Nagykonda
ladibandi, 2009.02.23 14:12.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy valamikori műtárgy maradványa az egykori vasúti átjáró alatt, a földút és a vasút találkozásánál. Ha valaki tudja mi lehetett ez Írjon!
|
|
|
Nagykonda
ladibandi, 2009.02.23 14:09.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
K-i irányba nézve a mesterséges "völgy" bejárata előtt. A kép jobb oldalán állt egykor az őrház.
|
|
|
Nagykonda
ladibandi, 2009.02.23 14:07.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A két téglahíd után földút keresztezte a vonalt. Itt egykor őrház állt - a helyik által "Cüe-ház"-nak nevezve - melyhez kert is tartozott. Ezen a képen Ny-i irányba nézve látható a vonal, már a két híd után Nagykonda felé.
|
|
|
Nagykonda
ladibandi, 2009.02.23 14:02.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"Átfolyó" a pályatest alatt.
|
|
|
Nagykonda
ladibandi, 2009.02.23 14:01.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kicsit közelebbről
|
|
|
Nagykonda
ladibandi, 2009.02.23 13:59.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az első - nagyobbik - téglahíd. A téglákat nem malter fogja, olyan mintha mésszel égették volna össze. Úgy tűnik többen megpróbáltak olcsó téglához jutni a híd anyagából, de hamar feladni kényszerültek... A méretről annyit, hogy a tsz időkben a híd alatt munkagépek közlekedtek!
|
|
|
Kistelek
atosz66, 2009.02.23 13:56.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A V43 1220-as kicsit ütött-kopott gép 2 kocsis személyvonatával kereszt után elindult Kistelek állomás 2. vágányáról Szeged felé egy havas, de szép napsütéses februári vasárnapon. [7052 Kiskunfélegyháza-Szeged][Foto: 2005. február 6.]
|
|
|
Nagykonda
Rácz Gergely, 2009.02.23 13:56.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Andrásnak:
Ennek a megállónak a vonal megnyitásakor Konda, később Nagykonda volt a neve. A képen pedig igenis a felvételi épülete látható.
|
|
Nagykonda
ladibandi, 2009.02.23 13:52.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok, az előbbi 'András' volnék csak regisztráltam. Egy kis kiegészítés a 49-es vonalhoz. A vonal északi irányba elhagyva Nagy Pál telep/Nagykonda mh-t 3-4 km megtétele után a domborzati adottságok miatt tett egy 90°-os kanyart keleti irányba, majd 6-700 m után ismét északra fordult Dalmand felé. E rödid Ny-K irányú részen áthaladt két tégla(!) hídon és egy mesterséges, 15-20 m mély "vágaton", mellyel egy magasabb dombot szeltek ketté az egykori építők. Íme néhány nagyon rossz minőségű mobilos kép. Szelvénykő a hidak előtt.
|
|
|
Pinkamindszent
András, 2009.02.23 12:34.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez az állomás a Google műholdképe szerint a falutól északra, Moschendorf osztrák falu felé, a határhoz közel található. A vasútvonal helye jól nyomonkövethető. A kérdés nem pont a vasúthoz kapcsolódik, de érdekes lehet : Pinkamindszent községből két irányban lehet továbbmenni Ausztria felé. Van egy jól látszó útvonal nyugat felé, azaz Strém felé, ez gépkocsiútnak tűnik. Ez gondolom a korábban megépült határátkelő. Kérdés, hogy mi van Moschendorf felé, azaz észak felé. Ott a Google-n csak földút látszik, ami pont a vasútállomás mellett megy el, majd utána a temető és mindjárt a határ. Ezen útvonal kiépítése már több, mint 3 éve szerepelt a hírekben. Nem tudom, azóta lett-e belőle valami. Ha ez megépült, akkor Pinkamindszentnek ugyanúgy kétirányban van határátkelési lehetősége, mint Pornóapátinak. Ezen utóbbi esetben a mi részünkről új utakat építettek 2 éve a határvonalig és kérdés, hogy osztrák oldalról is megépültek-e ugyanezek.
|
|
Nagykonda
András, 2009.02.23 12:13.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok! Az épület nem Nagykonda!!! A helység neve Nagy Pál telep! Kb. egy másfél km-re a lenn már említett Szarvasd pusztától és ugyanennyire Nagykondától. A három helység a 61-es és a Dombóvár-Hőgyészi utat összekötö - egykori Dalmandi Á.G. által épített - betonút mentén fekszik!
|
|
Moha-Rakodó
kempelen, 2009.02.23 11:12.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Moha-Rakodó Székesfehérvár felöli bejárata elött lévő őrháznál... (2009.02.18)
|
|
|
Bicske
kempelen, 2009.02.23 11:07.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kommentár nélkül. (2009.02.22)
|
|
|
Pázmáneum
raps, 2009.02.23 11:02.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Magyarul az állomás már sokkal régebb óta megvan........ Eredeti neve: Piliscsaba tábor. A '41-es menetrendben szerepel.
|
|
Kisújszállás
atis, 2009.02.22 20:32.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok!Teljesen igaza van Andrásnak amit írt a nyomvonalról:a 100-asról lehet még látni a 4-es út felé, de a 4-esen haladva én se láttam a néhai ájáró helyét soha.Vajjon a volt 28-as vonal-- 8-as főút keresztezésével mi a helyzet, ott látható -e valami pl.?
|
|
Tiszaszentimre
siofok35, 2009.02.22 18:54.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az emeletre beköltöztek valakik, korhű ablakokat építettek be. A táblát áttették az épületre.
|
|
Kisújszállás
DearAbye, 2009.02.22 18:48.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szia,
sikerült követni műholdon a nyomvonalat, a fotót is megtaláltam, de azt hiszem megyek én még arrafelé felfedező útra...!
|
|
Fényesi szőlők
Adani, 2009.02.22 17:50.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhely hátulról.
|
|
|
Fényesi szőlők
Adani, 2009.02.22 17:49.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhely épületének maradványai
|
|
|
Fényesi szőlők
Adani, 2009.02.22 17:48.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Fényesi Szőlők: 2009.02.22
|
|
|
Óalmás
Mi (M&C), 2009.02.22 17:42.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bácsalmás állomás hozzászólásai között hivatkoztam egy 1941-es menetrendre,pontosan erre:
http://www.balla.eu/G/Menetrendek/1941b/index.html
ott az állomás neve: Mátételke-Óalmás
persze később mindenki csak Óalmás-t emlegette...
amit még tudok az állomásról, hogy felújították az állomást és utána megszűnt a megálló...
Üdv
|
|
Rudics
rongybaba, 2009.02.22 17:31.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Üdv!
A Linkek között a vasut.tk (Balla László) oldalán megtalálható a menetrendek között egy 1941-es vasúti menetrend.
A délvidéki és más vasutvonalak állomásainak kiigazításához van jó néhány elfelejtett megálló vagy állomás a menetrendben.
így az előbb említett állomás neve helyesen: "RUDICS", de volt még a vonalon Bácsalmási tanyák (Mélykút és B.Almás között) vagy Vármegyehatár (Fehértó és Terézhalom között) és a menetrend írja h. melyik oldalon volt az állomás, és melyik km-nél.
Szép lenne ha az összes vonalra felkerülhetne az azon a vonalon valahavolt állomások nevei.
Üdvözlettel: Mi (M&C)
|
|
Körmend
Central, 2009.02.22 17:13.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Látkép Egyházasrádóc felé.
|
|
|
Körmend
Central, 2009.02.22 17:10.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Látkép Csákánydoroszló felé.
|
|
|
Ják-Balogunyom
Central, 2009.02.22 17:00.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ják-Balogunyom állomás "modern stílusú"felvételi épülete.
|
|
|
Csákánydoroszló
Central, 2009.02.22 16:38.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Csákánydoroszló állomás felvételi épületét még a Magyar Nyugati Vasút emelte.Az épület kísérteties hasonlóságot mutat a Gysev fertőszentmiklósi felvételi épületével.
|
|
|
Rudics
Mi (M&C), 2009.02.22 15:41.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Üdv!
Ugy tudom, hogy régebben tartozott Bácsalmáshoz egy "Rudics állomás" nevű megálló. Ezt a szüleimtől-nagyszüleimtől tudom akik Bácsalmáson születtek.
Ahogy elmesélték ez a Dobokai úton a keresztnél balra (Mélykút felé) volt ahol egy híd még mai is mutatja a töltés magasságát.
Ugyanis a mai 154-es vonal korábban (Halas-Regőcze vonal) beljebb haladt és egy S betűt írt le (Google Earth-en jól látni).
A mai nagy kanyatól kisebb sugárban is van egy kanyar, ezt szinte vonalzóval össze lehetne kötni a Béke utca feletti kis "fehér" résszel ami az akkori vonal volt. (Szüleim a Zrinyi utcában laktak és ugy mesélték h. a kert végében ment a vonat)
A harmadik része a régi vonalnak a mélykúti út-nál lép ki a rudics állomás egyeneséből és kisebb kanyarban fordul rá a közútra.
Az állomás a dokobai ut és a mélykúti út közötti szürke "folt" a helyszínen viszont rámpát is látni a nemtom milyen telepnek használt udvaron.
Ha támogatjátok a javaslatot szerintem felvehetnénk a megállok listájára, képet meg reméljük minél tovább lehet még készíteni a helyről.
Köszönettel: Mi (M&C)
|
|
Jánosháza
vas, 2009.02.22 15:21.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Jánosháza állomás marad az eredeti helyén.Az új állomás,és nyomvonal egyenlőre nem kerül megépítésre,mivel a 8-as főút felett felüljárót kellene létesíteni,de az új M8-as nyomvonal kijelölése még nem történt meg-(és egy darabig nem is fog).Jánosháza állomáson egy átmenő vágány+egy rakodó vágány lesz kiépítve.Nemeskeresztúr állomáson forgalmi kitérő fog létesülni. Rigács térségében a Marcal fölött a Zeg-i delta Zala hídjához hasonló híd kerül megépítésre,pár méterre a mostani hídtól.Az Ukk-Boba szakaszon a vágányzár kezdete előzetesen 2009.július 6-a,hétfő.
|
|
Dunakeszi
ezraa, 2009.02.22 15:02.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
az a baj, hogy hiába ha felújítanák, nem telne bele 1 hónapba és rögtön megjelennének a falfirkák és a többi. mint csak láthattuk a gyártelepi megálló épületét, épphogycsak le lett festve és már is tele van fújva és körbehányva. katasztrofális. mindemellett tényleg jó lenne ha felújítanák, mert mindjárt önmagában dől össze..
egyébként tökre sajnáltam h lebontották a pavilont, mert annyira szép épület volt az is... :[
|
|
Bácsalmás
Gábor16, 2009.02.22 13:48.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bácsalmás állomás felvételi épülete 2009.02.21-én
|
|
|