Dombiratos
VT22, 2012.05.28 00:08.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönet a menetrendekért és a térképért! Nem semmi milyen kisvasúti hálózat volt arrafelé, de jó is lenne ha megmaradt volna napjainkig!
|
|
Csókakő
gabika, 2012.05.27 23:03.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Csőkakőre szerettem volna utazni, kerékpárral, mivel a falu igen értékes és szép természeti környezetben van és újabban szaporodnak az országos hírű rendezvények is a várral rendelkező faluban. Június közepén pl. Horthy-szobrot is avatnak. A MÁV netes menetrendje nem ad ki adatot a faluról, mivel megszünt a pénztára. De azt már nem írják, hogy újabban a vonat sem áll meg ott! Miért nem? Kérdezzük a MÁV-tól...Ezek után kénytelen leszek Mórra utazni és onnan áttekerni Csókakőre.
|
|
Szőny-Déli
gabika, 2012.05.27 22:55.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mintegy jó ötven éve kisérem figyelemmel ezt a jobb sorsra érdemes vonalat, s ezen belül a Szőny-Déli megállót is. A képen látható kis épület régen megszünt, az elmúlt években egy krómacél bódét tett oda az önkormányzat, amit a banditák azóta rendesen lepusztítottak, a megálló mindig szemetes, annak ellenére, hogy van egy szeméttároló ott. Éjjel borzalmas sötétség van ott a le és felszállóknak, mert nincs közvilágítás. Micsoda forgalom volt ott gőzmozdonyokkal még a 60-as 70-es években! Még a tehervonatok is állandóan mentek. Most semmi nincs.
|
|
Dombiratos
mazsoqq, 2012.05.27 13:13.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Battonyai GV. is az utolsók közt szűnt meg a Mezőhegyesi hálózatból. A vonal utolsó menetrendje.
|
|
|
Dombiratos
mazsoqq, 2012.05.27 13:10.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1973-tól a Mezőkovácsházi GV. csak Dombiratos és Lőkösháza között járt. A vonal utolsó menetrendje.
|
|
|
47. és 57. elágazás
mazsoqq, 2012.05.27 13:04.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A legtöbb személyvonat Mezőhegyestől idáig járt. A vonal utolsó menetrendje.
|
|
|
Répáspuszta
mazsoqq, 2012.05.27 12:53.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 2 kép az épületről Zajácz László fotója.
|
|
Cserepes GV
KeriPetya, 2012.05.27 01:34.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezek az infók honnan származnak, és el tudod - e ezt küldeni nekem mailben?
Köszi!
|
|
Cserepes GV
mazsoqq, 2012.05.27 01:12.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A teljes hálózat. 1949-ig mind megvolt a Szeghalom-Atyaszegi út (Töviskes) vonalhálózatot kivéve.
|
|
|
Mezőkovácsháza GV
mazsoqq, 2012.05.27 00:53.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mezőkovácsháza mozdonyszín hátulról és kissé a vonal és a közút felől.
|
|
|
Mezőkovácsháza GV
mazsoqq, 2012.05.27 00:50.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mezőkovácsháza mozdonyszín a mező felől és hátulról.
|
|
|
Mezőkovácsháza GV
mazsoqq, 2012.05.27 00:34.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mezőkovácsháza GV. új mozdonyszín, átadáskor, 1950-es évek.
|
|
|
Battonya GV
mazsoqq, 2012.05.27 00:30.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Battonya GV. mozdonyszín, 1970-es évek első felében.
|
|
|
18. kitérő
mazsoqq, 2012.05.26 23:48.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1969-es térképen Scheieri elágazás, 18. kitérő, valamint 18. és 35. elágazás. Scheieri elág-nál a magtári vonalhoz csatlakozott egy 600mm nyomtávú vasút, ami bement a hízlaldába. 18. kitérőt személyforgalomra ritkán használhatták, a kitérő közepétől kb. 150m-re volt Scheieri elág. az útátjáró mellett. A következő kettős elág. a 18. és 35. elágazás. 18. majorba (Ómezőhegyes) az északi leágazó pálya futott, 35. majorba (Ómezőhegyesi tanyák) a déli pálya.
|
|
|
Depónia
mazsoqq, 2012.05.26 23:16.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1969-es térképen mindkét nagyvasúti vágánykereszt. Az északinál (Orosházi vasút) volt a megálló.
|
|
|
Kendergyár
mazsoqq, 2012.05.26 22:54.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1969-es térképen a 29. majorba (Dózsa tsz., Kendergyári tanyák) leágazó vonal és a Kendergyár hálózata. A déli lemaradt vágányrészt mutató szelvény Külsőmezőhegyespusztánál mellékelve.
|
|
|
Külsőmezőhegyespuszta
mazsoqq, 2012.05.26 22:17.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1969-es térképen Külsőmezőhegyespuszta mrh., 32. major (Petőfipuszta), a szelvény északi részén a kendergyár legdélibb vasútvonalai, mellette 31. major (Kenderföldi tanyák).
|
|
|
Répáspuszta
mazsoqq, 2012.05.26 21:54.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 070-es Bz-vel.
|
|
|
Répáspuszta
mazsoqq, 2012.05.26 21:52.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A felvételi épület.
|
|
|
Mőcsény
kadajo, 2012.05.26 19:07.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A google térképből kiragadott részletek, nagyjából megfelelnek a valóságnak. Az alagút az 1900-as évek első évtizedeiben épült (tudomásom szerint olasz hadifoglyok által.) Így biztos hogy nem csak Mőcsény és Cikó között volt jelentős nyomvonalváltozás a vonal ezen szakaszán. (Megjegyzés: Szászvártól felfelé egészen Mágocsig is jelentős nyomvonal korrekciókat hajtottak végre. Nyomai ma is láthatóak, főleg télen, hómentes időben.)
|
|
39. major
mazsoqq, 2012.05.26 11:23.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Árokospuszta, azaz 39. major 2000. Június. Mezőhegyes vonalaiból csak itt láttam vágányt.
|
|
|
Mezőhegyes GV
mazsoqq, 2012.05.26 11:19.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mezőhegyes GV. állomás 2000. Június. 2db épület maradt meg.
|
|
|
Mezőhegyes GV
mazsoqq, 2012.05.26 11:14.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás középtájból a felvételi épület felé. Háttérben a cukorgyár. Kulich József képe.
|
|
|
Mezőhegyes GV
mazsoqq, 2012.05.26 11:10.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A felvételi épület és az állomási vágányok. Kép Lányi Ernőtől
|
|
|
Mezőhegyes GV
mazsoqq, 2012.05.26 10:58.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mezőhegyes GV. teljes hálózat. Néhány vonal nem létezett egy időben.
|
|
|
Mezőhegyes GV
mazsoqq, 2012.05.26 10:50.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mezőhegyes GV. állomás vágányrajza, 1969-es állapot. Az L alakú a felvételi épület: forgalmi, utasváró, wc.
|
|
|
Pécs
Train Station, 2012.05.25 23:38.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Megérkeztek,és a mai nap felszerelésre kerültek a Hatvanban feleslegessé vált KIJELZŐK.Az 1 ill. 2.-3.vágányok közé került egy-egy.
Remélhetően hamarosan a felvételi épület is megújul.
|
|
Vönöck
mazsoqq, 2012.05.25 22:34.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1986-ban és 2003-ban jártam ott, jó alaposan körbejárva, rám sem bagóztak. Vagy újabb lakók, vagy riasztó hatású bűncselekmények (lopás, betörés stb.) történhettek nem sokkal ottjártad előtt. Ezt igazolja a rendőrség viszonylag gyors kiérkezése is egy kis faluba.
|
|
Vitézipuszta
mazsoqq, 2012.05.25 22:20.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A felvételi épület szolgálati lakásához tartozó gazdasági épületek 2008. IV. 9-én. Épp arra járt egy munkásember, nézegette. Érdeklődött, tudok-e okosságot, hogy vehetné ki? Elküldtem Pécsre, a MÁV Épületfenntartási Főnökségére. Ezek szerint nem adták ki neki. Pedig azzal mindenki jól járt volna, a lakó rendbehozza, belakja, kifűti, rendszeresen fizeti a MÁV-nak a lakbért. Ő meg azért jár jól, mert olcsó lakbérért nyugodt, kellemes környezetben lakhat, gazdálkodhat.
|
|
|
Tardosi kőbányák
mazsoqq, 2012.05.25 20:58.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kép lementhető. Íme.
|
|
|