Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 304 ] [ 305 ] [ 306 ] [ 307 ] [ 308 ] [ 309 ] [ 310 ] [ 311 ] [ 312 ] ...   Utolsó Következő

Újzsombolya    VT22, 2012.06.10 19:56.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Resica 1880. Újzsombolya megmaradt vágányai muzeális síneket tartalmaznak. A kapcsolószereket már lelopták.
 
Nagybuzsák    VT22, 2012.06.10 18:45.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
RegioTrans motorvonat érkezik Arad állomásról, és indul tovább Ópécska-Nagylak felé.
Gyakorlatilag ennyi forgalom van már csak itt, az állomási vágányokon letétes teherkocsikat tárolnak.
 
Valkány megálló    siofok35, 2012.06.10 18:26.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem túl vagy épület...
 
Valkány megálló    siofok35, 2012.06.10 18:22.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valkány, Románia legnyugatibb állomása.
 
Báta    mazsoqq, 2012.06.10 18:16.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Báta eredetileg 3 vágányú állomás volt. Bátaszék és Palotabozsok közt félúton fekszik. 1945. után bontották el a III. vágányt, helye későbbi helyszínrajzokon is látszik, a töltés jól kiadja. Oka, mivel nagyon ritkán volt itt vonatkereszt és e felbontott vágányt állítólag háborús sérülés helyrehozása miatt egy másik, környékbeli állomáson használták fel. 1953-as rajzon már kétvágányú Báta. Még később is hívták állomásnak, ami megtévesztő, de igaz, mert a megálló-rakodóhelyek régi neve rakodó-állomás volt. Utoljára rakodás 1978. VIII. 28-án volt, a rakvágány bontási engedélyét 1981. VIII. 31-én adták ki, 1982. XII. 31. határidővel. A felvételi épület 1990. tavaszán még állt, állítólag nem sokkal utána bontották.
 
Báta    mazsoqq, 2012.06.10 17:52.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Báta mrh. magasépítményei 1963.
 
Csillagtanya    mazsoqq, 2012.06.10 17:47.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A címkép alatti történeti leírást pontosítanám. Körzetesítési program miatt Csillagtanya mrh-en (a vonalon Sárrétudvari és Szerep mrh-ekkel együtt) 1973. XII. 31-től a rakodást a MÁV szüneteltette. Akkori szabály szerint, ha ezen elrendelt szünet alatt 1 éven át nem volt rakodás, vagy erre igény, az 1 év letelte után lehetett kérni a rakodóvágány elbontását. A rakvágány bontási engedélye kérelmét és engedélyét 1975. I. 13. és IV. 9. közti iratok részletezik. A bontás határideje 1976. XII. 31. Ezen adatok a MÁV Központi Irattár anyagából idézve. MÁVTI-s kollégáim 1978. nyarán mérték a vonalat, a felvételi épület még állt, de lakatlanul és nem volt már szolgálat. A megálló személyforgalma 1979. I. 8. (hétfő) 0.00-tól szűnt meg.
 
Csillagtanya    mazsoqq, 2012.06.10 17:25.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Előző helyszínrajz folytatása.
 
Csillagtanya    mazsoqq, 2012.06.10 17:24.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Csillagtanya mrh. helyszínrajz déli rész az 1930-as évekből. Szaggatott vonal a kisvasutat jelöli.
 
Esztergom    Petrás Bence, 2012.06.10 17:07.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt forgatták 1996-ban a Retúr című filmet. A filmben az állomás Illéshegyalja néven szerepel.
 
Esztergom    Petrás Bence, 2012.06.10 17:06.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 6342 014-5-ös Desiro és a Bzmot 373-as együttállása Esztergomban.
2012. 06. 09.
 
Piszke    Petrás Bence, 2012.06.10 17:03.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Piszke a 32936. számú vonatból, 2012. 06. 09-én.
 
Újvár    VT22, 2012.06.10 17:02.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pályaállapotok Újvár és Öregfalu között. Magáért beszél...
A vonal végletekig le van pusztítva, ha Csene állomáson nincs kitérő rajta, akkor Jánosföldéig sehol sincs.
 
Süttő    Petrás Bence, 2012.06.10 17:01.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Süttő a 32936. számú vonatból, 2012. 06. 09-én.
 
Szekesút    siofok35, 2012.06.10 16:22.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Túlélő MÁV paddal :)
 
Tusnádközség    Balaton, 2012.06.10 16:07.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Csíksomlyó Expresszre várva.
 
Kerekegyháza    Greg, 2012.06.10 15:58.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"Tudja valaki, hogy melyik utcában van az állomás?"
Szabadság utca. Hetényegyháza (vagy az 52. sz. főút) felől érkezve, a faluba beérve pár száz méter után jobb kéz felől látható. Máig megmaradt a "vasútsárga" festés, szint kiüti az ember szemét, ha arra jár, hogy vasúti épület volt egykor.
 
Fertőújlak    Railwayman, 2012.06.10 11:55.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
El lehetne adni, ha igen jutányos árat kérnének érte. Kétség kívül egy ilyen épület ér 2-3 milliót. De piaci áron a kutya se fogja megvenni. De ha mondjuk 800.000 ért meghirdetnék, már lehet lenne rá vevő. Igaz bukik rajta az állam mondjuk 1,5 milliót, de ha lebontják akkor mivel járt jobban?
 
Lóvész    István, 2012.06.09 22:25.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Husonyiczagabor!Az általad emlitett meg futamodott vonatról szóló nagyon szép történtet szeretném leközölni.Tehát:A második világháború után 1952-ben különleges eset zajlott le Lóvész és Gyimesközéplok között.Abban az időben Mádéfalva és Adjud között menetrendszerűen közlekedtek ugynevezett gyorstehervonatok.Ezeket 230-as mozdonyok vontattákamelyek kapcsolt tengelyelrendezésük miatt efféle hegyi pályákra nem nagyon voltak alkalmasak.Az elbeszélő nyugdíjas vasutas nem tudta megmondani az eset pontos dátumát csak annyit hogy 1952 elején történt.Egy ilyen gyorstehervonatot továbbított adjudi személyzettel a 230-501-es mozdony.Miután a lóvészi alagút leejtőjén végrehajtotta az első fékezést a fékek fogtak hiszen a sebesség még alacsony volt.Feloldotta a fékeket de meglehet hogy a következő fékezést később végezte mint kellet volna ezért a sebesség megnőtt.A vagonok nagyrészt Westinghause-tipusúak voltak-ilyen berendezéssel nem lehetséges a fékek fokozatos oldását végrehajtani,és talán ebből adódóan a mozdonyvezetőn bizonytalanság és félelel vett erőt.A sebesség növekedése láttán elveszítette önuralmát majd kétságbeesésében az Utusalj és Bánya-völgyhíd jözött leugrott a mozdonyról és súlyosan megsérült.Ezután a konyhán maradt fűtő kezelte a kéziféket de az már hatástalannak bizonyult.Érezvén hogy a vonat zabolátlanná vált egyfolytában vészjelzéseket adott le,folyamatosan szólt a mozdonysíp.A vasúti pályaőrök az Utusaljnál illetve a Tatros-hídon felül hallva és látva az őrölten száguldó vonatot telefonon riasztották a középloki forgalmistát hogy a vonat megszaladt.Körülbelül ezzel egyidőben haladt át szemből Gyimesközéplokon egy tehervonat amelynek rendesen Gyimesfelsőlokon let volna keresztezése a gyorstehervonattal.Ám mire Felsőlok értesíteni tudta Középlokot hogy állítság meg a felfelé jövő vonatot az már áthaladt az állomáson.Ebben a kétségbeejtő helyzetben nem maradt más mint értesiteni a Középloki megállót hogy az őr sazaladjon intse le és állitsa meg a Gyimesbükkről jövő vonatot.Szólítsa fel aa mozdony személyzetét hogy hagyják el a vonatot mert fentről egy megszaladt vonat közeledik és az összeütközés elkerülhetetlen.A Középlok felöl közeledő vonatot két mozdony vontatta.Az elsőfogaton Ambrus András a másodikon Olti Péter volt a motdonyvezető.Ambrus ekkor hőstettbe illő tettre határozta el magát.Azonnal feloldotta a fékeket és visszafelé inditotta meg a vonatot azt gondolva hogy így sikerül megfogni az elszabadult szerelvényt ha az addig ki nem siklik-és elkerülhető a katasztrófa.A két vonat a megfutamodott Gyimesfelsőlok felől robogó illetve a már vele azonos irányba de lassaban tolt menetben haladó Ambrus-féle szerelvény egy egyenes részen a 118+400. szelvénynél találkozott.Az összecsattanás nagyon erős volt de egyenesben történt és mivel mindkét vonat ugyanabba az irányba haladt egyik sem siklott ki.Ambrus András az összeütközés után megfékezte vonatát igy egyúttal a másikatis.A megszaladt vonat fűtője az ütközés előtt lefeküdt a mozdonysátor padlójára és a vonat megállása után sem tudott szóhoz jutni,alig hitte el hogy életben maradt.Szegény Ambrus talán akkor fogta fel a helyzet veszélyességét amikor farkasszemet nézett a feléje száguldó vonattal.Minden elismerés és tettének kitüntetése ellenére ide-összeroppanást kapott és sokáig volt betegállományban.Nem érte meg nyugdíjazását,néhány évvel az eset után meghalt.Hát ez lenne az elszabadult vonatról szóló történet.Remélem segítettem és néhány izgalmas percet szereztem vele a kedves olvasónak. Az eset Bilibók Ágoston: A Csíkszereda–Gyimesbükk vasútvonal története c. könyvéből származik. Kiváló könyv a vasútvonalról, ajánlom mindenkinek.
 
Máriabesnyő    prozak01, 2012.06.09 22:23.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kilátás az állomásról a kegytemplom felé
 
Máriabesnyő    prozak01, 2012.06.09 22:22.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
És fedett része a pénztárral
 
Máriabesnyő    prozak01, 2012.06.09 22:21.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A peron
 
Máriabesnyő    prozak01, 2012.06.09 22:20.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kissé összefirkált váróterem
 
Máriabesnyő    prozak01, 2012.06.09 22:19.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mai képek: ebben az épületben van a váróterem és a polgárőri helyiség
 
Székesfehérvár    prozak01, 2012.06.09 22:15.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Omlásveszély (!)
 
Székesfehérvár    prozak01, 2012.06.09 22:14.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szocreál
 
Székesfehérvár    prozak01, 2012.06.09 22:13.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy héttel ezelőtti (06.02) képek: az állomásépület hátsó homlokzata
 
Beremendi Cementmű    Cshaweska, 2012.06.09 15:17.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A villányi bekötés 1969-ben készült el.Ekkor a Nagyharsány felőli állomásvégben egy delta épült melyet a beremendi személyfogalom felszámolása után bontottak el.Így alakult ki a jelenlegi elágazás Siklós ill. a Gyártelep felé.
 
Beremend    Train Station, 2012.06.09 15:07.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Már a 70-es évek második felében megérkeztek az első "Csehkockák".
Nagyharsány-Beremend között 1982.08.31-én szűnt meg a közlekedés.A vonalat a Cemetmű után elbontották.
(A Pécs-Harkány közti utolsó MDa vonata Beremendig ment még.)
 
Harkány    Train Station, 2012.06.09 15:02.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
NEM.
És említettem is h PAPÍR SZERINT.
Már BCM-ből ics csak heté 2-3 vonat indul.
 
Előző Első    ... [ 304 ] [ 305 ] [ 306 ] [ 307 ] [ 308 ] [ 309 ] [ 310 ] [ 311 ] [ 312 ] ...   Utolsó Következő