Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 648 ] [ 649 ] [ 650 ] [ 651 ] [ 652 ] [ 653 ] [ 654 ] [ 655 ] [ 656 ] ...   Utolsó Következő

Sopron-Déli    Central, 2009.02.18 21:08.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szintén áll még a Kőszegi úton a Déli Vasút 19.sz lakóőrháza kissé átalakítva.Az őrház a Sopron déli-Harka vonal őrhelye volt.
 
Sopron-Déli    Central, 2009.02.18 21:01.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Batsányi utcát is keresztezte a Sopron déli-Harka közti vonal.Ennek sorompókezelő őrháza még ma is áll,bár a vasút már"elköltözött"mellőle.
 
Sopron-Déli    Central, 2009.02.18 20:52.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Frankenburg úti aluljáró megépítése előtt.A mai gyalogos,és kerékpáros átjáró helyén,forgalmas közút-vasúti kereszteződés volt.Itt állt a Déli Vasút 18.sz sorompó kezelő őrhelye.Érdekesség,hogy ennek kezelője kezelte a Sopron déli-Sopron illetve a Sopron déli-Harka vonalak sorompóit.A Gysev vonal egykori sorompóját egy másik sorompóőr kezelte.
 
Sopron-Déli    Central, 2009.02.18 19:22.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sopron-Déli és Sopron állomások között található a Frankenburg úti aluljáró hídja.Ez a híd 1988-ban egy évvel később épült mint az ebenfurthi vonal hídja.
 
Szeghalom    Gyulus, 2009.02.18 18:53.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kisvasút nem csak Töviskesig, attól tovább Kertészszigeten át Cserepesig közlekedett, nyáron nyitott kocsikat is továbbított.
 
Sopron    Central, 2009.02.18 15:54.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sopron állomás peronok felőli képe.
 
Sopron    Central, 2009.02.18 15:47.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás Sopron-déli felőli bejárati jelzője,a háttérben a Batsányi úti átjáró a hajdani 54.-es sorompóőrhellyel.
 
Sopron    Central, 2009.02.18 15:34.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szintén a Sopron-Sopronkertes állomásközben található a Frankenburg úti aluljáró.Az ebenfurti vonal hídja 1987-ben épült,egy évvel korábban mint a Sopron-Sopron déli között lévő híd.
 
Sopron    Central, 2009.02.18 15:12.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Fertőboz-Sopron állomásközben lévő,győri úti vasúti híd helyén eredetileg egy rácsos szerkezetű acélhíd állt.A hidat a háború utolsó napjaiban felrobbantották.A híd végleges helyreállítása 1949-ben történt,addig ideiglenes provizóriumon történt a forgalom lebonyolítása.
 
Sopron    Central, 2009.02.18 14:08.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kőszegi úti útátjárónál lévő soproni pályafenntartási főnökség épülete.
 
Sopron    Central, 2009.02.18 14:03.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A képen Sopron állomás,Harka és Sopron-Rendező felőli bejárati jelzőit láthatjuk.A középső ütközőbakban végződő vágány,Sopron-Rendező kíhúzóvágánya.
 
Sopron    Central, 2009.02.18 13:57.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás kezdőponti oldalán lévő egykori mozdonyfűtőházat ma kocsiműhelyként használják.Jobboldalt,a gőzmozdonyok vízellátását,egykor biztosító vízház látható.
 
Feked    Gábor16, 2009.02.18 09:55.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Pécsvárad-Plaotabozsok szakasz legszebb és legaranyosabb megállója.
Kár érte...
 
Szeghalom    DearAbye, 2009.02.18 09:33.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
No, erről a kisvasútról nem is tudtam, csak a Vésztőiről...
 
Vésztő    DearAbye, 2009.02.18 09:31.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Jó volt itt állni tegnap 3 perc híján 2 órát, mert nem várt meg a vonat, pedig szemből futottam rá...
A kisvasutat viszont igazán reklámozhatnák jobban is... dícséretes a váróban a fényképes tabló, azonban az egész városban nincs semmi használható kiállítás vagy bármi róla.

 
Körösnagyharsány    DearAbye, 2009.02.18 09:27.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szia!
Köszönöm a tippet...!
Igyekszem vigyázni a bőrömre, de a határmegnyitást igyekszem figyelemmel kísérni...
 
Besenyői út    Feri74, 2009.02.17 23:37.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
...és 2001-ben forrás:http://www.freeweb.hu/jhoward/foto/20010929/vonal.htm
 
Besenyői út    Feri74, 2009.02.17 23:36.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Besnyői úti megállóhely akkor...forrás:http://www.freeweb.hu/jhoward/foto/20010929/vonal.htm
 
Gödöllő    Feri74, 2009.02.17 23:18.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Volt egy vasút vonal ami Gödöllőről indult és Veresegyházig készült el és 72 vonalszámot viselte.Élt 1911-1970.-ig.És egy érdekesség:ez volt a MÁV első villamosított vonala.
 
Nemesgörzsöny    alexejevics, 2009.02.17 22:01.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Felsőgörzsöny (1948-tól Nemesgörzsöny) kezdetben tmh. volt, az útátjárónál álló (3. sz.) őrház személyforgalmi funkciókat nem szolgált. A háború után a falusi tanács és a Béke TSZ több ízben kezdeményezte rakodóvágány létesítését, de ebből végül nem lett semmi. A hatvanas években csupán az épület bővítése valósult meg, melynek során pénztárt is létesítettek itt. Ez 1968-ban történt. Utána jött A koncepció, s a következő évben már meg is szüntették a jegykiadást. Az eljárás eléggé koncepciós módon zajlott egyébként; '68 nyarától folyamatosan vizsgálták a megálló utasforgalmát, s többször is megállapították, hogy sajnos (sic!) a jegykiadás szüneteltetése nem indokolható. Végül azonban csak megoldották problémát...
 
Ihász    alexejevics, 2009.02.17 21:47.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ja, és nem Szanyba, hanem Pápára körzetesítették a teherforgalmat.
 
Ihász    alexejevics, 2009.02.17 21:46.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Csináltam egy rekonstruciós rajzot az állomás eredeti tervei alapján.
További infók:
1915-re kiderült, hogy az I-II. osztályú váróterem felesleges, mivel csak III. osztályú jegyet vásárló utasok vannak, ezért a várót hozzácsatolták a forgalmi irodához.
A Varjas-féle, kisacsádi kisvasúton kívül itt volt még egy, amely az Eszterházy-major (Ihász) felől hordta az árut. Előbbi a 10-es évek elején, utóbbi a két világháború között épült. A háború után nem sokkal az ihászi kisvasút megszűnt, a kisacsádi viszont még egy ideig működött.
 
Diósgyőr-Vasgyár    raps, 2009.02.17 21:02.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ennyi maradt a rendezőből a vasgyár Ládi végén....
 
Diósgyőr-Vasgyár    raps, 2009.02.17 20:58.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Diósgyőr-Vasgyár. Az állomás Ládi felőli végén lévő lepusztított őrház.
 
Sopron    Gery, 2009.02.17 20:44.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez az őrház úgyanaz amiről már énis raktam be képet. Jelenleg magántulajdonban van.
 
Miskolc-Rendező pu.    raps, 2009.02.17 20:34.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az előző képhez tartozó szöveg.
 
Miskolc-Rendező pu.    raps, 2009.02.17 20:32.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
:)
 
Mészkőbánya    raps, 2009.02.17 20:30.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mészkőbánya. Csúszda 2. Érdekesség hogy míg a vágányzattal párhuzamos műút ( Miskolc-Bükkszentlászló ) emelkedik, maga a vágányzat azonos szintben halad tovább. Ebből következhetett az, hogy akik a hegyről lefelé jöttek felűről beleláthattak a vagonokba.....
 
Mészkőbánya    raps, 2009.02.17 20:25.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mészkőbánya. Csúszda.
 
Mészkőbánya    raps, 2009.02.17 20:09.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mészkőbánya. Ennyi maradt. 3 vágányos volt ez az állomás is.
 
Előző Első    ... [ 648 ] [ 649 ] [ 650 ] [ 651 ] [ 652 ] [ 653 ] [ 654 ] [ 655 ] [ 656 ] ...   Utolsó Következő