Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 161 ] [ 162 ] [ 163 ] [ 164 ] [ 165 ] [ 166 ] [ 167 ] [ 168 ] [ 169 ] ...   Utolsó Következő

Pelsőc    VT22, 2014.12.07 00:40.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kárpátaljai állomások még nem lettek feldolgozva, ezért még nem szerepelnek az oldalon.
 
Kisgyócs    fizolt, 2014.12.06 23:32.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Érdekes módon a 2014-2015-ös Vasúti menetrendben a páratlan irányú vonatok lapjára felkerült Kisgyócs és Rákhát megállóhely is, de a páros vonatok oldalára egyik sem. Valószínűleg csak véletlenül kerültek be, vonatok továbbra sem állnak meg.
 
Kelenföld    Balazs177, 2014.12.06 22:02.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Harmincezer postagalamb felengedése a Kelenföldi pályaudvaron: http://filmhiradokonline.hu/watch.php?id=267
 
Biatorbágy régi    Balazs177, 2014.12.06 21:56.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A biatorbágyi vasúti merénylet: http://filmhiradokonline.hu/watch.php?id=9708
 
Svábhegy    Balazs177, 2014.12.06 21:49.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A villamos üzemre átalakított svábhegyi fogakerekű első útja:http://filmhiradokonline.hu/watch.php?id=9177
 
Siófok    Balazs177, 2014.12.06 21:43.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sínautó a DSA vonalain:http://filmhiradokonline.hu/watch.php?id=8323
 
Sopron    Balazs177, 2014.12.06 21:35.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sopron-Győr között közlekedő benzinmotoros sínautó:http://filmhiradokonline.hu/watch.php?id=8183
 
Pelsőc    ROCOman, 2014.12.06 19:35.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Minden kérdésedre itt a válasz:
http://www.vasutallomasok.hu/terk/nagym-utem-HR05.png
 
Pelsőc    husonyiczagabor, 2014.12.06 18:50.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Érdekes módon amíg a Felvidék, Erdély állomásai megjelennek a hozzászólásokban addig Huszt,Munkács,Beregszász,Ungvár stb,Szóval Kárpátalja állomásai meg sem jelennek itt?! Kérdezem miért!?
 
Sárvár    Sanya, 2014.12.05 18:31.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egykori raktár helyén kerékpártároló, háttérben parkoló épült.
 
Balladűlő    Tastam, 2014.12.04 16:21.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállót a Ceglédvidéki hév a vasút lefektetésekor ugyan kiépítette, azonban a forgalom beindításakor nem helyezte azt üzembe. Mivel a környéken elég sok kisebb-nagyobb birtok volt, komoly igény mutatkozott a használatára, ezért több kérvény is érkezett a vasúttársasághoz és a polgármesteri hivatalba is a vonatok megállása érdekében. A megálló nevét először az 1910-es téli (október 1-jétől érvényes) menetrend tartalmazza.
 
Szombathely    Balazs177, 2014.12.04 16:14.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vasúti dokumentum 1919-ből.Forráshttp://helytortenet.com/szombathely-1919-posta-belyegek-okmanybelyegkent-torteno-felhasznalasa-regi-vasuti-dokumentumon
 
Körösújfalu    VT22, 2014.12.03 21:06.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnos a jelenlegi helyzetben semmi esély arra hogy a vonalat újranyissák.
 
Tószeg    Tastam, 2014.12.03 18:26.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1913. január 9-én ismeretlen tettesek feltörték z állomás pénztárhelyiségét. A kézipénztárat tartalmazó ládát a közeli szántóföldre vitték, ahol azt fejsze segítségével feltörték, ám legnagyobb meglepetésükre csak 38 koronát találtak benne. A pénzt elvitték, a láda további tartalmát (értékpapírokat) pedig helyben elégették. A rendőrség megkezdte a nyomozást.
Forrás: Cegléd, 1913. január 12-iki kiadás
 
Körösújfalu    erdjan, 2014.12.03 16:56.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok! Én tudom pontosan azt hogy mi lett az állomás épületével. Szóval a jelenlegi polgármesterünk megszerette volna vásárolni a MÁV-tól az épületet de nem adták el. Tervben volt falumúzeum kialakítása egyik részében, másik részében pedig vendégház. Sajnos ez a terv nem jött össze, híreket hallunk a vonal újranyitásáról de pontosan senki nem tudja mikor... Nemrégiben szakemberek végeztek felméréseket a környéken a vonal állapotáról stb. Ha pontos információhoz jutok írok ide feltétlenül és ha kíváncsiak vagytok a épület helyére lefényképezem. Üdv!
 
Sopron    optimus, 2014.12.03 13:14.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezekre a német állomásnevekre én is kiváncsi lennék,vajon az épületeken is lecserélték őket,vagy csak a menetrendekben szerepeltek.Különösen érdekes Nagycenk-Hidegség megálló ugyanis akkoriban Nagycenket elcsatolták,Hidegséget pedig nem.Nagyon jó volna látni akkor készült fotókat.Egyébként idén lesz az 1921.decemberi soproni népszavazás 93.évfordulója.
 
Kunszentmárton-Érpart    VT22, 2014.12.02 20:57.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Elbontották.
 
Sopron    Balazs177, 2014.12.02 19:50.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A képen egy egy 1921-es osztrák térképrészlet látható. Trianontól az 1921.decemberi soproni népszavazásig ez volt a két ország közti államhatár Sopron térségében. Látható,hogy a Győr-soproni vonalat Pinnye és Fertőboz állomások közt,a Sopron-szombathelyi vonalat Nagycenk és Lövő állomások közt vágja ketté a határ.Ebből adódik,hogy az egyik osztrák határállomás Holling (Fertőboz) a másik pedig Großzinkendorf (Nagycenk) volt. Ezenkívül német neve volt még a győri vonalon Wolfs (Balf) és Großzinkendorf-Kleinandrä (Nagycenk-Hidegség) illetve a szombathelyi vonalon Kohlenhof-Wolfs (Kópháza-Balf) megállóhelyeknek is.Sajnos ez hazánkra nézve nem volt a legdicsőbb dolog,de mindenképpen a történelmünk része!
 
Lendva    VT22, 2014.12.02 13:17.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2014 december 14-i menetrendváltástól újraindul a személyforgalom, szombatonként 2 vonatpárral. (Ezek szerint december 20-án indul az első vonat.)
 
Aba-Sárkeresztúr    dani, 2014.12.01 19:25.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
a máv menetrendben azt olvastam,hogy 2015.02.15-ig tart a vonatpótlózás.
 
Harka    Balazs177, 2014.12.01 13:30.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Korábbi névnek,Harkához:Harkau-Kohlenhof,Sopron-Délihez:Ödenburg-Südbahnhof.Egy 1920-as Osztrák belföldi menetrendben így szerepel.
 
Aba-Sárkeresztúr    QQriQ, 2014.11.30 22:02.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Gyakorlatilag több vonat helyett több busz lesz: Azt hallani, hogy egész jövő évben pótolva lesz a vonal.
 
Derecske-Vásártér    QQriQ, 2014.11.30 22:00.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az épületet hamarosan el fogják bontani. Forrás: 106-os vonal facebook oldal.
 
Aba-Sárkeresztúr    hangyald, 2014.11.30 21:43.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sikeresnek bizonyult egy kezdeményezés (amiről semmit sem tudok), így Belsőbárándon és Aba-Sárkeresztúron továbbra is megállnak a vonatok. Igaz, hogy decembertől vonatpótlózás lesz Fehérvár átépítése miatt...
 
Sopron-Déli    Balazs177, 2014.11.30 21:23.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Déli pályaudvari 2.számú postán feladott levél 1943 -ból.Forrás:http://helytortenet.com/catalog/product/view/_ignore_category/1/id/13486/s/sopron-1943-regi-level-boritek-a-magyar-voroskeresztnek-kuldve-sopron-deli-p-u-palyaudvari-belyegzessel/
 
Unghváry pince    Tastam, 2014.11.26 20:21.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállóhelyet a helyiérdekű vasút 1910. február 20-án nyitotta meg Szegfű utca néven.
A vonatok megállási helye a Szegfű (később Marx Károly, ma Múzeum) és a Jászberényi (ma Kossuth Ferenc) utcák keresztezésének északi oldalánál található Herz féle bolt előtt volt. A megálló neve a közigazgatási bizottság jóváhagyásával 1911. szeptember 1-jén Unghváry-pincére változott.
[Koordinátái: 47.172932, 19.797624]
 
Túrkeve    bodorik, 2014.11.26 12:29.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az első menetrend a vonalon, melyet a Mezőtúr és Vidéke c. hetilap leközölt az 1885. november 22-i számában:
Túrkeve 11.11 és 14.22
Pusztatúrpásztó 11.34 és 14.44
Mezőtúr 12.00 és 15.10
A VISSZAÚT:
Mezőtúr 12.44 és 16.00
Pusztatúrpásztó 13.11 és 16.27
Túrkeve 13.33 és 16.49
Amint a menetrendből is látható, a vonat nem állt még meg Póhamarán.
 
Sopron-Déli    djlacee, 2014.11.25 20:58.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt valami tévedés lesz, BIZTOS, hogy most bontották le. Májusig nap-mint-nap jártam azon a vonalon, a váltóállító házban lakó egyik hajléktalan még tisztelegni is szokott az áthaladó vonatnak, a raktárépületen pedig ruhaszárító is volt.
 
Sopron-Déli    András, 2014.11.25 10:02.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Attól tartok, ezt a váltóállító tornyot nem most, hanem már korábban bontották el: a 2011. decemberi Google képeken még látszik, de a 2012. április végieken már nem.
 
Balatonszemes    Kovács Gábor, 2014.11.24 19:40.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az igazság az, hogy az a mozdonyvezető tudja potosan a történteket, aki elütötte. Sajnos nagyon valószinű, hogy öngyilkos lett, mert nem ment volna verses kötettel a kezében az érkező vonat elé. Én igy tudom a története.
 
Előző Első    ... [ 161 ] [ 162 ] [ 163 ] [ 164 ] [ 165 ] [ 166 ] [ 167 ] [ 168 ] [ 169 ] ...   Utolsó Következő