Veszprém
spf1, 2009.08.14 01:38.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt már a győri személy élén feszít.
|
|
|
Veszprém
spf1, 2009.08.14 01:36.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Felvételi épület a koraesti órákban.
|
|
|
Veszprém
spf1, 2009.08.14 01:34.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A veszprémi tartalék.
|
|
|
Veszprém
spf1, 2009.08.14 01:32.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gyorsvonat érkezik Szombathelyről.
|
|
|
Veszprém
spf1, 2009.08.14 01:31.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 120-as Szergej pihen az állomáson.
|
|
|
Veszprém
spf1, 2009.08.14 01:29.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A felvételi épület 2009 augusztusában.
|
|
|
Mohács
nyomkeresõ, 2009.08.13 21:50.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt csatlakozott a 80-as években még működő gv. Megállóhelyei: Mohács,Lajmér,Sátorhely,Újistálló, Vizslak,Kisvizslak,Erdőfű néhány nap múlva küldöm a horvátországi folytatást!
|
|
Halászaranyos
raps, 2009.08.13 20:49.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás Strunc-tanya miatt létesült. A tanya megszüntével megszűnt az állomás is. Ma már szinte alig kivehető a helye, hiszen mindent beszántottak. Onnan lehet megismerni hogy volt valaha a környéken valami, hogy a szántók közt vezető út, tele van régi téglatörmelékkel. Állomásépülettel rendelkezett.
|
|
Atkár
raps, 2009.08.13 20:45.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Több, a faluban élő idős emberrel beszélgettem a témáról - persze külön-külön - de midegyikük állította, hogy atkárnak soha nem volt se állomása, se megállóhelye. Az egyik idősebb néni ugyanakkor azt mondta, hogy anno, szerették volna hogy atkárnak is legyen állomása, de a földesurak határozottan ellenezték azt, miután földeket kellett volna kisajátítani a megvalósításhoz. Így a vasút is jó nagy ívben elkerüli a települést.
|
|
Drávafok
Mi (M&C), 2009.08.13 19:22.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszi a választ!
Hasonlóan a felújítás elmaradásából eredő, menetidő növekedést, gondolom sokan tapasztalnak az országban.
Én pl a Kisterenye-Hatvan vonal ideje után számoltam... régen 50 perc most 12 percel több (maradt oylyan szakasz ahol a sebesség a régi Selyp-Hatvan) de ezt lehet h. inkább északabbra kellett volna irnom, de itt került szóba... Üdv!
|
|
Drávafok
Endre, 2009.08.13 18:53.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Röviden: a pálya állapota miatt.
Bővebben: Középrigóc és Drávafok között a vonal átadása óta (1912) semmilyen fejlesztés nem történt, a vonatok az utolsó időkig az eredeti, úgynevezett "i" síneken, sóderágyazaton döcögtek.
(Ma Magyarországon, normál nyomtávon mindössze egyetlen helyen van használatban ilyen gyenge felépítmény, a 147-es vonalon, Fábiánsebestyén - Gádoros környékén. Ott, nem utolsó sorban a pályamester áldozatos munkája miatt, jelenleg is közlekednek a vonatok, igaz csak 30 km/óra sebességgel.)
Az utolsó időkben a Középrigóc - Drávafok közötti 26 kilométer 1 óra 20 perc alatt tették meg a motorkocsik. Ez, és a gyenge utasforgalom szinte törvényszerűen vezetett a vonal felszámolásához.
|
|
Drávafok
Mi (M&C), 2009.08.13 18:11.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az után érdeklődnék, hogy Drávafokon miért pont 2006. május 8.-a óta szünetel a forgalom.
Ezen a napon csak ezt az állomást érte el a "vég"; országos viszonylatra nem emlékszek?
|
|
Kősziget
tomeee, 2009.08.13 14:10.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2 hete megvettem az uj közérdekű menetrendet és láttam hogy a megállohelyen már nem áll meg 1 vonat se....................szomorú
|
|
Pusztaszentmihályfa
mazsoqq, 2009.08.13 13:30.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem költöztettek senkit.Egyszerűen tönkretették az életkörülményeket. Szentmihályfán 1960.táján kb.250en éltek.1965.ben megszüntették a postát,'69.ben az iskolát,'70.ben a tsz.önállóságát elvették, beolvasztották a Mezőkomáromiba. A Helységnévtár szerint'70.ben 133an laktak itt. 5-6 évvel később kb. 50en.'90.től 2 vagy 3 ember maradt,
lepusztult házakban,lepusztult emberek. És az elköltözött emberek visszajártak eladhatatlan földjüket művelni, hogy ne menjen veszendőbe. Emiatt használták
'95.IX.ig,megszűnéséig a megállót.
Kabókán '60.körül még 200an sem laktak,de volt vasútja,beépítetlen területei, egyre többen ideköltöztek Leshegyről,Óleshegyről
(utóbbi a '60as évek második felére kihalt). A nép szaporodott, összetartott,nem volt hajlandó elköltözni. '70.ben Helységnévtár szerint 281en lakták. Könnyen bejártak Enyingre, ha nem volt vonat, kerékpárral, gyalog, a két helység közt a nyílt út csak 3km.
|
|
Bajti-elágazás
laci, 2009.08.13 11:28.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
csak anyit szeretnék hozzá szolni adologhoz, hogy huszonegy éve itt nyaralunk, ebben a csodálatos épületben.gondolom ez elárul mindent.
|
|
Hódmezővásárhely-Újváros
zita1988, 2009.08.12 18:58.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Most augusztus 15.-én reggel végez az utolsó szolgálatot végző dolgozó.Ugyanis bezárják ezentúl fénysorompóval működik!
|
|
Mezőzombor
Zsoltológus, 2009.08.12 11:40.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A második vágányt 1996-ban bontották el. Vagy talán 1997-ben. A Horn-kormány idején. A 34-es síneket eladták az olaszoknak. Ők nyertek rajta, mi természetesen buktunk. A pálya egyetlen megmaradt szakasza a Führer-iparvágány felé vezető pályaszakasz. állapota siralmas.
|
|
Nagymányok
cshaweska, 2009.08.12 11:38.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A lakatlan őrház a 4.vágány mellől fotózva.
|
|
|
Nagymányok
cshaweska, 2009.08.12 11:36.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vágányok D felől nézve.
|
|
|
Szegi
Zsoltológus, 2009.08.12 11:34.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A forgalmi irodából kilépőket ez a látvány fogadhatta egykor. Persze a pad sem ilyen állapotban volt valószínűleg :)
Ehhez a hozzászóláshoz Varga Sándortól csak annyit fűznék, h a kaolinbánya még működött amikor volt jegykiadás, szóval a látvány a kiágazó iparvágányban, és persze a Szerencstől, Sújhelyig húzódó második vágányban, mivel a vonal kétvágányú volt, 1996-ban felszedték a másikat. Nyomai még most is megtalálhatóak egy-két útátjáróban, illetve a Bodrogkeresztúrtól Mezőzombor felé húzódó Führer-iparvágányban. Az iparvágány rég nincs használva. Lopják a sínöszekötéseket, a csavarokat. Sajnos ez ma Magyarország.
|
|
Nagymányok
cshaweska, 2009.08.12 11:28.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bonyhád felől érkezve.(mellettünk található a csonka vágány földkúpja.
|
|
|
Olaszliszka-Tolcsva
Zsoltológus, 2009.08.12 11:27.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Desiro nem Olaszliszka, hanem Sárazsadánynál halad.
|
|
Nagymányok
cshaweska, 2009.08.12 11:16.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás Bonyhád felőli végénél egy csonka található.
|
|
|
Nagymányok
cshaweska, 2009.08.12 11:09.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Őrház az állomás közepén.(É-i oldal)
|
|
|
Nagymányok
cshaweska, 2009.08.12 11:07.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A sínek között nem égetés nyomok,hanem a Mecsek kincse (a szén) látható.Háttérben egy nem használt Angol váltó.
|
|
|
Nagymányok
cshaweska, 2009.08.12 11:05.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
'88-as sín az 1. vágányban.(É felől)
|
|
|
Nagymányok
cshaweska, 2009.08.12 11:03.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megálló Bonyhád felőli vége.
|
|
|
Nagymányok
cshaweska, 2009.08.12 11:02.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Váróterem kívül.(Már kívülről sejteni lehet hogy milyen belül)
|
|
|
Nagymányok
cshaweska, 2009.08.12 11:01.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóból nézve az 5 vágányos állomás.(A most használatosat is bele számolva)
|
|
|
Nagymányok
cshaweska, 2009.08.12 10:58.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tegnap jártam Nagymányokon hogy felkutassam a régi állomás és az iparvágány maradványait.
Az első képen a felújított útátjáró.(A gumi elemeket még nem építették be)
|
|
|