Hatvan
Knau, 2008.05.24 17:29.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Magyar Keleti Vasút Társaság rendelésére a Georg Sigl Lokomotiv Fabrik műhelyeiben készült 1872-ben 67 200 Ft 80 krajcárért. 1867-től a 269., 1891-től a 2095-ös pályaszámot kapja. 1911-től egy újabb átszámozás után 335 095-ös számú lesz. Az 1960-as évektől 1984-ig a hatvani állomáson volt kiállítva egy fiktív, 2001-es pályaszámmal.
|
|
|
Pácsony
joci, 2008.05.24 14:53.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Kempelen! Nagyon klassz képek! Itt laksz? (én nem). üdv: Joci
|
|
Pácsony
kempelen, 2008.05.24 13:07.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
közelebbről...
|
|
|
Pácsony
kempelen, 2008.05.24 13:02.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Honda, kék-sárga helyiségnév-tábla, vasoszlop nélkül akár évtizedekkel ezelött is készülhetett volna e kép.
|
|
|
Pácsony
kempelen, 2008.05.24 12:58.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Meneszteni, meneszteni, meneszteni mindenfelé...
|
|
|
Pácsony
kempelen, 2008.05.24 12:56.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Állomásépület, Bzmot és kijárat a következő állomás, Egervár-Vasboldogasszony irányába
|
|
|
Pácsony
kempelen, 2008.05.24 12:54.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Állomásépület és kijárat Vasvár irányába.
|
|
|
Pácsony
kempelen, 2008.05.24 12:52.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás kútja.
Megjegyezem, tiszta és rendezett állomást találunk, ahol a mellékhelység zárva, de a kulcs elkérhető, éppen ezért rendkívül tiszta és higiénikus, ellentétben más állomások nyilvános illemhelyeivel. Persze nem mintha ez itt most fontos lenne, de azért jó tudni hogy vannak kultúrált mellékhelyiségek is a magyar vasút állomásain.
|
|
|
Pácsony
kempelen, 2008.05.24 12:48.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pácsony vasútállomásának utcafront felöli oldala Egervár-Vasboldoasszony irányából...
|
|
|
Pácsony
kempelen, 2008.05.24 12:46.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pácsony utcafront felöli oldal vasvár irányából.
|
|
|
Pácsony
kempelen, 2008.05.24 12:44.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pácsony állomás 2008. május 18.-án
|
|
|
Királd
Gabi, 2008.05.23 17:50.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az index fórumon olvastam a következőt és találtam képet.
Tegnap a vonal felső szakaszán jártunk,sajnos Putnok és Királd között már az eredeti óránként 20 km/h helyett az engedélyezett segesség max.:15 km/h május 27. 0:00-ig ez után 10 km/h + modositott menetrend. A késések a vonalon már most is erősen érezhető,Miskolc felé Putnokon csatlakozás már most sincs,még az utlsó vonathoz sincs:-(
Tegnap csoportos utazás miatt a hagyományos bézé mögé helyett kapott egy mellékkocsi is ami igen ritka látvány erre felé,sőt lehet ,hogy az utolsó is.
|
|
|
Mikosdpuszta
kempelen, 2008.05.23 17:05.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Amikor legutóbb ottjártam, még 2002 nyarán, akkor még megvolt az állomásnév-tábla is az épületen.
|
|
Mikosdpuszta
kempelen, 2008.05.23 17:04.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egyik, még megmaradt melléképület az állomásépület szomszédságában. (2008.05.18.)
|
|
|
Mikosdpuszta
kempelen, 2008.05.23 17:00.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás utca felöli oldala Szajki-erdő irányából.
|
|
|
Mikosdpuszta
kempelen, 2008.05.23 16:58.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egykori állomás utca felöli frontja Zalavég irányából... (2008.05.18)
|
|
|
Mikosdpuszta
kempelen, 2008.05.23 16:57.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mikosdpuszta egykori vasútállomásának szajki-erdő felöli végében található raktárépület. Nem a rakodóhoz tartozott, mert attól távolabb van, de még egyértelműen a vasútállomáshoz.
|
|
|
Mikosdpuszta
kempelen, 2008.05.23 16:54.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mikosdpuszta egykori vasútállomása a vágányok oldaláról 2008. május 18.-án.
|
|
|
Uzsa
Cellbuborék, 2008.05.23 14:12.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nekem van, Gógánfán fotóztam le, indafotón rajt lesz :)
|
|
Tamási
Rácz Gergely, 2008.05.23 13:04.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tamási, 2008. május 3.
Dombóvár felé tekintünk.
|
|
|
Balatonarács
Ábrók Miklós, 2008.05.23 07:52.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy 2001-ben készült rajzom a ballatonarácsi vasútállomásról.
|
|
|
Lőrinci
Papp Hajnalka, 2008.05.22 22:09.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A lőrinci vasútállomásról ezt írja a Nagy László által írt Lőrinci krónika (2003):
"1877-ben készült el a Lőrinci vasútállomás, az eseményről a plébános a következőket jegyezte fel: "Lónyai Albert Lőrinczi birtokos költségén 4000 F. erejéig ministeriális engedély folytán épült vaspálya állomás. Folyó év április 15-én történt az első kapavágás... Ezen megállapodási hely a közforgalomnak augusztus 15-én átadatott, mely alkalomhoz az egyházi ünnep nagy volta miatt tarack durrogatását eltiltottam..."
Később Hatvan-Losonc vonalon csak az egyik vágánypár maradhatott meg, mivel a trianoni békediktátum előírásai szerint az egyik vonalat föl kellett szedni Losonc és Hatvan között. (A trianoni határcsonkolások Magyarország egységesen kiépített vasúthálózatát szétzilálták.) Hatvan és Selyp között később állították helyre a második vágánypárt, Selyptől észak felé ma is csak egy vágány halad."
|
|
Véménd
Cellbuborék, 2008.05.22 17:46.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
És a régi képeken hol van itt az alacsony utasforgalom? Különben ijesztő, hogy hova vezet a színesfém-biznisz, már fővonalon is lopnak mindent, és a felsővezeték sincs már biztonságban...
|
|
Sárvár
Cellbuborék Andrew, 2008.05.22 14:44.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
És a sárvári állomás saját festményen :)
|
|
|
Szárazrét
kempelen, 2008.05.21 22:48.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos muszáj volt elbontani. Egy időben hajléktalanopk költöztek be, majd a "kissebbség" kezdte széthordani az épületet. A végén már szinte csak egy váz volt az egész és borzalmas látvány.
|
|
Oszkó
kempelen, 2008.05.21 22:44.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásépület felirata és egy ritkaságnak tűnő betonoszlop: MÁV szabvány kerítés virágtartóval öntött betonoszlopokon. (semmi sem utal az utólagos elhelyezésre, valószínűleg eredetileg is virágtartós oszlopok támasztották a szabványkerítést)
|
|
|
Oszkó
kempelen, 2008.05.21 22:41.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"szabványosított MÁV gesztenyefa" A háttérben az egykori vasútállomás.
|
|
|
Oszkó
kempelen, 2008.05.21 22:38.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vasvár irányába nézve az egykori vágányok helyéről.
|
|
|
Oszkó
kempelen, 2008.05.21 22:37.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pácsony irányába nézve az egykori vágányok helyéről.
|
|
|
Oszkó
kempelen, 2008.05.21 22:35.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épület eredeti funkciójának ékes bizonyítéka. Az egykori állomás neve és a MÁV szabványkerítés...
|
|
|