Cshaweska
e-mail: bacskavasut.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 30386
2016.08.14 23:22.57
|
2016.08.14
|
|
|
kenderfi
e-mail: kenderfi.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 29435
2015.04.28 23:10.27
|
2015.márc.14.
|
|
|
Cshaweska
e-mail: bacskavasut.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 29430
2015.04.26 21:03.46
|
Véméndnél a közút nyert...
|
|
|
Cshaweska
e-mail: bacskavasut.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 29429
2015.04.26 21:02.56
|
Az állomás ma egy csaálid kisgazdaságra hasonlít :)
|
|
|
bottobalazs
e-mail: bottobalazs.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 29176
2015.01.27 13:22.55
|
Tegnapról pár kép: https://picasaweb.google.com/114743246311314655914/PecsvaradPalotabozsok6420150126Vemend?authuser=0&authkey=Gv1sRgCIavn_yN4-yvhwE&feat=directlink Mivel Véménd állomásépülete lakott, ezért nem mentünk be.
|
|
Dávid
e-mail: david.intercars.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 23822
2012.04.28 09:52.05
|
A héten voltam, a 64-es vonal pár állomásán. A Véméndi egész jó állapotban van, és a körülötte lévő pálya is egyben van, csak nagy a gaz. Az épületet szépen gondozza valaki, és fel is van újítva. Palotabozsok, katasztrófa, minden megy tökre, a pálya alig látszik ki a nagy gazban. A vandálok itt erősen dolgoztak. Erdősmecske is elégé romos, a sín már nem is látszik, de nagypall felé a pálya egész jól látható a melette lévő főútról. Annyira nem rossz a helyzet, csak a sűrű nővényzet mindent vissza hóditott. Kár ezért a vonalért.
|
|
Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 17909
2010.06.29 08:56.54
|
Szebény felől érkezve.
Fotó:Uherkovich Péter
Dátum:Véménd, 2010.05.22
Forrás:http://www.sin-ter.hu/topic.php?id=2174
|
|
|
LepesiZL
e-mail: lepesiz.kukac.mav.hu
|
elfogadott hozzászólás 17250
2010.05.08 18:45.51
|
Köszönöm a korrekt hozzászólást a nyomvonalvezetésről.
Sajnos a 35 - ös vonalvezetését nem lehet összehasonlítani a 64 - esével. Nem véletlen, hogy a Kaposvár - Mocsoládi HÉV kb. 10 év múlva épült tovább. Az első szakasz gyakorlatilag megegyezik a jelenlegi 67 - es úttal. Vízrajzi térképen meg lehet nézni folyamatos vízjárás van a Kapos és a Balaton között, tehát a két terület összeköttetése (már léteztt 30 éve a Déli Vasút)erre lett volna logikus. A vonalvezetés folymatosan vitatott volt. A következő völgy nagybirtokosai - Karád, Andocs, Igal (ráadásul járásszékhely) - fontosabb szempontot alkottak, itt ismét egyenesen a Déli Vasút. De akkor a leg-keletibb somogyi járás - tabi - még nem kapott volna vasutat. Ezért megy át még egy vízválasztón, és ha már Tab vasúttal rendelkezik akkor onnan már viszonylag egyszerű a Veszprém (!) megyei Fokon bekötni a Déli Vasútba.
Bocs ez a 35 - ös vonalhoz lenne jó, de gondolom, van aki a hozzászólásokat egyben nézi.
Lepesi ZL
|
|
siofok35
e-mail: siofok35.kukac.c2.hu
|
elfogadott hozzászólás 17246
2010.05.08 15:32.04
|
A 35-ös vonalon is van egy ilyen dombokkal kersztbe menős rész, Karád és Somogymeggyes között. Itt hatalmas bevágásokkal és töltésekkel oldották meg. Gyönyörű! Persze a 35-ös vonal se az egyenes vonalvezetésről híres... :)
|
|
Papa83
e-mail: gabipapi.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 17245
2010.05.08 12:48.35
|
Azt hiszem, rossz a megközelítés: a Dombay-tó a vonal építésekor talán még nem is létezett (bár ebben nem vagyok teljesen biztos hirtelen), ha Hetényt meg akarták volna közelíteni, akkor pedig nem km-ekre lenne a településtől a megálló. A helyzet az, hogy a 64-es vonal (a felemlegetett M60-nal együtt) a Geresdi-dombság É-D irányú völgyeit szeli át, K-Ny-i irányban. Ezt 100 éve bravúrosan, az elérhető legkisebb földmunkával oldották meg, ami a hossz jelentős növekedésével, komoly emelkedőkkel és szűk ívek alkalmazásával járt. Az autópálya ennek ellentettje, szinte egyenesen szeli át a dombságot, ennek viszont velejárója volt a híd-alagút kombinációk egymást követő sorozata.
Ez vonatkozik a 64-es esetleges majdani nyomvonalkorrekciójára is, de bonyolítja a helyzetet, hogy ha csak itt-ott ötletszerűen "levágnak" egy-két szerpentint, akkor pl a hosszesés is jelentősen megnőhet az adott szakaszon (ami többnyire jelenleg sem kicsi). A kanyargó vonalvezetésnek többnyire pont a szintkülönbség leküzdése az oka.
Szerintem a mostani esetleges újraindításoknál a 64-es nem jut szerephez, esetleg hosszútávon tudom elképzelni, egy majdani törzshálózati, összekötő szerepű vonalként (vélhetően új nyomvonalon), ha egyszer előtérbe kerülnek a nagyobb arányú vasútfejlesztések, és kerítenek rá pénzt is.
|
|
Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 17171
2010.05.05 10:12.31
|
A Pécs-Pécsvárad szakasz azért hosszabb a 6-os útihoz képest mert érinti Dombay tó-t és egy kicsit megközelíti Hosszúhetényt.Szerintem nem direkt ilyen hosszú és kanyargós a vonal.A XX.században így tudták megoldani.Ma más van fejlettebb és modernebb technika amivel ez kiküszöbölhető.Véménd és Palotabozsok között tényleg jól jönne egy nyomvonal korrekció,mert tényleg felesleges az a sok ív.(az állomástól a Véménd-Mohács műút keresztezéséig 3km a távolság a jelenlegi vonalvezetés szerint.
|
|
LepesiZL
e-mail: lepesiz.kukac.mav.hu
|
elfogadott hozzászólás 17148
2010.05.05 09:32.06
|
64-es vonalhoz.
Gondolom többször végigutaztuk ezt a szép vasútvonalat. Én még emlékszem a rövid ideig közlekedő Bb motorokra is (13 t a tengelynyomása - nem tudom milyen módon, de közlekedtették a szegedi gyorson) később 375 ös vitte Bátaszékig. De nem ez a lényeg. Sok "kedves" politizáló kritizálta az M6 - os alagútjait, és a "nemlétező vasútvonal" hídját (lásd: www.m60.hu), akkor baj volt?
Na most vissza a vasúthoz nézzétek meg a vasút nyomvonalvezetését.Bátaszéktől (sac. a távolság, csak a lényeg miatt): 5km 12 -es emelkedő délre (déli irányban), 300m sík nyugat, 600 m 12 - es lejtő észak, 200 m sík nyugat, 700 m 12 -es emelkedő dél, 300 m sík nyugat, 600 m 12 - es lejtő észak, stb. Véméndnél gyakorlatilag akkora ív van, hogy majd' visszatér az eredeti kiinduláshoz.
Igen szép az a vasútvonal, de azonos nyomvonalon nem szabad újjáépíteni - Én sajnálom legjobban. Nézzétek meg Pécs - Pécsvárad vasúton mennyi km (22,5), Közúton, vasútállomástól, vasútállomásig 18,6. Az utasnak nem biztos, hogy odáig kell utaznia. Tehát, ha a Budai vámig még levonnék 4-5 km - t ... Nem disszertációt írok, de VASÚTSZERETŐK! Próbáljunk meg józanúl gondolkodni! Még egy adalék: másfél évvel a Pécsvárad Palotabozsok személyforgalom-szüneteltetés után végzett felmérés szerint Véménden javult a munkanélküliségi ráta, illetve a valódi vonzásközpontba (Mohács) jelentősen megnövekedett az utazási igény.
talán végigolvassátok e hosszú hozzászólásomat, szeretnék vasutat. De azt valakinek meg kell fizetni, pl. turizmus, hajtányozás - bár megnézném a kisgyerekes szülőket, akik felkínlódnak a 12 - es emelkedőn, majd megfogják a hajtányt a lejtőn! (Ausztriában ahol hajtányozás van nincs ekkora lejtés)
Most ennyi, lehet vitatkozni, de a tények makacsak.
Lepesi ZL
|
|
pezsman
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 17123
2010.05.03 16:17.08
|
Gábor ezt hol hallottad? A feltételek adottak, hiszen az M6-os építésénél a felüljárónál figyelembe vették a vasutat is, csak a pályát kellene felújítani. (Bár szerintem nyomvonalkorrekció is kellene.)
|
|
atis
e-mail: kissattila975.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 13937
2009.10.11 15:55.20
|
Hála Istennek! Isten éltesse sokáig Jóska bácsit!!
|
|
Karl
e-mail: l.karoly.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 13929
2009.10.10 21:10.19
|
Müller Józskabá,hál Istennek,él és köszöni jól van! :)
|
|
atis
e-mail: kissattila975.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 13768
2009.09.25 18:16.33
|
Szia!Merre laksz Didus ? Az utolsó állomásfőnök Müller József bácsi volt, vajjon él -e még??
|
|
Train Station (Cshaweska)
e-mail: 60as_vonal.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 13754
2009.09.24 20:47.44
|
Pécsről hétvégén indul egy járat Palotabozsok szövetkezeti italbolt megállóig.Véméndet is érinte de (gondolom) a vasútállomáshoz gyalog kell eljutnod!
|
|
didus
e-mail: citrodidi.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 13749
2009.09.23 18:02.34
|
Nagyon szeretném látni ezt az állomást csak nem tudom hogy hogyan mert én egy nagy közlekedés imádó vagyok de csak 10 éves vagyok. Abrabó 2009. 09 . 26. leszek 11 éves Ha valaki tud segíteni akkor írjon kösz
|
|
nyomkeresõ
e-mail: rozsavolgyilaszlo.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 12615
2009.07.29 16:26.15
|
A TÁBLÁNAK MÁR CSAK A HELYE LÁTSZIK!!!
|
|
karl
e-mail: l.karoly.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 12512
2009.07.22 20:21.45
|
De,tudni,egy nyugdíjas mozdonyvezető a családjával.
|
|
Gábor16
e-mail: 64es_vonal.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 10327
2009.03.04 09:52.21
|
Szerintem ha újra megnyitnák legalább Véménd és Bátaszék között, Akkor Véménd és Palotabozsok között ahol csak lehet ki kell egyenesíteni a pályát!Akkor talán az emberek is inkább a Vonatot választanák a pannon volán járatok helyett.
|
|
mgruber
e-mail: mgruber.kukac.vodafone.hu
|
elfogadott hozzászólás 10214
2009.02.23 20:01.12
|
Ezen az állomáson sokszor megfordultam annak idején. Nagyszüleim háza a vasútvonal melletti utcában van. Emlékszem, hogy amikor elment a vonat, lehetett érezni, hogy kicsit megremegett a ház. Mikor kicsik voltunk, unokatesómmal sokat játszottunk az állomás környékén.
|
|
Gábor16
e-mail: 64es_vonal.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 9158
2009.01.12 14:29.44
|
A MÁV-nak csak csicsás vonatokra meg "ésszerű" menetrendre van pénze.Vonal felújításhoz nincs!Csak szakaszonként újítanak fel vonalakat.A Boba-Hodos vonalat is csak külföldi nyomásra újítja fel.Magyar vasuti valóság:(
|
|
Karl
e-mail: l.karoly.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 9149
2009.01.11 22:54.03
|
Lássuk be,ennek a szakasznak 1997ben lett vége!És,várhatóan 2010ben a jelenleg még működő résznek is annyi...sajnos..sok helyen ellopták a síneket,itt véméndnél meg az autópálya keresztezi,úgy,hogy esély sincs a helyreállításra/ja,meg pénz sincs/
|
|
joci
e-mail: ronaijoci.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 6370
2008.09.09 12:58.02
|
Véménd 2008 augusztus 14-én
|
|
|
joci
e-mail: ronaijoci.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 6369
2008.09.09 12:56.14
|
Az egyetlen állomás, ami mindig hangulatos, csak akkora a gaz, és nyáron a méhekre is nagyon kell vigyázni .Bozsokon egy váltóból (ahova a mécsest kellett régen betenni) bujt ki egy-kettő DE ANNYIRA MEGCSÍPTEK, HOGY CSAK NA!
|
|
|
kalányos katalin
e-mail: katalin_74.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 5496
2008.07.23 17:26.29
|
Volt véméndi lakos voltam jól esett látni,hogy még áll az épület.Vigyázzatok rá.Sziasztok.
|
|
Tshuhash
e-mail: tshu.hash.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 5130
2008.07.07 21:51.11
|
2008. 07. 02.:
|
|
|
Gábor15
e-mail: 64es_vonal.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 4362
2008.05.27 15:21.42
|
Ne az alacsony utas forgalom miatt zártákbe a Pécsvárad-Palotabozsok szakaszt,hanem a 20km/h-ás tempó miatt!Ugyan is az "i" rendszerü sinek nem nsgyon birták a nyomást!Szebény és Feked között nem 1× volt h a Bbmot csak utas nélkül mehetett mert nem bírta a pálya a terhelést!Palotabozsok-Bátaszék szakaszon a Bz-k tengelytörései miatt szünt meg a forgalom (igaz a Bz Palotabozsok és Bátaszék között nem állt meg)A jelenleg üzemelő részen már csak Hird és Hosszúhetény mh-k között van 1 szakaszon "i" rendszerü sin.Hallottam h a pálya (a bezárt részen) Nem bírta ki még az M43-sokat se!
|
|
Cellbuborék
e-mail: andrew.kukac.cellkabel.hu
|
elfogadott hozzászólás 4306
2008.05.22 17:46.58
|
És a régi képeken hol van itt az alacsony utasforgalom? Különben ijesztő, hogy hova vezet a színesfém-biznisz, már fővonalon is lopnak mindent, és a felsővezeték sincs már biztonságban...
|
|
András
e-mail: vagoandras.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 3309
2008.03.18 19:29.48
|
Véméndi állomás elött Palotabozsok felől vasuti átjáró a faluban. Gondoltam ezt is megmutatom,szerintem nagyon hangulatos vonalszakasz. :-)
|
|
|
András
e-mail: vagoandras.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 3308
2008.03.18 19:27.09
|
Meglepően jó állapotu az épület, valaki gondozza a környezetét is. Nagyon hangulatos.
|
|
|
András
e-mail: vagoandras.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 3307
2008.03.18 19:25.54
|
Szebény felé
|
|
|
András
e-mail: vagoandras.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 3306
2008.03.18 19:25.06
|
Ez van bátaszék felé! Bocs!
|
|
|
alexejevics
e-mail: feldmarton.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 3123
2008.03.01 19:13.13
|
Hát jegyet azt nem, de legalább viszonylag konszolidált állapotban van a váróterem. Nem úgy, mint pl. a 14-es vonalon, ahol a bezárás után napokkal szétverték az összeset...
|
|
hayabusa
e-mail: kenderfi.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 3003
2008.02.24 19:29.52
|
Jegyet már sajnos nem lehet váltani...
|
|
|
hayabusa
e-mail: kenderfi.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 3002
2008.02.24 19:25.24
|
2007.októberi kép a vasut felőli oldalról.
|
|
|
Joci
e-mail: ronaijoci.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 3001
2008.02.24 18:49.18
|
Miért pont az utcai oldala van itt? Szerintem jobb lenne egy vasùt felőli képet feltenni. Itt van is egy a hozzàszòlàsok között!
|
|
Joci
e-mail: ronaijoci.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 2859
2008.02.16 14:21.50
|
A vèmèndi bejàrati jelző 2001-ben
|
|
|
András
e-mail: vagoandras.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 2724
2008.02.08 20:14.38
|
kereszt Véménden 38023 (Bzmot ?), 38014 (Btx 016)
Dátum: 1997. 05. 31.
Helyszín: Véménd
Fotó: Gayer Márk
Digitalizálás: Gayer Márk
|
|
|
András
e-mail: vagoandras.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 2722
2008.02.08 17:37.10
|
38024 sz. vonat: M43 1135+MDmot 3023+Bzmot 353
Dátum: 1997. 05. 31.
Helyszín: Véménd
Fotó: Gayer Márk
Digitalizálás: Gayer Márk
|
|
|
András
e-mail: vagoandras.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 2720
2008.02.08 17:34.09
|
38014 sz. vonat.
Dátum: 1997. 05. 31.
Helyszín: Véménd
Fotó: Gayer Márk
Digitalizálás: Gayer Márk
|
|
|
Karl
e-mail: l.karoly.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 2152
2008.01.08 01:50.17
|
Kedves Gábor15!
Ha,vannak még képeid erről a szakaszról,és megosztanád mással is légyszi írj.Én is készítettem,már sokat,szívesen elküldöm cserébe.
|
|
|
Farkas Zsolt
e-mail: wolf27sze.kukac.fw.hu
|
elfogadott hozzászólás 1988
2007.12.20 10:42.03
|
Fotó: Varga Tamás
Scan: Farkas Zsolt
Véménd, 1998
|
|
|
Gábor15
e-mail: mecske.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 1936
2007.12.16 09:37.18
|
2005-ös kép a véméndi Bejáratijelzőről!
|
|
|
Gábor15
e-mail: mecske.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 1935
2007.12.16 09:36.11
|
Véménden 1 társaság 2005ben sok képet készített!(Erdősmecskétől idáig jutottak gyalog a nagy hóban).
|
|
|
Márton Zoltán
e-mail: mcinke.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 603
2007.03.21 20:58.00
|
Rendezett állapotban van.
|
|
|