyitott bányából Losoncra szállított szenet az Ipoly bal partján haladó Balassagyarmat - Ipolytarnóc (Losonc) vasútra csatlakozó szárnyvonallal az országunkon át vigyék a csehszlovák szerelvények, de ez a (más országokban természetes és itthon is Sopron esetében működő) peage szerződése Ipolyság felé nem jött létre. Így a 2. számú főútvonal (közlekedési szempontból érthető) áthelyezése megpecsételte a Drégelypalánk és Ipolyság közötti vasút sorsát. Nemcsak a síneket szedték föl, hanem a nyomvonal egy részét is felhasználták az új főúthoz. Hiába van karnyújtásnyira Ipolyságon a határtól a vasútállomás, jelenleg nem állítható helyre a vasúti pálya töltése. Hiába készültek tervek, ezen vasút (valószínűleg használható) helyreállítása csak akkor valósítható meg, ha vagy az utat, vagy a pályát fölüljáróval vezetik be Ipolyságra.
 
Előző Első    ... [ 66 ] [ 67 ] [ 68 ] [ 69 ] [ 70 ] [ 71 ] [ 72 ] [ 73 ] [ 74 ] ...   Utolsó Következő