Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 310 ] [ 311 ] [ 312 ] [ 313 ] [ 314 ] [ 315 ] [ 316 ] [ 317 ] [ 318 ] ...   Utolsó Következő

Pusztabánréve    tonyezramirez, 2012.05.16 08:27.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez a megállóhely valamikor régen megálló-rakodóhely volt. A képen nem látszik,de a felvételi épület mellett tekintélyes méretű rakodóhely van. A telefonoszlopok elhelyezkedéséből lehet következtetni a valamikori rakodóvágány helyére. Az épület mögött az út túloldalán mai napig működő magtár van. Egy idős nyugdíjas vasutas ismerősöm emlékei szerint annak idején sok kocsit raktak itt meg gabonával.
A felvételi épület jelenleg lakatlan,ablakait és ajtóit bedeszkázták...
 
Pózva    Endre, 2012.05.15 23:33.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Jogos az észrevétel, 1949 valóban a régi megállóra vonatkozik, javítva.
 
Pózva    vpeti, 2012.05.15 20:02.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A régi Pózva állomás a faluhoz közelebb volt, mert más nyomvonalon ment a vonat akkor még. Na és nem lehet 1949-es, csak 1959-es, mert 1960-ban adták át Zalaszentiván új állomását, mert ekkor volt a nyomvonalkorrekció.
 
Bicske    Magyarnaba, 2012.05.14 20:30.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1944. március 18-án késő este Keresztes-Fischer Ferenc belügyminiszter nyugtalanító híreket kapott: Budapest környékén ismeretlenek több helyen is szabotázsakciókat követtek el, megrongálták a vasúti pályát. Ez történt Bicskén is, így a Hegyeshalom-Budapest vonalon mozgó 10 német katonavonat várakozni kényszerült. A miniszter az esti órákra várta a kormányzó visszaérkezését németországi tárgyalásairól, ezért úgy gondolta, hogy autót küldet Horthyért Bicskére.

Március 19-én a kora hajnali órákban újabb jelentést kapott: a Bicske állomáson veszteglő német katonavonat önkényesen kirakodott, a katonák Budapest felé indultak. Keresztes-Fischer újabb jelentéseket kért, amelyekből kiderült, hogy hasonló események zajlanak más főváros környéki állomásokon is.

Bicske vasútállomása nem tűnik jelentős történelmi objektumnak, de mindenképpen egy fontos esemény színhelye: itt kezdődött Magyarország német megszállása.

(Forrás: Ránki György (1978) 1944. március 19 - Magyarország német megszállása. p 125; ISBN 963 09 1074 8)
 
Kiskundorozsma    Magyarnaba, 2012.05.14 14:31.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Deme Béláné 1975-ben a Kiskundorozsmáról írt diplomamunkájában komoly részt szentel a vasútállomásnak. A dolgozatban olyan adatok jelennek meg, amelyek értékes információkat szolgáltatnak az állomás múltjáról és meg nem valósult jövőjéről is:
-----------
"1887-ben Dorozsma külön kéréssel fordult a vasútigazgatósághoz, hogy állomást kapjanak. Ekkor már áldozatot kellett hozni, saját költségen épült, szegedi területen.

Az állomás személyzeti létszáma 9 fő, 1937-ben. Ebben az évben 4 sínpárral rendelkezik az állomás. Felvételi épülettel, állatrakodóval, faáruraktárral, rendelkezik. Ebben az időben évente 120-150 kocsirakomány árut adnak föl. A személyforgalom 110 fő átlagosan. Az állomás külső formája évtizedekig sem változott. Új főépületet 1970-ben kapott. 1971-től a legkorszerűbb integra domino biztonsági berendezés irányítja a váltókat és a vonatforgalmat.
A vágányok száma: Vonatfogadó 5; rakodó 1 , rövid csonka 1
Naponta 20-30 tehervonat, 16 személy, 9 gyors, 2 expressz vonat halad át (időnként különjáratok is.) Kiskunfélegyházáig kiépített térközbiztosító berendezés segíti a korszerű vasúti közlekedést. A síneken a gőzmozdony egyre ritkábban látható. (A mozdonyok 5-6%-a) A jelen mozdonyai a /Kando/ Diesel, M61 /svéd/ M62 /szovjet/ M44 és M40-es.

48 nagyvállalat rakodik, végeztet fuvarozást, továbbá a környező községek. A távlati terv szerint 1985 után a szegedi rendező pályaudvar idecsoportosításakor korszerű gurító dombot is kap az állomás. Az állomás személyzete 64 fő; állandó munkaerőhiány emiatt lassúbb a tolatás is. Az állomás dolgozói jó munkájukért 5 év óta minden évben élüzem kitüntetést kapnak."
----------

Deme Béláné (1975) Szeged-Kiskundorozsma településföldrajza. 32.o

 
Szentmihályfa    marczy, 2012.05.14 12:08.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://ujszo.com/online/kozelet/2012/05/14/elorelepes-tortent-a-vasuti-ketnyelvuseg-teren
Ideje volt, Romániában már egy ideje létezik a dolog...
 
Arad    sramoa, 2012.05.14 10:59.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://www.mol.gov.hu/a_het_dokumentuma/_az_aradtemesvari_vasut_engedelyokmanya.html
 
Csíkszereda    Balazs177, 2012.05.13 18:04.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Remek régi képek:http://korabelierdely.uw.hu/csikszereda1.html
 
Újszász    ROCOman, 2012.05.13 17:31.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ma tisztességes mennyiségű eső esett. A felvételi épület felállványozva, tető nélkül. (A kép előző nap készült.)
 
Andókút    interpici400, 2012.05.13 15:43.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tegnap jártam a megállóhelyen. Hát, ezek után nem sok reményt látok arra, hogy valaha még vonat fog járni erre. A síneket néhol teljesen belepte a föld, máshol is csak a sínkorona látszik ki. Bár itt legalább még megvan.
Egyébként itt indokolt lenne kitenni az "ideiglenesen szünetel" státuszt.
 
Zichyújfalu    Imike, 2012.05.13 14:54.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezen az állomáson van hangosbemondás??Mert az egyik 2007-es forgalmi irodai képek közül az egyiken egy hangosbemondó készüléket láttam!!
 
Almamellék    Petrás Bence, 2012.05.12 19:12.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nyomvonal Kaposvár irányába.
2012. 05. 12.
 
Almamellék    Petrás Bence, 2012.05.12 19:11.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nyomvonal Szigetvár irányába.
2012. 05. 12.
 
Almamellék    Petrás Bence, 2012.05.12 19:09.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Látkép Sasrét felé.
2012. 05. 12.
 
Almamellék    Petrás Bence, 2012.05.12 19:08.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomásnévtábla.
2012. 05. 12.
 
Almamellék    Petrás Bence, 2012.05.12 19:07.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kerekeskút.
2012. 05. 12.
 
Almamellék    Petrás Bence, 2012.05.12 19:06.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egykori magasrakodó.
2012. 05. 12.
 
Almamellék    Petrás Bence, 2012.05.12 19:05.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az emlékfa az állomásépület társaságában.
2012. 05. 12.
 
Almamellék    Petrás Bence, 2012.05.12 19:03.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Angolváltó.
2012. 05. 12.
 
Almamellék    Petrás Bence, 2012.05.12 19:02.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A fűben még megtalálható a nemrégiben tárolóvágánynak használt egykori terecsenyi szárnyvonal.
2012. 05. 12.
 
Almamellék    Petrás Bence, 2012.05.12 19:00.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az Ibafai úti felüljáró.
2012. 05. 12.
 
Lukafai elágazás    Petrás Bence, 2012.05.12 18:59.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tehervagon a lukafai vonalon.
2012. 05. 12.
 
Sasrét-Fűrésztelep    Petrás Bence, 2012.05.12 18:57.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A fűtőház.
2012. 05. 12.
 
Sasrét-Fűrésztelep    Petrás Bence, 2012.05.12 18:54.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
C50-403 az állomáson.
2012. 05. 12.
 
Pécsbánya-Rendező    spf1, 2012.05.12 17:38.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen, visznek még fát a Hőerőműbe. Most épp néhány hetes leállás van fa téren, de utána újra jön.
 
Tiszaújváros    Pitta7, 2012.05.11 23:29.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Látkép Tiszapalkonya-Erőmű irányába, a 2. vágányon álló 1301-es Dácsiával.
 
Tiszaújváros    Pitta7, 2012.05.11 23:26.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az előbbi személyvonat vezérlőkocsija.
 
Tiszaújváros    Pitta7, 2012.05.11 23:24.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Miskolci személyvonat a 3. vágányon. Annak ellenére, hogy Tiszaújváros autóval és busszal sokkal jobban elérhető, mint vonattal, és a színvonal is magasabb, mégis sokan választják a vasutat, a képen látható személyvonat érkezése után kisebb emberözön hagyta el a szerelvényt... Tehát a vonal a maga 4 vonatpárjával is életképesnek mondható, és reménykedjünk benne, hogy nem jut olyan sorsra mint sok más bezárt mellékvonal, bár a kormánytól bármi kitelik...
 
Tiszaújváros    Pitta7, 2012.05.11 23:17.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tiszaújváros tartaléka a 2. vágányon. Az állomás teherforgalmi szempontból meglehetősen kihalt volt ezen a napon...
 
Biri    lukacsvendi, 2012.05.11 17:36.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vajon milyen állapotban lehet a kisállomás? Az oldalon lévő kép valamikor a megszüntetés táján készülhetett. Vagy nem.
 
Előző Első    ... [ 310 ] [ 311 ] [ 312 ] [ 313 ] [ 314 ] [ 315 ] [ 316 ] [ 317 ] [ 318 ] ...   Utolsó Következő