Sopron-Déli
Central, 2009.02.18 21:08.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szintén áll még a Kőszegi úton a Déli Vasút 19.sz lakóőrháza kissé átalakítva.Az őrház a Sopron déli-Harka vonal őrhelye volt.
|
|
|
Sopron-Déli
Central, 2009.02.18 21:01.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Batsányi utcát is keresztezte a Sopron déli-Harka közti vonal.Ennek sorompókezelő őrháza még ma is áll,bár a vasút már"elköltözött"mellőle.
|
|
|
Sopron-Déli
Central, 2009.02.18 20:52.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Frankenburg úti aluljáró megépítése előtt.A mai gyalogos,és kerékpáros átjáró helyén,forgalmas közút-vasúti kereszteződés volt.Itt állt a Déli Vasút 18.sz sorompó kezelő őrhelye.Érdekesség,hogy ennek kezelője kezelte a Sopron déli-Sopron illetve a Sopron déli-Harka vonalak sorompóit.A Gysev vonal egykori sorompóját egy másik sorompóőr kezelte.
|
|
|
Sopron-Déli
Central, 2009.02.18 19:22.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sopron-Déli és Sopron állomások között található a Frankenburg úti aluljáró hídja.Ez a híd 1988-ban egy évvel később épült mint az ebenfurthi vonal hídja.
|
|
|
Szeghalom
Gyulus, 2009.02.18 18:53.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kisvasút nem csak Töviskesig, attól tovább Kertészszigeten át Cserepesig közlekedett, nyáron nyitott kocsikat is továbbított.
|
|
Sopron
Central, 2009.02.18 15:54.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sopron állomás peronok felőli képe.
|
|
|
Sopron
Central, 2009.02.18 15:47.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás Sopron-déli felőli bejárati jelzője,a háttérben a Batsányi úti átjáró a hajdani 54.-es sorompóőrhellyel.
|
|
|
Sopron
Central, 2009.02.18 15:34.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szintén a Sopron-Sopronkertes állomásközben található a Frankenburg úti aluljáró.Az ebenfurti vonal hídja 1987-ben épült,egy évvel korábban mint a Sopron-Sopron déli között lévő híd.
|
|
|
Sopron
Central, 2009.02.18 15:12.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Fertőboz-Sopron állomásközben lévő,győri úti vasúti híd helyén eredetileg egy rácsos szerkezetű acélhíd állt.A hidat a háború utolsó napjaiban felrobbantották.A híd végleges helyreállítása 1949-ben történt,addig ideiglenes provizóriumon történt a forgalom lebonyolítása.
|
|
|
Sopron
Central, 2009.02.18 14:08.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kőszegi úti útátjárónál lévő soproni pályafenntartási főnökség épülete.
|
|
|
Sopron
Central, 2009.02.18 14:03.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A képen Sopron állomás,Harka és Sopron-Rendező felőli bejárati jelzőit láthatjuk.A középső ütközőbakban végződő vágány,Sopron-Rendező kíhúzóvágánya.
|
|
|
Sopron
Central, 2009.02.18 13:57.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás kezdőponti oldalán lévő egykori mozdonyfűtőházat ma kocsiműhelyként használják.Jobboldalt,a gőzmozdonyok vízellátását,egykor biztosító vízház látható.
|
|
|
Feked
Gábor16, 2009.02.18 09:55.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Pécsvárad-Plaotabozsok szakasz legszebb és legaranyosabb megállója.
Kár érte...
|
|
Szeghalom
DearAbye, 2009.02.18 09:33.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
No, erről a kisvasútról nem is tudtam, csak a Vésztőiről...
|
|
Vésztő
DearAbye, 2009.02.18 09:31.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Jó volt itt állni tegnap 3 perc híján 2 órát, mert nem várt meg a vonat, pedig szemből futottam rá...
A kisvasutat viszont igazán reklámozhatnák jobban is... dícséretes a váróban a fényképes tabló, azonban az egész városban nincs semmi használható kiállítás vagy bármi róla.
|
|
Körösnagyharsány
DearAbye, 2009.02.18 09:27.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szia!
Köszönöm a tippet...!
Igyekszem vigyázni a bőrömre, de a határmegnyitást igyekszem figyelemmel kísérni...
|
|
Besenyői út
Feri74, 2009.02.17 23:37.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
...és 2001-ben forrás:http://www.freeweb.hu/jhoward/foto/20010929/vonal.htm
|
|
|
Besenyői út
Feri74, 2009.02.17 23:36.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Besnyői úti megállóhely akkor...forrás:http://www.freeweb.hu/jhoward/foto/20010929/vonal.htm
|
|
|
Gödöllő
Feri74, 2009.02.17 23:18.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Volt egy vasút vonal ami Gödöllőről indult és Veresegyházig készült el és 72 vonalszámot viselte.Élt 1911-1970.-ig.És egy érdekesség:ez volt a MÁV első villamosított vonala.
|
|
Nemesgörzsöny
alexejevics, 2009.02.17 22:01.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Felsőgörzsöny (1948-tól Nemesgörzsöny) kezdetben tmh. volt, az útátjárónál álló (3. sz.) őrház személyforgalmi funkciókat nem szolgált. A háború után a falusi tanács és a Béke TSZ több ízben kezdeményezte rakodóvágány létesítését, de ebből végül nem lett semmi. A hatvanas években csupán az épület bővítése valósult meg, melynek során pénztárt is létesítettek itt. Ez 1968-ban történt. Utána jött A koncepció, s a következő évben már meg is szüntették a jegykiadást. Az eljárás eléggé koncepciós módon zajlott egyébként; '68 nyarától folyamatosan vizsgálták a megálló utasforgalmát, s többször is megállapították, hogy sajnos (sic!) a jegykiadás szüneteltetése nem indokolható. Végül azonban csak megoldották problémát...
|
|
Ihász
alexejevics, 2009.02.17 21:47.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ja, és nem Szanyba, hanem Pápára körzetesítették a teherforgalmat.
|
|
Ihász
alexejevics, 2009.02.17 21:46.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Csináltam egy rekonstruciós rajzot az állomás eredeti tervei alapján.
További infók:
1915-re kiderült, hogy az I-II. osztályú váróterem felesleges, mivel csak III. osztályú jegyet vásárló utasok vannak, ezért a várót hozzácsatolták a forgalmi irodához.
A Varjas-féle, kisacsádi kisvasúton kívül itt volt még egy, amely az Eszterházy-major (Ihász) felől hordta az árut. Előbbi a 10-es évek elején, utóbbi a két világháború között épült. A háború után nem sokkal az ihászi kisvasút megszűnt, a kisacsádi viszont még egy ideig működött.
|
|
|
Diósgyőr-Vasgyár
raps, 2009.02.17 21:02.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ennyi maradt a rendezőből a vasgyár Ládi végén....
|
|
|
Diósgyőr-Vasgyár
raps, 2009.02.17 20:58.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Diósgyőr-Vasgyár. Az állomás Ládi felőli végén lévő lepusztított őrház.
|
|
|
Sopron
Gery, 2009.02.17 20:44.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez az őrház úgyanaz amiről már énis raktam be képet. Jelenleg magántulajdonban van.
|
|
Miskolc-Rendező pu.
raps, 2009.02.17 20:34.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az előző képhez tartozó szöveg.
|
|
|
Miskolc-Rendező pu.
raps, 2009.02.17 20:32.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
:)
|
|
|
Mészkőbánya
raps, 2009.02.17 20:30.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mészkőbánya. Csúszda 2. Érdekesség hogy míg a vágányzattal párhuzamos műút ( Miskolc-Bükkszentlászló ) emelkedik, maga a vágányzat azonos szintben halad tovább. Ebből következhetett az, hogy akik a hegyről lefelé jöttek felűről beleláthattak a vagonokba.....
|
|
|
Mészkőbánya
raps, 2009.02.17 20:25.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mészkőbánya. Csúszda.
|
|
|
Mészkőbánya
raps, 2009.02.17 20:09.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mészkőbánya. Ennyi maradt. 3 vágányos volt ez az állomás is.
|
|
|