Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


64 Pécs-Bátaszék

Pécs (40, 60, 65, 963)
Pécs-Külváros (65)
Pécs-Gyárváros
Pécsújhegy régi
Pécsújhegy
Pécs felső
Pécs-Vasas
Vasas-Hird (264V)
Hosszúhetény
Dombay-tó
Pécsvárad
Nagypall
Erdősmecske
Feked
Szebény
Véménd
Palotabozsok
Leperdpuszta
Báta
Bátaszék (154, 46, 50, 9001)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2018

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKépek a netrőlHozzászólások


Véménd

megszűnt állomás
64 Pécs-Bátaszék



  Az állomás földrajzi koordinátái:
N46.154127° E18.607549° | N46° 9' 14.85" E18° 36' 27.17"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.





Régi képek - Véménd

Véménd állomás felvételi épülete látható a képeslap jobboldali képén.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs



Képek a netről - Véménd

fotó: Gróf György
Dátum: 1998.06.06.
http://www.sin-ter.hu/item.php?id=49912
[Tárolt változat]
A Pécs-Szeged gyorsvonat Véménden
Dátum: 1997.05.17.
http://users.atw.hu/kisvasut-modell/emlekkepek_1997.html
[Tárolt változat]
A felvételi épület az utca felől. Külön figyelmet érdemel a Mávaut megálló táblája
Fotó: Lukács Ernő
Dátum: 1997.05.17.
http://users.atw.hu/kisvasut-modell/emlekkepek_1997.html
[Tárolt változat]
Vonatkereszt Véménden
Fotó: Lukács Ernő
Dátum: 1997.05.17.
http://users.atw.hu/kisvasut-modell/emlekkepek_1997.html
[Tárolt változat]
38025. sz. személyvonat
Fotó: Lukács Ernő
Dátum: 1997.05.14.
http://users.atw.hu/kisvasut-modell/emlekkepek_1997.html
[Tárolt változat]
Véménd páros oldal felőli bejárata
Fotó: Lukács Ernő
Dátum: 1997.05.14.
http://users.atw.hu/kisvasut-modell/emlekkepek_1997.html
[Tárolt változat]
Véménd
Dátum: 2007.06.24.
http://www.panoramio.com/photo/8296221
[Tárolt változat]

http://img.index.hu/imgfrm/0/3/2/6/IMG_0007400326.jpg
[Tárolt változat]

http://img.index.hu/imgfrm/0/3/3/2/IMG_0007400332.jpg
[Tárolt változat]

http://img.index.hu/imgfrm/0/9/3/2/IMG_0007400932.jpg
[Tárolt változat]

http://img.index.hu/imgfrm/0/3/2/4/IMG_0007400324.jpg
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Cshaweska
e-mail: bacskavasut.kukac.citromail.hu
hozzászólás 30386
2016.08.14. 23:22.57
2016.08.14

kenderfi
e-mail: kenderfi.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 29435
2015.04.28. 23:10.27
2015.márc.14.

Cshaweska
e-mail: bacskavasut.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 29430
2015.04.26. 21:03.46
Véméndnél a közút nyert...

Cshaweska
e-mail: bacskavasut.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 29429
2015.04.26. 21:02.56
Az állomás ma egy csaálid kisgazdaságra hasonlít :)

bottobalazs
e-mail: bottobalazs.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 29176
2015.01.27. 13:22.55
Tegnapról pár kép:
https://picasaweb.google.com/114743246311314655914/PecsvaradPalotabozsok6420150126Vemend?authuser=0&authkey=Gv1sRgCIavn_yN4-yvhwE&feat=directlink
Mivel Véménd állomásépülete lakott, ezért nem mentünk be.

Dávid
e-mail: david.intercars.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 23822
2012.04.28. 09:52.05
A héten voltam, a 64-es vonal pár állomásán. A Véméndi egész jó állapotban van, és a körülötte lévő pálya is egyben van, csak nagy a gaz. Az épületet szépen gondozza valaki, és fel is van újítva. Palotabozsok, katasztrófa, minden megy tökre, a pálya alig látszik ki a nagy gazban. A vandálok itt erősen dolgoztak. Erdősmecske is elégé romos, a sín már nem is látszik, de nagypall felé a pálya egész jól látható a melette lévő főútról. Annyira nem rossz a helyzet, csak a sűrű nővényzet mindent vissza hóditott. Kár ezért a vonalért.

Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 17909
2010.06.29. 08:56.54
Szebény felől érkezve.
Fotó:Uherkovich Péter
Dátum:Véménd, 2010.05.22
Forrás:http://www.sin-ter.hu/topic.php?id=2174

LepesiZL
e-mail: lepesiz.kukac.mav.hu
elfogadott hozzászólás 17250
2010.05.08. 18:45.51
Köszönöm a korrekt hozzászólást a nyomvonalvezetésről.
Sajnos a 35 - ös vonalvezetését nem lehet összehasonlítani a 64 - esével. Nem véletlen, hogy a Kaposvár - Mocsoládi HÉV kb. 10 év múlva épült tovább. Az első szakasz gyakorlatilag megegyezik a jelenlegi 67 - es úttal. Vízrajzi térképen meg lehet nézni folyamatos vízjárás van a Kapos és a Balaton között, tehát a két terület összeköttetése (már léteztt 30 éve a Déli Vasút)erre lett volna logikus. A vonalvezetés folymatosan vitatott volt. A következő völgy nagybirtokosai - Karád, Andocs, Igal (ráadásul járásszékhely) - fontosabb szempontot alkottak, itt ismét egyenesen a Déli Vasút. De akkor a leg-keletibb somogyi járás - tabi - még nem kapott volna vasutat. Ezért megy át még egy vízválasztón, és ha már Tab vasúttal rendelkezik akkor onnan már viszonylag egyszerű a Veszprém (!) megyei Fokon bekötni a Déli Vasútba.
Bocs ez a 35 - ös vonalhoz lenne jó, de gondolom, van aki a hozzászólásokat egyben nézi.
Lepesi ZL

siofok35
e-mail: siofok35.kukac.c2.hu
elfogadott hozzászólás 17246
2010.05.08. 15:32.04
A 35-ös vonalon is van egy ilyen dombokkal kersztbe menős rész, Karád és Somogymeggyes között. Itt hatalmas bevágásokkal és töltésekkel oldották meg. Gyönyörű! Persze a 35-ös vonal se az egyenes vonalvezetésről híres... :)

Papa83
e-mail: gabipapi.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 17245
2010.05.08. 12:48.35
Azt hiszem, rossz a megközelítés: a Dombay-tó a vonal építésekor talán még nem is létezett (bár ebben nem vagyok teljesen biztos hirtelen), ha Hetényt meg akarták volna közelíteni, akkor pedig nem km-ekre lenne a településtől a megálló. A helyzet az, hogy a 64-es vonal (a felemlegetett M60-nal együtt) a Geresdi-dombság É-D irányú völgyeit szeli át, K-Ny-i irányban. Ezt 100 éve bravúrosan, az elérhető legkisebb földmunkával oldották meg, ami a hossz jelentős növekedésével, komoly emelkedőkkel és szűk ívek alkalmazásával járt. Az autópálya ennek ellentettje, szinte egyenesen szeli át a dombságot, ennek viszont velejárója volt a híd-alagút kombinációk egymást követő sorozata.
Ez vonatkozik a 64-es esetleges majdani nyomvonalkorrekciójára is, de bonyolítja a helyzetet, hogy ha csak itt-ott ötletszerűen "levágnak" egy-két szerpentint, akkor pl a hosszesés is jelentősen megnőhet az adott szakaszon (ami többnyire jelenleg sem kicsi). A kanyargó vonalvezetésnek többnyire pont a szintkülönbség leküzdése az oka.

Szerintem a mostani esetleges újraindításoknál a 64-es nem jut szerephez, esetleg hosszútávon tudom elképzelni, egy majdani törzshálózati, összekötő szerepű vonalként (vélhetően új nyomvonalon), ha egyszer előtérbe kerülnek a nagyobb arányú vasútfejlesztések, és kerítenek rá pénzt is.

Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 17171
2010.05.05. 10:12.31
A Pécs-Pécsvárad szakasz azért hosszabb a 6-os útihoz képest mert érinti Dombay tó-t és egy kicsit megközelíti Hosszúhetényt.Szerintem nem direkt ilyen hosszú és kanyargós a vonal.A XX.században így tudták megoldani.Ma más van fejlettebb és modernebb technika amivel ez kiküszöbölhető.Véménd és Palotabozsok között tényleg jól jönne egy nyomvonal korrekció,mert tényleg felesleges az a sok ív.(az állomástól a Véménd-Mohács műút keresztezéséig 3km a távolság a jelenlegi vonalvezetés szerint.

LepesiZL
e-mail: lepesiz.kukac.mav.hu
elfogadott hozzászólás 17148
2010.05.05. 09:32.06
64-es vonalhoz.
Gondolom többször végigutaztuk ezt a szép vasútvonalat. Én még emlékszem a rövid ideig közlekedő Bb motorokra is (13 t a tengelynyomása - nem tudom milyen módon, de közlekedtették a szegedi gyorson) később 375 ös vitte Bátaszékig. De nem ez a lényeg. Sok "kedves" politizáló kritizálta az M6 - os alagútjait, és a "nemlétező vasútvonal" hídját (lásd: www.m60.hu), akkor baj volt?
Na most vissza a vasúthoz nézzétek meg a vasút nyomvonalvezetését.Bátaszéktől (sac. a távolság, csak a lényeg miatt): 5km 12 -es emelkedő délre (déli irányban), 300m sík nyugat, 600 m 12 - es lejtő észak, 200 m sík nyugat, 700 m 12 -es emelkedő dél, 300 m sík nyugat, 600 m 12 - es lejtő észak, stb. Véméndnél gyakorlatilag akkora ív van, hogy majd' visszatér az eredeti kiinduláshoz.
Igen szép az a vasútvonal, de azonos nyomvonalon nem szabad újjáépíteni - Én sajnálom legjobban. Nézzétek meg Pécs - Pécsvárad vasúton mennyi km (22,5), Közúton, vasútállomástól, vasútállomásig 18,6. Az utasnak nem biztos, hogy odáig kell utaznia. Tehát, ha a Budai vámig még levonnék 4-5 km - t ... Nem disszertációt írok, de VASÚTSZERETŐK! Próbáljunk meg józanúl gondolkodni! Még egy adalék: másfél évvel a Pécsvárad Palotabozsok személyforgalom-szüneteltetés után végzett felmérés szerint Véménden javult a munkanélküliségi ráta, illetve a valódi vonzásközpontba (Mohács) jelentősen megnövekedett az utazási igény.
talán végigolvassátok e hosszú hozzászólásomat, szeretnék vasutat. De azt valakinek meg kell fizetni, pl. turizmus, hajtányozás - bár megnézném a kisgyerekes szülőket, akik felkínlódnak a 12 - es emelkedőn, majd megfogják a hajtányt a lejtőn! (Ausztriában ahol hajtányozás van nincs ekkora lejtés)
Most ennyi, lehet vitatkozni, de a tények makacsak.
Lepesi ZL

pezsman
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 17123
2010.05.03. 16:17.08
Gábor ezt hol hallottad? A feltételek adottak, hiszen az M6-os építésénél a felüljárónál figyelembe vették a vasutat is, csak a pályát kellene felújítani. (Bár szerintem nyomvonalkorrekció is kellene.)

atis
e-mail: kissattila975.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 13937
2009.10.11. 15:55.20
Hála Istennek! Isten éltesse sokáig Jóska bácsit!!

Karl
e-mail: l.karoly.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 13929
2009.10.10. 21:10.19
Müller Józskabá,hál Istennek,él és köszöni jól van! :)

atis
e-mail: kissattila975.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 13768
2009.09.25. 18:16.33
Szia!Merre laksz Didus ? Az utolsó állomásfőnök Müller József bácsi volt, vajjon él -e még??

Train Station (Cshaweska)
e-mail: 60as_vonal.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 13754
2009.09.24. 20:47.44
Pécsről hétvégén indul egy járat Palotabozsok szövetkezeti italbolt megállóig.Véméndet is érinte de (gondolom) a vasútállomáshoz gyalog kell eljutnod!

didus
e-mail: citrodidi.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 13749
2009.09.23. 18:02.34
Nagyon szeretném látni ezt az állomást csak nem tudom hogy hogyan mert én egy nagy közlekedés imádó vagyok de csak 10 éves vagyok. Abrabó 2009. 09 . 26. leszek 11 éves Ha valaki tud segíteni akkor írjon kösz

nyomkeresõ
e-mail: rozsavolgyilaszlo.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 12615
2009.07.29. 16:26.15
A TÁBLÁNAK MÁR CSAK A HELYE LÁTSZIK!!!

karl
e-mail: l.karoly.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 12512
2009.07.22. 20:21.45
De,tudni,egy nyugdíjas mozdonyvezető a családjával.

Gábor16
e-mail: 64es_vonal.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 10327
2009.03.04. 09:52.21
Szerintem ha újra megnyitnák legalább Véménd és Bátaszék között, Akkor Véménd és Palotabozsok között ahol csak lehet ki kell egyenesíteni a pályát!Akkor talán az emberek is inkább a Vonatot választanák a pannon volán járatok helyett.

mgruber
e-mail: mgruber.kukac.vodafone.hu
elfogadott hozzászólás 10214
2009.02.23. 20:01.12
Ezen az állomáson sokszor megfordultam annak idején. Nagyszüleim háza a vasútvonal melletti utcában van. Emlékszem, hogy amikor elment a vonat, lehetett érezni, hogy kicsit megremegett a ház. Mikor kicsik voltunk, unokatesómmal sokat játszottunk az állomás környékén.

Gábor16
e-mail: 64es_vonal.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 9158
2009.01.12. 14:29.44
A MÁV-nak csak csicsás vonatokra meg "ésszerű" menetrendre van pénze.Vonal felújításhoz nincs!Csak szakaszonként újítanak fel vonalakat.A Boba-Hodos vonalat is csak külföldi nyomásra újítja fel.Magyar vasuti valóság:(

Karl
e-mail: l.karoly.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9149
2009.01.11. 22:54.03
Lássuk be,ennek a szakasznak 1997ben lett vége!És,várhatóan 2010ben a jelenleg még működő résznek is annyi...sajnos..sok helyen ellopták a síneket,itt véméndnél meg az autópálya keresztezi,úgy,hogy esély sincs a helyreállításra/ja,meg pénz sincs/

joci
e-mail: ronaijoci.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 6370
2008.09.09. 12:58.02
Véménd 2008 augusztus 14-én

joci
e-mail: ronaijoci.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 6369
2008.09.09. 12:56.14
Az egyetlen állomás, ami mindig hangulatos, csak akkora a gaz, és nyáron a méhekre is nagyon kell vigyázni .Bozsokon egy váltóból (ahova a mécsest kellett régen betenni) bujt ki egy-kettő DE ANNYIRA MEGCSÍPTEK, HOGY CSAK NA!

kalányos katalin
e-mail: katalin_74.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 5496
2008.07.23. 17:26.29
Volt véméndi lakos voltam jól esett látni,hogy még áll az épület.Vigyázzatok rá.Sziasztok.

Tshuhash
e-mail: tshu.hash.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 5130
2008.07.07. 21:51.11
2008. 07. 02.:

Gábor15
e-mail: 64es_vonal.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 4362
2008.05.27. 15:21.42
Ne az alacsony utas forgalom miatt zártákbe a Pécsvárad-Palotabozsok szakaszt,hanem a 20km/h-ás tempó miatt!Ugyan is az "i" rendszerü sinek nem nsgyon birták a nyomást!Szebény és Feked között nem 1× volt h a Bbmot csak utas nélkül mehetett mert nem bírta a pálya a terhelést!Palotabozsok-Bátaszék szakaszon a Bz-k tengelytörései miatt szünt meg a forgalom (igaz a Bz Palotabozsok és Bátaszék között nem állt meg)A jelenleg üzemelő részen már csak Hird és Hosszúhetény mh-k között van 1 szakaszon "i" rendszerü sin.Hallottam h a pálya (a bezárt részen) Nem bírta ki még az M43-sokat se!

Cellbuborék
e-mail: andrew.kukac.cellkabel.hu
elfogadott hozzászólás 4306
2008.05.22. 17:46.58
És a régi képeken hol van itt az alacsony utasforgalom? Különben ijesztő, hogy hova vezet a színesfém-biznisz, már fővonalon is lopnak mindent, és a felsővezeték sincs már biztonságban...

András
e-mail: vagoandras.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3309
2008.03.18. 19:29.48
Véméndi állomás elött Palotabozsok felől vasuti átjáró a faluban. Gondoltam ezt is megmutatom,szerintem nagyon hangulatos vonalszakasz. :-)

András
e-mail: vagoandras.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3308
2008.03.18. 19:27.09
Meglepően jó állapotu az épület, valaki gondozza a környezetét is. Nagyon hangulatos.

András
e-mail: vagoandras.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3307
2008.03.18. 19:25.54
Szebény felé

András
e-mail: vagoandras.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3306
2008.03.18. 19:25.06
Ez van bátaszék felé! Bocs!

alexejevics
e-mail: feldmarton.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 3123
2008.03.01. 19:13.13
Hát jegyet azt nem, de legalább viszonylag konszolidált állapotban van a váróterem. Nem úgy, mint pl. a 14-es vonalon, ahol a bezárás után napokkal szétverték az összeset...

hayabusa
e-mail: kenderfi.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3003
2008.02.24. 19:29.52
Jegyet már sajnos nem lehet váltani...

hayabusa
e-mail: kenderfi.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3002
2008.02.24. 19:25.24
2007.októberi kép a vasut felőli oldalról.

Joci
e-mail: ronaijoci.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3001
2008.02.24. 18:49.18
Miért pont az utcai oldala van itt? Szerintem jobb lenne egy vasùt felőli képet feltenni. Itt van is egy a hozzàszòlàsok között!

Joci
e-mail: ronaijoci.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 2859
2008.02.16. 14:21.50
A vèmèndi bejàrati jelző 2001-ben

András
e-mail: vagoandras.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 2724
2008.02.08. 20:14.38
kereszt Véménden 38023 (Bzmot ?), 38014 (Btx 016)

Dátum: 1997. 05. 31.
Helyszín: Véménd
Fotó: Gayer Márk
Digitalizálás: Gayer Márk

András
e-mail: vagoandras.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 2722
2008.02.08. 17:37.10
38024 sz. vonat: M43 1135+MDmot 3023+Bzmot 353

Dátum: 1997. 05. 31.
Helyszín: Véménd
Fotó: Gayer Márk
Digitalizálás: Gayer Márk

András
e-mail: vagoandras.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 2720
2008.02.08. 17:34.09
38014 sz. vonat.

Dátum: 1997. 05. 31.
Helyszín: Véménd
Fotó: Gayer Márk
Digitalizálás: Gayer Márk

Karl
e-mail: l.karoly.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 2152
2008.01.08. 01:50.17
Kedves Gábor15!

Ha,vannak még képeid erről a szakaszról,és megosztanád mással is légyszi írj.Én is készítettem,már sokat,szívesen elküldöm cserébe.

Farkas Zsolt
e-mail: wolf27sze.kukac.fw.hu
elfogadott hozzászólás 1988
2007.12.20. 10:42.03
Fotó: Varga Tamás
Scan: Farkas Zsolt
Véménd, 1998

Gábor15
e-mail: mecske.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 1936
2007.12.16. 09:37.18
2005-ös kép a véméndi Bejáratijelzőről!

Gábor15
e-mail: mecske.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 1935
2007.12.16. 09:36.11
Véménden 1 társaság 2005ben sok képet készített!(Erdősmecskétől idáig jutottak gyalog a nagy hóban).


Márton Zoltán
e-mail: mcinke.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 603
2007.03.21. 20:58.00
Rendezett állapotban van.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Velencefürdő

Velence

Veperd-Kabold

Vép

Vértesacsa