Bánréve
Rónaföldi Zoltán, 2014.10.14 19:09.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Magyar Elektronikus Könyvtárban olvashatók:
Múltba nézek. Adalékok Bánréve Történetéhez, 1944. november 14. http://mek.oszk.hu/13200/13218/index.phtml
Kronológia. A borsodi és ózdvidéki szénbányászat fontosabb évszámai, eseményei. http://mek.oszk.hu/12200/12230/
Múltba nézek...A borsodi - ózdvidéki ipar- és bányavasutak rövid története http://mek.oszk.hu/12300/12362/index.phtml
|
|
Kaszásdűlő
Capras Dávid, 2014.10.14 15:16.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
És ezen a térképen látszik is: http://mapire.eu/hu/map/HU_BFL_XV_16_e_251_030/?zoom=17&lat=47.55784&lon=19.04863 Érdekes, ahogy egy csőszházat kikerül a nyomvonal. : )
|
|
Muraszombat
Tastam, 2014.10.14 10:36.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásépület jelenleg (2014. októberében) felújítás alatt áll. Nem költői túlzás, az épületet csontig szétbontották, csak a teteje és a falak állnak, még az ablakokat is kiszedték. A vasúti dolgozók egy konténerben kaptak helyet, ugyanott alakították ki az utazóközönség részére a fedett várakozóhelyet is. Az állomás előtti téren egy osztrák eredetű gőzmozdony (JŽ 53-017, korábban BBÖ 378,106, épült 1928-ban) van kiállítva, amelyre már nagyon ráférne egy kis helyrepofozás.
|
|
|
Muraszombat
Tastam, 2014.10.14 10:35.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A felvételi épület mellett, attól jobb kéz felé látható ez az omladozó falú ház, melyhez fedett terasz csatlakozik. Most használaton kívül van, korábbi funkcióját nem ismerem, valószínűleg benne üzemelt az állomási resti. Az előtérben a részben felbontott első vágány helye látszik.
|
|
|
Felsőcsinger
ROCOman, 2014.10.13 17:59.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Reméljük így lesz! Ha van rá módod számolj be majd az eredményről. Köszönjük.
|
|
Felsőcsinger
Bakonyi betyár, 2014.10.13 13:36.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Október 10 és 21 közöttre vágányzár van kírva a vonalra, így valószínűleg helyre lesz állítva, a mangánbányának ugyanis egyenlőre szüksége van a vonalra, a Máv meg nem hinném, hogy fenthagyja a 4 kocsiját.
|
|
Jászberény
ROCOman, 2014.10.12 15:52.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hasonlóan a tavalyi évhez, most is napok óta folyik a cukorrépa rakodása az állomáson.
|
|
Felsőcsinger
ROCOman, 2014.10.12 08:42.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy internetes fórumbejegyzés szerint valószínűleg végleg a múlté: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=132017080&t=9154548
|
|
Tormásliget
Balazs177, 2014.10.11 22:58.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhely 1963.augusztus 12.-én:http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/41828
|
|
Vérvölgy
Mopat, 2014.10.10 09:20.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Üdvözletem! Úgy vélem megtaláltam az egykori Vérvölgy megállót. Légi fotó, hatvanas évek. A megálló a kép majdnem kellős közepétől kissé jobbra áll. Egy útátjáró található mellette, illetve, mintha peronja is volna. A talajt láthatóan letaposták itt a sínek mindkét oldalán, ez is látszik a képen...Balra van tőle az ún. "Mélyvölgy", az egykori folyómeder...Ha valaki úgy véli, helyes a fogás, írjon... http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/90826?r=1&c=2386690.2087215:6016108.7121645:10
|
|
Sárvár
Sanya, 2014.10.10 09:10.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A raktár épület végnapjai. Parkoló épül a helyére.
|
|
|
Létavértes
Mopat, 2014.10.10 08:26.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Üdvözletem! Lássuk a dicső múltat! Először, Létavértes, 1963, légi fotó! http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/42769?r=1&c=2435195.136446:6005358.7314369995:11 Még megtalálható a fűtőház, előtte egy kis gőzös várakozik...az állomáson vagonok,mintha személyvonat is volna, egy másik gőzös tolat. Áll még az említett, fa raktár, az állomás előtt mintha lovas szekereket látnék.(Árnyéka miatt...) Aztán, Létavértes 1979: http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/74546?r=1&c=2435418.895169:6006479.947516:5 A fűtőház már lebontásra került, helye még éppen kivehető. Egy MD motorvonat áll benn...
|
|
Kismacs
Mopat, 2014.10.10 07:57.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Üdvözletem! Kismacs 1965-ben: http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/91461?r=1&c=2397233.1345145:6032174.326402999:10 A jelenlegi Kismacs teleülés helyén vagy három tanya árválkodik, viszont sorakoznak a tanyák szépen a balmazújvárosi út két oldalán, még a megállóval szemben is látszik egy tanya helye, amit már akkor elbontottak. A Házgyár, az Autószöv és iparvágányai még sehol, helyette egy TSZ(?) istállói látszanak. Visszább, a mostani Metro és Auchan helyén pedig két téglagyár, iparvágánnyal. Gyerekkoromban már csak a déli állt, de az út túloldalán még akkor is megvolt az iparvágány...
|
|
Pécsbánya-Rendező
Zoli, 2014.10.09 21:30.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt rajta van még a régi fűtőház.
http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/41354?r=1&c=2033735.3731985:5791627.707100499:12
|
|
Barátság
Capras Dávid, 2014.10.09 16:26.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A GYSEV azt írja a honlapján: „A vonalon két épület készült: Nádtelep megállóhely és Barátság állomás apró épülete. Ezekhez Szurdokpüspöki megálló-rakodóhely épületei szolgáltak mintául.” Onnan jött az első két mozdonyuk. Forrás: http://www2.gysev.hu/a_muzeumvasut_napjainkban/410
Az épület: http://www.vasutallomasok.hu/allomas.php?az=szur
|
|
Ceglédbercel-Cserő
Tastam, 2014.10.08 09:51.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A CZEGLÉD 1897. április 25-ikei számában olvasható az alábbi közlemény: "Az új cserői állomást teheráru forgalomhoz szükséges épületekkel is ellátták. Berczel-Cserő név alatt ez lesz az állomása ezután Berczelnek. Berczelen május elsejétől fogva egyetlen vonat sem fog megállni."
|
|
Püspökmolnári
kugi, 2014.10.07 11:48.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1945 tavaszán az állomáson a vasúti forgalom szünetelt, mivel a visszavonuló németek aláaknázták a közeli vasúti Rába-hidat, a robbanás pedig súlyosan megrongálta azt. Képek a megrongált hídról: http://kugi.blog.hu/2014/03/28/372_a_megrongalt_rabamolnari_vasuti_hid 1945. április 12-én az állomás környékén 20-25 pályafenntartási munkás helyreállítási munkát végzett, amikor egy tragikus baleset történt: néhányan elkezdtek szétszerelni egy páncélöklöt, ami felrobbant. 4 fiatal meghalt, 2 súlyosan megsérült. A baleset részletei: http://kugi.blog.hu/2012/04/11/95_tragikus_baleset_a_vasutallomason_1945
|
|
Püspökmolnári
kugi, 2014.10.07 11:40.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Néhány adalék a vasútállomás háborús históriájához: Bár sem elsődleges, sem másodlagos bombázási célpontként nem volt kijelölve a rábamolnári vasútállomás, azt legalább 2 alkalommal vadászgépek támadták (tehát nem bombázók). Az 1944. október 12-ei támadásban egy mozdonyvezető meghalt, a fűtő megsebesült. Részletek itt: http://kugi.blog.hu/2013/10/11/309_legitamadas_egy_vonat_ellen_molnariban Az 1944. nov. 20-i támadásban az állomáson lévő német szerelvényt támadott egy amerikai gép, de azt a német légvédelem lelőtte. Részletek: http://kugi.blog.hu/2012/11/19/182_a_vasutallomast_tamado_vadaszgep_lezuhanasa Ugyanez a történet amerikai források alapján: http://kugi.blog.hu/2013/11/20/323_legitamadas_molnarinal_amerikai_szemmel
|
|
Hejőcsaba
raps, 2014.10.06 22:32.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Reá pillantottam. Igen. Mintha lenne ott egy épület... Egyébként anno én is csak onnan tudtam meg hogy volt ott egy állomás, hogy egy 1932-es katonai térképen láttam a helyét bejelölve ( a térkép megtalálható az oldalon, a térképgyűjteményben ). Amikor ott egerésztem, a sínek melletti első házban éppen kint voltak az öregek, és ők segítettek a beazonosításban, illetve meséltek a régi állomásról.
|
|
Ferenctanya
VT22, 2014.10.06 12:21.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nekem úgy tűnik ezeken a képeken nem Ferenctanya őrháza látható, hanem az onnan Nyírtelek felé eső következő őrház, ahol nem volt megálló. A fentről.hu légifelvételén egyértelműen látszik Ferenctanya peronja, viszont az az őrház már a 2003-mas Google műholdképen sincs rajta. A ma is meglévő romos őrháznál (ahol ezek a képek készülhettek) viszont a fentről.hu felvételén nem látszik peron, és kilométerre sem oda esik ahol a menetrnend jelöli Ferenctanyát.
|
|
Koportos
VT22, 2014.10.06 11:57.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Érdekesség: a Google most is jelöli a megállóhelyet, csak hibásan Vásárosnamény külsőt képzeli a helyére.
|
|
|
Hejőcsaba
Zoli, 2014.10.05 19:45.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Akkor elméletileg itt meg lehet találni. 1966. július 6-i állapot.
http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/24223?r=2&s=Miskolc%2C%20Hejőcsaba%2C%203508%20Magyarország&t=6&t2=&c=2313653.2613645:6119709.9707235005:13
|
|
Horvátnádalja
Csodabogyó, 2014.10.04 17:28.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az idei Cartographia Magyarország kisatlasz még Körmend külsőnek jelöli Horvátnádalját.
|
|
Hejőcsaba
BoLa46, 2014.10.04 15:57.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A hejőcsabai sorompónál álló bakterház 1967-ben került lebontásra, amikor a vasúti felüljárót építették, út és pályakorrekcióval együtt.
|
|
Vinár
Harpi, 2014.10.03 12:45.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tudja valaki,hogy ez az állomásépület milyen terv alapján épült,és mikor?Eléggé eltér a vonal többi nyugati vasúti épületétől.Esetleg átépítés lehet?
|
|
Környe
ROCOman, 2014.10.02 16:01.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 2-es számú kitérőt ma kicserélték.
|
|
Pápa
optimus, 2014.10.02 11:31.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tisztelt szerkesztők!A fejlécben lévő utalás,Pápa-Csorna vonal internetes oldala már megszünt,nem létezik.
|
|
Táborfalva
raps, 2014.10.01 20:49.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Korábbi elnevezései: - 1889-től Csurgay-major 17 sz. őrház, - 1901-től Csurgay-major, - 1903-tól Csurgay major ( kötőjel nélkül, külön írva ), - 1905 V. 1-től Csurgaymajor ( kötőjel nélkül, egybe írva ), - 1917-től Örkénytábor-Csurgaymajor, - 1952-től Táborfalva.
|
|
Felsőlajos
raps, 2014.10.01 20:45.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhely elnevezései: - 1907 november 24-én nyílt meg, Felsőlajos 18 sz. őrház néven, - 1926-tól Felsőlajos.
|
|
Alsórönök
QQriQ, 2014.10.01 12:12.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Eléggé a puszta közepén van Alsórönök, viszont Vasszentmihályt érinti a vasút de nem áll meg. Miért nem épült megálló Vasszentmihályon az átépítés során?
|
|