Pécsvárad
Karl, 2008.05.27 22:20.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én Bozsok-Mohácsról nem,de Bátaszék-Mohács vonalról hallottam,sőt abból elég sokat meg is építettek,csak hát a jugo szomszédok miatt,ugye,Mohács helyett Dunaújvárosban épűlt a kohó...így a vasútépítés is abbamaradt.De,ha tényleg volt ilyen terv Bozsokról,légyszi oszd meg velem,merre,mikor stb..
Ami a 64est illeti,én is nagyon bízom benne,hogy egy jobb időben még fog itt vonat járni,mert a síneket ugyan tényleg ellopták sokhelyen,de hát ugye,ezek már amúgy is cserére szorultak.. :)
Teljesen új pálya kéne!!
Vegyük,csak a német példát,ahol sok egykoron bezárt szakaszt nyitottak meg újra.Tehát,szerintem a remény hal meg utoljára...
|
|
Szany-Rábaszentandrás
Cellbuborék Andrew, 2008.05.27 15:29.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én pár hónapja még "viccből" raktam fel azt a térképet, hogy még jó hogy nem adnak ki ilyen térképet a valóságban. EZ A TÉRKÉP MÁR NEM VICC! Komolyan megjelent a legújabb MÁV-START agyrém térkép, ezek a vonalak nélkül (arról nem is beszélve hogy a vasútvonalakat eszerint osztályozza: komfortos, mellékvonal és egyéb (Celldömölkön pl. nincs komfortos vonal)). A kormány közben azzal indokolja az újabb bezárásokat, hogy túl sűrű a hálózat. Na most nekem van otthon egy ugyanakkora 1958-as térképem, mint a MÁV-Startos agyrém, és mikor egymás mellé raktam, nem tudtam, sírjak vagy röhögjek? Ha ilyen jól haladnak, pár év múlva már nem marad személyszállításos mellékvonal, és azt hiszem, hogy a fővanalak is leépülnek ilyen téren.
|
|
Véménd
Gábor15, 2008.05.27 15:21.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ne az alacsony utas forgalom miatt zártákbe a Pécsvárad-Palotabozsok szakaszt,hanem a 20km/h-ás tempó miatt!Ugyan is az "i" rendszerü sinek nem nsgyon birták a nyomást!Szebény és Feked között nem 1× volt h a Bbmot csak utas nélkül mehetett mert nem bírta a pálya a terhelést!Palotabozsok-Bátaszék szakaszon a Bz-k tengelytörései miatt szünt meg a forgalom (igaz a Bz Palotabozsok és Bátaszék között nem állt meg)A jelenleg üzemelő részen már csak Hird és Hosszúhetény mh-k között van 1 szakaszon "i" rendszerü sin.Hallottam h a pálya (a bezárt részen) Nem bírta ki még az M43-sokat se!
|
|
Putnok
V43_1195, 2008.05.27 14:43.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A rendhagyó öszeállítású személyvonat a 87b vonalról Putnokon (Királdnál említettem).
|
|
|
Királd
V43_1195, 2008.05.27 14:37.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen, így volt. A Bz (Bzmot 176)után volt kapcsolva egy mellékkocsi (Bzx 562-2). Egy diákcsoportot hoztak le a mellékkel Putnok felől. Vissza pedig mellékkocsi nélkül mentek, elfértek a Bz-n, ami dugig volt :-)
|
|
Bagimajor
Yeti, 2008.05.27 13:06.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Azér ha fűtést meg légkondit nem szerelnek be. Legalább be üvegeztethetnék.
|
|
Türje
kempelen, 2008.05.26 22:34.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"A vasútvonal korszerüsítése 1968-69. évek között történt meg 48kg-os sínekkel, betonaljakkal, hézagnélküli kivitelben. A korszerüsítéssel egy időben több korrekciót hajtottak végre a nyomvonalban, egyesítették Zalabér és Türje állomásokat, négy km új vonal épült Zalabértől Zalaszentgrót elágazás között"
Magyar Vasúttörténet hatodik kötet.
|
|
Kistótfalu
siofok35, 2008.05.26 21:32.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
nem értem hogy a MÁV nál miért nem szűnik meg semmi???? Minden csak "szünetel"...
|
|
Pamhagen
Pref., 2008.05.26 21:27.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az E betűt nehéz lenyomni. Szóval: Kenézy György
|
|
Pamhagen
Pref., 2008.05.26 21:25.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem tdom ki hogy van vele, de engem Knézy György kezd ku**ára idegesíteni. (Félmondatokat ír rádásulezeknek a fele hülyeség)
|
|
Dad
pezsman, 2008.05.26 20:39.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
De, sajnos hiányzik. Megtalálták a tetteseket, sőt az ellopott sín is megvan, a MÁV azonban nem pótolta a felszedett 2 km-t.
|
|
Dad
Cellbuborék, 2008.05.26 19:53.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Azt kizártnak tartom, hogy hiányozna ott a pálya, mivel az egy létező vasútvonal, egy dolog, hogy nem járnak nagyon személyvonatok. Különben megkellene hozni végre a törvényt, hogy a MÉH-telepeken felírják a az adatait annak, aki leadja a cuccot!!! A színesfémgyűjtők már fővonalon is balesetveszélyt okoznak, tűrhetetlen!
|
|
Szárazrét
Domján György, 2008.05.26 18:16.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A fehérvári MÁVCARGO-soktól hallottam:"azelőtt laktak benne és virágos volt a környezete, de aztán a kérések ellenére sem utalták ki senkinek sem lakásként, most már olyan, hogy az illegális lakóira kellene csak robbantani". Mindez elhangzott a lovasberényi állomáson, akkor amikor bejelentették, hogy "B" betűs állomás lesz, és a fuvarleveleket ezután Székesfehérváron lehet leadni. A vasutas hölgy párhuzamot vont Szárazrét és Lovasberény között, hogy az utóbbinak várhatóan mi lesz a sorsa. Ezidáig szerencsére nem lett igaza, mert Berényben az emeleten laknak, állítólag több mint 100 m2-es lakás van az emleten, és mindez épült 1898 táján.
|
|
Verpelét
V43_1195, 2008.05.26 17:33.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Verpelét állomás az útról (elnézést kérek a kép minőségéért, de autóból készült, menet közben)
|
|
|
Verpelét
V43_1195, 2008.05.26 17:31.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás előtti sorompó az útról nézve
|
|
|
Füzesgyarmat-Macskás
Endre, 2008.05.26 16:58.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Macskás megállóhelyen 1977.05.22.-én 0 órától (menetrendváltástól) szünt meg az utasforgalom.
Szintén Biharnagybajom és Füzesgyarmat között volt (előbbitől 3, utóbbitól 9 km távolságra, a 258-262 szelvények között) Csillagtanya megállóhely, eredetileg megálló-rakodóhely.
9 méter hosszú "i" sínekből álló rakodóvágányát (a szerepivel és sárrétudvarival együtt)1975-ben bontották el, majd megszünt a szolgálat, a felvételi épületet elbontották, végül 1979.01.08.-án 0 órától Csillagtanya táblás mh. is megszünt létezni.
|
|
Novajidrány
alex_86, 2008.05.26 12:39.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás korábbi neve Garadna volt, a szomszédos település.
|
|
Budapest-Keleti pu.
Ábrók Miklós, 2008.05.26 11:20.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Keleti pályaudvar 1997-ben
|
|
|
Újkér
kempelen, 2008.05.26 08:39.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1947. októberétől korlátolt áruforgalomra berendezett megálló-rakodóhelyként funkcionált, a fővágány mellé rakodóvágány épült réparakodásra. 1974 májusában a kocsirakományú áruforgalmat megszüntették, a rakodóvágányt felbontották.....
|
|
Gór
kempelen, 2008.05.26 08:28.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"A sopron-kanizsai vasútvonal építésekor a hatalmas góri erdőn áthaladó kocsiút mellett építette meg a Déli Vasút a 45. számú őrházát és a közeli Gór község kívánságára megállóhelyet is létesített. A megállóhely a nevét a mintegy két kilométerre lévő községtől kapta. A megállóhely létesítésének idejét már elmosta a vasúti emlékezetből is az idő...."
A fenti idézet Lovas Gyula: A bekterház c. 2003-ban megjelent kötetében olvasható. Ebből megtudható továbbá az is, hogy a 45. számú őrház, mely egyben Gór megállóhely is volt rendelkezett egy forgórudas sorompóval is a mellette lévő útátjáró miatt, amit rendszerint zárva tartottak, minthogy az erdészet ezt csak alkalmanként használta. A megállóhelyen 1974-ben még jegykiadóőr szolgált, de 1975 szeptemberétől már csak táblás megállóhelyként szerepel és innét a szolgálat és a jegykiadás is megszünt, 1978. május 28.-tól pedig már a vonatok meg sem álltak itt. Az épületet pedig a MÁV a kilencvenes években eladta bontásra.
|
|
Rábapatona
kempelen, 2008.05.26 08:14.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Peron!
Kicsit megkésve bár, de Lovas Gyula: A bakterház c. könyvében fellelhető anyagok alapján a következőkről tájékozódhatunk:
"A 7. számú őrházból a vasút az 1900-as évek elején Rábapatona néven táblás megállóhelyet szervezett. A második világháború után a megállóhelyet átalakították. Az őrházhoz toldaléképületet készítettek, s szolgálati helyiséget is építettek hozzá...
Az ötvenes évektől négy évtizeden át számottevő volt Rábapatona utasforgalma. Késöbb az utasokat javarészt átvette az autóbusz, a megállóhely utasforgalma jelentéktelenné vált. Az őrházat a kilencvenes években lebontották. A szakállas sorompók helyett pedig 1994-ben fénysorrompókat szereltek fel"
|
|
Magyarkút
Gera Barnabás, 2008.05.25 18:55.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ide szoktam reggelente jönni:D
|
|
Kistótfalu
joci, 2008.05.25 17:00.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Jegypènztàr szunetel.... ki tudja meddig? én màr tudom is: örökké!!! :-(
|
|
Budapest-Kelenföld
NUke, 2008.05.25 16:18.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
3162. Pekingig [3 perc] 812-es metró "utazható" (milyen szó ez?)
|
|
Pécsvárad
pezsman, 2008.05.25 13:31.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hát a komplettségről nem biztos, hogy neked kellene előadást tartanod, előtte tanulj meg helyesen írni... De itt ennek legyen is vége, nem arra való ez az oldal, hogy a vasútbarátok oltogassák egymást. Ebben a kritikus időszakban talán az összefogással többre lehetne menni.
A kérdéshez visszatérve: A Kunszentmiklós- Dunapataj vonalat eredetileg Kalocsán át Bajáig tervezték, Sőt voltak tervek Palotabozsok- Mohács vasútvonalra is, utóbbit el is kezdték építeni, de aztán nem lett belőle semmi. Ha ezek a vonalak meglennének, (és talán nem álmodozás az, hogy egy jobb időben meg is lesznek)a 64-es vonalnak elég nagy szerepe lenne. És tudjuk, hogy Pécsnek hiányzik az alföldi vasúti kapcsolata.
|
|
Pécsvárad
Gábor15, 2008.05.25 09:49.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Te megin nem vagy komplett!
1 a vonalon 1 gyorsvonat pár közlekedne!
2 álmodozni mindenki tud!
...
Sajnos már többmint 11 éve szünetel a közbönső szakasz!Ráadásul 3 helyen is (Nagypall-Erdősmecske;Feked-Szebény;Szebény-Véménd szakaszokon)ELLOPTÁK a pályát!
Ráadásul Bátaszék-Orbányhegynél 1 hidat si elveszett a vonal!
Szóval ennyit az újra indításról!
A MÁV-nak eszében sincs újra indítani itt a forgalmat!
Csak a fő vonalak kellenek!
|
|
Balatonfenyves
Hoki, 2008.05.25 07:53.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Balatonfenyves 4 vágányos állomás. Az 1. vágány ritkán használatos. A 2. és 3. vágányt használják a leggyakrabban. A 4. vágány egyáltalán nem használják. Hátrébb, a bokrok mögött a kisvasút tárolóvágányai vannak.
|
|
Fonyód
Hoki, 2008.05.25 07:50.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Fonyód is érdekes állomásnak számít. A felvételi épület a peronokon túl, ahol a vágányok egymáshoz csatlakoznak, ott helyezkedik el. Az állomás 5 vágányos. Az 1. vágányt egynap egszer-kétszer használják személyvonatok részére. A 2. és 3. vágányra általában a Kaposvár felöl érkező vonatok érkeznek. Úgy van kialakítva, hogy Kaposvár felöl érkező vonatok nem is tudnának a 4. és 5. vágányra érkezni, mert nincs átjáró. A 4. és 5. vágányt az IC-k, a Nagykanizsa és Budapest felé közlekedő vonatok használják.
|
|
Hatvan
Knau, 2008.05.24 17:30.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
442-013 mozdony a hatvani állomás előtt.
|
|
|
Hatvan
Knau, 2008.05.24 17:29.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Magyar Keleti Vasút Társaság rendelésére a Georg Sigl Lokomotiv Fabrik műhelyeiben készült 1872-ben 67 200 Ft 80 krajcárért. 1867-től a 269., 1891-től a 2095-ös pályaszámot kapja. 1911-től egy újabb átszámozás után 335 095-ös számú lesz. Az 1960-as évektől 1984-ig a hatvani állomáson volt kiállítva egy fiktív, 2001-es pályaszámmal.
|
|
|