Lukač
Tibho, 2014.08.05 13:45.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Barcs felé az egykori vasútvonal. forrás: Google utcanézet
|
|
|
Millér
Sanya, 2014.08.04 09:55.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2014 08 03
|
|
|
Millér
Sanya, 2014.08.04 09:52.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hídépítés. 201 08 03.
|
|
|
Lukácsháza
kendig, 2014.08.03 21:02.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nekem nagyon kedves emlékem fűződik ehhez az állomáshoz. Talán 1970 szilvesztere lehetett, amit az egész általános iskolás osztályunk itt tartott, Az állomásfőnök lánya Kőszegre járt mihozzánk. Megtudta, az apa, hogy nem tudunk hol összejönni, és felajánlotta, hogy menjünk le hozzájuk. Ő szolgálatban volt a földszinten, mi meg az emeleten "buliztunk" a lakásban. Egy éve végeztünk akkor már az általánosban. Akkor voltak ilyen szülők.
|
|
Gencsapáti alsó
kendig, 2014.08.03 20:31.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valóban volt még egy vágány. Középiskolába Kőszegről Szombathelyre jártam, és itt kerülték egymást a szembejövő vonatok. Ma már humorosnak hangzik, hogy ezen a 16 km-es szakaszon volt gyorsvonat, sebesvonat, és személyvonat is. A lassúsága legendás volt.
|
|
Kistarcsa Kórház
Csaba, 2014.08.03 13:30.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Re: #19268
"Háttérbe az M0-s híd."
Adani fotóján az Auchan-felüljáró látható,
és nem az M0-s híd.
|
|
Korhánköz
ROCOman, 2014.08.03 09:03.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"1973. január 30-án 17.45-kor a Korhánköz mh. – Kecskemét alsó közötti nem biztosított átjáróban a 7136. számú személyvonat ütközött a Volán 9. számú vállalat Kecskemét – Helvécia között közlekedő helyközi járatával. A vonatot továbbító 424,021 pályaszámú gőzmozdony az ütközés következtében kisiklott és a pálya menetirány szerinti jobb oldalán a bal oldalára – fordított állásban közlekedett – dőlt. A nagyjából a közepénél elkapott GC-34-65 forgalmi rendszámú Ikarus 66 típusú autóbuszt a vonat mintegy 40-50 méteren keresztül tolta maga előtt, miközben oldalára borította és szinte kettészakította. Annak 65 utasából 24 azonnal, 13 a kórházba szállítás közben vagy a kórházban életét vesztette, 17 súlyosan, 5 könnyebben megsérült. (Ezzel Magyarország legtöbb halálos áldozatot követelő útátjárós balesete lett.) A gőzmozdony 2 fős személyzete a borulás közben kiesett a mozdonyból, így fizikai sérülést nem szenvedett, a baleset látványa azonban nagyon megviselte őket. Bár az esemény után kéthetes rendkívüli fizetett szabadságot kaptak, ennek letelte után még 1 hónapot töltöttek betegállományban. A mozdonyvezető ezután sem igazán tudta feldolgozni az eseményt, a későbbiek során 5 hétig volt kórházban az idegi megrázkódtatás miatt.
Az autóbusz vezetője aznap már ötödször indult a járattal Helvéciára. Az átjáró előtt balra, majd jobbra nézett és mivel vonatot egyik irányból sem látott, szinte lépésben, kb. 5 km/h sebességgel ráhajtott az átjáróra. A mozdonyon személyzete (a gép helyzete és az átjáró geometriai kialakítása miatt feltehetően a mozdonyfűtő) mintegy 50-60 méterről észlelte a szinte szemből érkező autóbusz és azt, a jármű annyira közel van az átjáróhoz, hogy már nem fog megállni. A mozdonyvezető – ő a fentiek miatt csak az ütközés előtt 6-7 másodperccel láthatta meg a szerkocsi takarásából kibukkanó autóbuszt – gyorsfékezést alkalmazott, de jószerivel a fékhatás kialakulása előtt bele is csapódtak az annak oldalába.
A bíróság 1973. július 14-én hozott ítéletében az autóbusz vezetőjét bűnösnek mondta ki halálos tömegszerencsétlenség gondatlan okozásának bűntettében ezért 6 év szabadságvesztésre és 6 év közügyektől eltiltásra ítélte. Ezt az ügyészség és a vádlott is megfellebbezte, de azt a Legfelsőbb Bíróság december 19-én hozott határozatában elutasította, így az ítélet jogerőre emelkedett.
A helyzet azonban nem ennyire egyszerű. Annak idején a sajtó is sokat foglalkozott az üggyel, volt, aki sokallta, volt, aki kevesellte a kiszabott büntetést.
A baleset idején esti sötétség volt, egyes beszámolók szerint az eső is esett. A kivilágítatlan, ráadásul igen szerencsétlen kialakítású (lásd a mellékelt helyszínrajzot) vasúti átjárót sávos távolságjelző táblák hiányában szinte észre sem lehetett venni. (Ez a busz vezetőjét nem mentesítette a felelősség alól, mert a balesetig összesen 46-szor teljesítette ezt a járatot, így ismerte az átjárót.) A vasúti pályatest mellett futó telefonvezeték oszlopai, valamint a pálya menti bokros, csalitos terület szintén akadályozta a rálátást a vasúti pályára. Ezen kívül a mozdony világítása sem volt igazán megfelelő. Bár az akkori vasúti előírásoknak valószínűleg megfelelt, a két 30 W-os izzó túl jó láthatóságot nem biztosított, a közútról a gyenge fényerő és a terep- és időjárási viszonyok miatt kellő távolságból szinte észrevehetetlen volt. Mire február 1-én a szakértők a balesetes mozdonyt megvizsgálták, a turbó, ami a világításhoz a villamos energiát biztosítja, a szerkocsi két lámpatestével együtt le volt szerelve róla. (Egyes, nem hivatalos visszaemlékezések szerint a turbó a baleset idején nem is működött, mert rossz volt.) A lámpákban 30 W teljesítményű izzók voltak. Február 8-án este a baleset helyszínén egy másik mozdonnyal – a balesetben résztvevő gép súlyosan sérült és javításra várt – láthatósági próbát tartottak. Ez azonban nem járt sikerrel, mert a „hatósági kísérletre” kirendelt mozdony izzóit a műszaki szakértő megállapítása szerint 60 W teljesítményűre cserélték, így a bizonyítási kísérlet megállapításai nem voltak mérvadók. A másnap a mozdony további vizsgálata céljából a kecskeméti fűtőházba váratlanul betoppanó bizottság érkezésekor éppen a nyomozati kísérlet során kiégett izzókat és olvadó biztosítékokat cserélték a gépen. Ebből a bizottság azt a következtetést vonta le, hogy a kísérlet során az izzók a névlegesnél nagyobb feszültséggel lettek táplálva, ennek megfelelően fényerejük is jelentősen meghaladta egy 60 W-os izzóét is. A MÁV természetesen a szakértői véleményben leírtakat sosem ismerte el.
Érdekes módon a baleset után néhány nappal a pálya menti bokrokat „valaki” hirtelen kiirtotta, majd később, feltehetően még 1974-ben a csomópontot és útátjárót átépítették és oda fénysorompót telepítettek. Ez utóbbit a városi tanács már évek óta szorgalmazta, de valahogy sosem volt rá pénz."
Forrás: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=130506934&t=9121587
|
|
Árvaváralja
Tom, 2014.08.02 21:11.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Állomás a várból nézve. 2013.07.25.
|
|
|
Tapolca
Balaton, 2014.08.02 15:23.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kék Hullám sebesvonat vár indulásra 2014 július 26-án:)
|
|
|
Balatonakali-Dörgicse
Balaton, 2014.08.02 15:20.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tekergő 2:)
|
|
|
Balatonakali-Dörgicse
Balaton, 2014.08.02 15:18.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tekergő gyorsvonat 2014 július 26-án Balatonakaliban.
|
|
|
Ecser
ROCOman, 2014.08.01 12:32.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://www.magyarkozlekedes.hu/hir/6181-immar-orszagszerte-24-vasutallomas
|
|
Bük
Central, 2014.07.31 19:45.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bár nem az eredeti helyén,de azért a működő fénycsőbetűk ma is különleges hangulatot árasztanak!
|
|
|
Emőd
Budai, 2014.07.30 13:13.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Továbbra is keresek a régi Emődi vasútállomásról fényképet.
Kérem aki tud segítsen!
Köszönettel,
|
|
Emőd
Gyuri, 2014.07.29 13:14.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A háború előtti Emődi vasútállomás épületéről keresek fényképet, képeslaopt
Aki tud kérem segítsen.
Köszönettel,
Budai György
|
|
Nagyszabos
VT22, 2014.07.29 11:45.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2014 augusztus 29-én lesz különvonat Nagyszabosra
http://www.khkv.sk/img.php?class=img&id=62
|
|
Gyöngyvirág út
Petrás Bence, 2014.07.29 08:03.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás neve 2013. 09. 01 óta: Adonis út!
|
|
Hódmezővásárhelyi Népkert
Laci, 2014.07.29 02:08.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Minden infó és kép, ami a Népkert állomással kapcsolatos, a majolika díszítés kapcsán csak az oszlopokat említi, pedig eredetileg a központi dísz a majolika díszkút volt, melynek helyén most valami betonszörnyűség van egy csappal a közepén. Gyerekkoromban, de később is sokat utaztam Szeged és Népkert között, és jól emlékszem erre a nagyon díszes majolika kútra. Tudja-e valaki, hogy mi lett vele, és ennél is lényegesebben: van-e valakinek fényképe valahol az interneten erről az eredeti kútról, ami ott állt, ahol a mostani szegényes csap van a betonmedencében? Köszönet bármilyen válaszért.
|
|
Diósjenő
fizolt, 2014.07.29 00:19.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az idei menetrendben hétköznapokon óránkénti ütemes közlekedés van Vác és Diósjenő között. Mivel Vác állomás átépítése miatt a 75-ös vonal vonatai Kisvácon fordulnak, ahol nincs körüljárási lehetőség, a vonatok mindkét végükön motorkocsival közlekednek, így fordulhat elő, hogy egyszerre 6 motorkocsi tartózkodik az állomáson: a Balassagyarmatról érkezett vonat 2 motorkocsit hozott az állomás negyedik vágányára, majd a vonatkereszt után továbbindul Kisvácra, a második vágányon álló vonat pedig Balassagyarmatra. A hozott két motorkocsi csak egy óra múlva indul Kisvácra.
|
|
|
Nógrádkövesd
fizolt, 2014.07.28 12:49.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az idei menetrendben a korábban Acsa-Erdőkürtön tartott keresztezéseket egy kivételével Nógrádkövesd állomásra tették át. Mivel peron csak a második és harmadik vágány között van, mindkét vonatról erre lehet leszállni (az ajtók reteszelését csak a peron felőli oldalon oldják fel).
|
|
|
Zalaszentiván
Harpi, 2014.07.28 07:10.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Zalaszentiván állomás torzított helyszínrajz.Forrás:allomasok.uw.hu
|
|
|
Egervár-Vasboldogasszony
Harpi, 2014.07.28 07:08.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egervár-Vasboldogasszony állomás torzított helyszínrajz.Forrás:allomasok.uw.hu
|
|
|
Győrvár
Harpi, 2014.07.28 07:06.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Győrvár Mh.torzított helyszínrajz.Forrás:allomasok.uw.hu
|
|
|
Pácsony
Harpi, 2014.07.28 07:04.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pácsony állomás torzított helyszínrajz.Forrás:allomasok.uw.hu
|
|
|
Vasvár
Harpi, 2014.07.28 07:02.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vasvár állomás torzított helyszínrajz.Forrás:allomasok.uw.hu
|
|
|
Püspökmolnári
Harpi, 2014.07.28 07:00.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Püspökmolnári állomás torzított helyszínrajz.Forrás:allomasok.uw.hu
|
|
|
Sorkifalud
Harpi, 2014.07.28 06:58.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sorkifalud Mh.torzított helyszínrajz.Forrás:allomasok.uw.hu
|
|
|
Hatmajor
Harpi, 2014.07.28 06:56.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hatmajor Forgalmi kitérő torzított helyszínrajz.Forrás:allomasok.uw.hu
|
|
|
Gyöngyöshermán
Harpi, 2014.07.28 06:54.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gyöngyöshermán Mh.torzított helyszínrajz.Forrás:allomasok.uw.hu
|
|
|
Bánk
kokusz191, 2014.07.27 17:36.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bánkon jártunk a héten, és gondoltam ha már a tónál vagyunk, megnézem a vasútállomást. Szerintem totál siralmas az egész... A "Bánk" neon nélküli felirat az állomás épületen még meg van. A volt forgalmi irodában a csodás SH emeltyű viszont még meg van, szinte hiánytalan állapotban, a hozzávezető vonóvezetékkel együtt. Még jó, hogy az a része az épületnek teljesen le van zárva. Képeket sajnos nem készítettem.
|
|