Szombathely
Sanya, 2014.08.20 10:15.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egykori szombathelyi villamos megmaradt példánya, pihen a múzeumkertben.
|
|
|
Karasjeszenő
Capras Dávid, 2014.08.17 15:32.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Így van, én is erre gondoltam, egyetértek a megállapítással is. : ) Jelöltem is Wikimapián, de sajna nem harapott rá senki, már törölni is akarták. 1914-esen is látszik.
|
|
|
Budapest-Keleti
kerala, 2014.08.17 11:20.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy aktualitás: http://www.mfor.hu/cikkek/A_kor_nagyagyuinak_freskoi_diszitik_a_130_eves_Keleti_palyaudvart.html
|
|
Gúta
Csodabogyó, 2014.08.16 10:53.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
De a mostani szlovák térkép (Szlovákiából hoztam) mutatja a Komárno-Kolárovo vonalat!
|
|
Tiszakécske
petranyikaroly, 2014.08.15 13:05.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Aug.20-án közlekedik a Kisvasút?
|
|
Városligeti elágazás
Donatus, 2014.08.15 12:15.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Innét történik a zuglói hangosbemondó rendszer (Digiton) kezelése.
|
|
Zugló
Donatus, 2014.08.15 12:13.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Így van, a DIGITON utastájékoztatót a Városligeti elágból kezelik.
|
|
Győr
Sanya, 2014.08.15 06:40.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mérővonatot továbbító NOHAB Győr állomáson 2014 08 14.
|
|
|
Sárvár
sziblerg, 2014.08.14 07:47.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://vaol.hu/sarvar/teljesen-felujitjak-a-vasutallomast-1639938
|
|
Gúta
VT22, 2014.08.13 20:32.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Már vagy 10 éve be van zárva.
|
|
Gúta
Csodabogyó, 2014.08.13 20:17.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez a vonal még működik?Ha igen, van rajta forgalom, mert a kép alapján a sínek már eléggé elgazosoddtak...
|
|
Almásfüzitő felső
djlacee, 2014.08.12 23:43.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez véd (nem)
|
|
|
Szőny
djlacee, 2014.08.12 23:42.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
És nem, nem lehet lenyírni a füvet, meg két deszkát felcsavarozni ülőalkalmatosságnak, képtelenség...
|
|
|
Budaörs
djlacee, 2014.08.12 23:21.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hova lett a neonos állomásnév felirat?
|
|
Almásfüzitő felső
djlacee, 2014.08.12 23:12.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egész 1-es vonal egyik legnagyobb szégyene talán ez a megállóhely, az épületromok, méteres gaz, és a mindennemű védelmet nélkülöző esőbeálló váz nagyon minőségi látványt nyújt, többek között az áthaladó nemzetközi vonatok utasainak is.
|
|
Badacsony
GEQ, 2014.08.12 19:56.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok ! Ugyan nem néztem végig az összes képet, így már lehet tudjátok, de ha nem hát megosztanék egy érdekességet! Pontosan a névtábla alatti árkádban van egy ajtó és rajta a felirat : "MAGÁNLAKÁS" Szálló volt, vagy csakugyan lakták is? Egy pad van az ajtó előtt keresztbe téve. Laknám szívesen, mert igen szép az épület és jó helyen is van. Bár talán kissé hangos, de kibírható :)
|
|
Katraszél
Antal, 2014.08.11 17:18.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 70-es években a munkahelyemen kezdtük visszafelé mondani az egymásnak szóló üzeneteket, hogy a Főnök ne értse meg, mit mondunk. Hát, amikor erre a megállóra ért a vonat, értetlenül olvastam a megálló nevét, hát azonnal visszafelé olvasva jöttem rá, mit jelent az állomás neve. Jót kacagtam rajta, mert volt humora az akkori MÁV állomásnév szerkesztőjének. Sajnos ez már a múlt. Megszűnt.
|
|
Balatonszentgyörgy
Central, 2014.08.11 12:20.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egykori vonal (ma kihúzóvágány) mai vége.
|
|
|
Balatonszentgyörgy
Central, 2014.08.11 12:17.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egykor közvetlenül az állomás kezdőponti oldalába csatlakozó Balatonkeresztúr állomás felé menő,somogyszobi vonal,kíhúzóvágányként megmaradt része.Vonatból fotózva.
|
|
|
Balatonszentgyörgy
Central, 2014.08.11 12:14.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egykor közvetlenül az állomás kezdőponti oldalába csatlakozó Balatonkeresztúr állomás felé menő,somogyszobi vonal,kíhúzóvágányként megmaradt része.Vonatból fotózva.
|
|
|
Imremajor
Central, 2014.08.11 11:35.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Akkor így írom,hogy érthetőbb legyen:A táskai elágazás felé menő üzemen kívüli vonal elágazása látható a képen!
|
|
Imremajor
Train Station, 2014.08.11 11:04.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Central képén az egykori fővonal kiágazása látható.Ez Csisztapusztáig vezet,a táskai vonal délebbre ebből a vonalból ágazik ki.
A csisztai vonal első 1,5km-e újultmeg a 2003-as somogyszentpáli vonal felújításakor.
A Máv-Start távoli terveiben a csisztai vonal teljes rekonstrukciója szerepel.
Anyagiak miatt sajnos bizonytalan a kivitelezés.
Ui: a táskai vonal 6 km-éből 4,5-t elloptak.
|
|
Ugod
Bazsi, 2014.08.11 10:25.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én már fotóztam szerdán.
|
|
Balatonmáriafürdő
Central, 2014.08.11 08:49.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Balatonmáriafürdő-Balatonszentgyörgy között lévő,37-es számú vonal nyíltvonali elágazása,vonatból fotózva.
|
|
|
Balatonmáriafürdő
Central, 2014.08.11 08:48.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Balatonmáriafürdő-Balatonszentgyörgy között lévő,37-es számú vonal nyíltvonali elágazása,vonatból fotózva.
|
|
|
Balatonmáriafürdő
Central, 2014.08.11 08:46.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Balatonmáriafürdő-Balatonszentgyörgy között lévő,37-es számú vonal nyíltvonali elágazása,vonatból fotózva.
|
|
|
Imremajor
Central, 2014.08.10 20:08.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az üzemen kívül helyezett táskai vonal elágazása vonatból fotózva.
|
|
|
Millér
Sanya, 2014.08.09 19:46.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Számomra feltűnt hogy a Tisza hídon túl a (szajoli oldalon) jobb vágányba vajon miért építették a "kifli alakú" ívet. Ha valaki tudja és megossza, azt előre is megköszönöm.
|
|
Millér
Sanya, 2014.08.09 19:37.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hasonló módon építették Sárvár-Ostffyasszonyfa állomások között a Rába folyót átívelő hidat régi mellé. Amikor az új híd szerkezetét állították össze (Szegecselték), vele egy időben a tartó pilléreket megépítették. Tartó pillérek mellé ideglenes tartószerkezetet is kiépítettek, melyre az egész vagyis a kész hidat, hidraulika szerkezettel betolták. Mikor már a híd a megfelelő helyre került, megkezdték a rávezető pálya építését. Közben az ideglenes tartószerkezetet robbantással elbontották. Birtokomban van egy 50 perces videó, mikor a hidat tolják a helyére, de sajnos nem tudom feltenni.
|
|
Osztopán
fizolt, 2014.08.09 16:40.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomáson kettő vonatfogadó vágány található, átmenő fővágánya a harmadik, rakodóvágánya az első, ez vágányzáró sorompókkal van biztosítva. A vonatfogadó vágányok meglehetősen hosszúak, több mint 500 méteresek, mindkettőn 20 Km/órás sebességkorlátozás van érvényben. A kezdőpont felőli oldalon teljes csapórudas sorompóval biztosított útátjáró található, amit a forgalmi iroda előtti található tekerővel kezelnek. Az állomáson váltózárkulcs-azonosító jelzőberendezés üzemel, helyszíni állítású váltózáras váltókkal, nem biztosított fény bejárati jelzőkkel. A végpont felőli oldalon váltókezelői őrhely található, a kezdőpont felőli oldalon pedig egy szabadtéri vasszekrényben van a kulcsazonosító berendezés készüléke. A felvételi épületben forgalmi iroda és váróterem is található, de pénztár nem üzemel. Az állomáson forgalmi szolgálattevő, illetve a nap nagy részén egy váltókezelő teljesít szolgálatot, a vonal vonatkeresztezéseinek nagy részét itt tartják,emiatt több vonat áll itt 5-10 percet. Az állomást erdők veszik körül, emellet két kisebb kisebb tó is található a közelben, a falu körülbelül egy kilométerre északkeletre van.
|
|