Balástya
atosz66, 2009.02.27 09:42.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A V43 1218 vontatta Szeged-Kkfháza között közlekedő személyvonat - melyből csak a gép látszik - elhalad Balástya állomás nagyon szép III. osztályú felvételi épülete előtt egy nyári délutánon.[2004. június 23.]
|
|
|
Budapest-Ferencváros
raps, 2009.02.26 20:40.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ugyan csak félig meddig tartozik a hozzászólásom a Fradihoz, de ide küldöm hisz tipikus példája a magyar vasút elkallódásának, végleges és teljes leépülésének. Rengeteg állomást, megállót érintettek az évek óta zajló rombolások. Sok megszűnt ( pl: Ózd Külső ma már csak képen létezik, Berente Szénpályaudvar szintén csak kép, Budapest-Józsefvárost hívhatnánk Budapest-Szellemvárosnak, és még sorolhatnám a halott helyeket ( Pestújhely, Törökőr..... )). Az én véleményem az hogy, ha nem vigyázunk értékeinkre hamarosan csak múlt lesz a magyar vasút. És a TIPIKUS PÉLDA:
Budapest-Ferencváros
Részei:
Bp. Dunaparti Teher pu. - megszűnt,
Külső Dunapart Teher pu. - megszűnt,
Sertésvásártér-megszűnt,
Marhavásártér-megszűnt,
Gubacs-üresen tátong a felvételi épület,
Az egykoron a fradihoz tartozott Kőbánya-Hízlaló - működik (??) ugyan de a sínek között kar vastagságú fák nőnek(!!!!!),
Maradt a Keleti, meg a Nyugati rendező, meg a Fradi pályaudvar......
|
|
Pestszentimre felső
siofok35, 2009.02.26 19:09.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2-3 hete megszűnt a pénztár. Így a helyzet a következő:
-Van szolgálat
-Megállóhely
-pénztár nincs
-van a mh mellett egy iparvágánykeresztezés, melynek kiszedték a kereszteződarabját, de a jelzők megvannak.
-elvileg térközőr is, de a követés nam túl gykori
Pestszentime felső is belépett a Gyékényes kavicsbánya elág. és még ki tudja hány, szinte felesleges szolg. hely sorába...
|
|
Dombóvár
Erik777, 2009.02.26 18:19.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Andras, működik ez a mozdony vagy azzá tehető?
|
|
Dombóvár
Erik777, 2009.02.26 18:07.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sokorói betyár, a képeden még egy NoHAB is van. Szuper!
|
|
Budafok-Háros
Erik777, 2009.02.26 17:08.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szép téglaépület, de nem a Déli-Vasút által építve.
|
|
Gávavencsellő felső
Deák Csaba, 2009.02.26 16:49.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Balsáról érkező személyvonat elhagyta Gávavencsellő felső állomást.
|
|
|
Balsa
Deák Csaba, 2009.02.26 16:45.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Balsa állomás
|
|
|
Szarvaskő
tataia, 2009.02.26 15:14.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás a várból fotózva
|
|
|
Mór
buki, 2009.02.26 11:06.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
hát kár hogy ilyen silány sorsra jutót ez az állomás pár éve még nagy volt a nyüzsi többször volt kereszt (pl. Györ-pécs és a szfvár.-Komárom ) teherforgalom is volt bőven ma már csak néhány bz jár meg 1-2 teher a pusztavámi vonal meg már jó pár éve halot
|
|
Kecskéscsárda
raps, 2009.02.26 08:53.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen! Jogos a felvetés! Cegléd és Abony közt valóban volt egy Kecskéscsárda nevű mh. Ugyanúgy mint ahogy Abony és Szolnok közt egy Paládicspuszta nevű mh. Valamint Szoboszló és Ebes közt Vérvölgy. Nagyon sok olyan mh van még, ami nincs felvéve, egyik vonalra sem.
|
|
Nagylapos
imunkacsi, 2009.02.26 08:28.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mikor közeledtünk az állomáshoz eldúdoltuk a MÁV szignált és azt mondtuk: Nagylapos végállomás! a peronon szeret nagyszüleim vártak mindig, csodás nyarak voltak :)
|
|
Makó
Nagy Istvánnégera.emilia@gmail.com, 2009.02.25 23:59.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mivel makói vagyok, emlékszem, hogy az állomás felújításánal a falakat meghagyták, de a régihez képest nagyon csúnya lett a modern épület. Mint egy korábbi hozzászólójuk én is sokszor gondolkodtam azon, hogy, ha ismét tetőt tennének az épületre, beburkolnák fával a szörnyű vasoszlopokat, talán egy kicsit vissza lehetne alakítani a régi állomást. De örülök, hogy írhatok egy régi vesszőparipámről. A kamionforgalom vasútra teeléséről. Igaz, hogy most építik az M43-ast, de mégis azt mondom, hogy a nagy távolságra utazó kamionokat vasúton kellene utaztatni, ehhez felkellene újítani a régi ACSEV vonalat, új hidat építeni Makónál és Szegednél.A válság miatt talán most csökkent a szállítás, de később reméljük ismét növekedni fog. Az autópályákon sem jó, ha túl sok kamion utazik, nem beszélve a légszennyezésről. Én mindenképpen a jövő közlekedési eszközének a vasutat tartom, hoszen a vasút atomerőműben termelt árammal is közlekedhet. Nagy "hibája" viszont a villanymozdonynak, hogy nem áll be egy Mol kúthoz tankolni. Remélem, hogy az olajipar érdekei is háttérbe fognak szorulni a jovőben.
|
|
Szuhakálló-Múcsony
Nagy Istvánné, 2009.02.25 23:41.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A közölt Szuhakálló-Múcsonyi vasútállomás épülete a régi állomás, amit már nagyon régen nem használtak. volt ettől lejebb a vasút mellett egy szép modern állomás. Ezt a "gyökeréig" lebontották, vagy esetleg széthordták? Talán van rőla képük, sazt is közölhetnék.
|
|
Szedres
bedalaci, 2009.02.25 23:12.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2003.02.19-én így nézett ki 800 m távolságból, onnan, ahol én laktam.
|
|
|
Kecskéscsárda
atis, 2009.02.25 20:58.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok! Cegléd és Abony között volt még egy megálló, a 40- es út átjárójánál: KECSKÉS-CSÁRDA. A vonatról lehet látni a közelben egy házat ,rá van írva ez a név. Vajjon ez volt-e a csárda,ha nem működik mikor szűnt meg? A megálló biztos akkor amikor a drótot húzták 1970 táján, mint pl.BENEDEKVÖLGY is. Környékbeliek ,ha tudtok segítsetek!
|
|
Görcsöny
Gábor16, 2009.02.25 20:03.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez a vonal legszebb állomása.Érdekes hogy itt megmaradt a fedett fa-esőbeálló.Ez minden III. osztályú HÉV épülethez készült!
|
|
Pinnye
Central, 2009.02.25 14:06.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Téli látkép az állomás fertőbozi oldalára.
|
|
|
Katymár
Gábor16, 2009.02.25 13:01.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épület LAKOTT.Kisebb felújítások látszanak rajta, de egyébként teljesen eredeti állapotában maradt meg.az állomás a Vasút (régen:Sztahanov)utcán keresztül érhető el.
|
|
Bácsalmási gyümölcsös
Gábor16, 2009.02.25 12:57.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kisforgalmú vonalak forgalmának közútra terelésének kezdeti időszakában szüntették meg a (Kiskunhalas-)Bácsalmás-Madaras-Katymár-Ólegyeni Tanyák vonalat.(1960. 09. 30.)
|
|
Kunbaja-Bácsalmási szőlők
Gábor16, 2009.02.25 12:53.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1885 január 8-án adták át a forgalomnak az 58,2 km-es Szabadka-Bácsalmás-Baja vasútvonalat.
Az új vonal állomásai: SZABADKA, Szabadkai Műtrágyagyár, Horvát tanyák, Kelebiai tanyák, Csikéria, Bácsalmási Vöröserdő, Bácsalmási Szőlők, BÁCSALMÁS, Almás, Bácsbokod-Bácsborsód, Bajai Szőlők, BAJA.
Az új trianoni határ a fonots sugárirányú vasútvonalak (Baja-Gara-Zombor, Baja-Hercegszántó-Bezdán-Zombor, Bácsalmás-Ólegyen-Regőcze) által létesített összeköttetéseket átvágta. A rendkívül fontos Csaba-Szeged-Szabadka-Baja-Újdombóvár harántirányú vonal Nagyszéksóstó-Csikéria szakasza is Jugoszláv fennhatóság alá került.
A kisforgalmú vonalak forgalmának közútra terelésének kezdeti időszakában szüntették meg
a Bácsalmás-Csikéria(1960. X. 31.) vonalakon a forgalmat. 1961. novembertől a Bácsalmás-Csikéria vonalat iparvágánnyá szervezték át. IPARVÁGÁNYKÉNT ÜZEMELT tovább Bácsalmás és BÁCSSZŐLŐS között egészen a '90-es évek elejéig. Ezután teljesen megszűnt a forgalom.
Forrás:www.vasutas.eoldal.hu/cikkek/vasutak-a-multbol/bacskai-megszuntetett-vasutvonalak
|
|
Pázmáneum
siofok35, 2009.02.24 00:07.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen, volt itt megálló régen, de egy ideig nem volt (szovjet idők). Aztán újra lett.
|
|
Véménd
mgruber, 2009.02.23 20:01.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezen az állomáson sokszor megfordultam annak idején. Nagyszüleim háza a vasútvonal melletti utcában van. Emlékszem, hogy amikor elment a vonat, lehetett érezni, hogy kicsit megremegett a ház. Mikor kicsik voltunk, unokatesómmal sokat játszottunk az állomás környékén.
|
|
Balatonlelle felső
mgruber, 2009.02.23 19:35.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ennek az állomásnak a nyilvános vécéje elég vicces. 3 teljesen különböző piszoár van felszerelve. Egyébként meglepően tiszta és nem csak a mellékhelység, hanem az egész állomás.
|
|
Nagykonda
Rácz Gergely, 2009.02.23 14:45.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vasútvonal 1895. december 30-án nyílt meg.
Erről a környékről sajnos olyan fotókról nem tudok, amik az üzemelés idején készültek. A megszűnés utáni időkből talán lehet találni az interneten itt-ott.
|
|
Nagykonda
ladibandi, 2009.02.23 14:39.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Rácz Gergelynek:
Tudsz abban segíteni, mikor nyitották meg a vonalat, lehet valamit tudni az említett műtárgyak építéséről, vannak régi fotók erről a részről?
|
|
Nagykonda
Rácz Gergely, 2009.02.23 14:35.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha minden igaz, akkor ez az 1015-1016 szelvények között van, és egy 3 méter nyílású boltozott téglahíd. Ha valóban az, akkor szépen betemette az iszap...
|
|
Nagykonda
ladibandi, 2009.02.23 14:26.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Rácz Gergelynek:
Az első képen látható szelvénykő utáni szakaszon. Sajnos ennél többet nem tudok. Az élükre állított téglák alatti nyílás nem nagyobb egy arasznál. Amúgy a hely vasútépítészeti szempontból egy laikus számára pazar(!), bár nehezen megközelíthető (bakancs v. terepjáró) de megéri megnézni, fotózni!
|
|
Nagykonda
Rácz Gergely, 2009.02.23 14:18.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
ladibandi:
Melyik szelvények között volt ez az "ismeretlen" valami? Csak mert segítséget jelentene a válaszadáshoz :-)
|
|
Nagykonda
ladibandi, 2009.02.23 14:12.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy valamikori műtárgy maradványa az egykori vasúti átjáró alatt, a földút és a vasút találkozásánál. Ha valaki tudja mi lehetett ez Írjon!
|
|
|