Fonyód
Adani, 2014.09.10 21:28.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szemeretelepen is ki tudták cserélni úgy 6 év után a szakállas tekerős sorompót fény és félsorompóra, így már nincs 20 percekre lezárva az átkelő mint régen, mert a 20 perces etapok alatt is párszor felnyílik ha csak fél percre is
|
|
Fonyód
optimus, 2014.09.10 19:25.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Van a 21.es számú vasútvonalon egy kis állomás úgy hívják,hogy Egyházasrádóc:http://vasutallomasok.hu/allomas.php?az=ehra Történt a 80-as évek végén,hogy a Magyar Államvasutak Dominó berendezést telepített az állomásra.Ez meg is történt,csak az állomást kettészelő útátjáróhoz valamiért nem telepítettek a berendezéshez való fénysorompót,hanem meghagyták a régi csapórudas mechanikus sorompót,természetesen szerkezeti függéssel.Ez a sorompó még nem is oly régen a vonal tulajdonosváltásáig üzemelt.Sok féle magyarázatot adtak rá,hogy miért nem lehet kiváltani,akárcsak Fonyódon.Egy szép napon a vonalat átvette a Győr.Sopron-Ebenfurti Vasút,és csodák csodája ők tudtak műszaki megoldást találni a mechanikus sorompó kiváltására.Az útátjáróba telepített félsorompóval kiegészített fénysorompó azóta is rendben ellátja funkcióját.
|
|
Fonyód
fizolt, 2014.09.10 15:02.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az itteni sorompó nem felhívásos, vonatmentes időben felnyitják. A gyalogosforgalom nagy, ezért jobb is, hogy nem félsorompó van, akkor valószínűleg nem sokan vennék figyelembe.
|
|
Fonyód
Adani, 2014.09.10 14:06.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ráadásul az a sorompó egy mólóra vezető ritkán használt úton van, több vonat jár abban az átkelőben mint autó, lehet felhívásos sorompó is, van pár ilyen az országban, ha valaki át akar menni akkor dudál egyet és ha épp nem jön vonat felhúzzák.
|
|
Balatonmáriafürdő alsó
művész, 2014.09.10 11:33.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Megtaláltam a fényképet.
|
|
Gyékényes
Balázs, 2014.09.10 10:33.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Érdeklődnék,hogy tudnátok-e segíteni egy,az állomáson történt esettel kapcsolatban:
1974/75 telén egy katona (fegyvermester), a vonatból elkezdett kifelé lövöldözni az állomásépületre. Több embert eltalált,egy ember meghalt. Valaki meghúzta a vészféket. Nagyapám fütőként pont ezen a mozdonyon volt,és elindultak hátrafelé megnézni a megállás okát. Az egyik vagonban szembe találták magukat a katonával,aki rájuk lőtt,de a fegyver elakadt,ők meg leütötték.
Ezért a cselekményért megkapták a "A HAZA SZOLGÁLATÁÉRT ERDEMÉREM" arany fokozatát.
Szóval ezzel az eseménnyel kapcsolatban keresnék valamilyen írásos emléket (újságcikk, vagy vmi). Aki tud ebben segíteni,kérem keressen meg!
|
|
Fonyód
kadajo, 2014.09.10 02:59.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tényleg nem mai darab, ez igaz és haladni kell a korral, de a közút felé még mindig ez a legbiztonságosabb megoldás. Amíg meg van oldva a függés a jelző meg a sorompó között addig isten igazából hót mindegy hogy 200 éves a berendezés vagy frissen telepített. Maximum 1 perccel több ideig tart a jelzőkezelés, amíg a sorompókezelő átdugja a kulcsot az egyik lyukból a másikba. :)
|
|
Nagykikinda
VT22, 2014.09.10 00:52.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2014. szeptember 1-jével megszűnt a vasúti személyforgalom Nagykikinda és Zsombolya között. Az utolsó vonatok aug. 31-én közlekedtek az internetes menetrend szerint.
|
|
Répcelak
Balazs177, 2014.09.09 19:22.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez a mai 16-os számot viselő vasútvonal egy érdekesség.Eredetileg a vonal kezdőpontja Porpác,végpontja Pozsony-Ligetfalu,a szelvénykövek számozása ma is Porpácnál kezdődik,azonban a vonal Porpác-Csorna közti részén,valamikor mgváltoztatták az irányt,tehát a kezdőpont Csorna a végpont Porpác lett.A felső szakaszon Csorna-Oh.és tovább is ez változatlanul maradt tehát kezdőpont Csorna,végpont Pozsony-Ligetfalu.Tudja valaki ennek az okát?
|
|
Bicske
Balazs177, 2014.09.09 17:04.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen,erre én is jól emlékszem.Mikor Győr felől mentünk fel Pestre már a kereszttartó gerendákból tudtam,hogy éppen Bicskén járunk.Nagyon modern hatása volt akkoriban ennek a felsővezeték rendszernek.Még az összes nagyállomás Tatabánya,Kelenföld is sodronyos kereszttartós volt akkoriban.Sajnos az átépítés pontos idejét én sem tudom,de kb.én is a 70-es,80-as évek fordulójára teszem.
|
|
Pécs-Külváros
Tádé, 2014.09.06 15:41.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Na,még egyet. A "ködbe" vesző 175-ös.
|
|
|
Fonyód
optimus, 2014.09.06 15:03.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Teljesen mindegy egy Dominó berendezéshez sem való egy mechanikus sorompó,azt vonóvezetékes berendezéseknél használják.Igaza van Andrásnak ilyen igénytelenséget fenntartani,pláne a dél balatoni vonalon!A villamosítás előtt volt ott egy gyalogos felüljáró,azt kellett volna megmagasítani,a járműveknek meg fénysorompót telepíteni!
|
|
Bicske
Harpi, 2014.09.06 08:31.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezen az állomáson alkalmaztak a vonalon elsőként tartógerendás állomási felsővezeték rendszert a hagyományos kereszttartó sodronyos rendszer helyett.Ez kb.a 70-es évek végén,80-as évek elején volt.Ekkor tartógerendás megoldás még országos szinten is kevés volt.Valaki tudja a bicskei átépítés pontos dátumát?
|
|
Fonyód
kadajo, 2014.09.06 03:51.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tévedés ne essék kedves András. :) Attól hogy a vonalon KÖFI üzemel, az állomást nem a KÖFI-ből vezérlik, hanem a saját Domino pultján. Még a helység se ugyan az. A szolgálattevő a földszinten van a KÖFI központ pedig az emeleten.
|
|
Pécs-Külváros
Tádé, 2014.09.05 17:22.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"M62-175" komoly olaj BÁNYA-fele :-)
|
|
|
Sáregres
2Kuvik, 2014.09.01 09:31.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2014. aug. 16-án jártam erre, hihetetlenül csinos és rendezett m.h. Virágok, kirakott menetrend, rendezett árnyékszék, öröm volt látni. Az itt kitett képekhez képest óriási javulás, köszönet annak, aki dolgozik ezért.
|
|
Budapest-Nyugati
kitoltokesirok6, 2014.08.31 16:40.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Elnézést kérek, ugyanis a kép feltöltés nem sikerült, de különben sárgás krémszínű volt az a régi raktár, ami ott volt közvetlenül a Ferdinánd híd elejénél, a Lehel utca bekanyarodása után, a Ferdinánd hídnál balra az első leágazásnál volt régen ez az épület, ahol volt valamilyen biztosítás nevű épület is.
|
|
Budapest-Nyugati
kitoltokesirok6, 2014.08.31 16:33.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tisztelt Oldal Használói!
Szeretnék segítséget kérni Önöktől abban, hogyha Önök közül bárkinek megvan ennek a volt raktár tulajdonosának, illetve bérlőjének a neve, akkor azt kérem, hogy küldje el nekem. Vagy hogyha még +-ban ezen az egy képen kívül van még bontás alatti, vagy előtti kép az épületről és azt valahogyan el tudnák küldeni nekem, akkor azt előre is megköszönném, mert már nagyon rég óta keresek még erről a raktárról képet, de sajnos eddig még nem találtam. És hogyha meglenne a név, akkor azt is nagyon szépen megköszönném.
Jakab András
|
|
Tardosi kőbányák
Csodabogyó, 2014.08.30 13:47.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A (volt) megállóhely új táblát kapott, noha fölösleges, mert itt már egy vonat sem áll meg...
|
|
Szilvásvárad-Szalajkavölgy
Csodabogyó, 2014.08.30 13:45.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A fa esőbeálló oldaláról már leszedték a "Szalajkavölgy mh." feliratot és menetrend is van kirakva!
|
|
Lajosmizse
Imike, 2014.08.29 22:50.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Van az állomáson hangosbemondás?
|
|
Nagybodófalva
Baalogi Ferenc, 2014.08.29 17:05.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen.1920 június 4.után ,habár az állomás a nagybodófalvi határba volt,mivel magyarok lakták Bodófalvát Nagy-Romániában,a CFR(Román Állami Vasútak)nem türhette a magyar elnevezést és ezért lett belőle Nevrincea,vagyis kapta a szomszédos vegyes lakosságú település nevét.De a településig,pontosabban annak határáig még gyalogolni kellet a bodófalvi határba két dülő hosszat s aztán lépkedni tovább Nevrincsig a nevrincsi határba.Aztán az 1960/70-es évekbe menesztették az "állomásfőnököt",majd éjjelenként,traktorlámpa fénynél elkezdődőtt az épület "lebontása".Fénykép az állómásról,vagy a megállóról ? Hát ez egy kicsit nevetséges lenne,mert manapság a környékbeli vasúton járó-kelők,de a jegykezelő és a "masiniszta" úgy tudják,hogy meg kell állni a "Trei Brazi"(Három Fenyő-nél is)-nál is,már ha van utas,mert épület,legalább már 20-25 esztendeje nincs.Sajnos.Tiszteletem minden olvasónak,Balogi.
|
|
Ebes
QQriQ, 2014.08.29 16:10.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Archív fotókat keresnek az ebesi vasútállomás épületéről
Ebes – Rendbe fogja tenni az ebesi vasútállomást a MÁV. Ehhez keresnek régi képeket, amelyeken jól kivehetően látszik az eredeti homlokzati kialakítás.
Archív felvételeket keres az ebesi vasútállomás épületéről a MÁV Zrt. Jelenleg a tervezési fázisnál tart a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-nél a Püspökladány–Debrecen vasúti vonalszakasz felújítása, melynek része Ebes község vasútállomásának rekonstrukciója is. A vasúttársaság a tervezés segítéséhez meglévő fotói mellé további olyan képek felkutatásában kéri a lakosság és az intézmények segítségét, amelyeken jól kivehetően látszik az eredeti homlokzati kialakítás.
Ebes vasútállomásának épülete a MÁV III. osztályú fővonali típusépületeinek egyik szépen megmaradt, az utókornak megőrizendő, vasúti műemléki védettségű épülete. Az építmény felújítása része a Püspökladány és Debrecen közötti vasútvonal jövőbeni fejlesztésének. A tervezési munkálatokhoz rendelkezésre álló gyűjtemény kiegészítéséhez, a minél pontosabb, történetileg hű rekonstruálást célozva keres a MÁV felvételeket az állomás régi időszakából.
A vasúttársaság a szabo16i@mav.hu elérhetőségre, vagy a 1087 Budapest, VIII. kerület Könyves Kálmán krt. 54-60. címre, a Fejlesztési és Beruházási Főigazgatóságra várja a fotókat.
http://www.dehir.hu/hajdu-bihar/archiv-fotokat-keresnek-az-ebesi-vasutallomas-epuleterol/2014/08/25/
|
|
Vác
Endre, 2014.08.28 10:52.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tegnap lebontották a Verőce felőli váltókezelői őrhelyet is. (A Pest felőli II-es tornyot már július 7.-én)
|
|
Verbó
VT22, 2014.08.27 14:48.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vasárnap különvonat lesz a vonalon! A rossz hír, hogy lehet hogy az utolsó, mert felbontják és bicikliút épül a helyére.
http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/5423-Zeleznica-alebo-cyklotrasa/
|
|
Dunakeszi
KeriPetya, 2014.08.26 23:49.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Helyi védelem alatt... http://dunakeszi.jobbik.hu/content/jobbikos-javaslatra-helyi-v%C3%A9delem-al%C3%A1-ker%C3%BClt-nagy%C3%A1llom%C3%A1s-%C3%A9p%C3%BClete
|
|
Rábatamási
Harpi, 2014.08.26 11:59.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A felv.épület fák nélkül.
|
|
|
Hanságliget
Central, 2014.08.25 16:15.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A MÁV kb. úgy fogja villamosítani mint ahogy villamosította a 10-es és 16-os vonalakat.Előbb utóbb az egész 17-es vonal Gysev kezelésbe megy át,csak még az nem tisztázott,hogy mikor.
|
|
Kaposfüred
fizolt, 2014.08.25 14:46.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomáson váltózárkulcs-azonosító jelzőberendezés üzemel, helyszíni állítású,váltózáras váltókkal, nem biztosított fény bejárati jelzőkkel. Váltókezelői őrhelyek nincsenek, a jelzőberendezés váltókezelői készülékei a váltókörzetek mellett, lezárható szekrényekben vannak. Az állomáson forgalmi szolgálattevő teljesít szolgálatot.
|
|
Hanságliget
VT22, 2014.08.25 14:12.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A tulajdonviszonyokkal nincs semmi baj, a felső részt a GYSEV villamosítja, az alsó részt a MÁV (szeretné 2020-ig, de amilyen tempóval haladnak...). A GYSEV elméletileg már megkötötte a szerződést a kivitelezővel.
|
|