|
|
|
|
Képtár
Hozzászólások
Leperdpuszta
Fotó: Lehmann Ferenc [LeFe]
A Közlekedés- és Postaügyi minisztérium 7255/83-2/1954.I.8 számú engedélye alapján a Pécs - Bátaszék vonalon Palotabozsok - Báta állomások között az 552/554 szelvényben Leperdpuszta elnevezéssel új táblás megállóhelyet létesítettünk.
A megálló Palotabozsoktól 5.8, Bátától 3.1 kilométer távolságra feküdt. A peron az 552+71 és 553+91 szelvények között, a jobb oldalon volt. Megnyílt 1954.10.16.-án a 6422-es vonattal. Az első menetrendben napi 4-4 vonat állt meg 3:46 és 22:38 között.
1962-ben már megszüntetését javasolják, vélhetően meg is szünt, mert a 1963/64-es menetrendtervezetben már nem szerepel.
|
|
Fotó: Lehmann Ferenc
|
|
Ezen a szakaszon működhetett egykor, Leperdpuszta megálló. Helyileg Báta-Palotabozsok között, azon a jellegzetes részen található, ahol a vasút egy völgyet nagyon komoly pályaívvel kerül meg. Annak az ívnek, a belső oldalán, egy kisebb bevágásban találhatóak épületmaradványok.
Érdekesség a megállóval kapcsolatban, hogy nem Leperd település feküdt hozzá legközelebb, hanem Dolinapuszta. Továbbá a vonalnak vannak mindkét pusztához közelebb eső szakaszai, csak azok a terepviszonyok miatt nehezebben voltak megközelíthetőek, mint a képen szereplő hely.
Fotó: Erős János
|
|
Ez az épület, Leperdpuszta megálló feltételezett helyén állt.
Fotó: Erős János
|
|
Ez a gödör, vélhetően egy pincének a maradványa. Lehetett akár, Leperd megálló őrházának a pincéje is.
Fotó: Erős János
|
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz,
kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is
Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások
mazsoqq
e-mail: mazsoqq.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 29499
2015.06.29 14:32.13
|
Sajnos nincs térkép, ami mutatná e megállót, így egy 1953-as M=1:25.000 méretarányú katonai térképmásolatra rajzoltam be a megálló helyét. Jobb szélen a 19/1. számú őrház, a pályaív túlvégén, az inflexiónál levő útátjárónál volt a megálló. Utasperonja a pálya jobboldalán, ahogy Palotabozsoké és Bátáé is.
|
|
|
mazsoqq
e-mail: mazsoqq.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 29498
2015.06.29 14:20.17
|
Leperdpuszta mh. az 1959/60-as MÁV menetrendben.
|
|
|
Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 17908
2010.06.29 08:55.07
|
Bátaszék felől.A híd (vonattal) járhatatlan.
Fotó:Uherkovich Péter
forrás:http://www.sin-ter.hu/item.php?id=103268
|
|
|
Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 17907
2010.06.29 08:53.52
|
Bátaszék-Orbánhegynél a korábban elbontott hidat vissza helyezték.
forrás:http://www.sin-ter.hu/topic.php?id=2174
fotó:Uherkovich Péter
|
|
|
LeFe
e-mail: 28lefe.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 17284
2010.05.10 12:09.04
|
Ellenkező irányba:
|
|
|
LeFe
e-mail: 28lefe.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 17283
2010.05.10 12:07.23
|
A megállóhely napjainkban (az 553-as szelvénykőnél):
|
|
|
Cshaweska
e-mail: 60as_vonal.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 11631
2009.05.26 20:16.17
|
"Üdv. Leperdpuszta megállóhely Palotabozsok és Báta között volt. Bátaától 3 km-re volt. Bátaszék irányából haladva kb így nézett ki a megálló környéke: hosszú egyenesben, mindkét oldalt fák, és a baloldalon a vasút meg a fasor között egy 40-50 méteres kijárt rész volt, ami annó peronként funkcionálhatott, majd a peronnak, és az erdős résznek egy átjáró vetett váget, és egy magas töltésen haladtunk tovább. Megszűnéséről nincsenek pontos információim, körülbelül 70-es évek közepe - vége, talán 80-as évek legeleje.
Üdvözlettel: Kállai Dávid, Bátaszék."
kadajo kolega írta pár hozzászólással lejjebb!
|
|
raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 11582
2009.05.24 16:37.44
|
Szevasztok!
A 64-es vonal nagy közkedvenc úgyhogy lenne is egy ide vágó kérdés: A vonalon Báta és Palotabozsok közt volt egy Leperdpuszta nevű megálló. Infó erről??????
|
|
Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások
|
|
|