Drávatamási
Gábor16, 2009.03.10 13:50.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ahogy Hentes barátunk honlapján láttam, nem elképzelhető a forgalom újra indítása.Drávatamásitól Középrigóc felé elvitték a síncsavarokat.(a 6-os út átjárójáig)
Valamint sok helyen hiányos a pálya.
|
|
Darány
Gábor16, 2009.03.10 13:47.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt is nagy a forgalom.
Kár lenne érte.A raktárát már így is elbontották valamint az 1.vágányt is megcsonkították.(maradványai még megtalálhatók valamint egy vzs)
vzs:Vágányzárósorompó
|
|
Molvány
Gábor16, 2009.03.10 13:45.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt meglehetősen nagy a személy forgalom.Főleg Szigetvár felöl érkeznek sokan.(Leginkább bevásárló háziasszonyok)
|
|
Berzence
Gábor16, 2009.03.10 13:43.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vonaoln manapság M62-es vontatta tehervonatot látni.Az egyik mindig Berzencén keresztez reggel a Pécs-Szombathely gyorssal.
|
|
Berzence
Gábor16, 2009.03.10 13:42.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kijárat Gyékényes (Góla) felé.
2007.nyara
|
|
|
Kárász-Köblény
koblenyi, 2009.03.10 12:12.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Újra van névtábla, ha jól láttam kék alapon fehér írással, és ezúttal már nem fából!
|
|
Pusztaecseg
Oldalborda, 2009.03.10 11:47.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A hidat még láttam, valami megmaradt még belőle, de azon kívül...?
Szeretnék egy vonalbejárást, de tulajdonképpen akkor csak a hídra számítsak, mint maradék látnivaló a vonalból?
|
|
Balatonfőkajár
vasutimado, 2009.03.10 10:06.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás helyzete egyre aggasztóbb, jelenleg hajléktalanok lakják.
|
|
Mezőkövesd-Hőfürdő
alex_86, 2009.03.09 23:14.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egykori megállóhely maradványai.
|
|
|
Rákospalota-Újpest
fantal, 2009.03.09 21:18.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Freddy
kevered a szezont a fazonnal, két kükön dolgot mosol össze, a Rp-Úp vasútállomástól a Duna több kilométerre van!
Amire te gondolsz, az Újpest vasúti megállóhely, az van a Duna partján, de ott közúti vasút, vagyis villamos (előtte lóvasút) végállomás volt!
Az általad emlegetet veresegyházi HÉV végállomása Rp-Úp állomás előtt volt, mint itt a képhez tartozó cikkben le is írták.
|
|
Óalmás
Gábor16, 2009.03.09 15:25.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Vb!
Rosszul mondtad hogy Óalmás után ágazott ki a madarasi vonal.Az általad említett vonal Kiskunhalasról indult Bácsalmás állomáson keresztezett a Baja-Szabadka HÉV vonallal és onna indult Madarason át Regőcére.Trianon után a vonal végállomása: Ólegyeni tanyák mh. volt.Bácsalmás és Bácsbokod-Bácsborsod között SEMMIEN vonal kiágazás NEM volt.(Vagy csak én nem tudok róla?)
|
|
Körösújfalu
Endre, 2009.03.09 11:36.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Eredetileg "Ihráz rakodó állomás".
1945-ben Ihráznál feltüntetve:
kettős őrház váróteremmel
árúraktár
rakodó lejtő
205 méter hosszú mellékvágány
1956.02.06.-ától szerepel Körösújfalu néven. (Irázpuszta 1955-ben alakult önálló községgé ezen a néven.)
Árúforgalma 1975.06.30.-án került megszüntetésre. (Az elbontott rakodóvágány állt 2 csoport 34 I rendszerű kitérőből, és 161 vágányfolyóméter "i" rendszerű felépítményből.)
|
|
Pusztaecseg
Endre, 2009.03.09 11:02.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Öt vagy hat éve jártam arra, akkor még állt a híd a Hortobágy-Berettyón. (Bár elképzelhető, hogy a hídfők ma is megvannak, azok elbontása nem szokott annyira "fontos" lenni.)
Az ecsegfalvi felvételi épület akkor vendéglőként szolgált, gondolom ma sincs másként. Mellette megvolt még az egykori rakodó is.
|
|
Máriakönnye
Endre, 2009.03.09 10:42.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1944-es kézi hossz-szelvényen még mint állomás szerepel, 200 méter hosszal.
|
|
Méhkerék
szvdom, 2009.03.09 08:06.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tavaly még laktak az épület hátuljában.
|
|
Méhkerék
atis, 2009.03.08 20:59.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Látom itt is van cenzúra, ez nem demokrácia, de ugye Sárrétudvari lesz a következő amit bontani fognak?
|
|
Nagybaracskai szőlők
Mi (M&C), 2009.03.08 20:33.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bátmonostor felől a térképen látható módon volt a nyomvonal, Nagybaracska állomáshoz feltöltött 1938-as és 1954-es menetrenden is jelölik a megállót amiszerint mindegyik vonat megállt.
|
|
|
Nagybaracskai szőlők
Mi (M&C), 2009.03.08 20:30.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
és menetrend 1954-ből még ezen is rajta van a nagybaracskai szőlők megállóhely
|
|
|
Nagybaracskai szőlők
Mi (M&C), 2009.03.08 20:29.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
menetrend 1938-ból és itt is szerepel "Nagybaracskai szőlők" megálló
|
|
|
Nagybaracska
Mi (M&C), 2009.03.08 20:27.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagybaracska állomás épülete, az egykori pályaudvarral (rámpa)
|
|
|
Nagybaracska
Mi (M&C), 2009.03.08 20:26.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
egy darabig ma is látható a nyomvonal helye, de néhol a töltés is eltűnik, csak néhány zúzottkő darab utal a vasútra.
Képen: Nagybaracska nyiltvonal, készítő: kopaszhaj -vasutifilm.znet.hu
|
|
|
Nagybaracska
Mi (M&C), 2009.03.08 20:23.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Csátalja és Nagybaracska vasúti kapcsolatának térképe
|
|
|
Csátalja
Mi (M&C), 2009.03.08 20:21.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A peron.
|
|
|
Csátalja
Mi (M&C), 2009.03.08 20:21.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
a megnyitás évéből származó eredeti üvegtáblák,
|
|
|
Csátalja
Mi (M&C), 2009.03.08 20:20.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
a peron felé menet...
|
|
|
Csátalja
Mi (M&C), 2009.03.08 20:19.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
(Képek: "kopaszhaj", vasutifilm.znet.hu)
|
|
|
Dávod
Mi (M&C), 2009.03.08 20:16.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
a térképen látható, hogy itt kisvasút is csatlakozott a vonalhoz, amely a közeli kendergyárba vezetett.
(Kép: "kopaszhaj", vasutifilm.znet.hu
|
|
|
Hercegszántó
Mi (M&C), 2009.03.08 20:13.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
az előbbi képen az épület háta látható,
ezen pedig az egykori vágányok helyén, az úton állunk.
|
|
|
Hercegszántó
Mi (M&C), 2009.03.08 20:12.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A térképen jelzett vasútvonal helyén ma a főút vezet.
|
|
|
Hercegszántó
Mi (M&C), 2009.03.08 20:10.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
egy korábbi kép (legalább az épület folyamatárbája is kialakulhat így)
az épület előtti kövezés nagyon múltidéző. Kép: "kopaszhaj", vasutifilm.znet.hu
|
|
|