Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


64 Pécs-Bátaszék

Pécs (40, 60, 65, 963)
Pécs-Külváros (65)
Pécs-Gyárváros
Pécsújhegy régi
Pécsújhegy
Pécs felső
Pécs-Vasas
Vasas-Hird (264V)
Hosszúhetény
Dombay-tó
Pécsvárad
Nagypall
Erdősmecske
Feked
Szebény
Véménd
Palotabozsok
Leperdpuszta
Báta
Bátaszék (154, 46, 50, 9001)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Báta

megszűnt állomás
64 Pécs-Bátaszék



  Az állomás földrajzi koordinátái:
N46.139741° E18.718041° | N46° 8' 23.06" E18° 43' 4.94"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Az épület Bátaszékről Palotabozsok felé haladva a pálya balkéz felőli oldalán volt.
Az 1983/84-es menetrendben működő megállóhelyként szerepel.





Régi képek - Báta

Az egykori bátai vasútállomás. Gróf György felvétele.
  Feltöltötte: Marton Zsolt
Dátum: 1989.07.01.

Gróf György felvétele.
  Feltöltötte: Marton Zsolt
Dátum: 1990.05.18.

A HÉV IV. osztályú felvételi épület, mely az 1911-ben módosított szabványtervek szerint épült. Ezt mutatja az épület oldalán látható feljáró a padlásra. Gróf György felvétele.
  Feltöltötte: Marton Zsolt
Dátum: 1990.05.18.



Képtár - Báta


Sínek Báta állomásnál
Fotó: Györkő Zsombor
Dátum: 2019.01.19.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Monszun
e-mail: ilytyeva.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 31295
2018.01.10 22:30.02
Nos én a 64 - s vonal közepe táján lakom , ha vonattal mentünk , bármelyik irányba , akkor általában Nagypallban szálltunk fel a vonatra ! A házunktól kb : 1 km - re haladt a vonat , de a szobám ablakán mindig , de főleg nyáron és leginkább az esti órákban , be hallatszott a vonat zakatolása , egy rövid ideig látni is lehetett , ha ki néztem az ablakon ! Szüleim gyakran mondták ,, na megy a mai utolsó vonat " ... Sajnos nem sokat utaztam ezen a vonalon , inkább busszal jártunk , mivel a falunknak nem volt állomása ! Ennek ellenére , nagyon a szívemhez nőtt a vonal és nagyon sajnálom , hogy ma már csak az egykori vonalat láthatom , már ami megmaradt belőle ! 2006 - ban én is végig gyalogoltam a vonalon , egészen Pécsváradtól , Bátáig , igaz két részletben ! Ekkor már nem láttam állomásra utaló jeleket Palotabozsok után Bátaszék irányában haladva ! Nagyon sajnálom , hogy soha nem láthattam a Bátai állomást és a Leperdpusztai megállót , ám viszont nagyon köszönöm Gróf Györgynek a fényképeket és Marton Zsoltnak pedig a feltöltéseket ! Még ha csak fényképeken is , de örülök , hogy láthatom , legalább azt , hogy hogyan nézett ki az állomás valamikor ! Azok a sín tolvajok pedig , akik ellopkodják a vonal maradványait , azok egy történelmi és nagyon sok ember által kedvelt emléket tesznek tönkre ! Mert akik hozzájárulnak szándékosan a vonal pusztításához ,, azok talán soha nem kötődtek igazán a 64 - s vonalhoz , talán nem is tudnak róla semmit és nem is érdekli őket semmi más , csak a tiszta haszon !!!

Endre
e-mail: laposkerek.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24246
2012.06.12 18:59.22
A "hivatalos engedély nélkül" kitétel mely korszakra vonatkozik? Ahogy Leperdpusztánál is olvasható, 1954.10.16.-ától mintegy 8-9 évig hivatalosan is üzemelt a megálló.

mazsoqq
e-mail: mazsoqq.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 24239
2012.06.12 17:51.27
Leperdpuszta megállóról a MÁV Központi Irattára 1954. III. 4.- VIII. 30. közti anyaga írja: A Leperdpusztai Állami Gazdaság megálló-rakodóhely létesítését kéri a MÁV-tól, a pálya 553-554 hm közt levő őrház mellett, Dolina-Leperdpuszta néven. Bár hasonló távolságra van Véménd állomás, de ide 3 dombot kell megmászni az úton, míg a jelzett őrházhoz végig sík út visz. Véménd felől a bejáró dolgozók már fáradtan érkeznek munkába és az ide való fuvarozás miatt az igás állatok elhullása is lényegesen hamarább következik be, mint sík út esetén. A MÁV megvizsgálta a szóban forgó 12 ezrelék esésű pályarészt, több tervet készített és a jelentős pályaesésből eredő nagyobb beruházáshoz kérte a gazdaság hozzájárulását. A gazdaság közölte, az utasperont megépíti, más segítséget nem tud adni. Ezt a MÁV túl kevésnek találta, ezért nem építette meg a megálló-rakodót. A gazdaság viszont az utasperont megépítette és dolgozói a vonatszemélyzettel megegyezve munkába járásra használták hivatalos engedély nélkül az 50-es évek közepétől a 60-as évek végéig.

mazsoqq
e-mail: mazsoqq.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 24220
2012.06.10 18:16.00
Báta eredetileg 3 vágányú állomás volt. Bátaszék és Palotabozsok közt félúton fekszik. 1945. után bontották el a III. vágányt, helye későbbi helyszínrajzokon is látszik, a töltés jól kiadja. Oka, mivel nagyon ritkán volt itt vonatkereszt és e felbontott vágányt állítólag háborús sérülés helyrehozása miatt egy másik, környékbeli állomáson használták fel. 1953-as rajzon már kétvágányú Báta. Még később is hívták állomásnak, ami megtévesztő, de igaz, mert a megálló-rakodóhelyek régi neve rakodó-állomás volt. Utoljára rakodás 1978. VIII. 28-án volt, a rakvágány bontási engedélyét 1981. VIII. 31-én adták ki, 1982. XII. 31. határidővel. A felvételi épület 1990. tavaszán még állt, állítólag nem sokkal utána bontották.

mazsoqq
e-mail: mazsoqq.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 24219
2012.06.10 17:52.12
Báta mrh. magasépítményei 1963.

bango5
e-mail: bango5.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 23852
2012.04.30 20:09.29
Ha tudok infót értesítelek :)

Dávid
e-mail: david.intercars.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 23720
2012.04.21 11:25.51
Szia. Engem érdekel ez a túra.

bango5
e-mail: bango5.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 23679
2012.04.13 21:00.09
Sziasztok!

Tervezek egy Bátaszék-Palotabozsok gyalogtúrát a (volt) 64-es vonalon! A túra május elején lenne. Akit érdekelne az valahogy jelezze nekem. Köszönöm :)

bango5
e-mail: bango5.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 21547
2011.08.22 10:59.39
Az állomás, most! 2011.05.29

Train Station
e-mail: bacskavasut.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 20945
2011.05.01 16:23.43
Örömmel közlöm ,hogy a vonal Bátaszék-Kökénypusztánál (leszámítva az átjárókat) egyben van a pálya.Az M6-osról látni lehet

LepesiZL
e-mail: lepesiz.kukac.mav.hu
elfogadott hozzászólás 16742
2010.04.09 20:44.10
A mohácsi oldalon is van egy-két nyom a tervezett Mohács - Bátaszék vasútvonalról. A farostlemezgyári vágányok azon a nyomvonalon vannak, illetve a II. Lajos király emlékmű mögött kettő híd is látszik egyik a Csele pataké, másik meg egy áteresz.
Lepesi ZL

Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 16719
2010.04.08 19:35.47
Az a félig megépült Bátaszék-Mohács vonal maradványa.Csak az alépítménye épült meg,az is csak Bátáig.

GegiM
e-mail: kavakozseg.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 16710
2010.04.07 16:07.44
Egy túristatérképen találtam egy "megszűnt vasút" jelzést közvetlenül Báta mellett, nem a pécsi vonalat. A falu mellett található egy ártéri vasúti híd maradványa is. Erről a vonalról tud valaki valamit? Ezen a vonalon is volt Báta állomás?

Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
Módosított hozzászólás [szvdom]
elfogadott hozzászólás 15937
2010.02.07 21:02.38
Báta állomás, szelvényszáma a térképem szerint 585+10.

Oldalborda
e-mail: abye.kukac.lycos.de
elfogadott hozzászólás 15200
2010.01.07 15:17.31
A megálló az 1992-1993-as mnetrendváltással szűnt meg.
Leperdpuszta megállóhelyről nekem sincsenek információim, pedig tényleg végigböngésztem az összes menetrendet ama bizonyos honlapon, ami erre a vonalra vonatkozik.

Bozsik Albertné
e-mail: icacicoka.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 15170
2010.01.05 11:56.17
Üdvözlök mindenkit.
Olvasgatom a hozzászólásokat,és azt gondolom,hogylegrégebben én jártam ezen a vasutvonalon.1957-1962-ig naponta tettem meg az utat Baja felé Bátaszéki átszállásal. Bajára jártam középiskolába Nagyon sok kedves emlék füzödik az állomáshoz.Mivel a Bátai állomáshoz kb.1 percre volt a tanyánk,egy nagyon szép piros téglás épület,ha kiindult a vonat Bátaszék felé rögtön a kanyarba volt látható a házunk.Ez a kicsi,de nagyon gondozott állomás abban az idöben szépnek számitott.A pályamunkások,akik a környéken laktak Ök tartották rendben az egész pályát.AZ akkori állomásfönök,Jenö bácsi és felesége Ilonka néni laktak ott.Kb.6-8 vonat járt ezen a vonalon naponta Bátaszék-Pécs és Pécs-Bátaszék között.Vonatindulás elött sokat beszélgettem Ilonka nénivel és Jenö bácsival,mivel akkor voltam 15-éves és minden érdekelt.Leperden is volt egy kis megálló,mivel ott egy állami gazdaság volt.Sok dolgozója volt,és abban az idöben nagyon jól müködö gazdaságnak számitott. Az édesapám ott volt juhászszáamdó Ö az ország egész területén nagyon elismer szakember volt.1963-ban Öt elszólitotta a feladata,és Középhidvégi állami gazdaságban dolgozott tovább.Sajnos csak eddig tudok erről az állomásról.Nagyon megörültem mikor a neten felfedeztem a Bátai állomásról a képeket.Nagyon örültem,hogy volt aki képeket készitett róla,ezt külön köszönöm.A sors engem Budapestre vitt.Köszönöm,aki elolvassa a hozzászólásomat.

Málik Zoltán
e-mail: malikzoltan.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 11645
2009.05.27 23:28.54
Tshuhash 2008. március 19-i (17:16) hosszászólásában lévő linken elég sok régi menetrend megtalálható, de ezek egyikében sem szerepel Leperdpuszta. Ha tényleg létezett a megálló, nagyon rövid életű lehetett.

a
e-mail: a.kukac.a.hu
elfogadott hozzászólás 11305
2009.05.10 18:59.04
Nem lehetne újraépíteni??? :(

Tshuhash
e-mail: tshu.hash.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 7811
2008.11.07 19:52.09
Bátaszék felől Furkótelep után, miután felérsz a dombra el kell kanyarodni jobbra. Egy darabig köves az út. Utána, mikor leértél a dombról a sínek előtt ismét el kell fordulni jobbra, egy szintén köves-kavicsos útra, amit azért már eléggé felvert a gaz. Itt addig haladsz, amíg egy nagyobb tisztásra nem érsz. Ezen a helyen volt az állomás valamikor.

Gábor16
e-mail: 64es_vonal.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 7810
2008.11.07 13:28.40
Az egykori mh elérhető autóval?
ha igen akkor Furkótelep után mikor kell le kanyarodni a Mohács-Szekszárd országútról?

Gábor15
e-mail: 64es_vonal.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 6869
2008.10.01 14:39.02
A 64-es vonal töltése a Mohács-Szekszárd műútról is látható!
Furkótelepnél egész közel megy az országúthoz.Kár hogy Palotabozsok után így megszabdalták a vágányzatot:S.
Ez a vonal már akkor "meghalt" amikor a Pécsvárad-Palotabozsok viszonylat leállt!Akkor már sokan le mondtak a vonalról.SZÉGYEN!

Tshuhash
e-mail: tshu.hash.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 5139
2008.07.08 06:21.07
Ezem a tisztáson állt valamikor az épület:

szvdom
e-mail: szvdom.kukac.eet.bme.hu
elfogadott hozzászólás 3437
2008.03.28 12:30.06
Kérlek titeket, hogy a túrával kapcsolatos megbeszélendőket a fórumon folytassátok lécci! Esetleg nyithatok neki egy új topikot. Nem szekálásként mondom, és elnézést is kérek, hogy "kötözködöm". Egyébként támogatom a túrát és ha időm engedi, én is szívesen eljövök, mert engem is érdekel.

Karl
e-mail: l.karoly.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3436
2008.03.27 19:17.54
ápr.12 lenne a túra,palotabozsok - báta vagy ameddig eljutunk... :)
esetleg,bátaszékig bár az elég hosszu lenne.ha jól tudom 19km.viszont onnan könnyen hazajut mindenki.Még nem vettem részt ilyen túrán,ha valakinek van jó ötlete írjon!

András
e-mail: vagoandras.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3435
2008.03.27 16:22.21
Kedves Karl!

Az időpont okés, remélem az idő is jó lesz! Báta - Palotabozsok túra? Vagy esetleg valami más?

Gábor15
e-mail: kovacsgabesz15.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3428
2008.03.27 14:33.24
Nekem az megfelel!!!
Ha BIZTOS ez az időpont akkor szóljatok e-mail-ben!!
Előre is kössz!

András
e-mail: vagoandras.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3422
2008.03.27 05:41.44
A Wikipédiából, a szabad lexikonból.

A Pécs–Bátaszék-vasútvonal a MÁV 64-es számú vonala. Baranya megyeben, a Mecsek keleti részén található. Eredetileg Pécset kötötte össze a fontos Duna-völgyi vasúti csomóponttal, Bátaszékkel. 1997-ben a vonal Pécsvárad - Palotabozsok közötti szakaszán a vonatokat pótlóbuszokkal váltották fel, s a 2003-as Bzmot-vész során erre a sorsra jutott a Bátaszék - Palotabozsok vonalrész is. Jelenleg a fennmaradó, Pécs - Pécsvárad szakaszon elővárosi forgalom zajlik, ám az alacsony pályasebesség és a kevés vonat miatt az utasok egyre inkább a átpártolnak a buszhoz.

A Pécs-Bátaszék HÉV-et (eredetileg 292-es számú vonal) 1911-ben adták át. Építése - a környékbeli helyiérdekű vasutakhoz képest - igen sok pénzt emésztett fel; ennek egyrészt a keleti Mecsek nehéz terepviszonyai, másrészt a Pécs sűrűn lakott területein kifizetett magas kisajátítási összeg volt az oka. A drága építés ellenére a vonalon jelentős műtárgy nem épült: a völgyeket a vasút általában kissugarú, szerpentinszerű ívekkel kerülte ki, nagyjából végig a szintvonalakat követve. A vasútvonal szerepe kezdettől fogva igen sokrétű volt: Pécs közelében a város elővárosi forgalmát, továbbá a mecseki szénbányakat szolgálta, a Pécsváradtól keletre eső szakaszon pedig az érintett falvak közötti forgalmat, illetve az ott megtermelt mezőgazdasági termékeket (elsősorban fát) szállították rajta. Korábban jelentős teherforgalmat generált az erdősmecskei gránitbánya is: a falu vasútállomására a követ egy kisvasút szállította, melynek a nyomai máig láthatók. Szintén külön kisvasút vezetett a 64-es vonalhoz a vasasi szénbányák irányából, a Hosszúhetény keleti felén lévő üzemeket pedig egy normál nyomtávú iparvágánnyal szolgálták ki (ezen egészen 2005-ös elbontásáig zajlott a forgalom). A vasútvonal földrajzi helyzete lehetővé tette, hogy - HÉV-jellege ellenére - a távolsági forgalomban is jelentős szerepet játsszon. A 64-esen lehetett ugyanis Pécs felől a legrövidebb úton eljutni vasúton az Alföldre: így nem csoda, hogy a Kiskunfélegyháza illetve Szeged felé közlekedő gyorsvonatok egészen a 90-es évekig erre jártak. A vonalnak a 70-es években fővonali besorolása volt hálózatban betöltött szerepe miatt. Meg kell ugyanakkor jegyezni, hogy Trianon után a távolsági kapcsolatok értékéből némileg levont a határmenti Csikéria - Szabadka vasútvonal kiesése: ezután Szeged nyugati irányból már csak jókora kerülővel vált elérhetővé.

A vonal leépülése
Bár az hatvanas évektől kezdve a pályát folyamatosan korszerűsítették (az építéskori i-vágányzatot fokozatosan c-rendszerűre építették át), annak állapota a 90-es évek közepére kritikussá vált: a Pécsvárad és Véménd közötti szakasz nagy részén ekkor már csak 20 km/h sebességgel lehetett haladni. A pécsi vasút-igazgatóság ezért úgy döntött, hogy 1997. május 31-et követően a vonatok közlekedését Pécsvárad és Palotabozsok között - „ideiglenesen” - pótlóbuszokkal váltja fel. Az utolsó nap még MD motorvonatok is közlekedtek, bár az utolsó jármű ami teljes hosszában végigment a vonalon, egy mellékkocsis Bzmot volt. A teherforgalom ekkor Véménd és Bátaszék között még megmaradt. Az erdős fekvésnek köszönhetően a pályát néhány éven belül szinte teljesen visszahódította a természet: 1998 őszén néhány vasútbarát hajtánnyal még végig tudta járni a bezárt szakaszt, 2001-es visszatérésükkor azonban már komoly földmunkára és bozótirtásra volt szükség az előrehaladáshoz. 2003-ban a Bz motorkocsik ideiglenes leállításakor a vonal keleti felén is megszűnt a vasúti közlekedés. Érdekes, hogy a vonatokat felváltó autóbusz - a közutak előnytelen vonalvezetése, rossz állapota és a falvak elszórt elhelyezkedése miatt - nem tudott érdemben jobb menetidőt produkálni mint a vonat.


András
e-mail: vagoandras.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3421
2008.03.27 05:37.17
Ha meglesz a pontos időpont, kérlek szólj nekem is! Köszi.

Karl
e-mail: l.karoly.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3420
2008.03.26 20:50.39
Srácok,lassan szervezhetnénk a túrát!?
Most már,csak megjön a jó idő!
Akinek lenne kedve hozzá,szóljon!

Führer
e-mail: zoltan-zoltan.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3350
2008.03.20 18:07.45
Kedves Tshuhash!
Köszönöm a forrást.

Tshuhash
e-mail: tshu.hash.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 3340
2008.03.19 17:16.32
Kedves Führer!

Az alábbi címen találsz jónéhány menetrendet, ami a 64-es vonalra vonatkozik: http://kep.tar.hu/menetrendek

Führer
e-mail: zoltan-zoltan.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3314
2008.03.18 20:25.33
Ha valaki tud erről a vonalról régi menetrendeket azt kérem küldje el az e-mail címemre.
Köszönöm.

András
e-mail: vagoandras.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3304
2008.03.18 19:21.43
Ennyi maradt az állomásból. Szinte alig van nyoma! Bátaszék felé, nagyon sok sint eloptak, szinte csak az üres töltés van.

Gábor15
e-mail: kovácsgabesz15.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3207
2008.03.09 10:58.39
András!

Ha vannak mostanában készült képeid a 64-es keleti részéről akkor légyszives küldj 1 párat e-mail-ben.

András
e-mail: vagoandras.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3196
2008.03.07 18:43.09
Palotabozsok irányába.

András
e-mail: vagoandras.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3195
2008.03.07 18:41.50
Remélem most már a kép is megy!
Bátaszék felé a Báta állomásnál. Hát itt nincs tovább. Egy szőlősgazda szerint itt is elkapták a tolvajokat.

András
e-mail: vagoandras.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3187
2008.03.07 18:06.30
Tshuhash! Furkótelep után Bátaszék felől a dombtetőn jobbra be kell kanyarodni a szőlők közé! Ahol a földút keresztezi a vasutat, ott állt jobb oldalt az épület. Ma voltam ott, már csak pár betontömböt láttam, illetve egy Km szelvény követ. Ott volt az állomás. Beszéltem egy szőlősgazdával, aki szerint a vonal a honvédség szárnyvonala! Ja és találkoztam pályaőrökkel is!!!

Atis
e-mail: kocsiska13.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3174
2008.03.05 21:06.49
Gábor15:Nekem is van egy képem az említett felüljáró...helyéről :(

Tshuhash
e-mail: tshu.hash.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 3029
2008.02.25 15:38.34
Valami nyoma van még annak, hogy hol állt az állomásépület? 2 éve bementem Furkótelep után a szőlők között jobbra egészen a sínekig de nem láttam állomásra utaló nyomokat. Ezen a helyen volt az épület vagy valamelyik irányba még el kell menni?

Gábor15
e-mail: mecske.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 2496
2008.01.25 21:10.46
Ha tudjátok mikor lesz a kirándulás konkrét időpontját akkor szljatok e-mailben!
előre is kössz

kadajo
e-mail: kadajo.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 2421
2008.01.21 21:36.05
Üdv. Leperdpuszta megállóhely Palotabozsok és Báta között volt. Bátaától 3 km-re volt. Bátaszék irányából haladva kb így nézett ki a megálló környéke: hosszú egyenesben, mindkét oldalt fák, és a baloldalon a vasút meg a fasor között egy 40-50 méteres kijárt rész volt, ami annó peronként funkcionálhatott, majd a peronnak, és az erdős résznek egy átjáró vetett váget, és egy magas töltésen haladtunk tovább. Megszűnéséről nincsenek pontos információim, körülbelül 70-es évek közepe - vége, talán 80-as évek legeleje.
Üdvözlettel: Kállai Dávid, Bátaszék.

Gábor15
e-mail: mecske.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 2296
2008.01.17 17:59.14
Pécsett lakom!
Apám a vasútnál dolgozik és ő nem tudott megfelelő infót adni nekem erröl a mh-ről!!

Karl
e-mail: l.karoly.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 2237
2008.01.13 17:23.16
Gábor15,megkérdezhetem,Te hol laksz,hogy ennyire érdekel ez a vonal,ill. Báta?

Karl
e-mail: l.karoly.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 2235
2008.01.13 17:21.32
A leperdpusztai megálló már jóval a bátai elött megszünt.Kifaggatom a nagyapámat,ő még oda járt dolgozni.onnan mentek a gazdaságba.Majd írok!

Gábor15
e-mail: mecske.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 2232
2008.01.13 17:13.02
Nem tud valaki valamit a volt Leperdpuszta-i megállóról?
(eredetileg nem volt később a bátai vá-val megszünt (vagy előbb))

Karl
e-mail: l.karoly.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 2181
2008.01.10 22:09.40
Ok!
Jó lesz márciusban valamelyik hétvége.Sajnos ennyire előre még nem tudok pontosat mondani,de elméletileg bármelyik jó.
Néhány hete elsétáltunk palotabozsoktól 4 km-t báta felé,és gyönyörű volt a táj.A síneket,és a dombokat is a fehér hó fedte...De az igaz,hogy kora tavasszal,jobban látható minden,és talán nem fagyunk meg...

fcs
e-mail: faltuszcsaba.kukac.vipmail.hu
elfogadott hozzászólás 2173
2008.01.10 15:54.22
A túrát március valamelyik hétvégéjére kellene megszervezni, mert addigra már jó időnk lesz és láthatóvá válik minden apró "részlet", akkor még gaz sincs. Ha jó nektek a március, akkor jelöljük meg az egyik hétvégét!Üdv Fcs

Gábor15
e-mail: mecske.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 2169
2008.01.09 16:25.01
Ha lehet én is elmennék erre a túrára!
Imádom ezt a vonalat!De ha lehet hétvégén legyen!!!
és ne Jan.27-én!!!

Karl
e-mail: l.karoly.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 2165
2008.01.09 09:41.27
Szvdom!

Pontosat,még nem tudok mondani,de a Palotabozsok-Bátaszék távot szeretnénk bejárni.Amint jobb lesz az idő indulunk.Elötte egyeztethetünk!És jöhetnek még mások is.
Üdv.

szvdom
e-mail: info.kukac.vasutallomasok.hu
elfogadott hozzászólás 2155
2008.01.08 11:57.51
Karl!
Mikorra tervezitek a gyalogtúrát és honnan indultok? Nem biztos, hogy tudok menni, de érdekel a dolog, már csak azért is, mert el szeretnék jutni a tényleges állomás helyére egyszer.

Karl
e-mail: l.karoly.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 2151
2008.01.08 01:43.27
Kedves szvdom!

novemberben tett néhány kérdésedre,talán tudok választ adni.A bátai állomáson 2 vágány volt az első volt a fő a második a mellék vágány.A régebbi időkben komoly teher forgalom zajlott,ugyanis többekközött,innen szállítottak a környék/d.szekcsö,báta/tüzépjeire árút.Ezenkívűl az egykori gazdaságokból,és magángazdáktól élőállat forgalom is zajlott.Személyforgalomra,inkább a szőllőkben és a tsz ekben dolgozó emberek használták.egy emeletes állomás épület volt amit,ha jól tudom az 1990es évek elején bontottak el.A60években még Pft iroda is volt aminek az utolsó maradványait szintén a 90'évek elején bontottak,és ettől kezdve már a vonat sem állt meg.Hát egyelőre ennyit tudok írni,Amúgy tervezünk egy gyalogtúrát arrafelé.Ha érdekel,írj!

szvdom
e-mail: info.kukac.vasutallomasok.hu
elfogadott hozzászólás 1707
2007.11.14 16:47.54
Kedves János!
A képeket nagyon szivesen varjuk, és ha tud még információt az állomásról (hány vágányos, milyen épület van/volt, rakodó, raktár, milyen épületek voltak régen és ebből mi van meg most, illetvemeddig volt pl. személyforgalom (úgy tudom előbb megszűnt) és teherforgalom, ill, hogyan, honnan lehet megközeliteni, megtalálni az állomás helyét), kérjük irja meg nekünk akár ide hozzászólásban is!
Köszönjük!

János
e-mail: takaro.kukac.takaro.hu
elfogadott hozzászólás 1705
2007.11.13 10:17.49
Ez a fotó sajnos nem a volt bátai állomás helyén készült. Ha időm engedi ki fogok menni és küldök képet. Egyébként ameddig üzemelt az állomás igenis volt fel és leszálló, sőt jelentős élőállat rakodás is folyt itt.

Bolla András (Cellbuborék)
e-mail: andrew.kukac.cellkabel.hu
elfogadott hozzászólás 1500
2007.10.19 19:14.10
Egyébként már elfogták azt a héttagú bandát, akik ezen a vonalon ellopták síneket Barcs-Villánnyal együtt.

Bolla Endréné
e-mail: andrew.kukac.cellkabel.hu
elfogadott hozzászólás 720
2007.05.09 16:39.11
Azért vehette volna valaki a fáradtságot, kiásni a síneket :D

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Bashalom

Bajánsenye

Baté

Batthyány tér

Batizfalva