Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 100 ] [ 101 ] [ 102 ] [ 103 ] [ 104 ] [ 105 ] [ 106 ] [ 107 ] [ 108 ] ...   Utolsó Következő

Bakonytamási    Dombszeri_Mindenes_Gyujtemeny, 2017.09.12 18:46.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tatay Sándor 1984-ben készült Szülőföldjeim... című portréfilmjében is felbukkan a Bakonytamási vasútállomás épülete, miközben elhúz egy Dacia vontatta vegyes szerelvény. Az író a vasútnak saját és a faluja életében betöltött szerepéről beszél. Az említett rész 20:54-nél kezdődik. (A film teljes egészében csak a NAVA-pontokban tekinthető meg.)

Linkje:

http://nava.hu/id/1149036/
 
Kismaros    ROCOman, 2017.09.11 18:48.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt forgatták a hazai mozikban a vadász imája címmel futó film egyes jelenteit. A filmben Ville Saint Dizier néven szerepelt.
 
Pusztakürt    fürkész Ő, 2017.09.11 17:25.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves olvasó szeretettel köszöntöm.
Pusztakűrt állomás néhai dédszüleim Rettegi Retteghy Wisky István mellékesen Jászkapitány birtokának vasútállomása is volt. Most már az uradalom helye felszántott
terület. A II. világháború után a kolhozosítás áldozatává lett. Valóban főleg a cukorrépa, a dinnye és a búza voltak a fő termények. Állati termékek közül a M.Szürkemarha tenyésztése és ivartalanított egyedeinek iga és vágóhús terméke ami a fő portfóliót alkotta.
Bp.-n a fiatalon tüskés billoggal - ami később kiforrta magát a zöld héjon- jelölt görögdinnyéért közelharcot folytatott a főváros fogyasztói közönsége.
Említésre érdemes még az apróvadas terület. Dédapám a nyulat golyóval vadászta, hogy legyen esélye esetleg a menekülésre. Nem sok volt. Ildikó /édesanyám/ és Anikó /nagynéném/ unokái, rendszeresen vettek részt a gazda nagyapa jó terítékű fogoly vadászatain. Sok madár került Canadába exportra és ott szabadon bocsájtva.
A túzok már akkor is csak megkülönböztetett vendégek különös vadász zsákmánya lehetett. A majort az éjszakára szabadon bocsájtott Tisza és Duna komondorpár és
ivadékai őrizték. Ezek az állatok nem vadásztak, nem ugattak. Egymással a kapcsolatot morrantással tartották. Volt eset, hogy a bejelentés nélkül este érkező vendéget a zöld belső határnál (orgona sövény) a vállára támaszkodva két lábra állva -fej fej mellett állították meg. Ezt a módszert Duna a domináns kan kifejezetten élvezte.
A náddal, sással bélelt hűtőverembe a Tiszáról vágott jég -jégvágástól jégvágásig kitartott. Fia szintén István halastó létesítését tervezte apja ellenállása dacára. Mikor az idősebb megtört, a kútfúró mester szerkezete a kiszemelt területen darabos glauber sót hozott a felszínre már cc. 20 m mélyről is. Így ez a mutatvány dugába dőlt.
Ennyit a vasút állomás kapcsán. Up. (utolsó posta) Jászkisér volta a központi major pedig cc. 8 Km-re, a Tisza felé terült el. A vidék neve "Hegyes Határ, volt, mert tiszta időben a Mátra vonulatai jól láthatóak voltak.
Írja egy késői leszármazott fürkész Ő Veszprémből ch4.castor@gmail.com

 
Balatonszepezd felső    Németh Ferenc, 2017.09.09 20:47.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Magyar királyi államvasutak. Üzletvezetősség Zagreb.
V. és K. K. 1915. IV/28. 50. sz.
M. Á. V. 9,035
1915.
Hirdetmény.
Értesítjük az utazó közönséget, hogy az Adonypusztaszabolcs—
tapolczai vonalon Zánka-Köveskál és Kővágóörs-Révfülöp állomások
között az előbbitől 1,77 km., az utóbbitól 5,35 km. távolságnyira fekvő 44. sz. őrháznál
Viriustelep elnevezéssel megállóhelyet létesítettünk, a mely folyó évi május hó 1-én fog a közforgalomnak átadatni.
Ezen megállóhely az utasok fel- és leszállására, valamint útipoggyász felvételére és kiadására van berendezve.
Ezen megállóhelyen a következő vonatok fognak menetrendszerűen feltételesen megállani, és pedig :
1105 Viriustelep indul 4 óra 41 P- reggel
1106 » » 7 » 44 » este
1109 » » 2 » 19 » délután
*1109a >> » 4 >> 16 »
1110 >> »> 12 » 17 » délben
* 1111 » » 10 » 34 » délelőtt
*1112 >> »> 3 >> 56 » délután
•1113 » » 7 » 07 » este
*1114 >> »> 9 » 33 » »
•1121 » » 10 » 39 » »
1122 » » 6 » 41 » reggel
* Megjegyezzük, hogy jelenleg
1109a, 1111, 1112, 1113. 1114. és a korlátolt polgári forgalomban a 1121. számú vonatok nem közlekednek
A megállóhely egyes viszonylatokban jegy kiadásra lesz berendezve.
A menetdíjak a tényleges kilométer távolságnak megfelelően a
magyar királyi államvasutak 1912. évi július l -től érvényes helyi személydíjszabásában
(II. rész) foglalt menetdíjtáblázat szerint vannak megállapítva.
A vonatok csak feltételesen utasok fel- vagy leszállása esetén fognak e megállóhelynél megállani, miért is e megállóhelynél szándékolt leszállást az utasok a beszállásnál a kalauzzal közölni tartoznak.
Zagreb, 1915. április hóban.
Az üzletvezetősség

 
Szepezdfürdő    Németh Ferenc, 2017.09.09 20:30.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Magyar királyi államvasutak.
HIRDETMÉNY.
Balatonszepezd alsó megállóhely megnyitása.,
Értesítjük a t. utazó közönséget, hogy a Budapest—tapolcai vonalon Zánka Köveskál és Kövágóörs—Révfülöp «Balatonszepezd alsó» elnevezéssel új megállóhelyet létesítettünk és azt személyek fel- és leszállására, valamint útipoggyászok és kutyák fel- és le-: adására megnyitottuk.
Az új megállóhellyel való forgalomban a kilométer-távolságot a m. kir államvasutak díjszabási kilométermutatója alapján úgy kell számítani, hogy Zánka—Köveskál állomás felől az új megállóhelyre történő utazásoknál vagy viszont a Zánka—
Köveskál állomásra megállapított kilométer-távolságokhoz 5 km-t; Kővágóörs—Révfülöp állomás felől az új megállóhelyre történő utazásoknál vagy viszont pedig a Kővágóörs—Révfülöp állomásra megállapított kilométer-távolságokhoz 3 km-t kell hozzáadni.
Az így nyert össz kilométer távolságokra a menetdíjat a személydíjszabás II. rész 2. szakasz 1. táblázatából kell venni.
Az új megállóhelynek Balatonszepezd megállóhelytói való távolsága 2 km, Virius-telep megállóhelytől való távolsága pedig 3 km.
Az új megállóhelyen egyelőre jegykiadás nincsen. A menetdíjat, valamint a poggyász- és kutyaviteldíjat pótdíj felszámítása nélkül a vonaton szedik be.
Ennek megfelelően a m. kir. államvasutak 1932. évi július hó 1-től érvényes Díjszabási kilométermutatója 111. fejezetében
(megállóhely táblázatában 1. II. pótlék) azonnali érvényességgel az alábbi kiegészítéseket vezetjük keresztül:
Kövágóörs—Révfülöp 3.
Balatonszepezd alsó
Viriustelep 3
Balatonszepezd 2
Zánka—Köveskál 5
Ugyanebben a táblázatban (1. lí. pótlék 455. oldal) Balatonszepezd megállóhelynél Kővágóörs—Révfülöp és Virius-telep közé «Balatonszepezd alsó» megállóhelyet 2 km. távolsággal, a 487. oldalon pedig Virius-telep megállóhelynél Kővágóörs—Révfülöp és Balatonszepezd közé ((Balatonszepezd alsó» megállóhelyet 3 km. távolsággal beiktatjuk.
Budapest, 1941. évi augusztus hó Az igazgatóság
 
Balatonaliga    korpi41, 2017.09.09 13:09.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 2015-ös átépítés után a III. vágány lett az átmenő fővágány, peron nélkül. Az I. és II. vágány közé magasperon épült. A II. vágány nagysugarú kitérőkkel (80 km/h) lett bekötve a vonalba.
 
Balatonederics régi    Twineka, 2017.09.06 17:15.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Látom volt értelme jeleznem a régi állomás létezését :) Tisztelt korpi41! Kis pontosítás, nem 74-es, hanem 71-es út! :)
 
Egyházerdő    samyadler, 2017.09.03 14:55.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Információm szerint, februárban történt a bontás..
 
Bakonytamási    Dombszeri_Mindenes_Gyujtemeny, 2017.08.30 10:28.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vasútvonal történetéről és műszaki paramétereiről részletek olvashatók itt:

http://www.bakonytamasi.hu/bemutatkozas/kincsestar/a-2007.-marcius-4-en-megszuntetett-papa-tatabanya-vasutvonal
 
Pesterzsébet    Böbe, 2017.08.29 08:30.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A képek között a 3. kép kakukktojás.
Nem a vasútállomást, hanem a HÉV állomást ábrázolja. :)
 
Tiszakécske    andras1, 2017.08.28 19:41.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tiszakécske Strandfürdő kisvasúti végállomás jelenleg. A teljes vonalszakasz bejárása megtekinthető e kisfilmen : https://www.youtube.com/watch?v=OJ3zbgU3R3Y
 
Tiszakécske    andras1, 2017.08.28 19:39.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tiszakécske sportpályához épült bevezető út, vasúti átjáró nélkül.
 
Tiszakécske    andras1, 2017.08.28 19:38.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A sportpályához újonnan épült bevezető útra már nem építettek vasúti átjárót.
 
Tiszakécske    andras1, 2017.08.28 19:36.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tiszakécske Sportliget állomás megmaradt váltókörzete.
 
Tiszakécske    andras1, 2017.08.28 19:35.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tiszakécske Sportliget állomás vágányai ma.
 
Tiszakécske    andras1, 2017.08.28 19:33.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tiszakécske Gyermekvasút Sportliget állomás napjainkban. 2009 óta nem üzemel a vasút, a jövő évben a kocsiszín elbontásra kerül egy megépítendő körforgalom miatt.
 
Tura    VT2222, 2017.08.28 14:02.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Forrás:
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=144920571&t=9005494

A pdf az itt található tenderdokumentációból származik:
http://letoltes.cordict.hu/ (gyorsan leszedni amíg fent van... a kb. 3-400 megás csomagban van benne a lényeg.)
 
Tura    ROCOman, 2017.08.28 06:11.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Van, sajnos:
http://img.index.hu/imgfrm/9/0/4/0/IMG_0014589040.jpg
 
Tura    fizolt, 2017.08.27 13:55.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt forgalmi kitérőnek önmagában nem sok értelme van: a Hatvan A elágazás kevesebb mint 4 kilométerre van (ott a közbeszerzési értesítő alapján a most hiányzó vágánykapcsolat is beépül), Aszód pedig 8-ra, aránytalan távolság, amit nem nagyon lehet jól kihasználni. Tura állomás megszűnéséről egyébként van valami egyértelmű forrás?
 
Tura    Adani12345, 2017.08.26 22:54.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Értelmetlen rombolás, legaább egy vágánykpacsolatot meghagyhatnának és lehetne egy forgalmi kitérő mint pl. Kétpó vagy Nagylapos, amit távolról kezelnek.
 
Esztergom    ROCOman, 2017.08.26 13:47.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Így fog kinézni a vasútállomás és a buszpályaudvar:

http://www.igom.hu/hir/521-igy-fog-kinezni-a-vasutallomas-es-a-buszpalyaudvar/

 
Háros    szvdom, 2017.08.26 12:54.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A felvételi épület melletti hosszú raktárépület bontása zajlik.
 
Egyházerdő    lassujel, 2017.08.25 22:11.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szolgáltatási színvonal növekedés MÁV-START módra: eltűnt az épület
 
Negyed    VT22, 2017.08.24 15:38.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az idedi különvonat 2017. augusztus 19-én közlekedett
http://vlaky.net/zeleznice/spravy/6586-Motorakom-na-Nededske-dni-1982017/
 
Tura    VT22, 2017.08.24 00:55.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Rákos-Hatvan pályaátépítés során az állomási mellékvágányokat elbontják, csak megállóhely lesz itt.
 
Budapest-Városszéli telep    VT22, 2017.08.23 23:40.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállóhely újjáépül a Rákos-Hatvan vasútfelújítás során Városszélitelep mh. néven, az 506. utca vonalában. A 80a vonalat Városszélitelep mh. (pontosabban Rákosliget elágazás) és Rákos állomás között 3 vágányúvá bővítik
 
Táska    Tastam, 2017.08.23 18:20.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás fénykorában.
A felvételt Rudolf Kerl német kisvasútrajongó készítette 1981. szeptember 10-én.
 
Óbecsei szállások    zoppos, 2017.08.23 16:42.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A lentebb említett zúzottkő a sűrű gazban
 
Óbecsei szállások    zoppos, 2017.08.23 16:40.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szerény véleményem szerint a képen látható épület lehetett a valamikori Óbecsei szállások megálló- talán- váróhelyisége. Az épület nem sokkal azután az útátjáró után van, amely keresztezi az Óbecséről Szenttamásra vezető utat a szintén ezirányú vasúttal. Az épület előtt zúzottkövet lehet látni, ami arra enged következtetni, hogy valaha itt kitérő(k) volt(ak). Ezt abból gondolom, hogy ezeken a kis vonalakon folyami sóder volt ágyazatként beépítve, csak a kitérőknél alkalmaztak zúzottkövet.
 
Abaliget    Nagy Tamás, 2017.08.22 18:09.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Vasútbarátok! A Zékány–Máté (Stil Nuovo) képeslapok kiadója vagyok, a lent látható két ff képeslapot közel 20 éve én adtam ki. Szeretnék falinaptárat forgalomba hozni a husztóti viaduktról. (Elsősorban a megszűnés előtti időszak képeire gondolok.) Arra kérem a kedves kartársakat, hogyha van 2000 px szélességű, jó minőségű fotójuk a viaduktról, küldjék el e-mail címemre, legyetek kedvesek! Nagyon köszönöm! Tisztelettel, telefonszámom minden képeslap hátlapján megtalálható.
 
Előző Első    ... [ 100 ] [ 101 ] [ 102 ] [ 103 ] [ 104 ] [ 105 ] [ 106 ] [ 107 ] [ 108 ] ...   Utolsó Következő