Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 305 ] [ 306 ] [ 307 ] [ 308 ] [ 309 ] [ 310 ] [ 311 ] [ 312 ] [ 313 ] ...   Utolsó Következő

Rákosszentmihály    nohab, 2012.06.12 14:13.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Rákosszentmiháyi rakodó LEÉGETT!!
 
Táborfalva    Magyarnaba, 2012.06.12 13:13.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Alig egy héttel később (2011. szeptember 25.) az állomás kezdőponti végén lévő útátjárót átépítették. A kiemelt vágányszakaszt az ötödik vágány melletti rakodón tárolták.)

A legtávolabbi sínpár a táborfalvi katonai komlpexum (Fenyves-rakodó) felé vezető iparvágány.
 
Táborfalva    Magyarnaba, 2012.06.12 13:06.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Táborfalván csak nagyon ritkán végeznek rakodást. Egy ilyen alkalmat sikerült elkapnom 2011. szeptember 18-án, amikor 2 EAS-kocsit töltöttek meg fatörzsekkel. A képen az állomás ötödik vágánya mellett található oldalrakodó. A kép rossz minőségéért elnézést kérek, a Desiro ablaka sajnos nem nyitható.
 
Nagykonda    mazsoqq, 2012.06.11 19:01.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A helyszínrajz 1915-ös kiadású, M=1:1000 méretarányú. A kisvasút a MÁV mrh-tól Nagykonda majorig járt 2,5km hosszban, lóvontatással. Nyomköze 760mm, az 1949-es állapotfelméréskor szűnt meg.
 
Csillagtanya    mazsoqq, 2012.06.11 18:39.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kétrészes helyszínrajz 1915-ös kiadású, M=1:1000 méretarányban. Itt a kisvasút még Csillagtanyán át Unitárius dűlőig és Ó-Berettyó hátig járt, lóvontatással. E hálózat összhossza 3,3km volt. 1956-ban adták át a Pernyéspusztára és Csiffre vezető pályát. Ezen már C50 típusú Csepel motoros dízel vontatott.
 
Kispest    Magyarnaba, 2012.06.11 14:10.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Horváth Dezső 1965-ben írt Kispest településföldrajza című diplomadolgozatában az állomás történetét egy évszámmal bővítő megjegyzést tesz:

"Az 1885-ben Kispest és Szentlőrinc határvonalán felépült lajosmizsei vonal megállóját 'Kispest-Szentlőrinc' állomást a kispestiek kérésére 1895-ben teherpályaudvarral bővítik ki."
 
Dunapataj    Magyarnaba, 2012.06.11 13:51.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Gyurita Julianna 1972-ben Szegeden megírt, Dunapataj település- és gazdaságföldrajza című diplomadolgozatában így írt Dunapataj vasútállomásáról:

"Dunapataj a Budapest-Kunszentmiklós Solt vasútvonal végállomása. A vasútnak az 1950-es évekig fontos szerepe volt a személyforgalom lebonyolításában. Teherforgalma még napjainkban is jelentős. Dunapataj és környéke mezőgazdasági terményeit a vasút szállítja el, valamint iparcikkekkel, építő és tüzelőanyaggal látja el a környéket.

1952-ben tervezték a vasútvonal meghosszabbítását Kalocsáig majd Bakáig. Már megépítették a vasúti töltést, de a munkálatok félbemaradtak. Egy másik terv szerint iparvágánnyá akarták alakítani alacsony személyforgalma miatt."


 
Csák    VT22, 2012.06.10 20:13.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Megjött a vonat.
 
Csák    VT22, 2012.06.10 20:12.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Csák állomás és Csák vásártér között a vártorony tövében, kertek aljában kanyarog a vasútvonal. A kockaköves átjáróval, vonatszemélyzet által kezelt sorompóval olyan hangulata van a vasútnak, amit a magyar vonalakon már alig találunk meg.
 
Nyíregyháza    dd, 2012.06.10 20:10.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Üdv!
Valakinek nincsenek képei a 2003-as átépítés előttről?
 
Újzsombolya    VT22, 2012.06.10 20:00.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
...1869-es aninai sínből.
 
Újzsombolya    VT22, 2012.06.10 19:59.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egyik vágány vége, lopás előtt, félig kidöntve...
 
Újzsombolya    VT22, 2012.06.10 19:56.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Resica 1880. Újzsombolya megmaradt vágányai muzeális síneket tartalmaznak. A kapcsolószereket már lelopták.
 
Nagybuzsák    VT22, 2012.06.10 18:45.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
RegioTrans motorvonat érkezik Arad állomásról, és indul tovább Ópécska-Nagylak felé.
Gyakorlatilag ennyi forgalom van már csak itt, az állomási vágányokon letétes teherkocsikat tárolnak.
 
Valkány megálló    siofok35, 2012.06.10 18:26.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem túl vagy épület...
 
Valkány megálló    siofok35, 2012.06.10 18:22.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valkány, Románia legnyugatibb állomása.
 
Báta    mazsoqq, 2012.06.10 18:16.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Báta eredetileg 3 vágányú állomás volt. Bátaszék és Palotabozsok közt félúton fekszik. 1945. után bontották el a III. vágányt, helye későbbi helyszínrajzokon is látszik, a töltés jól kiadja. Oka, mivel nagyon ritkán volt itt vonatkereszt és e felbontott vágányt állítólag háborús sérülés helyrehozása miatt egy másik, környékbeli állomáson használták fel. 1953-as rajzon már kétvágányú Báta. Még később is hívták állomásnak, ami megtévesztő, de igaz, mert a megálló-rakodóhelyek régi neve rakodó-állomás volt. Utoljára rakodás 1978. VIII. 28-án volt, a rakvágány bontási engedélyét 1981. VIII. 31-én adták ki, 1982. XII. 31. határidővel. A felvételi épület 1990. tavaszán még állt, állítólag nem sokkal utána bontották.
 
Báta    mazsoqq, 2012.06.10 17:52.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Báta mrh. magasépítményei 1963.
 
Csillagtanya    mazsoqq, 2012.06.10 17:47.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A címkép alatti történeti leírást pontosítanám. Körzetesítési program miatt Csillagtanya mrh-en (a vonalon Sárrétudvari és Szerep mrh-ekkel együtt) 1973. XII. 31-től a rakodást a MÁV szüneteltette. Akkori szabály szerint, ha ezen elrendelt szünet alatt 1 éven át nem volt rakodás, vagy erre igény, az 1 év letelte után lehetett kérni a rakodóvágány elbontását. A rakvágány bontási engedélye kérelmét és engedélyét 1975. I. 13. és IV. 9. közti iratok részletezik. A bontás határideje 1976. XII. 31. Ezen adatok a MÁV Központi Irattár anyagából idézve. MÁVTI-s kollégáim 1978. nyarán mérték a vonalat, a felvételi épület még állt, de lakatlanul és nem volt már szolgálat. A megálló személyforgalma 1979. I. 8. (hétfő) 0.00-tól szűnt meg.
 
Csillagtanya    mazsoqq, 2012.06.10 17:25.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Előző helyszínrajz folytatása.
 
Csillagtanya    mazsoqq, 2012.06.10 17:24.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Csillagtanya mrh. helyszínrajz déli rész az 1930-as évekből. Szaggatott vonal a kisvasutat jelöli.
 
Esztergom    Petrás Bence, 2012.06.10 17:07.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt forgatták 1996-ban a Retúr című filmet. A filmben az állomás Illéshegyalja néven szerepel.
 
Esztergom    Petrás Bence, 2012.06.10 17:06.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 6342 014-5-ös Desiro és a Bzmot 373-as együttállása Esztergomban.
2012. 06. 09.
 
Piszke    Petrás Bence, 2012.06.10 17:03.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Piszke a 32936. számú vonatból, 2012. 06. 09-én.
 
Újvár    VT22, 2012.06.10 17:02.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pályaállapotok Újvár és Öregfalu között. Magáért beszél...
A vonal végletekig le van pusztítva, ha Csene állomáson nincs kitérő rajta, akkor Jánosföldéig sehol sincs.
 
Süttő    Petrás Bence, 2012.06.10 17:01.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Süttő a 32936. számú vonatból, 2012. 06. 09-én.
 
Szekesút    siofok35, 2012.06.10 16:22.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Túlélő MÁV paddal :)
 
Tusnádközség    Balaton, 2012.06.10 16:07.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Csíksomlyó Expresszre várva.
 
Kerekegyháza    Greg, 2012.06.10 15:58.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"Tudja valaki, hogy melyik utcában van az állomás?"
Szabadság utca. Hetényegyháza (vagy az 52. sz. főút) felől érkezve, a faluba beérve pár száz méter után jobb kéz felől látható. Máig megmaradt a "vasútsárga" festés, szint kiüti az ember szemét, ha arra jár, hogy vasúti épület volt egykor.
 
Fertőújlak    Railwayman, 2012.06.10 11:55.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
El lehetne adni, ha igen jutányos árat kérnének érte. Kétség kívül egy ilyen épület ér 2-3 milliót. De piaci áron a kutya se fogja megvenni. De ha mondjuk 800.000 ért meghirdetnék, már lehet lenne rá vevő. Igaz bukik rajta az állam mondjuk 1,5 milliót, de ha lebontják akkor mivel járt jobban?
 
Előző Első    ... [ 305 ] [ 306 ] [ 307 ] [ 308 ] [ 309 ] [ 310 ] [ 311 ] [ 312 ] [ 313 ] ...   Utolsó Következő