Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 579 ] [ 580 ] [ 581 ] [ 582 ] [ 583 ] [ 584 ] [ 585 ] [ 586 ] [ 587 ] ...   Utolsó Következő

Pári    Ben, 2009.08.10 09:54.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az út másik oldalán(azon az oldalon ahonnan a fenti képet fényképezték) van egy másik épület is.Ma lakásként funkcionál de én úgy tudom, hogy egykor ebben volt a váróterem, stb. Remélem tudtam valamit segíteni!
 
Kapuvár    András, 2009.08.09 23:14.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kapuváron két kisebb híd van a Kis-Rábán a belvárosban. Az egyik a Gesztenye út végén, a másik az Osli út - Veszkényi út kereszteződésénél. Melyik volt a kisvasút hídja ? Én az előbbire emlékszem, de ez nem éppen a temető mellett van. Az útban maradt sínek hol vannak pontosan, milyen utcában ?
 
Keszthely    fcs, 2009.08.09 23:10.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Pernec!

Köszönöm a hosszú, de annál fontosabb hozzászólását! Igyekszem mielőbb feldolgozni és áttekinteni a küldött linkeket. Összevetem az adatokat a rendelkezésemre álló adatok és könyvek szerint, de egy biztos a mostani állomás a harmadik állomása Keszthelynek. Épp ma jártam a keszthelyi vasútállomáson...
 
Kapostüskevár    Robi, 2009.08.09 22:49.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
pezsman így van, valójában az épületben megszűnik a pénztár, de ez tulajdonképen csak átalakul, mert áthelyeződik a szolgáltatás a vonatokra.
 
Zánka-Köveskál    Vik, 2009.08.09 20:49.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Konkrétan milyen utcán van a vasútállomás?
 
Keszthely    pernec, 2009.08.09 20:44.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
U.i.
Még egy apróság: a második "régi kép"-en valószínűleg a vasúttársaság két 377-es mozdonya, „György” és „Tasziló”
látható.
 
Keszthely    pernec, 2009.08.09 20:31.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Csaba!

Az interneten kerestem az 1903-as évszám megoldását és érdekes dolgokat találtam:

""
http://bavill.blog.hu/2009/01/05/a_legelso_tervek

Keszthelyt 1850-ig még a postakocsi járatok is elkerülték, csak az 1861 április 1-én megnyílott Déli Vasút által megépített, Balatonszentgyörgyön Keszthely néven megnyílt vasútállomással változott meg a helyzet. … 1876. augusztus 7-én a megyei Bizottsági Közgyűlésen határozat született. Balatonszentgyörgy-Keszthely-Hévíz között megépítendő lóvasútról. (E lóvasút építésének a terve a jelenben is megtalálható a keszthelyi Balatoni Múzeumban!) … Az 1888 szeptember 27-én elkészült, és a forgalomnak átadott kis, 10 kilométeres Balatonszentgyörgy-Keszthely helyiérdekű vasúttal indult meg igazán Keszthely és Hévíz fejlődése.

http://www.tankonyvtar.hu/historia-1999-056/historia-1999-056-utazas

Annak ellenére, hogy az 1861-ben megnyílt buda–kanizsai pálya egyik vasútállomását a Déli Vasút Keszthely állomásnak nevezte, s így szerepeltette a menet-rendjében is, Keszthely városának 1888-ig nem volt vasútállomása. A buda–kanizsai vonalon fekvő Keszthely állomás ugyanis nem Keszthelyen volt, hanem a Keszthelytől 10 km-re fekvő Balatonszentgyörgyön.
E 10 km-es távolság vasúti áthidalásáról Keszthely város évtizedeken át különféle vasútépítési terveket dédelgetett, még a lóvasúti összeköttetést is komolyan mérlegelték. A tervek az 1880-as évek közepétől váltak egyre komolyabbá. Minden engedély megszerzése után 1888-ban elkezdődött a vasútvonal építése, melyet kizárólag a részvényjegyző városlakók költségén, házilagos kivitelezésben készítettek el. Az építés vezetését a MÁV korábban menesztett elnökére, Tolnay Lajosra bízták. A vasútépítést jelentősen támogatta a Festetics család is. Nem véletlen, hogy a vasúttársaság két mozdonyát „György” s „Tasziló” névre keresztelték, s az immáron valóban Keszthelyen fekvő Keszthely vasútállomás épületében a családnak egy külön várótermet is létesítettek. 1903-ban pedig megépítették a Keszthely – Tapolca közötti vasútvonalat. ""

Eddig az idézetek. Két dolog fontos: mindkét forrás szerint Keszthely néven ma már a harmadik helyen van állomás, az első a jelenlegi balatonszentgyörgyi állomás volt, ezt ott meg lehet (kell) említeni! Másrészt valóban
1903 a tapolcai vonal elkészülte.
Ez megkérdőjelezi a régi épület képeslapjainálszereplő 1907, 1910 évszámokat, e számok nem a lapok fotóinak évszáma, hanem esetleg a postai felhasználás dátuma?

De találtam még mást is:
""
http://www.balatonivasut.mlap.hu/?m=847033

A Keszthely-Tapolca vonal 1893-ban lett kész. ""

Ez nyilvánvaló tévedés, eddig én is úgy tudtam, hogy az északi parti vasútat először csak Tapolcáig építették meg és jóval később zárták össze Keszthelynél a vonalakat.

Üdvözlettel Laci
 
Mátramindszent    iJoe, 2009.08.09 20:16.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2009. október 10-én különvonat közlekedik a 84-esen. Aki szeretne végigdöcögni a vonalon, annak kötelező a program!

Rendszeres forgalom egyébként mostanában csak Mátramindszent és Kisterenye, illetve Recsk és Kál-Kápolna között van.
 
Kapuvár    Petrás Bence, 2009.08.09 19:44.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egykori kisvasút megmaradt sínszálai a kapuvári temető mellett.
2009. 08. 08.
 
Kapuvár    Petrás Bence, 2009.08.09 19:42.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egykori kisvasút megmaradt Kis-Rába hídja a kapuvári temető mellett.
2009. 08. 08.
 
Kapuvár    Petrás Bence, 2009.08.09 19:40.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kis és nagyvasúti tengelyek az állomáson.
2009. 08. 09.
 
Keszthely    pernec, 2009.08.09 19:16.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az előző levélből kimaradt: az évszámokkal némi zavar van. Én a második épülethez tartozó 1903-as számot az első "régi kép" alapján írtam a múltkori levelemben, itt viszont a második és harmadik képnél a régi állomáshoz későbbi évszámokat szerepeltetnek (1907, 1910). Nem valószínű, de lehet, hogy néhány évig két működő állomása volt Keszthelynek (mindkettő HÉV állomás?). Vagy az 1903-as évszám mégsem jó.
Most, hétfőn a keszthelyi strandról hazafelé a vasúti gyalog-átjárónál egy tehervonatot kellett megvárnunk, egy szlovák dízel (T740.456-9) húzott egy olyan hosszú szerelvényt, amely hosszabb volt, mint az állomás, már kifelé kanyarodóban volt az eleje, amikor a vége még a közúti sorompónál volt. Természetesen meg sem állt.
Üdvözlettel Laci
 
Keszthely    dr. Perneczky László (1938, Keszthely), 2009.08.09 18:52.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A régi képek közül az első valóban a második keszthelyi állomás épületet ábrázolja, az alatta lévő két képet át kellene helyezni a "Keszthely régi" lapra, mert ezek oda valók.
Üdvözlettel egy 1950-ig keszthelyi lakóstól (akkor még csak az első két épület állott, ma meg csak az első és a harmadik)
 
Szatymaz    JoHnNy_2263, 2009.08.09 16:59.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szatymaz kicsiben !! :-))) (H0-ás méretarány)
 
Szentlőrinc    gyorvaricsilla, 2009.08.09 13:34.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szentlőrinc állomáson dolgoztam 7 éven keresztül, mit távirász, majd raktárnok. Átmenő-elágazó állomás, viszonylag nagy forgalommal. Aki ismeri a vasutat az tudja, hogy egy vasutasnak az az élete, ha mennek mellette a vonatok és sok a munka.Hát "Lőrinc" ilyen volt néhány éve. Hiányzik nekem az az idő, és Szentlőrinc is hiányzik, minden kedves kollégával és jóbaráttal együtt. Sokat tanultam ettől az állomástól és az ott dolgozó emberektől!
További jó munkát kívánok nektek!
 
Ferihegy    Antal Andrea, 2009.08.09 12:27.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A ferihegyi megallo letesitese egy oriasi elorelepest jelent,mindazok szamara,akik vonattal kivannak eljutni ferihegy 1-es terminaljahozhoz.Kobanya Kispest ugyanis eleg messze volt a repterunktol,legalabb fel ora buszutazast(varakozassal egyutt) jelenthetett az utazok szamara.Nembeszelve a latvanyrol,ami fogadta Kobanyan az embert Kobanyan.Szamomra az nem vilagos,hogy miert ne lehetne egy vasuti jegyautomatat felallitani Ferihegyen is.Ha en kulfoldrol szeretnek peldaul Ferihegy-Szeged vonalra vonatjegyet venni interneten keresztul,miert ne tehetnem meg,hogy ne alljak sorba a jegypenztarnal es hasznalom inkabb a ferihegyi vonatjegyautomatat.Szamomra az sem derult ki,hogy a Ferihegy honapjan letezik e Mav kirendeltseg a terminalokban.Mindemelett minden palyaudvaron van egy vasuti jegyautomata,aminek nem annyira latom szukseget,mint egy repuloteren.Ha mar letezik ilyen szolgatatas Mo.-on,amit zsenialisnak tartok,ideje lenne celtudatosabban kihasznalni.
 
Fonyód    Elek, 2009.08.09 10:32.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pontosan 50 évvel ezelőtt, 1959 aug. elején ezen, ill. még az előző állomáson szálltam ki itt először a Budapestről érkező vonatból. Életem első Balatoni beutalójával jöttem le Fonyódra, az abban az év áprilisában megvásárolt Tungsram Bélatelep-i üdülőjébe. Ekkor voltam először a Balaton partján, az üdülőben és a parton eltöltött 2 hét felejthetetlen élményeket nyújtott nekem. Később még néhányszor vonattal érkeztünk ide, de 1963-2008 között elég gyakran már csak autóval. Szomorú esemény történt 2009 tavaszán, amikor is a GE vezetősége úgy döntött, hogy az üdülő a fennállásának 50. évfordulóján már nem nyithat ki, a GE nem vállalta az évi 70,0 mill. Ft. fenntartási költségét az üdülőnek.
 
Bük fürdőtelep    MIHI, 2009.08.08 23:00.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az itt látható 3. képen lévő Bük-fürdőtelep tábla nem lehet a vasúté?
http://buk.hu/vendegvaro/index.php?base=kulturaszorakozas&sub=tortenelem
 
Nagydobos    Elek Károly, 2009.08.08 22:27.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ebben a községben születtem és laktam 1952-ig, amikor is Pestre kerültem az egyetemre és annak elvégzése után ott is maradtam. Erről az állomásról indultam többek között nagyon sokszor Vásárosnaményba, Mátészalkára és Pestre. A 40-es és az 50-es években falun egyéb/más vasárnap délutáni szórakozás nem lévén, a fiatalok kisétáltak az állomásra várni, megbámulni az érkező és elinduló vonatokat és az utasokat. Annak idején így a fiatalok találkozó helye is volt falun a vasút állomás. Fontos állomás volt a mienk, hiszen itt szálltak vonatra a Szamosszegiek és a Nyírparasznyaiak egy része is. Komoly büszkeséggel töltött el bennünket a 60-as években megépített 3. vágány, ahol a szemből érkező szerelvényt várta be a már az állomáson lévő vonat. Nagyon sok híres "Dobosi sütőtök" került itt berakodásra és elszállításra az ország különböző piacaira a háború előtt és az 50-es évek végéig. Az állomás épülete abban az időben nem ez volt, jó lenne, ha valakinél meg van a régi fénykép és ide beküldené azt.
 
Hodász    Elek, 2009.08.08 21:20.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1949-52 közötti években a mátészalkai Technikumból a hodászi Állami Gazdaságba jártunk üzemi gyakorlatra, ha jól emlékszem, havonta 1 nap. Akkor ettől egy sokkal barátságosabb épülete volt itt az állomásnak, azzal a MÁV szabványos kerítéssel és az épület előtt szép, ápolt virágos kerttel. A Mátészalka felé várakozó diákok hangulatát erősen befolyásolta az állomás főnök szép és csinos 16-17 év körüli lányának a nyitott ablaknál történő zongorázása. Alig vártuk már a gyakorlatok végét, hogy mielőbb az állomásra jutva hallgathassuk a kislány zongorázását.(és hogy láthassuk is) Szomorúan látom a képen a nagy változást az akkori időkhöz képest. Régi szép idők!
Arra természetesen nagyon kíváncsi lennék, hogy hová, merre került a zongorázó kislány.
Nosztalgikus élményeimet az is erősíti, hogy ebben az időszakban a hodászi foci csapat 8-9 tagját a mi iskolánk adta és köztük én is itt játszottam.A foci csapatnak a hozzán képest akkori "nagy öregjére" az akkor még Kántorjánosiban lakó Demjén Elekre szeretettel emlékezem.
 
Pusztavám    pocs, 2009.08.08 21:13.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
pusztavám 2009.08.04-én
 
Mór    pocs, 2009.08.08 21:06.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
indul a fürdős győrbe
 
Felsőrajk    Elek Károly, 2009.08.08 21:02.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Amikor az 1954/55-ös, III. évfolyamunkat megkezdtük Pesten mezőgazdasági gépészmérnök hallgatóként,1 hónapos üzemi gyakorlatra mentünk le a Felsőrajki Állami Gazdaságba néhányan. Erre az állomásra érkeztünk meg akkor. Itt a község határában egy eléggé romantikus urasági kúriában laktunk.Takács Jóska évfolyam társunk aki legalább 5-6 évvel volt idősebb nálam, ő akkor már kiszolgált ejtőernyős katona volt, itt a községben ismerte meg az igen kedves, csinos jövendőbelijét, Kovács Terikét.(akik, ha jól emlékszem a község közepén laktak) Jóska fél éven belül megnősült, elvette feleségül Terikét és ezért kimaradt az egyetemről. A kapcsolatunk sajnos akkor megszakadt, nagyon jó lenne, ha valaki még emlékezne ezekre az évekre és tudna adni valamilyen információt róluk és a Kovács családról.
 
Komárom    martin, 2009.08.08 17:25.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Oldalborda: dezso-nek igaza van: eleinte én sem tudtam de aztán megkérdeztem idősebbeket és ők is monték, hogy valaha ott lóvasút (csillékkel állítólag) volt és azzaé hordák a követ! elvileg a mostani erödparkoloig volt megépítve de de bement volna a kapuig
 
Mátraverebély    prozak01, 2009.08.08 13:46.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az épületet lassan elhordják, abba inkább nem gondolok bele, időnként milyen elemek húzzák itt meg magukat, mert a faluban ottjártamkor cirkált egy járőrkocsi, és engem is kérdeztek, hogy láttam-e gyanús alakokat az állomásépületben..
 
Dabronc    prozak01, 2009.08.08 13:44.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Júniusban jártam itt, szépen fel lett újítva.
 
Balatongyörök    Lennon15, 2009.08.08 13:00.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállóhelyen a nyári menetrendi időszak alatt van jegykiadás, minden nap 8 és 18 óra között.
Van kéregjegy is.
 
Komárom    Oldalborda, 2009.08.08 09:46.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezek szerint a hídon is volt valamiféle vasúti vonatkozású közlekedés? S ha igen, honnan hova ment, mi maradt belőle?
Vagy ez valóban csak félkész híd volt mindig is?
 
Komárom    dezso, 2009.08.08 09:12.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem akarván az oroszok "jó hírnevét" csorbítani, de: a képen látható híd (maradvány) még az u.n. monostori erőd építéséhez (1850 körül!!!) készült a sok kő szállítására épített lóvasúti pálya és a vasúti pálya keresztezéseként (mindkettő stratégiai jelentőséggel bírt, így ilyen szépre sikeredett). A kétoldali hídpillérekben lévő helyiségek az őrség tartózkodó helyiségei voltak. Sajnos később tényleg szükséglakások lettek belőlük. A hidat a vasúti pálya villamosításakor bontották le az űrszelvény biztosításaként.(Forrás: Lovas Gyula: A bakterház)
 
Komárom    Lennon15, 2009.08.08 08:44.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás régi elnevezései:
Újszőny, Komárom déli pu.
 
Előző Első    ... [ 579 ] [ 580 ] [ 581 ] [ 582 ] [ 583 ] [ 584 ] [ 585 ] [ 586 ] [ 587 ] ...   Utolsó Következő