Nagyvenyim
cd196, 2014.11.15 17:05.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Áteresz Nagyvenyim előtt a Határ-völgyön, kelet (Dunapentele) felől nézünk nyugat (Mezőfalva) felé. Földutat vezet át. A töltés nagyrészt elbontva, csak a két szélén hagytak meg némi földet korlát gyanánt.
|
|
|
Nagyvenyim
Capras Dávid, 2014.11.15 17:02.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Áteresz Nagyvenyim előtt a Határ-völgyön, dél felől. A töltés nagyrészt elbontva.
|
|
|
Bruck-Királyhida
Central, 2014.11.15 13:54.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Remek leírás a biztosítóberendezésről 1987 . http://stellwerke.blogspot.hu/2014/08/die-stellwerke-von-bruck-adleitha-1987.html
|
|
Magyarbóly
fizolt, 2014.11.14 21:56.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A menetrendben figyelni kell a közlekedési korlátozásokat: a határforgalomban naponta két pár járat lesz, a 14:42-kor Pélmonostorra, és a 16:12-kor Pécsre induló vonatok csak tanítási időszakban, vasárnapi közlekedési rend szerint járnak, ekkor a másik délutáni járatpár nem közlekedik. A gyorsított személy menetideje egyébként csak néhány perccel rövidebb, a megállások kihagyásának inkább a zsúfoltság csökkentése, és a forgalomszervezés lehet az oka.
|
|
Magyarbóly
VT22, 2014.11.14 21:56.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A középső vonatpár csak vasárnaponként jár. Sajnos a másik kettő csak pécsieknek jó, Eszék-Budapest vonatút így csak vasárnap lesz kivitelezhető.
|
|
Magyarbóly
Málomi, 2014.11.14 19:20.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A MÁV ma közzétett új menetrendjében újraindul a személyszállítás Pélmonostorig! Villányról 5:58-kor, 13:55-kor, 17:55-kor indulnak a vonatok, Pélmonostorról 7:05-kor, 16:12-kor (ez egy személyvonat Pécsig közlekedik, de Villánytól Pécsbánya-rendezőig nem áll meg sehol) és 19:05-kor.
|
|
Püspökmolnári
kugi, 2014.11.14 13:48.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hogyan éltek a vasúti pályamunkások 50 évvel ezelőtt? Kiderül az itt közölt Vas Népe-cikkből: http://kugi.blog.hu/2014/11/14/457_otven_eve_tortent
|
|
Kónya
Sós János, 2014.11.14 11:55.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Üdvözletem újfent! Még néhány kép a kónyai lóvasútról: http://www.kisvasut.hu/showgallery.php?a=573&t=&i=9236 Illetve, egy 1941-es(!) élménybeszámoló: http://www.kisvasut.hu/showgallery.php?a=573&t=&i=9236
|
|
Kónya
Sós János, 2014.11.14 11:45.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Fentről Kónya, még a fénykorban: http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/20915?r=1&c=2364231.9006775:6041080.244033501:12 Láthatóak a fényképeken lévő épületek, a rakodóvágány, rakodásra váró teherkocsik, sőt, a lóvasút íve, ahogy a rakodóvágány mellé kanyarodik. Az épületek az mrh Debrecen felőli sarkában álltak.
|
|
Hortobágyi Halastó
Sós János, 2014.11.14 11:18.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Üdvözletem! Itt egy kép a fénykorból! http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/20950?r=1&c=2345939.9062965:6041133.7759355:13 1965-ből. Érdekességek: az állomás épülete mellett egy szép park látható! A Park előtt pedig egy autóbusz áll. Régi csepel típusú, még a farosok előttről...Eszerint volt menetrend szerinti buszközlekedés már akkor is? Vagy kirándulók...Van állatrakodó is! Látszik mind a három vágány. Éppen rakodnak is, az árnyék alapján egy fülkés traktor pótkocsival. Zetor super-50 vagy már talán MTZ(megj.:1965-ben még nem volt ám minden traktoron fülke! Ez leszűkíti a lehetséges felhozatalt.) A haltáp raktár előtt egy csille a ma is meglévő vágányon. Illetve, látni a kisvasút intenzív hálózatát, minden hodályba vágány, több helyen lórék, csillék...Régi szép idők!
|
|
Gyökérkút
Sós János, 2014.11.14 10:59.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Üdvözletem! Gyökérkút megállóhely annó megálló-rakodóhely volt?! http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/20963?r=1&c=2338172.923917:6043598.257993:11 http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/20962?r=1&c=2338172.923917:6043598.257993:11 Ezeken a képeken, az épülettől nyugati irányban egy rövidke rakodóvágányt találunk, kb. a csatorna hídjának vonalában(1965)! Még valamiféle épület is áll mellette. Igaz, az átmenő vágány mellé tették...Állatrakodó? Az mrh épülete előtt pedig mintha padok állnának az erdőben...
|
|
Pusztaszakállas
Sós János, 2014.11.14 10:32.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves nosztalgiázók! Voltak valakik, akik az Önök ifjú korában megörökítettek mindent. Méghozzá fentről: http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/11788?r=1&c=2282746.2881835:5973479.2421225:10 A Pusztaszakállasi megálló áll középen, az útátjáró mellett. Körülötte pedig az egykori tanyák! 1964 augusztusi felvétel! Majd egy 1982-es felvétel. Még akkor is állnak az épületek: http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/89950?r=1&c=2282746.2881835:5973479.2421225:10 Jó keresgélést, nosztalgiázást és emlékezést!
|
|
Dunapentele
Tibho, 2014.11.14 10:24.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Dunapentele vasútállomás 1950 előtt
|
|
|
Dunapentele
Tibho, 2014.11.14 10:22.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A volt Dunapentele állomás egyik őrháza.A 10-es Őrház.
|
|
|
Oroszlány
ROCOman, 2014.11.11 18:13.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha néha is, de van áruforgalom. Ma három, fával rakott Eas kocsi állt az I. vágányon.
|
|
Nyársapát
Tastam, 2014.11.11 18:12.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Ceglédi Újság 1909. szeptember 5-iki számában olvasható: "A nyársapáti állomás folytatása. Az új nyársapáti állomás egyre fejlődik, bővül. A földművelésügyi miniszter most megengedte, hogy a nyársapáti állomáson állatokat is lehessen feladni. Ezzel az újabb engedménnyel teljes vasúti állomássá nőtte ki magát a nyársapáti állomás."
|
|
Pácsony
kugi, 2014.11.10 22:10.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tolószolgálat Pácsony és Püspökmolnári között a Vas Népe egy 1963-as cikkében: http://kugi.blog.hu/2013/08/05/281_otven_eve_tortent
|
|
Paks
simplysteve, 2014.11.09 18:59.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vasútállomás (valamint a vasútvonal hosszabbítása az atomerőműig) a 22. ÁÉV kivitelezésében készült 1974-75. évben. Főépítésvezető Hardi András, építésvezető ifj. Mrena Pál, művezető id. Mrena Pál, technikus Vágó János volt. A 22. ÁÉV volt az atomerőmű generálkivitelezője.
|
|
Paks-Dunapart
simplysteve, 2014.11.09 18:55.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vasúti megálló (valamint a vasútvonal hosszabbítása az atomerőműig és az új végállomás) a 22. ÁÉV kivitelezésében készült 1974-75. évben. Főépítésvezető Hardi András, építésvezető ifj. Mrena Pál, művezető id. Mrena Pál, technikus Vágó János volt. A 22. ÁÉV volt az atomerőmű generálkivitelezője.
|
|
Türje
tolatásvezető, 2014.11.09 16:57.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az új épület szürke és randa. Ilyen épületet kapott még: Nemeskeresztúr, Dabronc, Pakod, Zalaegerszeg-Ola, Andráshida, Bagod, Zalaszentgyörgy, Zalacséb-Salomvár, Budafa és Zalapatakalja is.
|
|
Mosonszolnok
Capras Dávid, 2014.11.09 16:55.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
„Napjainkig mindössze a vonal északi 8 km-es, Hegyeshalom–Mosonszolnok szakasza lett villamosítva a ’70-es évek közepén a Hegyeshalom–Rajka vonal villamosításával együtt, így a régi nagy észak–déli átmenő teherforgalom idején az amúgy is leterhelt Hegyeshalom helyett Mosonszolnokon lehetett mozdonyt cserélni.” Gócza József: Újabb szakaszokon villamosít a GYSEV. Vezetékek Világa 2014/1. 11. o.
Engem is érdekelne innen villanymozdonyos kép.
|
|
Hajmáskér
tolatásvezető, 2014.11.09 16:40.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez az állomás is azoknak az állomásoknak az egyike amelyeknek van egy kiágazó mellékvonala meg egy fővonala. A mellékvonal megszűnt, lassan ezeket távvezérelni fogják és az egész nem lesz kihasználva.
|
|
Nagyesztergár
Bakonyi betyár, 2014.11.08 15:02.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyesztergár megállóhely volt, azonban nem olyan messze tőle volt egy forgalmi kitérő, amit vonatkeresztezésre használtak, talán a 60-as évekig.
|
|
Felsőmocsolád
Bakonyi betyár, 2014.11.06 22:18.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás földszinti nyílászáróit bedeszkázták, az önkormányzat pedig térköves járdát épített a régi rossz állapotú állomáshoz vezető út helyett.
|
|
Toponár
Bakonyi betyár, 2014.11.06 22:15.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás előtti gesztenyefákat kivágták
|
|
Simongát
Petrás Bence, 2014.11.05 21:28.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kisvasut.hu szerint a kisvasút építését 1970 februárjában kezdték el, és 1971 nyarára készült el, majd 1979 tavaszán szüntették meg: http://www.kisvasut.hu/view_cikk.php?id=707 Azt írták néhány honlapon, hogy ez volt Magyarország legrövidebb életű kisvasútja.
|
|
Komárom
Sanya, 2014.11.05 14:11.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Komárom: Esti fények.
|
|
|
Szeretfalva
husonyiczagabor, 2014.11.04 20:13.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A régi szeretfalvai vasútállomás 1944.szept 17-18-án tele volt vasúti szerelvényekkel.A közeledő front elől ezekből lettek a besztercei szászok menekülő vonatai.
|
|
Karcag
Jani, 2014.11.04 13:51.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2-es peronon állva Kisújszállás felé tekintve.
|
|
|
Karcag
Jani, 2014.11.04 13:42.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Forgalmi szolgálattevő új , de még ideiglenes munkahelye.
|
|
|