Pusztaszakállas
máté, 2008.12.02 16:56.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
fölösleges volt megszüntetni ezt az állomást
|
|
Tamási
petike10024, 2008.12.02 16:50.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
OKKÉ ! Kérdem én akinek adok egy aranytojást tojó tyúkot az eladja potonpénzért? nemhiszem ! és ha mást nem Tamási önkormámyzata tehetne valamit az ügy érdekébe ha mást nem akkor magáncégbe adni a vonalak(at)és akkor üzemeltessék közpénből és utána a mávnak is fájna rá a foga és nekem ne mondja senki se azt hogy be kell teljesen zárni mert nagyon KELL A VASÚT !!!
Jó lenne keresni végre alakit aki be tudná vállalni a vonalat mert ez nem állapot !!
|
|
Nagytétény-Érdliget
Mk452006, 2008.12.02 15:39.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Amikor mentünk le a Velencei-tóra "kiruccanni", akkor a vonat elütött egy kisteherautót. Készítettem pár képet is róla. A mozdony is megsérült --> letört a bal lámpája(V43-12??) A vonat igaz kb. 3 óra múltán továbbindult,de a mozdonyvezető kikészült, és Martonvásáron át kellet szállni a személyről egy gyorsvonatra, ami igazából nem is állt meg volna Martonvásáron, de leintették, és gyorsvonatból átváltozott személlyé, és így le is rendeződött a dolog. Vicces volt ott állni 3 órát a tűző napon...
|
|
|
Zamárdi
Mk452006, 2008.12.02 14:55.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez nem igaz. Az állomásépület és a peron a Balaton felé van, a Siófokkal átellenes oldalon.(Nem rosszindulatból írom...;) )
|
|
Tamási
Rácz Gergely, 2008.12.02 14:24.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Méghogy Dombóvár-Lepsényből Tamási-Lepsény? Sírni vagy nevetni kéne ezen? Gyalog is alig lehet Tamási és Enying között végigmenni... Ha már megkurtították, tükrözhetné a valóságot...
|
|
Hetény
lennon15, 2008.12.02 14:17.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mivel nincs az Érsekújvár-Komárom vonal feltöltve a vonalak közé, ezért a hetényi állomás képépt is ideküldöm. Hetény, 2008.10.25.
|
|
|
Tamási
Domján György, 2008.12.02 10:52.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Módosították a vasúti törvényt " A mellékletben az országos vasúti mellékvonalak jegyzékében a Dombóvár-Lepsény (49) sor helyébe a Tamási-Lepsény (49), valamint a Pécs-Bátaszék (64) sor helyébe a Pécs-Pécsvárad (64) sor lép. Tehát senkinek se legyenek illúziói, innentől kezdve az előbb említett szakaszok törvény által is meglettek kurtítva, illetve szüntetve. Hajrá M6 eggyel kevebb műtárgyat kell építeni. Kiváncsi vagyok ezekután, hogy a Bicske-Székesfehérvár(6) mikor rövidül Lovasberény-Székesfehérvár (6)-ra.
|
|
Gyula
Domján György, 2008.12.02 10:41.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A mostani épület ablakosztása és a földszinti ablakok mérete kisértetiesen hasonlit a régi épületre, szerintem az is, csak ez is áldozatául esett a "modernizációnak" mint oly sok állomás épület, és ez semj az előnyére változott.
|
|
Barta
Adani, 2008.12.01 12:40.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hányan laknak most Bartán és Pusztaszakállason?
|
|
Barta
Judit, 2008.12.01 03:28.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Olvasok!
Hozaszoltam a szomszedos, pusztaszakallasi megallonal.Mivel ezek kozel vannak egymashoz, itt is sokat utaztam. Mindig visszajarok a bartapusztai volt iskolamhoz, ha valaki kozuletek odajart, irjon.
Elkerultem 9 evesen, 1964-ben, de mindig visszajarok iskolatalalkozokra.Ha valaki felismerne a nevemet, irjon.Odajart testverem is, Toth Orban.
Szep volt az Allomasepulet korabban, kar, hogy minden tonkrement.
Mentsuk meg meg az Iskola epuletet!
Udv.Judith
|
|
Pusztaszakállas
Judith, 2008.12.01 03:20.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Istenem, itt nottem fel, itt voltam kisgyerek, s akkor meg milyen nagy elet volt! 10 eves koromig laktunk itt, kislanykent elkerultunk, de meg akkor milyen nagy elet volt itt!Sok-sok vonat megallt, rendes allomas epulet volt, s hozza a vasuti fonoknek szolgalati lakasa. Milyen kar, hogy igy tonkrement minden!
Nosztalgiazva gondolok az ifjusagomra. Koszonom a kepet.
|
|
Bük
Central, 2008.11.30 21:57.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épület belső elrendezését is megváltoztatták.Megszüntették a Déli Vasút jellegzetes előcsarnokát az épület település felőli oldalán.
|
|
|
Magyarszék
Gábor16, 2008.11.30 18:01.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Általában ez a sorsa a mellékvonali állomásoknak,ahol még van sorompó kezelés.(pl:Szalatnak,Mőcsény)
SAJNÁLOM ezt a vonalat mert szép helyen kanyarog de nagyon elvan hanyagolva a pálya.
|
|
Felsőnyék
placi, 2008.11.30 13:43.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Felsőnyéken merre van az állomás?
|
|
Tamási
placi, 2008.11.30 13:37.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szerintem is lenne igény rá!Ma már az autóbuszfenntartási költsége sem olyan olcsó,mint régen volt!Lehet hogy majd fordul a kocka és a vasút megint olcsóbb lesz!Az autózás sem olyan olcsó!
|
|
Zebegény
Kamella, 2008.11.30 10:15.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A hajókikötő felől nézve - 2008.11.28./II.
|
|
|
Zebegény
Kamella, 2008.11.30 10:13.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A hajókikötő felől nézve - 2008.11.28./I.
|
|
|
Zebegény
Kamella, 2008.11.30 10:04.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Persze, ezt a helyi nevezetességet sem szabad kihagyni - szoros egységben van a vasúttal. A szomjas utasok oázisa. Piluék meg is énekelték!!!
|
|
|
Zebegény
Kamella, 2008.11.30 10:00.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ilyet is látni az állomásépület előtt állva: 2008.10.13. Az út menti büfé előtt
|
|
|
Zebegény
Kamella, 2008.11.30 09:27.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008.09.05./IV.
Mint elébb.
|
|
|
Zebegény
Kamella, 2008.11.30 09:25.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008.09.05./III.
Érkezik a "kilences" érsekújvári zónázó.
|
|
|
Zebegény
Kamella, 2008.11.30 09:23.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008.09.05./II.
|
|
|
Zebegény
Kamella, 2008.11.30 09:21.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008.09.05./I.
|
|
|
Szob
Kamella, 2008.11.30 09:10.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ekkor indult vissza. (Bocs az időrendetlenségért!)
|
|
|
Szob alsó
Kamella, 2008.11.30 09:06.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt már - dolga végeztével - suhan visszafelé.
|
|
|
Szob alsó
Kamella, 2008.11.30 09:01.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A "Nagyállomás"-nál említett NOHAB, bejárásra vár.
|
|
|
Szob
Kamella, 2008.11.30 08:57.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A híres-kedves Erdély-járó, o17-es NOHAB nálunk, egy mérőkocsival, 2008.11.28-án.
|
|
|
Tápiószele
aanita, 2008.11.29 21:17.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
train in rain - on flickr
http://www.flickr.com/photos/aanita/243326084/
|
|
|
Farmos
Facskó Anita, 2008.11.29 21:10.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Farmos
|
|
|
Balffürdő
Gery, 2008.11.29 19:54.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vasúti baleset 1973-ban Balf és Fertőboz között: 6,07-kor a 752/3 sz. szelvényben a 107/a sz. Ciklámen expressz 57 km/h sebességgel ráütközött a nyílt vonalon féknehézmény miatt álló tehervonatra. A gyorsvonat mozdonya kisiklott és az árokba borult, fűtőkocsija feltorlódott a tehervonat végére. Megrongálódott még a tehervonat 12 kocsija és mozdonya, vala-mint a távközlő és biztosítóberendezés is. 18 személy súlyos, több személy könnyebb sérülést szenvedett. A sérültek között volt a gyors mozdony- és vonatvezetője is. Jelentős volt az árukár. A teljes anyagi kár 10 mil-lió Ft. volt. A Sopronból indult tehervonat elhaladt Balffürdő megállóhelynél, mely egyben térközőrhely is. A vonat után a térközőr a térközjelzőt és annak előjelzőjét utasítás szerint „megállj” állásba helyezte, felnyi-totta a sorompót és visszjelet adott Sopronnak a vonatról. Onnan ez után indították el a Cikláment. Közben csengett az engedélykérő telefon, melyet felvéve a térközőr csak értelmetlen zajt és az „érkezett” szót hallot-ta. Gondolván, hogy a tehervonat visszjelét vette, a térköz- és előjelzőket szabadra állította. Nem tűnt fel ne-ki, hogy a visszjelet nem is a térköz vonatjelentő készülékén, hanem a másik telefonon hallotta. Mikor min-
dent elrendezett, feltámadt benne a gyanú a visszjelet illetően. Megpróbálta felhívni Fertőbozt, de az nem je-lentkezett. Gondolt arra is, hogy megállítja a gyorsot a helyzet tisztázásáig, de félve az esetleges téves intéz-kedése miatti fegyelmi felelősségre vonástól, sajnos ezt sem tette meg. Telt-múlt az idő, a Ciklámen expressz
elhaladt a szabad jelző mellett. Őrünk jelentette a vonat elhaladását Fertőboznak, ahonnan közölték vele, hogy a tehervonat a bejárati jelző környékén megállt. Ezt igazoltnak is vélhette, mikor az ütközés detoná-ciószerű csattanását meghallotta.
A tehervonat mozdonyvezetője először utazott 424 sor. mozdonyon. Az e típuson szerzett gyakorlat hiányának tudható be, hogy az állomás felé közeledve elfékezte magát és megállt. Ez után még bénázott egy kicsit az indulással is és mire ez sikerült volna, már megtörtént a baj. Hogy a tehervonat zárlámpája világí-tott-e az ütközéskor, azt nem sikerült megállapítani, többek között azért sem, mert nem találták meg a ron-csok között. A tehervonat személyzetének vallomásai szerint egyszer világított a lámpa, máskor nem. Vagy villogott, ami kevéssé valószínű, vagy maguk sem tudták mi az igazság. A térközőr szerint égett, bár ezt a gyorsvonat mozdonyszemélyzete nem látta. Végül a térközőr vitte el a balhét (három év szabadságvesz-tést kapott). A többiek bűnösségét nem lehetett bizonyítani.
Az M62 906 műtanrendőri vizsgája 1972.05.25-én volt. 1975.03.06-án selejtezték. Mi tagadás, nem volt egy hosszú életű darab.
Forrás: www.kka.bme.hu
|
|
|