Székelykeresztúr
cd196, 2020.01.28 16:03.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A II. bécsi-belvederei döntés után, határállomásként nincs megjelölve, valószínűleg nem vették fel az átmenő forgalmat: http://web.archive.org/web/20171125185309/http://diesirae.atw.hu/menetrend/1943/menetrend_1943.htm
|
|
Küküllőszög
cd196, 2020.01.28 15:59.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezt az állomást sosem hívták Balázsfalvának. Küküllőszög volt a neve.
|
|
Balázsfalva
cd196, 2020.01.28 15:56.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
https://www.radioblaj.ro/?gara-c%C3%A2mpul-libert%C4%83%C5%A3ii-nu-se-desfiin%C5%A3eaz%C4%83-dar-va-trece-la-statutul-de-halt%C4%83,1068
|
|
Szovátafürdő
cd196, 2020.01.28 15:54.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Menetrend, amikor már csak idáig jár: https://media0.webgarden.ro/images/media0:4fde2f025fac7.jpg/mersul+408.JPG
innen:
http://web.archive.org/web/20170922183657/https://mocanitamures.webgarden.ro/menu/noutati/inaugurare-raciu-teaca/traseul-raciu-teaca
És egy korábbi, Parajdig:
http://www.transira.ro/bb3/download/file.php?id=88625
innen:
http://www.transira.ro/bb3/viewtopic.php?f=89&t=1783&start=30
|
|
Mezőméhes
cd196, 2020.01.28 15:52.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Menetrend: https://media0.webgarden.ro/images/media0:4fde2f025fac7.jpg/mersul+408.JPG
innen:
http://web.archive.org/web/20170922183657/https://mocanitamures.webgarden.ro/menu/noutati/inaugurare-raciu-teaca/traseul-raciu-teaca
|
|
Mezőbánd
cd196, 2020.01.28 15:51.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Menetrend: https://media0.webgarden.ro/images/media0:4fde2f025fac7.jpg/mersul+408.JPG
innen:
http://web.archive.org/web/20170922183657/https://mocanitamures.webgarden.ro/menu/noutati/inaugurare-raciu-teaca/traseul-raciu-teaca
|
|
Mezőbánd
cd196, 2020.01.28 15:40.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
407. Tg. Mures - Sovata si Band - Lechinta, Mihesu de Campie http://www.transira.ro/bb3/viewtopic.php?f=89&t=1783
|
|
Mezőméhes
cd196, 2020.01.28 15:38.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Csatlakozó állomás volt.
A II. bécsi-belvederei döntés után Mezőbánd–Mezőméhes vonatok nem jártak, de az a vonal teljesen hiányzik is az adatbázisból: http://web.archive.org/web/20171125185309/http://diesirae.atw.hu/menetrend/1943/menetrend_1943.htm
|
|
Mezőbánd
cd196, 2020.01.28 15:35.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A II. bécsi-belvederei döntés után a Mezőbánd–Mezőméhes vonatok nem jártak, de az a vonal teljesen hiányzik is az adatbázisból: http://web.archive.org/web/20171125185309/http://diesirae.atw.hu/menetrend/1943/menetrend_1943.htm
|
|
Kolozs-Kolozskara
cd196, 2020.01.28 15:09.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A II. bécsi-belvederei döntés után idáig jártak a MÁV vonatai, bár határállomásként (sok másik állomással szemben) meg van jelölve: http://web.archive.org/web/20171125185309/http://diesirae.atw.hu/menetrend/1943/menetrend_1943.htm
|
|
Nagyszalonta
cd196, 2020.01.28 15:07.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A II. bécsi-belvederei döntés után, határállomásként nincs megjelölve, valószínűleg Arad felé nem vették fel a forgalmat: http://web.archive.org/web/20171125185309/http://diesirae.atw.hu/menetrend/1943/menetrend_1943.htm
|
|
Kardó
cd196, 2020.01.28 15:06.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A II. bécsi-belvederei döntés után idáig jártak a MÁV vonatai, határállomásként nincs megjelölve: http://web.archive.org/web/20171125185309/http://diesirae.atw.hu/menetrend/1943/menetrend_1943.htm
|
|
Zentelke
cd196, 2020.01.28 15:05.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A II. bécsi-belvederei döntés után idáig jártak a vonatok, határállomásként nem funkcionált: http://web.archive.org/web/20171125185309/http://diesirae.atw.hu/menetrend/1943/menetrend_1943.htm
|
|
Dobrá Niva
fizolt, 2020.01.28 15:02.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomáson három vonatfogadó vágány van, az 1-es számú, átmenő fővágány az épülettől számított harmadik, az épület előtt egy mellékvágány van, amiből egy további mellékvágány ágazik le, ezeket három kisiklasztó saru biztosítja. A Zólyom felőli oldalon nem biztosított útátjáró található. Az állomáson egyközpontos vonóvezetékes biztosítóberendezés üzemel, az átmenő fővágányban központból, vonóvezetékkel állított váltókkal, amiket a tolatás idejére helyszíni állításúvá lehet átkapcsolni, a többi váltó helyszíni állítású, a vonatvágányútban érintettek központból reteszelhetők, a saruk központból, vonóvezetékkel állíthatók. Az állomáson fény bejárati és tolatásjelzővel egyesített egyéni fény kijárati jelzők üzemelnek (ezek közül kettő törpe kialakítású a Szásza-Tótpelsőc/Sása-Pliešovce felőli oldalon). Forgalmi szolgálattevő dolgozik itt, pénztár nincs. A felvételi épülettel szemben egy kisebb domb van. Az állomás a település szélén van, így alacsony a forgalma, de igen hangulatos hely.
|
|
Budatelke
cd196, 2020.01.28 13:44.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
202-es mező, nem jelöli határállomásként, míg Battonyánál igen, valószínűleg mert nem működött akként: http://web.archive.org/web/20171125185309/http://diesirae.atw.hu/menetrend/1943/menetrend_1943.htm
|
|
Szászlekence
cd196, 2020.01.28 13:40.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A keskenyen Szászlekence átrakó volt a neve az utolsó szolgálati helynek: http://web.archive.org/web/20171125185309/http://diesirae.atw.hu/menetrend/1943/menetrend_1943.htm
|
|
Kenderes
VT22, 2020.01.27 15:42.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://iho.hu/hir/megszepult-a-kenderesi-vasutallomas-200127
|
|
Újszász
ROCOman, 2020.01.26 08:34.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ismét épületbontás. (Fotó: Pócsay Imre úr jóvoltából.)
|
|
|
Battyánd
Mark94, 2020.01.19 15:42.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóval szemben van egy épület amely a megálló őrháza lehetett. Ma már csak nyomokban utal a vasúthoz, mert erősen átépítették, megtoldották.
https://www.google.hu/maps/@46.702932,16.1535498,3a,75y,24.96h,93.32t/data=!3m6!1e1!3m4!1sqJ8n4RWRfD_9oLNmG6PX0g!2e0!7i13312!8i6656
|
|
Zalaháshágy-Szőce
bravo88, 2020.01.14 18:12.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
kép a még működő vonalról
http://iho.hu/media/indomedia/cikkfoto/2009/09/090918_gysev/DSCN5381.JPG
|
|
Palotailva
fizolt, 2020.01.13 20:49.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Négyvágányos állomás, átmenő fővágánya a harmadik, a rakodóvágány az első, ezen általában egy pályafenntartási szerelvényt tárolnak. A második vágány ki van zárva a forgalomból. Az első és második vágányból csonkavágányok ágaznak le a Déda felső (Deda Bistra) felőli oldalon. Ezen az oldalon egy nem biztosított útátjáró is található, még a kijárati jelzőkön belül. Domino CR2 típusú egyközpontos, tolatóvágányutas, jelfogófüggéses biztosítóberendezés üzemel, központi állítású váltókkal és fényjelzőkkel, a szomszédos állomások felé BLSAR utolérést és ellenmenetet kizáró berendezéssel, térközök nélkül. Forgalmi szolgálattevő teljesít szolgálatot, aki jegykiadást is végez. A felvételi épületen kívül egy további épület is van. Az állomásról korábban egy iparvágány is kiágazott a közeli fatelepre, ennek egy része megvan még, de az állomás vágányhálózatához már nem kapcsolódik.
|
|
Albertirsa
cd196, 2020.01.13 11:11.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
https://mandadb.hu/tetel/243275/Magyar_Kozepponti_Vasut_naponkenti_indulasok_es_viteldijak_1841
|
|
Orom
zoppos, 2020.01.11 17:49.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az Újvidék és Szabadka közötti szakasz felújítása a tervek és a remények szerint tavasszal indul. Addig kész lesz a kerülőút(Szabadka-Zenta-Beodra-Nagybecskerek...). A Szeged-Szabadka vonalat 2022-re ígérik, a Horgostól délre induló vonalat(-Kanizsa-Zenta) nem is emlegetik semmiféle tervekben. Pedig...pedig visszatérve az előző hozzászólásomhoz, ez lenne a legrövidebb: Bp.-Cegléd-Szeged-Horgos-Zenta-Óbecse-Újvidék-Belgrád.
|
|
Hetény
ROCOman, 2020.01.11 17:44.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás történetéről:
http://csemadok.sk/felvideki-ertektar/hetenyi-vasutallomas-tortenete/
|
|
Szombathely-Szőlős
oli_b, 2020.01.10 21:52.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Naplemente, 2019.dec.25.
|
|
|
Gősfa
oli_b, 2020.01.10 21:40.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A légifotók alapján is úgy néz ki, hogy csak sorompóőrház, egy kis lépcső vezetett le a sínhez, ahol egy apró betonhíd vezetett át az árkon. Valószínűleg azért vezetett le a pálya mellé az ösvény, mert ott lehetett működtetni a vonóvezetékeket...
|
|
Gősfa
oli_b, 2020.01.10 21:35.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
fentről.hu légifotó, 1986
|
|
|
Gősfa
oli_b, 2020.01.10 21:34.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
fentről.hu légifotó, 1984
|
|
|
Gősfa
oli_b, 2020.01.10 21:33.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
fentről.hu légifotó, 1978
|
|
|
Gősfa
oli_b, 2020.01.10 21:33.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
fentről.hu légifotó, 1975
|
|
|