Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 173 ] [ 174 ] [ 175 ] [ 176 ] [ 177 ] [ 178 ] [ 179 ] [ 180 ] [ 181 ] ...   Utolsó Következő

Millér    Sanya, 2014.08.09 19:37.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hasonló módon építették Sárvár-Ostffyasszonyfa állomások között a Rába folyót átívelő hidat régi mellé. Amikor az új híd szerkezetét állították össze (Szegecselték), vele egy időben a tartó pilléreket megépítették. Tartó pillérek mellé ideglenes tartószerkezetet is kiépítettek, melyre az egész vagyis a kész hidat, hidraulika szerkezettel betolták. Mikor már a híd a megfelelő helyre került, megkezdték a rávezető pálya építését. Közben az ideglenes tartószerkezetet robbantással elbontották. Birtokomban van egy 50 perces videó, mikor a hidat tolják a helyére, de sajnos nem tudom feltenni.
 
Osztopán    fizolt, 2014.08.09 16:40.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomáson kettő vonatfogadó vágány található, átmenő fővágánya a harmadik, rakodóvágánya az első, ez vágányzáró sorompókkal van biztosítva. A vonatfogadó vágányok meglehetősen hosszúak, több mint 500 méteresek, mindkettőn 20 Km/órás sebességkorlátozás van érvényben. A kezdőpont felőli oldalon teljes csapórudas sorompóval biztosított útátjáró található, amit a forgalmi iroda előtti található tekerővel kezelnek. Az állomáson váltózárkulcs-azonosító jelzőberendezés üzemel, helyszíni állítású váltózáras váltókkal, nem biztosított fény bejárati jelzőkkel. A végpont felőli oldalon váltókezelői őrhely található, a kezdőpont felőli oldalon pedig egy szabadtéri vasszekrényben van a kulcsazonosító berendezés készüléke. A felvételi épületben forgalmi iroda és váróterem is található, de pénztár nem üzemel. Az állomáson forgalmi szolgálattevő, illetve a nap nagy részén egy váltókezelő teljesít szolgálatot, a vonal vonatkeresztezéseinek nagy részét itt tartják,emiatt több vonat áll itt 5-10 percet. Az állomást erdők veszik körül, emellet két kisebb kisebb tó is található a közelben, a falu körülbelül egy kilométerre északkeletre van.
 
Bakonysárkány    fizolt, 2014.08.09 15:15.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomáson három vonatfogadó vágány található, átmenő fővágánya az első, amiből a Kisbér felőli oldalon vágányzáró sorompóval biztosított, rövid csonkavágány ágazik le. A harmadik vágányra vezető váltók ki vannak szögelve a második vágányra terelő állásukban. A Kisbér felőli oldalon az állomás területén, valamint mindkét állomásközben teljes csapórudas sorompó található, amiket az állomás két végén található állítóközpontokból kezelnek, nyílt vonali sorompókat gyakran vonatmentes időben is zárva tartják, ekkor igény alapú a felnyitásuk. Az állomásépület egy kis dombon helyezkedik el. Az állomáson Siemens-Halske elektromechanikus biztosítóberendezés üzemel vonóvezetékes váltókkal, kijárati előjelzővel egyesített, biztosított alak bejárati, valamint egyéni kijárati jelzőkkel. Az állomáson forgalmi szolgálattevő valamint két váltókezelő dolgozik.
 
Bánk    kobori850, 2014.08.08 22:54.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
kokusz191 hozzászólásához ugyanazt mondanám kb... ma voltam Bánkon és lesújtó ami az állomáson láttam. Mondjuk nem volt meglepő, de akkoris. Maga az épület úgy ahogy áll, de lesujtó , tárva nyitva minden. Nem tudom oda bent mi a helyzet , a mellékhelységet már a bozót benőtte. Maga az állomáson nem sok a változás minden megy szét , lopják a dolgokat össze vissza még csoda hogy a vágányzári sorompó megvan , bár szerintem onnan is hiányzik pár dolog. Úgy hogy foszladozik minden. A vasúti talpfák is már eléggé a végét járják mondjuk 5 éve se volt jobb állapotban. Amúgy nem tudom ki tudja de a vasúti átjárónál peténynél már föl vannak szedve a kis vasút sinei. Egészen a rakodóig. A petényi út mentén nem néztem de ott még tovább megy szerintem. Ezt sajnáltam a legjobban :( Szomorú ez az egész ami a vasúttal történik. Képek vannak hamarosan fölrakom aki érdekel.
 
Berekhát    fizolt, 2014.08.08 22:08.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Berekhát megállóhely gyakorlatileg egy mindkét irányból bekötött iparvágánykiágazás területén található. Itt forgatták a Vonali Kulcsos berendezések című oktatófilm iparvágánykiágazást bemutató jeleneteit.
 
Nagytőke    fizolt, 2014.08.08 21:10.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Lakiteleken át Kiskunfélegyházáig közlekedő Bz motorvonat Szentesre közlekedő Uzsgyival keresztez az állomáson. Mivel a 146-os vonal vonatai 15 percet állnak itt, Kunszentmárton felé viszonylag kevesen választják ezt a vonatot.
 
Csépa    fizolt, 2014.08.08 19:59.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomáson kettő meglehetősen hosszú (több mint 600 méteres) vonatfogadó vágány található, átmenő fővágánya a második, használaton kívüli rakodóvágánya a harmadik, ami a felvételi épülettől Lakitelek felé ágazik ki az első vágányból. A kezdőpont felőli oldalon teljes csapórudas sorompó található, amit a kettes számú váltókezelői őrhelyről kezelnek. A csapórúdon található tábla szerint a sorompó 10 percen túl is zárva tartható, de valójában a 5-6 percnél tovább ritkán van lezárva. Az állomáson Siemens-Halske elektromechanikus biztosítóberendezés üzemel részben vonóvezetékes váltókkal, biztosított bejárati és egyéni kijárati alakjelzőkkel, amiket az állomás két végén elhelyezett váltókezelői őrhelyekről kezelnek. Az állomásépület, illetve az őrhelyek is földszintes, lapostetős épületek, de az ezeket körülvevő fáknak köszönhetően igazán hangulatosak. A felvételi épületben forgalmi iroda, illetve a nap nagy részén zárva tartott váróterem is található. Az állomás a település központjától körülbelül 1 kilométerre van, de a jelenlegi menetrend szűk kínálata miatt alacsony a forgalom. Az állomáson forgalmi szolgálattevő, illetve egy váltókezelő dolgozik.
 
Beled    Harpi, 2014.08.08 19:49.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A villamosítás az öreg mozdonyoknak is feladatot ad.
 
Beled    Harpi, 2014.08.08 19:47.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Oszloprakodás az állomáson.
 
Répcelak    Harpi, 2014.08.08 19:43.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A villamosítással párhuzamosan a pálya felújítása is folyamatban van.
 
Hegyfalu    Harpi, 2014.08.08 19:40.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A leendő vasút felett átívelő közúti felüljáró földmunkái.
 
Hegyfalu    Harpi, 2014.08.08 19:38.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pörgetett betonoszlopok érkezése vasúti pőrekocsin.
 
Hegyfalu    Harpi, 2014.08.08 19:36.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Betonozó szerelvény.
 
Millér    KériPetya, 2014.08.08 18:06.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönöm az infót - jó tudni, hogy kb. mi is készül itt.
Jól sejtem, hogy az új híd a régitől néhány méterrel arrébb lesz?
Tegnapelőtt épp a cölöpöknek fúrták a lyukakat - legalábbis a vonatból ezt lehetett gondolni.
 
Kovászna    Norbi, 2014.08.08 16:29.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás állapota 2014.07.28-án
https://flic.kr/p/ofdTxL
https://flic.kr/p/owFWTq
 
Berekfürdő    Adani, 2014.08.08 16:23.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tájkoztató táblának lennie kéne minden megállóban, az NKH évek óta előírja, a sima fehér, sárga papíros menetrend ugyebár.

Késés esetén pedig a VonatDroid tud nagyon hasznos lenni.
 
Ţufalău    Norbi, 2014.08.08 16:23.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2014.07.28
https://www.flickr.com/photos/125762280@N06/14784362981/
 
Nagyrezét    Petrás Bence, 2014.08.08 12:43.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A gemenczrt.hu oldalon található menetrendszerint a hétvégi vonatok megállnak itt.
 
Berekfürdő    Sanya, 2014.08.08 11:41.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem akarom dicsérni a GYSEV vasúttársaságot, de ilyen estek elkerülése végett szerelték fel a tájékoztató táblákat minden állomáson és megálló helyen és naprakész információt szolgáltatnak az utasoknak.
 
Hegyfalu    Sanya, 2014.08.08 11:34.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tolatási padka: Sajnos már nagyon ritkán használják az eredeti funkcióra.
Egykoron a gyakori tolatások végett nem kellet gyomirtóval kezelni.
 
Hegyfalu    Sanya, 2014.08.08 11:27.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hegyfalu- Répcelak állomások között megkezdődött az oszlopok állítása.
 
Hegyfalu    Sanya, 2014.08.08 11:23.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A villamosítással párhuzamosan, de egymástól függetlenül, épül a közúti felüljáró, melynek a földmunkálati láthatók a jobb oldalon.
 
Berekfürdő    Balu, 2014.08.07 22:21.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tegnap Berekfürdőről vonattal kíséreltem meg az uzatást Karcagra az egyetlen délutáni járaton. Az állomás épülete egy magánlakás lett. Mivel a tájékoztató táblán az szerepelt, hogy "vágányzár 2014. július 25 és augusztus 14. között", ezért az ottlakó személytől érdeklődni próbáltam a vonat menetrendje felől, de csak annyit hajtott a helyi lakos, hogy "ez magánlakás, ez nem a MÁV". Ezek után, amikor a vonatnak már öt perce be kellett volna gördülnie a vasúti pályaudvarra, de még a kanyarban sem tűnt fel, magamban letettem a vonatozás élményéről, és elindultam a közút felé, hogy megnézzem, mikor meg távolsági busz Karcagra. Már kb. 120 métert megtettem, amikor hátranéztem, és láttam a vonatszerelvényt megérkezni az állomásra. Azonnal megkezdtem a visszafutás műveletét. A mozdonyvezető szerencsére észlelte a potenciális fizető utast, ezért várt egy kicsit, míg odaérek. Szerencsésen felszálltam, és már indult is a motorvonat. A kallernek mondtam, hogy megzavart a tájékoztató táblán a "vágányzár" felirat. Ő csak legyintett, és azt mondta: "Áááá, az már nem jó kiírás, nem kell vele foglalkozni!" "Kösz!" - gondoltam magamban.
 
Emőd    husonyiczagabor, 2014.08.07 20:17.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az emődi állomásról fényképem ugyan nincs,de azt hiszem van egy képem az emődi személyzetről.Valamikor a képet az egyenruházat miatt tettem el és őrizgetem azóta is valamelyik dobozban HG.
 
Hegyfalu    Sanya, 2014.08.07 13:33.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy tájékoztató tábla, melyen az aktuális eseményekről ad útbaigazítást a vasúttársaság. (GYSEV)
Pl: a mindenkori vágányzárakról.
 
Hegyfalu    Sanya, 2014.08.07 13:24.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Megkezdődött a 16-os vonal villamosítása.
 
Lukač    Tibho, 2014.08.05 13:46.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Virovitica felé az egykori vasútvonal.Forrás: Google utcanézet
 
Lukač    Tibho, 2014.08.05 13:45.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Barcs felé az egykori vasútvonal. forrás: Google utcanézet
 
Millér    Sanya, 2014.08.04 09:55.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2014 08 03
 
Millér    Sanya, 2014.08.04 09:52.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hídépítés. 201 08 03.
 
Előző Első    ... [ 173 ] [ 174 ] [ 175 ] [ 176 ] [ 177 ] [ 178 ] [ 179 ] [ 180 ] [ 181 ] ...   Utolsó Következő